abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25057407
wij willen in de zomervakantie een weekje weg en we kunnen nog niet echt kiezen tussen Malta of Kroatië.

wat raden jullie aan? wat is goedkoper? waar is het leven goedkoper? waar hebben ze goed ov? dat soort dingen

thnx
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_25057429
kroatie lijkt mij leuker, malta is volgens mij gewoon een klein piseiland.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 16:11:56 #3
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_25057854
Kroatie kan ik in ieder geval aanraden: je gaat dan waarschijnlijk voor Istrie, mooie omgeving, lekker weer. Qua eten en drinken is het niet zo heel duur, maar spotgoedkoop is het echt niet meer. Campings zijn ook betaalbaar.
pi_25058073
Ik ben afgelopen zomer naar Malta geweest met mn vrienden.. Je moet dan wel naar St. Julians gaan want verder is er voor mensen in de leeftijd van 16-24 niet veel te beleven. In St. Julians heb je echt veel kroegen/discotheken, alles is op loopafstand: strand, bioscoop, bowlingbaan, burger king, mcdonalds, discotheken.. Het leven daar is lekker goedkoop, vooral met uitgaan.. een fles(!!) bier kost ¤1,10 (omgerekend)..

Het enige nadeel vond ik dat er geen mooi strand in de buurt van St. Julians was, je moest dan met de bus naar een andere plek en dat was iets van een klein uurtje reizen. Daar had je een perfect zandstrand (verder zijn er weinig zandstranden te bekennen), Golden Beach heette dat geloof ik. Het openbaar vervoer kost ook een schijntje, ¤0,60 om een uur te reizen dacht ik.. Verder ben je er wel verzekerd van ontzettend goed weer.. wij waren 8 dagen geweest en pas op de 7e dag zagen we een klein wolkje in de lucht hangen, daar bleef het ook bij.

Malta is zeer aan te raden, ik zou er zo weer naartoe gaan

[ Bericht 0% gewijzigd door Ez3 op 12-02-2005 16:27:07 (typo) ]
pi_25058202
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 16:25 schreef Ez3 het volgende:
Ik ben afgelopen zomer naar Malta geweest met mn vrienden.. Je moet dan wel naar St. Julians gaan want verder is er voor mensen in de leeftijd van 16-24 niet veel te beleven. In St. Julians heb je echt veel kroegen/discotheken, alles is op loopafstand: strand, bioscoop, bowlingbaan, burger king, mcdonalds, discotheken.. Het leven daar is lekker goedkoop, vooral met uitgaan.. een fles(!!) bier kost ¤1,10 (omgerekend)..

Het enige nadeel vond ik dat er geen mooi strand in de buurt van St. Julians was, je moest dan met de bus naar een andere plek en dat was iets van een klein uurtje reizen. Daar had je een perfect zandstrand (verder zijn er weinig zandstranden te bekennen), Golden Beach heette dat geloof ik. Het openbaar vervoer kost ook een schijntje, ¤0,60 om een uur te reizen dacht ik.. Verder ben je er wel verzekerd van ontzettend goed weer.. wij waren 8 dagen geweest en pas op de 7e dag zagen we een klein wolkje in de lucht hangen, daar bleef het ook bij.

Malta is zeer aan te raden, ik zou er zo weer naartoe gaan
Eei littledrummergirl, alleenal door deze post zou ik kiezen voor Kroatië.

En ook omdat er roots liggen, maar goed
  zaterdag 12 februari 2005 @ 17:00:31 #6
19705 carlton
Ernie, ik kan niet slapen!
pi_25058545
Afgelopen jaar naar Malta geweest, Ez3 heeft gelijk, St.Julian's is de uitgaanswijk, goedkoop zuipen. het eten is overal erg lekker en zeer betaalbaar, prima zwemmen en erg mooi weer gehad. doordat het klein eiland is zijn veel dingen dichtbij, en dankzij de Engelse historie spreekt iedereen engels ( makkelijk ) en is er een puik openbaar vervoer waar je eecht op kunt rekenen .kost geen drol en is gewoon leuk omte gebruiken, schitterende oude bussen enzo. ook toeristisch is er veel te zien, maar een strandvakantie is ook mogelijk. ( let dan ff op waar je gaat zitten, sommige delen van het eiland hebben geen stranden )

Absolute must: Valletta, de hoofdstad, niet overdag maar 'savonds bekijken als de toeristen weg zijn en alles perfect verlicht is, is echt schitterend!
pi_25058718
Er zijn maar een paar zandstranden (maar in principe heb je er ook maar 1 nodig natuurlijk, en ze zijn klein wat ik ook wel leuk vind, als het tenminste niet te druk is), en 's avonds is Valletta mooi om te zien, alleen is er bijna niks open. Overigens geldt dat ook voor de zondag. Dan is er ook (bijna) niks open, dus als je bijvoorbeeld iets wilt eten daar ben je aangewezen op de burger king of mcdonalds. Maar ik zou er s zondags sowieso niet heengaan omdat er ook geen musea open zijn en je weinig anders kunt doen dan een beetje rondlopen en gebouwen bekijken (hoewel dat ook wel leuk is).

De bussen vanaf Valletta rijden overigens ook maar tot half 10, sommige lijnen houden er zelfs vroeger mee op. Naar Paceville (waar iedereen uitgaat) gaan ook nachtbussen, ik weet alleen niet hoe de dienstregeling is buiten het weekend. In het weekend rijden er in ieder geval genoeg.
My soul... blood will be dripping
pi_25058757
Malta is duurder, maar als je naar een iets prijziger land gaat, kom je naar mijn weten wel iets beter en normaler volk tegen.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  zaterdag 12 februari 2005 @ 17:19:43 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25058775
Kroatie is niet supergoedkoop, als je goedkoop wilt kan je beter naar turkije, maar kroatie is vreselijk mooi.. Ik ken vooral het kustgebied en dan vooral zeg de onderste helft. Nog vrijwel onaangetast door het toerisme.
Malta vond ik ook mooi, maar ik prefereer kroatie, maar ik ben bevooroordeeld,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25058817
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Kroatie is niet supergoedkoop, als je goedkoop wilt kan je beter naar turkije, maar kroatie is vreselijk mooi.. Ik ken vooral het kustgebied en dan vooral zeg de onderste helft. Nog vrijwel onaangetast door het toerisme.
Malta vond ik ook mooi, maar ik prefereer kroatie, maar ik ben bevooroordeeld,
Je kan ook zeggen, 'het eten is overal beter dan in Nederland, dus maak gewoon een keuze!'
  zaterdag 12 februari 2005 @ 17:37:57 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25059010
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:23 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Je kan ook zeggen, 'het eten is overal beter dan in Nederland, dus maak gewoon een keuze!'
eerlijk is eerlijk, het eten, en dan vooral wat je in de winkel kan kopen is in Kroatie vrij basis. Het is een arm land in vergelijking tot NL, D of Italie. En dat zie je aan de beperktere keuze.
Nu eet ik in kroatie erg goed, maar dat heeft er mee te maken dat mijn familie aldaar zelf vis, inktvis, etc vangt, er worden groenten en kruiden in de natuur gezocht en met heeft moestuinen.
Ik heb ook geen moeite mee vaak pijlstaart inktvis te eten, als het seizoen is, maar mijn man denkt daar weer anders over.
Maar niets leuker als dat je tijdens het zwemmen een octopus te pakken krijgt, en die dan met de lunch als salade te eten, ja, maar dat ben ik.

De reden dat ik Kroatie zo geweldig vind is de blauwe zee, de eilandjes, de rust, de natuur.
Heb daar wolven in het wild gezien van vlakbij, een roedel op een meter of 5 a 10 van de auto, wilde varkens, prachtige wilde bloemen en planten, vogels, (had hier nog nooit een Oehoe of een Hop gezien)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25059130
Ik moet er trouwens bij zeggen, aangezien littledrummergirl een meisjes is, dat jongens daar nogal opdringerig zijn.. ik heb zelf meerdere malen gezien dat ze gewoon met een man of 5 om éen meisje gaan staan om haar te versieren, best triest.. voor jongens is St. Julians trouwens wel relaxed stappen, percentrage man/vrouw ligt daar best gunstig laten we maar zeggen

Hier zo'n bus waar carlton het over heeft:

pi_25064557
Malta

Zie mijn site voor foto's
pi_25071082
en Gozo en dat andere eiland bij malta, is daar ook nog wat te beleven?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_25071628
nee Gozo niet, je moet bij dat ene plaatsje boven Malta zijn....ff de naam kwijt, daar kan je leuk uitgaan!
pi_25072583
quote:
Op zondag 13 februari 2005 13:34 schreef renz0r het volgende:
nee Gozo niet, je moet bij dat ene plaatsje boven Malta zijn....ff de naam kwijt, daar kan je leuk uitgaan!
In Gozo ben je niet eens geweest of wel .... 'dat ene plaatsje boven malta'

ontopic:
Gozo is een mooi eilandje, een oase van rust vergeleken met Malta en het is er ook een stuk groener. Makkelijk en goedkoop te bereiken met de ferry en ik denk dat 90% van de toeristen in Malta hier niet eens heengaan.

Op Comino staat 1 hotel en wonen verder geen mensen. Je kunt er wel goed snorkelen en watersporten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Irish_Legend op 13-02-2005 14:47:13 ]
My soul... blood will be dripping
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')