abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 september 2004 @ 20:43:46 #151
99959 Santjuh
een beetje raar
pi_22182305
Volgens mij heb ik ook migraine. Het begint met 'gewone' hoofdpijn, en dan neem ik soms een pijnstiller. Maar dit helpt dan helemaal niets, de hoofdpijn wordt alleen maar erger en erger. Dan word ik na een tijdje vreselijk misselijk en kan ik alleen nog maar liggen. Ik kan dan absoluut niet tegen licht of geluid. Dit heb ik ongeveer 1 keer in de twee weken.

Gisteren was het dus weer raak. 's Middags op school begon ik al een beetje raar te zien, alles leek heel klein en ver weg, en een beetje alsof ik scheel kijk toen begon de hoofdpijn. Heb daarna vanaf 18:00 uur hartstikke ziek in m'n bed gelegen en stond vanmorgen om 7 uur pas weer op en dan is het helemaal over

Maar het is echt klote, want ik kan helemaal niks meer als ik zo'n aanval krijg. En dit is echt niet leuk nu ik in het examenjaar zit en het hartstikke druk heb .
Wat je ook doet, doe alsof het de bedoeling was...
  vrijdag 24 september 2004 @ 22:53:28 #152
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22185266
Dit zou inderdaad heel goed migraine kunnen zijn.
hier http://www.hoofdpijntest.nl/ kan je een test doen.

Wat je zou kunnen doen, als je denkt dat het migraine is, is naar je huisarts gaan met die vermoedens, en ook aangeven wat er uit die bovenstaande test kwam.

1 keer per 2 weken is best heel vaak, sterkte.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 24 september 2004 @ 23:01:35 #153
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22185494
http://retse.neep.net/migraine/

Op bovenstaande link staan wat voorbeelden van visuele hallicunaties, 'aura's' genoemd die migraine patienten soms kunnen ervaren.
Er bestaat echter ook migraine zonder aura, maar omdat je het over een visueel effect had leek het mij zinvol om je dit ook even te laten zien.

en dit is ook een zinvolle link http://www.migraine.mailinglist.nu

[ Bericht 8% gewijzigd door tonja op 24-09-2004 23:16:25 (er wat bij gezet) ]
pi_22189935
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 23:01 schreef tonja het volgende:
http://retse.neep.net/migraine/
Dit is helemaal mijn migraine aan het begin van de aanval.
Duurt een half uur ong. dan uitvalsverschijnselen aan de t/o gestelde kant als deze beelden, prikkelingen aan die kant ook, en niet meer uit je woorden kunnen komen.
Dan een raar doof gevoel, en kokerzicht, en dan breekt de eenzijdige mega-hoofdpijn los met enorme misselijkheid.
Slapen kan niet, licht en geluid word je nog misselijker van.

Aanval duurt 8-14 uur.

Dan nog 24 uur een raar doodmoe zwaar hoofd.
Dat is mijn aura-migraine aanval
Ik heb het wisselend.. eens in de 2 maanden, soms vaker.
  zaterdag 25 september 2004 @ 08:50:14 #155
99959 Santjuh
een beetje raar
pi_22190616
De aura's heb ik gelukkig niet, het is meer een beetje scheelkijken en duizeligheid.
Ik denk dat als ik hiermee naar de huisarts zou gaan, hij waarschijnlijk zou zeggen dat er niet veel aan te doen is? Want ze zullen wel niet snel medicijnen geven, en ikzelf gebruik ook niet graag medicijnen.

Maar misschien dat de pil er ook iets mee te maken heeft, sinds ik die gebruik heb ik migraine aan het begin van de stopweek, en aan het einde van die week nog een keer. Dit is echt altijd zo, zelfs ongeveer op dezelfde dag.
Ik wil liever niet met de pil stoppen, dus ik ga maar eens een andere pil proberen misschien dat dat helpt.

Maar een paar jaar geleden had ik ook dezelfde pil die ik nu heb, en toen had ik er helemaal geen last van. Ik heb het toen een jaartje niet meer gebruikt, en toen ik weer begon had ik opeens wel die hoofdpijn
pi_22192007
Mijn vriend denkt wel eens dat Ve-tsin van de Chinees van invloed kan zijn op zijn migraine, iemand die dit herkent??
Zolang er was is, is er leven.
  zaterdag 25 september 2004 @ 13:24:10 #157
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22193468
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 03:06 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dit is helemaal mijn migraine aan het begin van de aanval.
Duurt een half uur ong. dan uitvalsverschijnselen aan de t/o gestelde kant als deze beelden, prikkelingen aan die kant ook, en niet meer uit je woorden kunnen komen.
Dan een raar doof gevoel, en kokerzicht, en dan breekt de eenzijdige mega-hoofdpijn los met enorme misselijkheid.
Slapen kan niet, licht en geluid word je nog misselijker van.

Aanval duurt 8-14 uur.

Dan nog 24 uur een raar doodmoe zwaar hoofd.
Dat is mijn aura-migraine aanval
Ik heb het wisselend.. eens in de 2 maanden, soms vaker.
Zeer herkenbaar.
Heb je weleens een triptaan zoals bijvoorbeeld Imigran of Maxalt of Zomig geprobeerd?
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 08:50 schreef Santjuh het volgende:
De aura's heb ik gelukkig niet, het is meer een beetje scheelkijken en duizeligheid.
Ik denk dat als ik hiermee naar de huisarts zou gaan, hij waarschijnlijk zou zeggen dat er niet veel aan te doen is? Want ze zullen wel niet snel medicijnen geven, en ikzelf gebruik ook niet graag medicijnen.

Maar misschien dat de pil er ook iets mee te maken heeft, sinds ik die gebruik heb ik migraine aan het begin van de stopweek, en aan het einde van die week nog een keer. Dit is echt altijd zo, zelfs ongeveer op dezelfde dag.
Ik wil liever niet met de pil stoppen, dus ik ga maar eens een andere pil proberen misschien dat dat helpt.

Maar een paar jaar geleden had ik ook dezelfde pil die ik nu heb, en toen had ik er helemaal geen last van. Ik heb het toen een jaartje niet meer gebruikt, en toen ik weer begon had ik opeens wel die hoofdpijn
Die pil kan heel goed de oorzaak zijn, een andere pil kan inderdaad de oplossing zijn. Proberen dus.
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 11:49 schreef Dinus het volgende:
Mijn vriend denkt wel eens dat Ve-tsin van de Chinees van invloed kan zijn op zijn migraine, iemand die dit herkent??
Ja, ve-tsin is inderdaad voor sommige migraine patienten een trigger.
pi_22193538
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 13:24 schreef tonja het volgende:

Zeer herkenbaar.
Heb je weleens een triptaan zoals bijvoorbeeld Imigran of Maxalt of Zomig geprobeerd?
Alles, zelfs injecties bij het begin van de aanval, ik neem liever niets, ik voel me zo raar en verward met die medicijnen, en bovendien beginnen ze tegenwoordig 's nachts zodat ik altijd te laat ben met innemen.

Ik heb ook eens (lang geleden) met een onderzoek van neurologen meegedaan, waarbij je een dagboek bij moest houden en bijvoorbeeld preventief medicatie moest slikken.
Bij mij kunnen ze er gewoon niet achter komen wat de triggers zijn.
Het komt enorm willekeurig opzetten.. (bij voorkeur snachts dus)
  zaterdag 25 september 2004 @ 14:09:44 #159
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22194096
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 13:28 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Alles, zelfs injecties bij het begin van de aanval, ik neem liever niets, ik voel me zo raar en verward met die medicijnen, en bovendien beginnen ze tegenwoordig 's nachts zodat ik altijd te laat ben met innemen.

Ik heb ook eens (lang geleden) met een onderzoek van neurologen meegedaan, waarbij je een dagboek bij moest houden en bijvoorbeeld preventief medicatie moest slikken.
Bij mij kunnen ze er gewoon niet achter komen wat de triggers zijn.
Het komt enorm willekeurig opzetten.. (bij voorkeur snachts dus)
Wat een pech, bij de meeste migraine patienten, ook bij mij, werkt een triptaan goed, zeker als het zulke heftige aanvallen zijn als jij beschrijft. Het verkort de aanval aanzienlijk en maakt het minder heftig. Sinds Imigran injecties heb ik geen last meer van die uitvalsverschijnselen, en meestal ook geen misselijkheid.
Ik krijg de aanvallen ook vaak 's nachts maar wordt vrijwel altijd wakker op het eind van de aura fase, het juiste tijdstip om te prikken.

Heb je wel iets tegen de misselijkheid? Dat scheelt al zoveel, als die misselijkheid niet zo erg is.

Onderhouds medicatie (bèta blokkers) heb ik ook een tijdlang gebruikt, maar ik werd er depressief van.

En die triggers... die k*t triggers. Ik kom er ook niet achter wat bij mij de aanvallen uitlokt. Tenminste er zijn wel een paar zekere triggers, waaronder jet-lag en fel zonlicht.

De eerste trigger is makkelijk te vermijden maar ja, zonlicht dat blijft een groot probleem. Ik loop altijd op straat met een kleppetje en een donkere zonnebril op. Autorijden of de trein is voor mij een hel eigenlijk. Meestal zit ik naar mij knieen te staren of hou mijn ogen maar dicht. In de auto heb ik echt een grote kans op een aanval.

Ik ben moeilijk ertoe te bewegen mensen te bezoeken die wat verder weg wonen. Het is zo ongelofelijk klote als je onderweg een aanval krijgt.
pi_22194114
Als ik niets inneem dan blijft mijn migraine zo'n 3 tot 4 dagen aanwezig. Als ik op het moment dat ik migraine aan voel komen een Imigran neem dan is het over het algemeen de volgende dag over.

Ik heb dus aura-migraine en meestal merk ik het eerst in mijn gezicht. Ik zie spiralen en verlies het gevoel aan een kant, dit trekt meestal door naar mijn hand en daarna begint de koppijn. Vind het echt verschrikkelijk.

Tijdstip varieert heel erg en volgens mij is het bij mij niet persee spannings gerelateerd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 25 september 2004 @ 14:16:39 #161
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22194215
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 14:10 schreef Vicky het volgende:
Als ik niets inneem dan blijft mijn migraine zo'n 3 tot 4 dagen aanwezig. Als ik op het moment dat ik migraine aan voel komen een Imigran neem dan is het over het algemeen de volgende dag over.

Ik heb dus aura-migraine en meestal merk ik het eerst in mijn gezicht. Ik zie spiralen en verlies het gevoel aan een kant, dit trekt meestal door naar mijn hand en daarna begint de koppijn. Vind het echt verschrikkelijk.

Tijdstip varieert heel erg en volgens mij is het bij mij niet persee spannings gerelateerd.
Het is eerder ontspannings gerelateerd, maar dat is ook niet iets wat altijd klopt.
Het is gewoon onmogelijk om alle oorzaken te achterhalen. Ik heb het al opgegeven in ieder geval.
pi_22205123
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 14:16 schreef tonja het volgende:

[..]

Het is eerder ontspannings gerelateerd, maar dat is ook niet iets wat altijd klopt.
Het is gewoon onmogelijk om alle oorzaken te achterhalen. Ik heb het al opgegeven in ieder geval.
ik eigenlijk ook wel een beetje, je doet er niets aan helaas. En ik laat het maar gewoon over me heen komen.. gaat wel weer over
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_22210507
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 11:49 schreef Dinus het volgende:
Ja, dat heb ik ook....

ve-tsin is natriumglutamaat
Het is een gewoon aminozuur, een bouwsteen van eiwitten, en we hebben het nodig om onze eiwitten te maken. Het is essentieel in onze voeding.
Overmaat aan natriumglutamaat wordt in verband gebracht met diverse problemen (oa hoofdpijn)

En die chinesen gebruiken nogal veel van deze "smaakversterker".
Muay-Thai...
Mixed Martial Arts!
pi_22213583
Ik eet regelmatig chinees, maar volgens mij nog nooit daarna een aanval gekregen...
Misschien moet ik het allemaal maar weer eens gaan bijhouden, maar als het maar eens in de 2/3 maanden, soms vaker komt kan ik er wel mee leven eigenlijk.

Weet je, het hoort gewoon bij mijn leven, heb het intussen (mijn collega's en direkte omgeving) ook geaccepteerd dat het er nou eenmaal is.
  zondag 26 september 2004 @ 16:05:39 #165
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22215974
Tsja, dat accepteren is voor mij toch nog steeds een groot probleem. Ik lig nu zo gemiddeld 20% van mijn leven in bed met migraine.
Ik moet heel erg vaak afspraken afzeggen. 2 jaar geleden heb ik een hele zomer geen migraine gehad, ik werd een compleet ander mens.
Maar dat blijven zoeken met elke keer de hoop en daarna weer de frustratie werkt ook niet.
pi_22216898
Ook erg vervelend tijdens een aanval (althans bij mij), een bepaald woord wat de hele tijd door je hoofd blijft gaan en je maar niet kan loslaten.
  dinsdag 28 september 2004 @ 17:34:59 #167
104494 cacharel
blonds are brighter
pi_22263902
ik heb het.

Het begint altijd met allemaal vlekken voor mn ogen, alles wordt heel wazig en kan niet meer lezen. Dat duurt een half uur ofzo. Dan ga ik altijd snel naar huis, zet een bad aan. Ondertussen wordt ik dan meestal heel misselijk, onvoorstelbaar zware hoofdpijn en duizeligheid. Lig ik eenmaal in een warm bad dan wordt het met een uurtje minder.

Heb het gelukkig maar heel zelden!
pi_22268832
Van de week trouwens migrainepillen gehaald, dokter vertelde me dat er 30 (!) soorten zijn. Krengen zijn ongelooflijk duur eigenlijk, 6 voor 35E.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 22:37:23 #169
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_29453145
Ik vraag me af of ik nu ook last krijg van migraine of is het toch wat anders?

Een paar maanden geleden toen kon ik uit het niets niet meer scherp zien en me ook niet echt focussen op tekst (ik was aan het lezen). Toen kwamen er, vooral in mijn rechteroog, een soort van lichtflitsen. Net alsof het beeld steeds knipperde. Dit knipperen begon eerst heel rustig en werd steeds erger en erger. Ook leek het net alsof bijna alle kleuren van de regenboog door mijn oog heen beweegde, echt zo'n bewegende kleurenstreep. Tevens werd ik misselijk, kreeg braakneigingen en een beetje hoofdpijn. Ik ben toen even gaan liggen maar dat hielp niks, toen moest ik gaan eten en het nam na een tijd af, tot alles weer normaal was. De hoofpijn was amper aanwezig.

Vorige week (er zit tussen de 1keer en nu zo'n 3 maanden) toen kreeg ik weer uit het niets het rare gedoe in mijn ogen. Wazig zien, vlekken, bewegende kleuren etc..etc..Ik schrok en het was toch tegen de tijd dat ik naar bed wou gaan dus ging ik maar meteen naar bed. Ik had het nog steeds en ben toen heel even in slaap gevallen, maar toen ik wakker werd had ik ontzettende hoofdpijn en ben de hele nacht zoiets wakker geweest.

Nu net 2 uur (wel een week verder) geleden kreeg ik weer hetzelfde in mijn ogen, ik schrok weer en heb maar meteen een paracetamol gepakt. Mijn ogen zijn nu weer normaal, maar heb nu wel lichtelijk hoofdpijn.

Mijn vraag is nu, is dit migraine? Hoe kan dit zo ontstaan, ben 21 en heb nooit in mijn leven zoiets gehad en van hoofdpijn heb ik ook nooit last gehad. Moet ik maar ff naar de dokter of wat?

Thanks..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_29453871
Ik weet niet of ik migraine heb, maar de artsen weten het ook niet. De ene zegt van wel, de andere zegt van niet. Ik heb al ontelbare migrainemiddelen geprobeerd, maar zonder succes. Ik heb zo'n 1 a 2x in de week hoofdpijn, vroeger met overgeven en heel lichtgevoelig, nu niet meer, maar wel veel last van mijn nek erbij en zere ogen. Soms zit het maar aan 1kant en dan de volgende dag aan de andere... soms zit het bij mn ogen heel erg, de artsen staan ook voor een raadsel
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 23:29:59 #171
99959 Santjuh
een beetje raar
pi_29454411
Ik zag dat ik hier bijna een jaar geleden ook al gepost had... omdat ik ook dacht misschien migraine te hebben. En dat blijkt dus ook zo te zijn Eerst dacht de dokter dat het spanningshoofdpijn was, fysiotherapie daarvoor gehad.. maar dat hielp natuurlijk helemaal niks. Toen kreeg ik medicijnen tegen migraine om te proberen, en de eerste die ik kreeg hielpen ook nog gelijk Het zijn wel medicijnen die ik elke dag (twee keer per dag) moet gebruiken, omdat ze de aanvallen moeten voorkomen. Ik had het namelijk behoorlijk vaak .
Maar goed, ik moest ze een half jaar gebruiken, en dat halfjaar is over een maand om en dan moet ik gaan afbouwen. Ik ben benieuwd hoe het dan zal gaan, ik moet er niet aan denken om er weer zo vaak last van te hebben

Enne denka, het zou best wel eens migraine kunnen zijn. Het heeft er in ieder geval wel kenmerken van. Maar je kunt er het beste even mee naar de dokter gaan als je er erg veel last van hebt. Want het is natuurlijk erg vervelend. (En dat is natuurlijk nog zacht uitgedrukt )
  maandag 19 december 2005 @ 12:10:06 #172
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33214070
Omhoog.

Twee jaar geleden schreef ik dit. Vlak daarna raakte ik zwanger en tijdens de zwangerschap namen de klachten af maar inmiddels is het weer helemaal terug. Paar weken terug al naar de dokter geweest, advies; knip eens een stuk van je haar af dat kan wat schelen, je haar is lang en zwaar. Misschien dat ik daardoor vaker hoofdpijn leek te hebben dan dat het echt migraine was. Nu twee weken nergens last van gehad maar vannacht werd ik wakker en het is terug Hoofdpijn, rillen, hoofdpijn, kotsen, hoofdpijn, duizelig, hoofdpijn, proberen te slapen maar weer kotsen enzovoorts. Moest net voor iets anders naar de dokter en hoe graag ik die afspraak ook wilde afzeggen ben ik gewoon gegaan om te laten zien hoe beroerd het is. Huisarts raadde aan om een Migrastick te kopen.

Ik wil heel graag dat het minder wordt, of dat ik in ieder geval beter weet wat ik moet doen als het begint. Er is iedere morgen een klein meisje dat d'r bed uit wil en ik wil stagelopen en een baan zoeken. Ik moet gewoon door kunnen gaan maar ik heb volgens mij al bijna een Nurofen verslaving opgebouwd dus ik zou niet weten wat er nog kan werken. Iemand ervaring met die Migrastick?
pi_33215331
jaaa ik heb ook last van migraine, vroeger had ik het heel vaak maar ik las op internet dat je niet met nat haar moet gaan slapen. vroeger deed ik dat dus vaak en had ik er dus ook vaak last van.
gelukkig heb ik het nu niet meer zo vaak
eerst krijg ik ook van die enge vlekken voor mn ogen, en kan ik niet tegen geluid. het enige wat ik doe is zo snel mogelijk mijn bed in duiken, fluisteren dat iedereen zn kop moet houden (aangezien schreeuwen niet meer gaat), gordijnen dicht en proberen te slapen. ik word wel om de zoveel tijd wakker om te kotsen. de pillen die ik heb gekregen van mn dokter werken dus voor geen meter en de zetpillen heb ik niet eens geprobeerd (zou tegen de misselijkheid werken, maar meestal was het al te laat).
  maandag 19 december 2005 @ 13:29:28 #174
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33215493
vroeger had ik er nooit last van ... 1 x per jaar ofzo.. maar het laatste jaar heb ik al 6 aanvallen ofzo gehad... ik kan het merken doordat ik idd schitteringen ga zien en later zie ik maar de helft van wat ik normaal zie. daarna kom die klote koppijn. ik ben normaal geen mieppert en werk ook door als ik cholera ofzo heb.. maar migraine.. echt niet! ik heb ook van die smelttabletten rizatriptan ofzo.. van maxalt .. ranzige zooi.. zorgt er wel voor dat de migraine weg gaat na 30 min alleen dan ben ik gewoon zo ziek als een hond
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_33216789
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:10 schreef Luchtbel het volgende:
Omhoog.

Twee jaar geleden schreef ik dit. Vlak daarna raakte ik zwanger en tijdens de zwangerschap namen de klachten af maar inmiddels is het weer helemaal terug. Paar weken terug al naar de dokter geweest, advies; knip eens een stuk van je haar af dat kan wat schelen, je haar is lang en zwaar. Misschien dat ik daardoor vaker hoofdpijn leek te hebben dan dat het echt migraine was. Nu twee weken nergens last van gehad maar vannacht werd ik wakker en het is terug Hoofdpijn, rillen, hoofdpijn, kotsen, hoofdpijn, duizelig, hoofdpijn, proberen te slapen maar weer kotsen enzovoorts. Moest net voor iets anders naar de dokter en hoe graag ik die afspraak ook wilde afzeggen ben ik gewoon gegaan om te laten zien hoe beroerd het is. Huisarts raadde aan om een Migrastick te kopen.

Ik wil heel graag dat het minder wordt, of dat ik in ieder geval beter weet wat ik moet doen als het begint. Er is iedere morgen een klein meisje dat d'r bed uit wil en ik wil stagelopen en een baan zoeken. Ik moet gewoon door kunnen gaan maar ik heb volgens mij al bijna een Nurofen verslaving opgebouwd dus ik zou niet weten wat er nog kan werken. Iemand ervaring met die Migrastick?
Ik heb een migrastick. Het is een soort van mint ofzo, een soort tijgerbalsemeffect, maar dan andersom, waar je het opsmeert wordt het heel koud. Ik smeer het weleens op mn voorhoofd (of ik leg washandjes met koud water op mn hoofd), maar erg veel effect heeft het bij mij niet. Vooral mn ogen doen zeer en in de buurt van je ogen mag het absoluut niet komen. Maar misschien werkt het bij jou wel..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')