Dit is helemaal mijn migraine aan het begin van de aanval.quote:Op vrijdag 24 september 2004 23:01 schreef tonja het volgende:
http://retse.neep.net/migraine/
Zeer herkenbaar.quote:Op zaterdag 25 september 2004 03:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dit is helemaal mijn migraine aan het begin van de aanval.
Duurt een half uur ong. dan uitvalsverschijnselen aan de t/o gestelde kant als deze beelden, prikkelingen aan die kant ook, en niet meer uit je woorden kunnen komen.
Dan een raar doof gevoel, en kokerzicht, en dan breekt de eenzijdige mega-hoofdpijn los met enorme misselijkheid.
Slapen kan niet, licht en geluid word je nog misselijker van.
Aanval duurt 8-14 uur.
Dan nog 24 uur een raar doodmoe zwaar hoofd.
Dat is mijn aura-migraine aanval
Ik heb het wisselend.. eens in de 2 maanden, soms vaker.
Die pil kan heel goed de oorzaak zijn, een andere pil kan inderdaad de oplossing zijn. Proberen dus.quote:Op zaterdag 25 september 2004 08:50 schreef Santjuh het volgende:
De aura's heb ik gelukkig niet, het is meer een beetje scheelkijken en duizeligheid.
Ik denk dat als ik hiermee naar de huisarts zou gaan, hij waarschijnlijk zou zeggen dat er niet veel aan te doen is? Want ze zullen wel niet snel medicijnen geven, en ikzelf gebruik ook niet graag medicijnen.
Maar misschien dat de pil er ook iets mee te maken heeft, sinds ik die gebruik heb ik migraine aan het begin van de stopweek, en aan het einde van die week nog een keer. Dit is echt altijd zo, zelfs ongeveer op dezelfde dag.
Ik wil liever niet met de pil stoppen, dus ik ga maar eens een andere pil proberen misschien dat dat helpt.
Maar een paar jaar geleden had ik ook dezelfde pil die ik nu heb, en toen had ik er helemaal geen last van. Ik heb het toen een jaartje niet meer gebruikt, en toen ik weer begon had ik opeens wel die hoofdpijn![]()
Ja, ve-tsin is inderdaad voor sommige migraine patienten een trigger.quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:49 schreef Dinus het volgende:
Mijn vriend denkt wel eens dat Ve-tsin van de Chinees van invloed kan zijn op zijn migraine, iemand die dit herkent??
Alles, zelfs injecties bij het begin van de aanval, ik neem liever niets, ik voel me zo raar en verward met die medicijnen, en bovendien beginnen ze tegenwoordig 's nachts zodat ik altijd te laat ben met innemen.quote:Op zaterdag 25 september 2004 13:24 schreef tonja het volgende:
Zeer herkenbaar.
Heb je weleens een triptaan zoals bijvoorbeeld Imigran of Maxalt of Zomig geprobeerd?
Wat een pech, bij de meeste migraine patienten, ook bij mij, werkt een triptaan goed, zeker als het zulke heftige aanvallen zijn als jij beschrijft. Het verkort de aanval aanzienlijk en maakt het minder heftig. Sinds Imigran injecties heb ik geen last meer van die uitvalsverschijnselen, en meestal ook geen misselijkheid.quote:Op zaterdag 25 september 2004 13:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Alles, zelfs injecties bij het begin van de aanval, ik neem liever niets, ik voel me zo raar en verward met die medicijnen, en bovendien beginnen ze tegenwoordig 's nachts zodat ik altijd te laat ben met innemen.
Ik heb ook eens (lang geleden) met een onderzoek van neurologen meegedaan, waarbij je een dagboek bij moest houden en bijvoorbeeld preventief medicatie moest slikken.
Bij mij kunnen ze er gewoon niet achter komen wat de triggers zijn.
Het komt enorm willekeurig opzetten.. (bij voorkeur snachts dus)
Het is eerder ontspannings gerelateerd, maar dat is ook niet iets wat altijd klopt.quote:Op zaterdag 25 september 2004 14:10 schreef Vicky het volgende:
Als ik niets inneem dan blijft mijn migraine zo'n 3 tot 4 dagen aanwezig. Als ik op het moment dat ik migraine aan voel komen een Imigran neem dan is het over het algemeen de volgende dag over.
Ik heb dus aura-migraine en meestal merk ik het eerst in mijn gezicht. Ik zie spiralen en verlies het gevoel aan een kant, dit trekt meestal door naar mijn hand en daarna begint de koppijn. Vind het echt verschrikkelijk.
Tijdstip varieert heel erg en volgens mij is het bij mij niet persee spannings gerelateerd.
ik eigenlijk ook wel een beetje, je doet er niets aan helaas. En ik laat het maar gewoon over me heen komen.. gaat wel weer overquote:Op zaterdag 25 september 2004 14:16 schreef tonja het volgende:
[..]
Het is eerder ontspannings gerelateerd, maar dat is ook niet iets wat altijd klopt.
Het is gewoon onmogelijk om alle oorzaken te achterhalen. Ik heb het al opgegeven in ieder geval.
Ja, dat heb ik ook....quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:49 schreef Dinus het volgende:
Mijn vriend denkt wel eens dat Ve-tsin van de Chinees van invloed kan zijn op zijn migraine, iemand die dit herkent??
Ik heb een migrastick. Het is een soort van mint ofzo, een soort tijgerbalsemeffect, maar dan andersom, waar je het opsmeert wordt het heel koud. Ik smeer het weleens op mn voorhoofd (of ik leg washandjes met koud water op mn hoofd), maar erg veel effect heeft het bij mij niet. Vooral mn ogen doen zeer en in de buurt van je ogen mag het absoluut niet komen. Maar misschien werkt het bij jou wel..quote:Op maandag 19 december 2005 12:10 schreef Luchtbel het volgende:
Omhoog.
Twee jaar geleden schreef ik dit. Vlak daarna raakte ik zwanger en tijdens de zwangerschap namen de klachten af maar inmiddels is het weer helemaal terug. Paar weken terug al naar de dokter geweest, advies; knip eens een stuk van je haar af dat kan wat schelen, je haar is lang en zwaar. Misschien dat ik daardoor vaker hoofdpijn leek te hebben dan dat het echt migraine was. Nu twee weken nergens last van gehad maar vannacht werd ik wakker en het is terugHoofdpijn, rillen, hoofdpijn, kotsen, hoofdpijn, duizelig, hoofdpijn, proberen te slapen maar weer kotsen enzovoorts. Moest net voor iets anders naar de dokter en hoe graag ik die afspraak ook wilde afzeggen ben ik gewoon gegaan om te laten zien hoe beroerd het is. Huisarts raadde aan om een Migrastick te kopen.
Ik wil heel graag dat het minder wordt, of dat ik in ieder geval beter weet wat ik moet doen als het begint. Er is iedere morgen een klein meisje dat d'r bed uit wil en ik wil stagelopen en een baan zoeken. Ik moet gewoon door kunnen gaan maar ik heb volgens mij al bijna een Nurofen verslaving opgebouwd dus ik zou niet weten wat er nog kan werken. Iemand ervaring met die Migrastick?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |