Deze heb ik ook gepost in het kaneeltopic, het is een soort van suikerbrood...Ik heb al van meer mensen gehoord die ik dit presenteerde dat ze dachten dat het van de bakker kwam...
Kaneelbrood met hazelnoten en rozijnenOlie om in te vetten
250 gram witbroodmix
30 gram witte basterdsuiker
50 gram lichtbruine basterdsuiker
1 ei
ca. 130 ml. lauwwarm water
Bloem
4 theelepels kaneel
1 of 2 sinaasappels
50 gram hazelnoten
100 gram blanke rozijnen
25 gram boter
Broodvorm van 900 gram
Vet de broodvorm in met olie. Meng de broodmix met witte basterdsuiker in een ruime kom. Klop het ei goed los en voeg het bij de broodmix. Giet het water in gedeelten bij en kneed met een koele hand of met een mixer met deeghaken tot een zacht deeg ontstaat. Kneed het goed door. Rol het uit tot een rechthoek van ca. 20 x 30 cm.
Meng de bruine basterdsuiker met de kaneel. Rasp de schil van de sinaasappels en hak de hazelnoten grof. Voeg de sinaasappelrasp, hazelnoten en rozijnen bij het kaneel-suikermengsel.
Smelt de boter en bestrijk het deeg tot 1 cm. binnen de deegrand mee. Verdeel het kaneel-suikermengsel over de deeglap. Rol het deeg vanaf de smalle kant strak op. Vorm een mooie rol en leg deze met de deegnaad naar de onderkant in de broodvorm. Dek deze af en laat het deeg op een warme plek rijzen totdat het in volume verdubbeld is (20 a 30 minuten). Verwarm de oven tot 200C en bak het in 25 minuten goudbruin.
Het presenteert ook heel mooi! Als je het doorsnijdt zie je -als het goed is- een spiraal met suiker, rozijnen en nootjes in de sneetjes brood....
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?