abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14731063
Herstellende van weer een aanval die gisteravond begon, heb ik voor jullie ook nog een vraagje.
Sluit ook aan op wat hierboven wordt verteld.

Overgevoelig zijn voor felle zon, licht en b.v. sommige reclame-filmpjes op tv.
Of het erg snel wisselen van beeld.
Ook die flikkerlichten in disco's of feestjes wordt ik strontmisselijk van.
Ik probeer het wel langer vol te houden door met mijn ogen te knijpen, of met mijn rug naar het licht toe te gaan staan.
Toch moet ik die ruimtes echt mijden.

De neuroloog is er trouwens niet helemaal uit of dat altijd zo is bij mensen met migraine, of dat het toeval is.

Oh, en overmatig plassen heb ik ook!
Feest der herkenning dit topic

dinsdag 18 november 2003 @ 15:24:33 #127
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_14731118
Mijn moeder heeft het ook vaak gehad...vooral toen ze nog wat jonger was, tegenwoordig niet meer. Ik heb het zelf ook 1 of 2 keer gehad...moest er zelfs van overgeven en kon niet tegen licht enzo. Gelukkig heb ik het nu nooit meer, maar misschien komt het op latere leeftijd nog terug. Ik heb tegenwoordig wel erg vaak gewoon hoofdpijn...
To infinity…and beyond!
pi_14731493
GELUKKIG kan je migraine na de pubertijd ook verdwijnen.

Had het rond mijn 16de ofzo ELKE week wel, maar dat was misschien stiekem ook wel psychisch, want ik DACHT dan altijd 'het is weer donderdag dus migraine en ja hoor.'

Had het met aura, dus vlekken zien en tintelingen in hand en gezicht en onsamenhangend praten echt klote. Dit heb ik gelukkig niet zo heel vaak gehad maar altijd minimaal vlekken zien en daarna bonkende hoofdpijn voor 2 dagen ofzo.

Nu, 27, heb ik het HEEL zelden en als ik het heb vaak in mijn slaap en dan dus geen last van alleen volgende dag(-en) hoofdpijn.

In het kort: Als je het nu hebt KAN het dus overgaan!

pi_14731549
Ik reageer even nav je dubbelpost
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:07 schreef tulpje6 het volgende:
Ik herken het ineens verschijnen van vlekken wel, maar dat is als ik een migraine-aanval krijg. Meestal dansen er om de vlekken ook sterretjes.
Ik weet alleen iet of bij jou ook migraine het geval is, wellicht is het een combinatie van e.e.a. tussen de oren en een overgevoeligheid voor licht.
Overigens hoef je niet perse meteen hoofdpijn te krijgen na die vlekken. Ik heb ook wel eens 's ochtends vlekken gehad, en pas 's middags migrainehoofdpijn.
Hoe voel jij je als je die vlekken ziet? En hoe ervoor en erna?

Ga anders eens naar een andere dokter zou ik zeggen.

Hier Karen, ik doe wat ik doe
Ik ben een losbol, yeah baby, je m'en fou
Ik hou van koetjes en kleurtjes op m'n snuit
Maar zie de schoonheid diep onder je huid
pi_14731964
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 15:38 schreef KarenDamen het volgende:
Ik reageer even nav je dubbelpost
[..]

Ik herken het ineens verschijnen van vlekken wel, maar dat is als ik een migraine-aanval krijg. Meestal dansen er om de vlekken ook sterretjes.
Ik weet alleen iet of bij jou ook migraine het geval is, wellicht is het een combinatie van e.e.a. tussen de oren en een overgevoeligheid voor licht.
Overigens hoef je niet perse meteen hoofdpijn te krijgen na die vlekken. Ik heb ook wel eens 's ochtends vlekken gehad, en pas 's middags migrainehoofdpijn.
Hoe voel jij je als je die vlekken ziet? En hoe ervoor en erna?

Ga anders eens naar een andere dokter zou ik zeggen.

Ja, ik had hier gerageerd omdat het misschien migraine kon zijn, maar misschien is wat ik heb wel iets anders, daarom had ik ook net een nieuw topic erover geopend omdat daar misschien mensen op zouden reageren die mijn verhaal herkennen of die weten wat het verder zou kunnen zijn behalve migraine....helaas is dit topic momenteel alweer gesloten omdat ik mijn verhaal al grotendeels hier had staan.....balen want nu kom ik er nog niet achter wat het verder kan zijn behalve migraine (oogproblemen bijv.).....ik hoop dat ie weer heropent kan worden

Voor de 'aanval' voelde ik me gewoon normaal, niet anders dan anders ofzo.
Ik voelde me tijdens het wegvallen van een gedeelte van mn beeld een beetje bang, omdat ik dacht dat mn ogen weer verder waren beschadigd (het leek nl op wat ik na die zonsverduistering had)..was echt in paniek en ook aan het hyperventileren bijna.
Na de aanval voelde ik me gewoon....klein beetje hoofdpijn, maar dat kwam denk ik meer door alle opgeroepen stress en angsten die erbij kwamen kijken.
De dagen erna voelde ik me af en toe heel blij omdat ik ineens weer bij een aantal herinneringen van me kan, omdat ik ineens mn dromen goed kan herinneren, omdat ik weer goed van muziek kan genieten...aan de andere kant heel verdrietig, bang en emotioneel omdat ik dat vlekje dus nog op mn beeld heb zitten en bang ben dat dat blijvend is en mn ogen verder beschadigen of verder beschadigd zijn....ik wil dan niks dan alleen maar met rust gelaten te worden en op bed liggen, zo depri ben ik dan.
Verder dus bij het sporten in de week erna ineens overgeefneiging (verhoogde speekselproductie ineens) en tijdens het snachts moeten opstaan ontzettend misselijk (zie eerder in deze topic)...en gisteren in bed ineens beetje angstaanval ofzo...licht in hoofd, dacht ff dat ik wegzweefde..hehe maar dat laatste kwam omdat ik mezelf gewoon bang aan t denken was denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door tulpje6 op 18-11-2003 16:00]

dinsdag 18 november 2003 @ 17:23:51 #131
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_14734207
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 15:23 schreef Bluezz het volgende:
Herstellende van weer een aanval die gisteravond begon, heb ik voor jullie ook nog een vraagje.
Sluit ook aan op wat hierboven wordt verteld.

Overgevoelig zijn voor felle zon, licht en b.v. sommige reclame-filmpjes op tv.
Of het erg snel wisselen van beeld.
Ook die flikkerlichten in disco's of feestjes wordt ik strontmisselijk van.
Ik probeer het wel langer vol te houden door met mijn ogen te knijpen, of met mijn rug naar het licht toe te gaan staan.
Toch moet ik die ruimtes echt mijden.

De neuroloog is er trouwens niet helemaal uit of dat altijd zo is bij mensen met migraine, of dat het toeval is.

Oh, en overmatig plassen heb ik ook!
Feest der herkenning dit topic

Niet iedereen met migraine heeft die zelfde gevoeligheden, maar ik heb ze wel. In een auto rijden met laag zonlicht bijvoorbeeld is voor mij vragen om een aanval. Hetzelfde met onrustig beeld op de tv.

Overmatig plassen, en zweten braken diarree en huilen, dat hoort er allemaal bij.

Het boek van Oliver Sacks over migraine is een erg informatief boek. Een aanrader.

►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  dinsdag 18 november 2003 @ 17:31:02 #132
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_14734341
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 15:36 schreef SittingDuck het volgende:
GELUKKIG kan je migraine na de pubertijd ook verdwijnen.

Had het rond mijn 16de ofzo ELKE week wel, maar dat was misschien stiekem ook wel psychisch, want ik DACHT dan altijd 'het is weer donderdag dus migraine en ja hoor.'

Had het met aura, dus vlekken zien en tintelingen in hand en gezicht en onsamenhangend praten echt klote. Dit heb ik gelukkig niet zo heel vaak gehad maar altijd minimaal vlekken zien en daarna bonkende hoofdpijn voor 2 dagen ofzo.

Nu, 27, heb ik het HEEL zelden en als ik het heb vaak in mijn slaap en dan dus geen last van alleen volgende dag(-en) hoofdpijn.

In het kort: Als je het nu hebt KAN het dus overgaan!

Bij jongens verdwijnt de migraine inderdaad vaak na de pubertijd. Wij dames houden het meestal omdat de maandelijkse hormoonschommelingen een migraine trigger zijn. Als de hormoonspiegel na de pubertijd van een jongen stabiel is zal over het algemeen de migraine ook verdwijnen. Is een bekend fenomeen.

Migraine is NIET psychisch. Misschien was je op die donderdag vrij of was er iets anders wat in je doen en laten verschilde met andere dagen.
Stress (maar vooral de ontspanning die daarop volgt) kan een trigger zijn. Maar het hoeft niet.

Mijn vader is een maand geleden overleden, en ik verwachtte dat de migraine hel wel weer de kop op zou steken, maar vreemd genoeg heb ik 'maar' 1 aanval gekregen. Je kan er geen pijl op trekken.
Ik heb een paar 'zekere' triggers, maar stress is er in mijn geval blijkbaar niet bij.

zondag 16 mei 2004 @ 12:49:03 #133
15769 BarBaar
Sarcast!
pi_19168374
Oeps, kick..

Ik heb afgelopen week voor het eerst er last van gehad (ben 25). Eerst begin in zwart-witte stippen te zien in mijn rechteroog (had ook geen hand-oog coordinatie meer rechts). Daarna begon mijn rechterhand ontzettend te tintelen, zo erg dat ik er geen gevoel meer in had. En toen besloot mijn tong hetzelfde te gaan doen. En daardoor kwam ik dus echt niet meer uit mjn woorden. Ben naar huis gegaan en in bed gedoken. Volgende dag was er alleen nog hoofdpijn over gelukkig.

Ga me maar een beetje rustiger houden..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_19168996
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:49 schreef BarBaar het volgende:
Oeps, kick..

Ik heb afgelopen week voor het eerst er last van gehad (ben 25). Eerst begin in zwart-witte stippen te zien in mijn rechteroog (had ook geen hand-oog coordinatie meer rechts). Daarna begon mijn rechterhand ontzettend te tintelen, zo erg dat ik er geen gevoel meer in had. En toen besloot mijn tong hetzelfde te gaan doen. En daardoor kwam ik dus echt niet meer uit mjn woorden. Ben naar huis gegaan en in bed gedoken. Volgende dag was er alleen nog hoofdpijn over gelukkig.

Ga me maar een beetje rustiger houden..
Ja ik heb precies hetzelfde als ik migraine krijg

Denk je ook te weten waardoor het veroorzaakt werd? Te weinig rust, stress ofzo?

Ik word ook altijd misselijk na een paar uur, en als dat over is (of als ik over mijn nek ben gegaan) dan houd ik alleen nog maar hoofdpijn over.
  zondag 16 mei 2004 @ 13:23:48 #135
15769 BarBaar
Sarcast!
pi_19169048
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:20 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Ja ik heb precies hetzelfde als ik migraine krijg

Denk je ook te weten waardoor het veroorzaakt werd? Te weinig rust, stress ofzo?

Ik word ook altijd misselijk na een paar uur, en als dat over is (of als ik over mijn nek ben gegaan) dan houd ik alleen nog maar hoofdpijn over.
Ik denk inderdaad te weinig rust en ietsje te veel dingen aan mijn hoofd. Anders zou ik het ook niet weten..

Grappig dat veel mensen het ook over misselijkheid hebben, daar had ik nl helemaal geen last van..
pi_19169111
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:23 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad te weinig rust en ietsje te veel dingen aan mijn hoofd. Anders zou ik het ook niet weten..

Grappig dat veel mensen het ook over misselijkheid hebben, daar had ik nl helemaal geen last van..
En werd je ook overgevoelig voor licht en geluid? Ik wel en dat is behoorlijk vervelend. Het liefst duik ik meteen mijn bed in en doe alles dicht en probeer te .gaan slapen voor zover mogelijk.

'Gelukkig' heb ik maar 1 of 2 keer per jaar een aanval.
  zondag 16 mei 2004 @ 13:33:30 #137
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_19169231
Migraine is idd erfelijk. Ik heb er ook veel en vaak last van.

eerst krijg ik enorme last van mn nek, Daarna vlekken voor mn ogen en duizelig..mn handen worden koud en naar verloop van tijd mn hele lichaam. Als ik die fase heb gehad heb ik meestal binnen een uur enorme migraine. Ik heb er wel van die medicijnen voor, maar die helpen vrij weinig of helemaal niet.Ik heb maar van die gel kussens gekocht.Die ken je int water leggen of in de diepvries zodat ze warm/koud worden. Die warme op mn ogen, die kouwe in mn nek. Meestal helpt dat wel.

Ik moet trouwens als ik last heb van die symptomen ook absoluut GEEN licht aan mn ogen hebben.

Mooie tekst trouwens

En ja, peregrijn, ik denk wel dat meer vrouwen er last van hebben. In mijn omgeving ken ik maar weinig mannen met migraine. Misschien dat wij vrouwen meer stressen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 16 mei 2004 @ 13:35:48 #138
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_19169282
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 18:46 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Jazeker. Dat was hoogstwaarschijnlijk een migraine aanval.
(Als je er zeker van wilt zijn dat het niets anders is, moet je bij een Neuroloog langs gaan.)
idd , denk ook dat het een migraine aanval is geweest. Je hoeft ook niet altijd of regelmatig last hebben van migraine kan zijn dat het 1x nooit weer is. Of 1x altijd weer
  zondag 16 mei 2004 @ 14:01:35 #139
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_19169802
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:33 schreef Qwea het volgende:
Migraine is idd erfelijk. Ik heb er ook veel en vaak last van.

eerst krijg ik enorme last van mn nek, Daarna vlekken voor mn ogen en duizelig..mn handen worden koud en naar verloop van tijd mn hele lichaam. Als ik die fase heb gehad heb ik meestal binnen een uur enorme migraine. Ik heb er wel van die medicijnen voor, maar die helpen vrij weinig of helemaal niet.Ik heb maar van die gel kussens gekocht.Die ken je int water leggen of in de diepvries zodat ze warm/koud worden. Die warme op mn ogen, die kouwe in mn nek. Meestal helpt dat wel.

Ik moet trouwens als ik last heb van die symptomen ook absoluut GEEN licht aan mn ogen hebben.

Mooie tekst trouwens

En ja, peregrijn, ik denk wel dat meer vrouwen er last van hebben. In mijn omgeving ken ik maar weinig mannen met migraine. Misschien dat wij vrouwen meer stressen?
Met meer stressen heeft het weinig te maken. Net zoveel mannen als vrouwen hebben weleens migraine, vrouwen hebben er alleen vaker en meer last van omdat de maandelijkse hormoonschommelingen een zogenaamde 'trigger' zijn.
Ook ontspanning is een trigger, denk maar aan de weekenden of als je een paar dagen vrij bent, dan slaat de migraine vaak toe.
Dit heeft met ontspanning te maken, maar ook met de verandering van je dagelijkse ritme. Op vrije dagen slaap je graag uit, en juist tijdens dat uitslapen is de kans op een aanval groter.
  zondag 16 mei 2004 @ 14:07:39 #140
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_19169945
quote:
Op zondag 16 mei 2004 14:01 schreef tonja het volgende:

[..]

Met meer stressen heeft het weinig te maken. Net zoveel mannen als vrouwen hebben weleens migraine, vrouwen hebben er alleen vaker en meer last van omdat de maandelijkse hormoonschommelingen een zogenaamde 'trigger' zijn.
Ook ontspanning is een trigger, denk maar aan de weekenden of als je een paar dagen vrij bent, dan slaat de migraine vaak toe.
Dit heeft met ontspanning te maken, maar ook met de verandering van je dagelijkse ritme. Op vrije dagen slaap je graag uit, en juist tijdens dat uitslapen is de kans op een aanval groter.
aha, gesnapt Weer een stukje info rijker
  zondag 16 mei 2004 @ 15:26:56 #141
84328 Lllaura
painting pictures
pi_19171807
Ik heb ook regelmatig last van migraine, de laatste tijd bijna elke week, juist op m'n vrije dagen. Kan bijna op m'n vingers natellen dat ik zaterdags hoofdpijn heb. Het begint met pijn in m'n nek, links. Dat trekt door naar m'n linkerneusgat, die gaat dichtzitten, dan word ik moe en kan ik niet meer goed uit m'n woorden komen. Ik draai letters uit woorden om. Vervolgens mis ik een deel gezichtsveld aan m'n linkeroog en krijg ik de hoofdpijn. Het lijkt dan alsof een kaboutertje met een slijptol de binnenkant van m'n oogkas aan 't bewerken is...

Imigran neusspray werkt gelukkig wel, vind het alleen niet fijn dat ik bijna elke week die troep moet gebruiken.

Iedereen met migraine: succes! You're not alone!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  zondag 16 mei 2004 @ 16:35:13 #142
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_19173608
Probeer eens om op dezelfde tijd op zaterdag op te staan als door de weeks, en om op dezelfde tijd als door de weeks te eten en te drinken.
Ik weet niet of je erg hard werkt, dat zal ook van invloed zijn, maar dit kan je misschien proberen.
Sterkte ermee, ik weet wat voor ellende het is.
  maandag 17 mei 2004 @ 15:26:30 #143
15769 BarBaar
Sarcast!
pi_19195781
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:27 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

En werd je ook overgevoelig voor licht en geluid? Ik wel en dat is behoorlijk vervelend. Het liefst duik ik meteen mijn bed in en doe alles dicht en probeer te .gaan slapen voor zover mogelijk.

'Gelukkig' heb ik maar 1 of 2 keer per jaar een aanval.
Nee, helemaal niet. Ben zelfs nog met de auto terug naar huis gereden (dat doen we dus de volgende keer maar niet meer!)
pi_19197844
Ik heb er ook last van een soort migraine, volgens de dokter.

De hoofdpijn valt wel mee maar ik lig er wel de rest van de dag uit.
Ik voel het ook ruim van tevoren aankomen door vlekken voor mijn ogen die steeds erger worden totdat het als een gek begint te knipperen (die vlekken) en ik haast niets meer zie, misselijkheid, trillende handen en hoofdpijn komen daarna. Als ik snel genoeg ga liggen en in slaap val kan ik erover heen slapen.

Hier heb ik misschien 2 of 3 keer last van per half-jaar.
  maandag 17 mei 2004 @ 18:28:35 #145
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_19199839
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:53 schreef th3dge het volgende:
Ik heb er ook last van een soort migraine, volgens de dokter.

De hoofdpijn valt wel mee maar ik lig er wel de rest van de dag uit.
Ik voel het ook ruim van tevoren aankomen door vlekken voor mijn ogen die steeds erger worden totdat het als een gek begint te knipperen (die vlekken) en ik haast niets meer zie, misselijkheid, trillende handen en hoofdpijn komen daarna. Als ik snel genoeg ga liggen en in slaap val kan ik erover heen slapen.

Hier heb ik misschien 2 of 3 keer last van per half-jaar.
Het is voor jou misschien een goed idee, om bij de eerste verschijnselen 2 aspirines te nemen. Let wel, aspirine, geen paracetamol. Het is gebleken dat bij iets lichtere aanvallen dit de aanval kan couperen, oftewel afbreken. Bij sommige mensen werkt het, bij anderen weer niet. Het is het proberen waard lijkt mij.
Alleen als je maag- of darmklachten hebt, of ontstekingsremmende pijnstillers gebruikt, zoals onder andere diclovenac of naproxen, raad ik het je af.
  maandag 17 mei 2004 @ 19:31:32 #146
93574 yF
Yvonneke
pi_19201198
Ik heb ook last van migraine, maar gelukkig niet zo heel erg. Ik heb soms 3 dagen achter elkaar gewoon heel erge hoofdpijn, zondat dat ik er verder echt verschijnselen bij heb. Geeneen pijnstiller die mij dan helpt. Soms ook krijg ik echt een aanval. Ik krijg dan van die vlekken voor m'n ogen alsof ik in de zon gekeken heb. Het worden er langzaamaan steeds meer tot ik bijna niet meer zie. Ik ben dan ook nogal de kluts kwijt. De eerste keer schrok ik er echt heel erg van! Daarna krijg ik dus echt een verschrikkelijk aanval, waarbij ik echt in bed moet gaan liggen. Gelukkig duurt zo'n aanval nooit langer dan een paar uurtjes. Bij de hoofdpijn van meerdere dagen heb ik altijd heel veel last van licht en vooral geur
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin.
  maandag 21 juni 2004 @ 17:40:20 #147
16715 Mylene
*schatje*
pi_20070039
Uit gesloten topic:
quote:
Op maandag 21 juni 2004 11:32 schreef ConQuestador het volgende:
Gister was het weer eens zover, na zaterdag avond slechts 8 biertjes gedronken te hebben (waarna ik over ben gestapt op fris). Was ik gister helemaal van de wereld: knallende hoofdpijn en de hele dag door kotsen (ook al valt er niks te kotsen, dan maar het gal eruit jakkeren ).

Alleen het slaat nergens op dat ik van 8 biertjes een kater zou krijgen, normaal drink ik wel wat meer dan 8 biertjes, en dan heb ik nergens last van. De laatste tijd valt het wel weer wat mee, maar er is een tijd geweest dat ik iedere maand zo'n aanval had. Wat me opvalt is dat het voornamelijk is wanneer ik de zaterdag al een drukke dag gehad heb (deze zaterdag heb ik 350 km gereden en tevens een vrij korte nacht van vrijdag op zaterdag).

Zou het nu gewoon een kater zijn (wat absurd is van 8 biertjes) of zou het toch iets ernstigers zijn zoals migraine (heeft mijn moeder ook, en het is erfelijk). In dat geval zou het bier alleen de trigger zijn voor de aanval. Het is alleen zo klote, het enige wat ik er tegen kan doen is gewoon helemaal geen bier meer drinken, aangezien 8 bier schijnbaar al genoeg is voor een hele dag op bed blijven.
  maandag 21 juni 2004 @ 19:13:36 #148
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_20072373
Die 8 bier hebben er qua alcohol waarschijnlijk weinig mee te maken. Het heeft meer te maken met de ontspanning die met het nuttigen van alcohol gepaard gaat.

Het is bekend dat na een stressvolle, of drukke periode, tijdens de ontspanning de migraine vaak toe slaat.
Ik raad je aan om aan je huisarts een triptaan zoals maxalt te vragen, dat is een van de triptanen(lees migraine medicijnen) die er op de markt zijn.

Sterkte ermee.
  maandag 21 juni 2004 @ 19:49:36 #149
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_20073336
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:13 schreef tonja het volgende:
Ik raad je aan om aan je huisarts een triptaan zoals maxalt te vragen, dat is een van de triptanen(lees migraine medicijnen) die er op de markt zijn.
Aangezien mijn moeder ook maandelijks last heeft van migraine hebben wij die zetpillen hier wel in huis liggen. Mijn moeder zei al dat ik maar zo'n zetpil moest nemen, maar omdat ik niet zeker wist of het nou wel of niet migraine zou zijn heb ik dit niet gedaan.

Wanneer het weer eens zover is (ik hoop pas over een HELE lange tijd) zal ik eens proberen of die zetpillen effect hebben.
  maandag 21 juni 2004 @ 22:09:46 #150
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_20077736
weet je zeker dat dat een triptaan is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')