abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25049629
Hallo allemaal,

Ik rijd sinds een paar weken motor (28-01 geslaagd) en nu zie ik weleens mensen op racemotoren die dan hun knietje op het asfalt leggen in een bocht.

Dit lijkt me best cool om te kunnen

Iemand een idee hoe je dit doet?

Ga nu niet zeggen dat ik eerst moet leren rijden enzo want met de lesmotor ging ik ook aardig schuin

Ik heb trouwens gelijk een R1 gehaald, een goed begin is het halve werk niet waar Ik kon ook de R6 nemen maar ik ben bang dat die over een tijdje gaat vervelen

Laat maar horen....
pi_25049735
Ga eerst maar eens wennen aan je motor. Heb je al goede kleding en een goedgekeurde helm (dus geen potje) Nu je pas je motor heb zul je waarschijnlijk alleen maar recht door de bochten gaan, probeer eerst het geheel onder controle te krijgen.

Ik rij al een aantal jaren motor (eerst op het circuit, zx7r), daarna 25kW rode Bandit en nu sinds kort een nieuwe Bandit. Geloof me, plat gaan is geweldig, maar wel met beleid

pi_25049763
Kleding Is nergens voor nodig, mijn vader rijd al 10 jaar schadevrij dus ik zal ook wel niet vallen. Bovendien rijd ik heel voorzichtig, zeker in het begin. Ik kan mijn geld wel ergens voor gebruiken.

Een helm heb ik wel jah, nog uit mijn scootertijd

Kan jij knee-downs?
  zaterdag 12 februari 2005 @ 00:29:16 #4
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_25049828
Ach rijden op dat ding zul je vast wel kunnen, maar ik denk dat je ff vergeet dat deze ietsie zwaarder is als je les motor, ga eerst maar is een half jaar schadevrij normaal rond sjeezen voordat je dat soort dingen gaat doen.
pi_25049833
Nog een vraag, wat voor weer is het beste om dit te doen

Vorig weekend leek me wel okay, zonnetje scheen namelijk en de wegens waren het mooi droog, het was alleen 3 graden maar dat maakt toch niet zoveel uit? Ik merkte alleen wel dat als ik de bocht uitkwam zeg maar en ik gaf gas dat mijn achterwiel soms opzij leek te gaan, hoe kan dit?

En nog iets, als ik nu zeg maar vol accelereer dan word je helemaal naar achteren getrokken maar hoe koppel je dan eigenlijk
pi_25049849
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 00:29 schreef MewBie het volgende:
Ach rijden op dat ding zul je vast wel kunnen, maar ik denk dat je ff vergeet dat deze ietsie zwaarder is als je les motor, ga eerst maar is een half jaar schadevrij normaal rond sjeezen voordat je dat soort dingen gaat doen.
Dat is zeker zo, maar die GS500 durde ik ook vol open te trekken dus ik ben al wat gewend
pi_25049880
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 00:25 schreef Rietvaerder het volgende:

Een helm heb ik wel jah, nog uit mijn scootertijd
jij hebt toch geen helm nodig, gewoon je waterhoofd zwart verven en met je rotte tanden een big smile geven tijdens het rijden.
niemand merkt het verschil
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_25049888
Nou jaaaaaa zeg!
pi_25049918
Hallo Rietvaerder, gefelciteerd met je rijbewijs

Wat Youssef zegt is eigenlijk niet echt helemaal waar en MewBie moet je gewoon negeren. Wat je moet doen is gewoon je motor platgooien en de rest gaat vanzelf. Als het zonnetje schijnt en de temperatuur boven het vriespunt ligt, plakken je banden vanzelf

Ik reed eerst ook op dijkjes met m'n sportmotor. Hier is een foto met mij in actie (zoals ik al zei, kleding is niet nodig. T-Shirt en spijkerbroek voldoet)

Als je van plan bent te gaan rijden met een toermotor zoals een Goldwing dan raad ik je aan wel beschermende kleding te dragen want die dingen gaan hard! Sinds ik op een Goldwing rij draag ik altijd beschermende kleding. Maar ik denk dat je eerst een jaartje ervaring op moet doen op een sportmotor en daarna pas kleding en een toermotor kopen.

Dit is de meest recente pic die ik heb op mijn goldwing:

pi_25049919
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 00:29 schreef Rietvaerder het volgende:
Nog een vraag, wat voor weer is het beste om dit te doen

Vorig weekend leek me wel okay, zonnetje scheen namelijk en de wegens waren het mooi droog, het was alleen 3 graden maar dat maakt toch niet zoveel uit? Ik merkte alleen wel dat als ik de bocht uitkwam zeg maar en ik gaf gas dat mijn achterwiel soms opzij leek te gaan, hoe kan dit?

En nog iets, als ik nu zeg maar vol accelereer dan word je helemaal naar achteren getrokken maar hoe koppel je dan eigenlijk
Het maakt eigenlijk niet echt uit wanneer je rijdt, zolang het maar niet een oneven dag in een oneven week is waarop het regent. Het beste kun je alleen rijden wanneer de temperatuur boven het vriespunt ligt, aangezien het 3 graden was begrijp ik niet waarom je wiel een stapje opzij deed.

Misschien lag er wel wat lipgloss op de weg of zijn je banden wat te nieuw. Dan zit er nog een glad laagje op die je het best met een schuurmachine eraf kunt halen, doe dan ook meteen de schaamrandjes (de randjes op de zijkant van je wiel) schijnt beter te zijn voor als je in de bocht remt, kun je veel platter gaan, maar dat weet ik ook niet echt zo goed allemaal meer want ik heb mijn rijbewijs gekocht.
pi_25049985
Je voorrem moet je trouwens nooit gebruiken, veel te gevaarlijk. Die heb ik dan ook losgedraait zodat ik hem niet per ongeluk in knijp als ik rem voor het stoplicht. Hou je ook meteen een hand vrij voor als moet remmen en zwaaien naar een scooter tegelijk.

Dat moet je trouwens nooit vergeten, altijd zwaaien naar scooters.
pi_25049990
Ah kijk, deze reacties daar heb ik tenminste iets aan

Thanks!

Maar over zo'n Kawasaki R6 die je daar post Hicham, zijn die niet mega-zwaar in de omgang Ik zou denk ik toch eerder zo'n Goldwing kopen nadat ik een beetje ervaring heb opgedaan op mijn R1 Dat is natuurlijk het echte werk zo'n Supersport Goldwing. 1500cc he?
pi_25050016
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 00:37 schreef Youssef het volgende:
Je voorrem moet je trouwens nooit gebruiken, veel te gevaarlijk. Die heb ik dan ook losgedraait zodat ik hem niet per ongeluk in knijp als ik rem voor het stoplicht. Hou je ook meteen een hand vrij voor als moet remmen en zwaaien naar een scooter tegelijk.

Dat moet je trouwens nooit vergeten, altijd zwaaien naar scooters.
Hmmm je kan toch gewoon met je voeten remmen Daar zijn toch die soort slidertjes op je motorlaarzen voor.... maar die heb ik niet dus hoe rem ik dan?
pi_25050027
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 00:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Nou jaaaaaa zeg!
moet je vooral doen, lekker stunten op een motor als je net je rijbewijs hebt
leer eerst maar eens rijden, doe ervaring op.
en overschat jezelf niet

ik heb vaak dit soort ongelukken gezien
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_25050031
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 00:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Ah kijk, deze reacties daar heb ik tenminste iets aan

Thanks!

Maar over zo'n Kawasaki R6 die je daar post Hicham, zijn die niet mega-zwaar in de omgang Ik zou denk ik toch eerder zo'n Goldwing kopen nadat ik een beetje ervaring heb opgedaan op mijn R1 Dat is natuurlijk het echte werk zo'n Supersport Goldwing. 1500cc he?
Damn, je begint met motorrijden terwijl je er niet eens wat over weet. Dat is geen kawasaki R6 maar een Suzuki CBR 600 Volgens mij ga je op de snelweg niet eens harder dan 140, wedden dat ik je inhaal1!!11!!
pi_25050062
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 00:39 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Hmmm je kan toch gewoon met je voeten remmen Daar zijn toch die soort slidertjes op je motorlaarzen voor.... maar die heb ik niet dus hoe rem ik dan?
Je achterrem zit aan je linkerhandvat, net als bij brommers. Met je voeten remmen doe je helemaal niet op een motor. Maargoed, zo een R1 is natuurlijk wel een beginnersfietsje, als ik jou was zou ik hem idd inruilen.
pi_25050074
Volgens mij bestaat een CBR600 niet eens, dus wat zit je nu dom te lullen. Bedoel je niet de Honsaki Buyahusa Die heeft mijn pa

Ik ben nog niet harder geweest dan 120 want als ik naar zijn 2 wil overschakelen hoor ik een hoop geratel Daarvoor moet ik nog eens terug naar de dealer denk ik Heb toch garantie

En laffer, dat overkomt alleen mannetjes die niet kunnen rijden
pi_25050092
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 00:42 schreef Youssef het volgende:

[..]

Je achterrem zit aan je linkerhandvat, net als bij brommers. Met je voeten remmen doe je helemaal niet op een motor. Maargoed, zo een R1 is natuurlijk wel een beginnersfietsje, als ik jou was zou ik hem idd inruilen.
Maar dat is toch om het ruitje hoger en lager te zetten? Dat vertelde ze mij...

Had ik dan toch beter de Goldwing kunnen kopen Ik ga twijfelen
pi_25050096
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 00:38 schreef Rietvaerder het volgende:

Zoals youssef al zei is het geen Kawasaki R6 maar een Suzuki CBR 600. Het is niet erg dat je het niet weet, ik ben zelf ook ooit zo begonnen hoor . Zo een motor is lekker licht en je kunt er heerlijk mee sturen. Als je eenmaal geneog ervaring hebt kun je overstappen op een Supersport Goldwing en echte motorkleding. Ik kreeg bij die CBR mijn knietje echt niet tegen de grond maar op die Goldwing lukte het meteen!
pi_25050120
Om met je knie bijna het asfalt te raken moet je een bocht lekker aansnijden, je lichaam verplaatsen zodat je maar half op je zadel zit en vervolgens stoer je knie naar buiten duwen.

Heb je dat niet tijdens je les gehad? Ik ben nu nog bezig met lessen, gelukkig is mn instructeur net zo gek als ik dus dat klikt wel. Morgen stoppies en wheelies 16 maart examen.
Big dick.
pi_25050137
Vet lauwe shit allemaal

Zullen we eens een keertje gaan rijden met zn allen? Wedden dat ik jullie allemaal zoek rijd, ook al heb ik maar een R1 Is maar 1 liter hé maar vooruit

En wheelies?
pi_25050143
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 00:44 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Maar dat is toch om het ruitje hoger en lager te zetten? Dat vertelde ze mij...

Had ik dan toch beter de Goldwing kunnen kopen Ik ga twijfelen
Nooit twijfelen na je aankoop, maar in dit geval zou ik wel een Goldwing nemen, wel een rode want die gaan harder, die zwarte gaan vaak maar 80 decibel. Met zoveel kuipen heb je ook minder kans gewond te raken bij een ongeluk.

Wil je echt plat gaan moet je natuurlijk een motorscooter kopen, zijn er tegenwoordig steeds meer, maar ik weet niet hoe groot je budget is
pi_25050162
PTA --> ONZ?

of is TS serieus?
pi_25050172
Maar vangrails zijn er toch juist om je te beschermen bij een ongeval...

Ik ga er niet vanuit dat ik kom te vallen want de verkopers zeiden dat er goede banden onder zaten dus

Trouwens, is het waar dat als ik Euro98 tank ipv 95 dat ie dan een mooier geluid maakt
pi_25050175
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 00:48 schreef Tiezzz het volgende:
PTA --> ONZ?

of is TS serieus?
Waarom zou ik niet serieus zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')