abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2003 @ 18:15:09 #101
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_11690317
moet je ze eens horen als ze een keer een griepje hebben.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 10 juli 2003 @ 19:25:23 #102
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_11691251
vorige keer dat ik migraine had ging ik eens een jointje roken, ik denk kijken of het wat uithaald..omdat medicijnen er net zo snel weer uitkomen..en het verzachte echt enorm....
ik heb trouwens het idee dat een aanval vaak door flitsen of ander vel licht wordt veroorzaakt...misschien is dat al bekend maar ik heb me nog niet echt in de materie verdiept (alsmede dit topic sorry ben een btje lui)
Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
pi_11692332
Vroeger had ik veel migraine, sinds 2 jaar geleden heb ik het veel minder.
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2003 @ 17:39:51 #104
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_13549874
quote:
Op donderdag 7 februari 2002 22:38 schreef tonja het volgende:
[afbeelding]
Als je dat zw-wit ding een bijna een kwart slag naar links laat vallen..X 30 doet...en dan een beetje lichtgevend met eromheen zwart..(alsof je in een koker kijkt en alleen die wriemelende zig-zag dingen ziet...met hier en daar nog een stukje van de werkelijke omgeving om je heen..)

dat is wat ik de laatste tijd met regelmaat zie...

pi_13551256
ff een vraagje, ik denk niet dat ik migraine heb trouwens ofzo, maar ik heb wel van een aantal mensen gehoord: oh dan heb je migraine aanval gehad.

ik heb laatst een keer gehad, ik was aan het werk, en op een gegeven moment stopte mn rechteroog met werken, ik zag maar de helft van alles, dit kwam tegelijkertijd met enorme concentratie problemen, ik kon woorden niet meer vinden voor bepaalde dingen, en dan terwijl ik bezig was met het woord vinden, niet meer weten wat ik wilde zeggen. toen mn oog weer beetje bijtrok kreeg ik de meest bizarre hoofdpijn die ik ooit gehad heb, ik werd er kotsmisselijk van, daarna van mn werk naar huis gegaan, op bed gegaan en blijven liggen tot het weer beter ging. hele dag knockout geweest.
ik heb het misschien 1x eerder gehad zoiets, maar nooit zo misselijk erbij geweest.

valt dit onder migraine? of is het iets anders, het gebeurde iets van 3 maanden geleden nu, maar ik schrok me helemaal kapot dat ik niets meer kon zien met 1 oog. als ik iemand bekeek kon ik maar de helft zien zegmaar. de rest was een grijzige waas.

dinsdag 30 september 2003 @ 18:46:13 #106
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_13551366
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 18:42 schreef kiw het volgende:
ff een vraagje, ik denk niet dat ik migraine heb trouwens ofzo, maar ik heb wel van een aantal mensen gehoord: oh dan heb je migraine aanval gehad.

ik heb laatst een keer gehad, ik was aan het werk, en op een gegeven moment stopte mn rechteroog met werken, ik zag maar de helft van alles, dit kwam tegelijkertijd met enorme concentratie problemen, ik kon woorden niet meer vinden voor bepaalde dingen, en dan terwijl ik bezig was met het woord vinden, niet meer weten wat ik wilde zeggen. toen mn oog weer beetje bijtrok kreeg ik de meest bizarre hoofdpijn die ik ooit gehad heb, ik werd er kotsmisselijk van, daarna van mn werk naar huis gegaan, op bed gegaan en blijven liggen tot het weer beter ging. hele dag knockout geweest.
ik heb het misschien 1x eerder gehad zoiets, maar nooit zo misselijk erbij geweest.

valt dit onder migraine? of is het iets anders, het gebeurde iets van 3 maanden geleden nu, maar ik schrok me helemaal kapot dat ik niets meer kon zien met 1 oog. als ik iemand bekeek kon ik maar de helft zien zegmaar. de rest was een grijzige waas.

Jazeker. Dat was hoogstwaarschijnlijk een migraine aanval.
(Als je er zeker van wilt zijn dat het niets anders is, moet je bij een Neuroloog langs gaan.)
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_13551471
quote:
ff een vraagje, ik denk niet dat ik migraine heb trouwens ofzo,
Ik denk van wel komt mij jammergenoeg erg bekend voor
pi_13551568
quote:

Ja, dit is migraine.
Er zijn geloof ik zo'n 5,6 vormen van Aura-migraine die zich wisselend laten zien zeg maar.
Het heeft dan niet een vast patroon, maar ook wat je hierboven beschrijft is een bekend iets.

Had je hierna geen uitval, of prikkeling in 1 helft van je lichaam?
Mondhoek, uiteinde van je vingers?
Dat hoort wel bij die concentratieproblemen en het niet meer kunnen zien van een deel van je omgeving.

De moordende hoofdpijn vind ik zelfs ondergeschikt aan alles wat er aan vooraf gaat trouwens

quote:
Op dinsdag 30 september 2003 17:39 schreef Loedertje het volgende:
Als je dat zw-wit ding een bijna een kwart slag naar links laat vallen..X 30 doet...en dan een beetje lichtgevend met eromheen zwart..(alsof je in een koker kijkt en alleen die wriemelende zig-zag dingen ziet...met hier en daar nog een stukje van de werkelijke omgeving om je heen..)

dat is wat ik de laatste tijd met regelmaat zie...

Zie je daarna ook maar voor de helft, volgen daarna die hoofdpijnen aan 1 kant, uitvalverschijnselen enzo?
Het klinkt wel als migraine...
pi_13551668
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 18:57 schreef Bluezz het volgende:

[..]
De moordende hoofdpijn vind ik zelfs ondergeschikt aan alles wat er aan vooraf gaat trouwens
[..]

Ja daar ben ik het helemaal mee eens.
Hoofdpijn vind ik niet zo heel erg, maar al die andere dingen die ervoor en erbij komen zijn zo verschrikkelijk.
pi_13552044
dank voor de info allemaal

dan weet ik dat en kan ik er op letten als het vaker gebeurd. of gaat gebeuren
tis echt verschrikkelijk, ik was echt doodsbang toen ik aan mn baas het nieteens kon uitleggen omdat ik bepaalde woorden niet kon vinden. en dan nog komt erbij dat je je alleen stoort omdat alles er heel anders uit ziet dan normaal..

pi_13552287
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 19:18 schreef kiw het volgende:
dank voor de info allemaal

dan weet ik dat en kan ik er op letten als het vaker gebeurd. of gaat gebeuren
tis echt verschrikkelijk, ik was echt doodsbang toen ik aan mn baas het nieteens kon uitleggen omdat ik bepaalde woorden niet kon vinden. en dan nog komt erbij dat je je alleen stoort omdat alles er heel anders uit ziet dan normaal..

Ja dat is echt heel vervelend.
Ik had altijd een kaartje bij me waarop stond dat ik migraine had, en wat de kenmerken waren, want ik kan op zo'n moment echt niks aan iemand uitleggen.
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2003 @ 19:48:26 #112
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_13552730
Ja ik ook. (staat ook al ergens een topic van me geloof ik). Gelukkig is het de afgelopen jaren minder frequent geworden. Misschien ook omdat ik er nu beter mee om kan gaan als de eerste verschijnselen zich aandienen. Met een beetje geluk kun je het dan nog voorkomen.

De middelbareschoolperiode was heel erg. Ik heb het overigens al zolang ik me kan herinneren. Toen ik een jaar of zes was hebben mijn ouders al eens midden in de nacht de huisarts gehaald omdat ik zowat in een aanval bleef.

Medicijnen hebben me nog nooit iets geholpen. Het enige wat ik nu nog heb zijn slaaptabletten om in te nemen als het niet meer uit te houden is. Dan is slapen ook het enige wat nog helpt. Na een aanval voel ik me een paar dagen uit het lood geslagen.

Maar gelukkig heb ik het nu niet meer zo vaak (een gewoon hoofdpijntje reken ik niet mee). Een of twee keer per maand. En dan het uitslapen, ongeacht het moment van de dag of waar ik ben. Naar huis en naar bed.

dinsdag 30 september 2003 @ 23:21:21 #113
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_13560710
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 19:48 schreef NorthernStar het volgende:
De middelbareschoolperiode was heel erg. Ik heb het overigens al zolang ik me kan herinneren. Toen ik een jaar of zes was hebben mijn ouders al eens midden in de nacht de huisarts gehaald omdat ik zowat in een aanval bleef.

Medicijnen hebben me nog nooit iets geholpen. Het enige wat ik nu nog heb zijn slaaptabletten om in te nemen als het niet meer uit te houden is. Dan is slapen ook het enige wat nog helpt. Na een aanval voel ik me een paar dagen uit het lood geslagen.

Dang, herkenning.

Ik word er momenteel echt knettergek van. Ik heb vroeger hersenvlies ontsteking gehad en ontstekingen in de harde delen van de hersenen.
Behalve dat ik alles van voor die tijd bijna ben vergeten, heb ik al m'n hele leven ontzettende migraine.

3 soms 4 keer in de maand dan begint het weer, als ik opsta s morgens voelt het alsof ik met m'n raam dichtgeslapen heb en ik geen frisse lucht heb gehad, als ik uit de douche kom lijkt het alsof ik ga hyperventileren en als ik dan doorzet en toch naar school ga, dan ga ik gegarandeerd een uur later bibberend naar huis, om eerst 10 minuten in bed te gaan liggen, dan te gaan kotsen en vervolgens minstens 12 uur te gaan slapen, dan kan ik weer enigszins m'n ogen open doen. Maar pas na 24 uur kan ik weer echt opstaan.

Ik kan geen medicijnen krijgen evrder behalve de gewone pijnstillers en ik heb hierdoor steeds problemen met school, doordat ik sowieso een paar dagen in de maand ziek ben. We werken met projectgroepjes...

Ook heb ik een probleem met traplopen en ik weet niet of het door de migraine komt maar ik heb het al m'n hele leven. Al loop ik 100 keer dezelfde trap af, ik weet gewoon niet waar ik m'n voet moet neerzetten, ik zie het gewoon niet. Ik woon nu ruim 2 jaar in dit huis en ik moet nog altijd de trapleuning vasthouden, roltrappen gaan altijd mis. Herkent iemand dit?

Ik ben al meerdere malen bij artsen geweest met dit probleem (en nee ik heb ook geen bril nodig) maar niemand lijkt me er mee te kunnen helpen

† In Memoriam † woensdag 1 oktober 2003 @ 16:28:49 #114
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_13574428
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 23:21 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ook heb ik een probleem met traplopen en ik weet niet of het door de migraine komt maar ik heb het al m'n hele leven. Al loop ik 100 keer dezelfde trap af, ik weet gewoon niet waar ik m'n voet moet neerzetten, ik zie het gewoon niet. Ik woon nu ruim 2 jaar in dit huis en ik moet nog altijd de trapleuning vasthouden, roltrappen gaan altijd mis. Herkent iemand dit?

Ik ben al meerdere malen bij artsen geweest met dit probleem (en nee ik heb ook geen bril nodig) maar niemand lijkt me er mee te kunnen helpen

Dat doet heel sterk denken aan een bepaald neurologisch verschijnsel dat idd veroorzaakt wordt door een (lichte) hersenbeschadiging. Als gevolg van die hersenvliesontsteking zou dat heel goed kunnen. Kan alleen niet meer op de naam komen.

Het heeft iig te maken met het deel van je hersenen dat "weet" waar je voeten zijn zonder dat je ze kunt zien. Dus waar de voeten zich ten opzichte van de grond bevinden. Wanneer dit beschadigd is geeft vooral ongelijke oppervlakken (stoepen, trappen, opstapjes etc) problemen. Deze mensen moeten vaak naar hun voeten kijken tijdens het traplopen anders gaat het niet goed.

Misschien is dit geen veel voorkomend verschijnsel, maar een neuroloog hoort dit toch te weten. Vooral in combinatie met je hersenvliesontsteking in het verleden. Zodra me de naam weer te binnen schiet zal ik het wel even neerschrijven, heb mijn boeken helaas niet hier.

Die migraine zou ook best toen veroorzaakt kunnen zijn. Net zoals een hersenschudding op jonge leeftijd.

Vreselijk vervelend in schooltijd inderdaad, je mist zoveel. Overgeven heb ik gelukkig niet meer (of zover laat ik het niet meer komen door slaappillen in te nemen), maar dat was ook zo afschuwelijk. Krijg gelijk weer de rillingen als ik er aan denk.
Ben je al helemaal aan het eind van je latijn, moet je ook nog telkens overgeven. Kruipend naar het toilet -als dat nog lukt- en dan tijdens het kotsen nog meer druk op je toch al op ontploffen staande hoofd. Ik heb weleens een halfuur op de vloer van de plee gelegen, totaal niet meer weten waar je het nog moet zoeken. Dat overgeven ging ook vrij ver. Op een bepaald moment was je helemaal leeg en kwam er dan gewoon puur gal uit. Maar gelukkig heb ik dat nu niet meer.

Wat ik nog wel heb zijn de bekende flikkeringen en zwarte vlekken. Trillen van handen en wiebbelig op je benen staan, duizelig etc. En hoewel ik niet meer over hoef te geven, raakt mijn maag/spijsvertering nog wel in de war. Trek krijgen in de gekste dingen en tegerlijkertijd een absolute weerzin aan eten voelen. Dat is meestal net voor een beginnende aanval. Bij mij zit het trouwens ook in de familie, mijn zussen hebben het in lichtere mate.

donderdag 2 oktober 2003 @ 18:22:18 #115
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_13603361
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 16:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Vreselijk vervelend in schooltijd inderdaad, je mist zoveel. Overgeven heb ik gelukkig niet meer (of zover laat ik het niet meer komen door slaappillen in te nemen), maar dat was ook zo afschuwelijk. Krijg gelijk weer de rillingen als ik er aan denk.
Ben je al helemaal aan het eind van je latijn, moet je ook nog telkens overgeven. Kruipend naar het toilet -als dat nog lukt- en dan tijdens het kotsen nog meer druk op je toch al op ontploffen staande hoofd. Ik heb weleens een halfuur op de vloer van de plee gelegen, totaal niet meer weten waar je het nog moet zoeken. Dat overgeven ging ook vrij ver. Op een bepaald moment was je helemaal leeg en kwam er dan gewoon puur gal uit. Maar gelukkig heb ik dat nu niet meer.

Jah......dat is het....m'n maag krimpt nog samen maar er is geen kots meer. Ook heel erg bedankt voor de rest van je reactie.

Ik vind dit echt wel heel erg raar, ga denk ik binnenkort nog maar eens naar de dokter. Ik vind het raar dat ze me hier niets over gezegd hebben. Ik ken verder niemand die ook die problemen met traplopen heeft enzo. Het gekke wil, dat ik wel bijvoorbeel goed kan skeeleren en schaatsen, maar ik stap dus wel altijd naast traptreden, zeker roltrappen, normaal m'n fiets opstappen kan ik ook niet.

Bedankt voor je reactie!!!

woensdag 29 oktober 2003 @ 00:48:02 #116
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_14212481
Vanmiddag kreeg ik een raar oog ( rechterkant)
Ik was met mijn hond naar het park, lekker aan de wandel enzo, en ik dacht ik heb zeker iets te lang naar de zon gekeken ofzo.
Het lijkt dan net of er een gekke knipperende cirkel om je oog zit.. de buitenste ring waar je mee kijkt.
Heel irri natuurlijk dit alles gebeurde vanaf uur of 15.00
Na een uur nog steeds niet weg.. en toen kwam ook mega hoofdpijn ( links) opzetten... meteen asperine ingenomen en maar hopen dat het helpt.
Kreeg ook mega koude handen en armen... maar die hoofdpijn
Heb wel vaker zwaar hoofdpijn maar dit was zo anders kwa gevoel.
Uiteindelijk even snel hond uitgelaten.. en om 18.30 bed in gedoken.
Toch maar uur of 23.15 wekker gezet zodat mijn doggie nog keer uit kon.
Ik kon echt geen licht en geluid meer verdragen... uiteindelijk in slaap gevallen..en daarstraks toen mijn wekker dus ging.. was het gelukkig ook weer weg.
Wat een rot gevoel zeg..
Kweet ook niet of zoiets onder migraine valt ofzo.. maar ook omdat mijn oog zo gek deed.. ik zag er uiteindelijk heel slecht mee.
Met lezen viel gewoon 1/3 dan weg.. stond op dat stuk dan geen tekst.. heel raar, maar ben wel blij dat het weer over is...
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 29 oktober 2003 @ 01:00:46 #117
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_14212576
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 00:48 schreef MissHobje het volgende:
Vanmiddag kreeg ik een raar oog ( rechterkant)
Ik was met mijn hond naar het park, lekker aan de wandel enzo, en ik dacht ik heb zeker iets te lang naar de zon gekeken ofzo.
Het lijkt dan net of er een gekke knipperende cirkel om je oog zit.. de buitenste ring waar je mee kijkt.
Heel irri natuurlijk dit alles gebeurde vanaf uur of 15.00
Na een uur nog steeds niet weg.. en toen kwam ook mega hoofdpijn ( links) opzetten... meteen asperine ingenomen en maar hopen dat het helpt.
Kreeg ook mega koude handen en armen... maar die hoofdpijn
Heb wel vaker zwaar hoofdpijn maar dit was zo anders kwa gevoel.
Uiteindelijk even snel hond uitgelaten.. en om 18.30 bed in gedoken.
Toch maar uur of 23.15 wekker gezet zodat mijn doggie nog keer uit kon.
Ik kon echt geen licht en geluid meer verdragen... uiteindelijk in slaap gevallen..en daarstraks toen mijn wekker dus ging.. was het gelukkig ook weer weg.
Wat een rot gevoel zeg..
Kweet ook niet of zoiets onder migraine valt ofzo.. maar ook omdat mijn oog zo gek deed.. ik zag er uiteindelijk heel slecht mee.
Met lezen viel gewoon 1/3 dan weg.. stond op dat stuk dan geen tekst.. heel raar, maar ben wel blij dat het weer over is...
komt dit bekent voor?

zo ja, dan had je een migraine aanval.
geen reden tot paniek overigens; de meeste mensen krijgen minstens 1 keer in hun leven een aanval.

►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 29 oktober 2003 @ 01:03:48 #118
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_14212608
Ja zo'n vervormende rand om je "zicht' heen dat komt mee heel erg bekend voor...
Beetje lastig uitleggen.. maar plaatje geeft het goed aan wat ik bedoel.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_14219062
Ik weet eigenlijk niet of het migraine is...
Maar ik heb af en toe wel eens 1 (laatst toevallig 2) dagen dat ik bonkende hoofdpijn heb die anders is als andere.
Vroeger was ik altijd misselijk en had mijn hoofd het zwaar als ik over moest geven: zo'n exploderend gevoel.
Laatste jaren hoef ik niet meer over te geven, maar ben ik wel een beetje misslijk.
Op zich kan ik alles wel doen, hetzij het wat rustiger. Daglicht heb ik geen problemen mee, maar als ik mijn ogen beweeg voelt het wel naar.
Werken moet ik niet aan denken, ....
you're the criminal mastermind
pi_14230788
bij ons zit migraine in de familie.
ik heb het alleen in mijn 'pubertijd' gehad en daarna eigenlijk nooit meer. ik had er een paar keer per last van, zag eerst allemaal vlekjes voor mn ogen, daarna begon de koppijn aan 1 kant van mijn hoofd en daarna bleef ik maar overgeven. na een uurtje of 3-4 te hebben geslapen was het helemaal over, echt vaag.
pi_14336101
ook ik heb migraine-aanvallen gehad maar godzijdank maar vijf keer. Kon alleen nog maar in pikkedonker in bepaalde houding bij de wc zitten (in verband met overgeven). Licht, geluid, aanraking, zelfs de aanwezigheid van iemand in dezelfde kamer waren ondraaglijk.

Bij mij kwam het opzetten na intensief sporten en in tijden van grote spanning. Mijn arts raadde me aan voortaan buiten te gaan sporten omdat zuurstofgebrek in bedompte sportzaal een veroorzaker kon zijn volgens haar.

Dit heeft bij mij geholpen evenals yoga wat helpt ontspannen en zorgt voor een betere ademhaling. Ik heb al een paar jaar geen last meer gelukkig.

Misschien dat mensen met incidentele aanvallen (door spanning, inspanning) wat aan deze info hebben. Verder wens ik iedereen veel sterkte!

pi_14704509
Ik heb nog nooit migraine gehad, maar vorige week zondag had ik ineens een vervelende ervaring aan mijn ogen:

Ik zag ineens allemaal gaten in de ondertiteling op TV en in andere teksten om me heen. Ik miste gewoon een deel van mn blikveld.
Dit trok bij na ongeveer 15 minuten en toen kon ik wel weer lezen, maar zag ik juist vanuit de zijkanten van mn ogen dat het daar donker was en er zaten dacht ik ook een beetje golvende lijnen doorheen.
Ook dit trok weg, maar nu heb ik nog steeds een heel vervelende 'vlekje'in mn gezichtsveld zitten waardoor ik de gezichten van mensen niet goed kan onderscheiden en niet goed TV kan kijken.

Vandaag naar de dokter geweest en hij zegt dat die 'aanval' een migraine aanval is geweest en dat dat vlekje een 'mouches volantes' is....zelf vind ik beiden diagnoses neit erg lijken op het beeld wat ik van beide aandoeningen heb maarja...

Ik KAN geen migraine hebben want bij migraine zou het niet helpen als je je ogen dichtdoet, dan zie je nog 'hallicunaties' maar als ik mn ogen dan dichtdeed dan zag ik gewoon donker en niks hallucinaties. Ook zag ik geen mooie patronen en lichtflitsen e.d. Het was bij mij gewoon puur een stuk gezichtsveld wat wegviel.
Ook kreeg ik geen hoofdpijn erna (dit kan wel een variant van migraine zijn waarbij je geen hoofdpijn krijgt).

Dit is dan toch geen migraine, of wel?? Oja, ik had t aan beide ogen tegelijk...dat vlekje ook....

Oja, overigens:

-toen ik laatst om 03.00 snachts moest opstaan om te werken was ik onwel/ misselijk..moest ook overgeven....ik heb dit wel vaker als ik midden in de nacht moet opstaan geloof ik, dat ik daar gewoon niet tegen kan.
-laatst bij het sporten ineens onwel, neiging tot overgeven (mn speekselproductie ging ineens heel erg omhoog en daarna kotsneiging).
-paar jaar geleden verkeerde anticonceptiepil: was er elke ochtend misselijk door en heb 1 keer gehad dat mn beeld voor een groot deel wegviel aan beide ogen, kon nog maar een heel klein stukje van alles onderscheiden. Duurde ongeveer een halfuur ofzo, weet niet meer precies.
-vorig jaar last gehad van angsten etc. De lcihamelijke kant hiervan was dat ik hartkloppingen had, koud zweet, misselijk, idee dat ik elk moment flauw neer kon vallen etc.
-net een paar maanden gestopt met antidepressiva.

Kan het migraine zijn wat ik heb gehad, die aanval aan mn ogen?

[Dit bericht is gewijzigd door tulpje6 op 17-11-2003 17:15]

pi_14704696
http://people.zeelandnet.nl/vdwindt/migraine.htm
Hier, supersite! Ontzettend veel aan gehad... zeker die bijverschijnselen op een rijtje... http://people.zeelandnet.nl/vdwindt/migraine/bijvers.htm

Ook de verschillende soorten staan er... medische achtergronden, hoe migraine ontstaat etc...

Socialisten zijn mensen met gewetensbezwaren over geld dat andere mensen verdienen...
pi_14704782
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:07 schreef tulpje6 het volgende:
...vorig jaar last gehad van angsten etc. De lcihamelijke kant hiervan was dat ik hartkloppingen had, koud zweet, misselijk, idee dat ik elk moment flauw neer kon vallen etc.
-net een paar maanden gestopt met antidepressiva.

Kan het migraine zijn wat ik heb gehad, die aanval aan mn ogen?

Zouden wel bijverschijnselen kunnen zijn. Had al jaren last van bijverschijnselen voordat ik echt een aanval kreeg, en alles achteraf kon verklaren. Vaak last van overmatig urineren, niet kunnen slapen met stroom bij m'n bed, slecht tegen vel licht kunnen, koffie+witbrood is heel veel plassen... dat soort dingen. Nu ik er achter ben wat het bij mij doet (wit brood, teveel suiker, rook, oude kaas), heb ik NERGENS meer last van... erg vaag is het... kwam er pas achter na een paar flinke aanvallen. En 'k begon de dag nog zo lekker... hele bittere chocolade letter, 3 witte broodjes overjarige kaas, koffie, de hele dag in de rook zitten.

Ze noemen het ook een drempelsyndroom, je moet gewoon zien/merken waarvan je het krijg, en dat kan al een hele tijd duren...

Socialisten zijn mensen met gewetensbezwaren over geld dat andere mensen verdienen...
pi_14730741
Hehe, ik moet al sinds mn vroege jeugd echt overmatig vaak naar de WC (plassen)....

Verder heb ik dus (sinds vandaag precies 5 jaar) echt 24/7 last van niet meer tegen licht kunnen omdat alles 10x zo fel lijkt....kan dit dan ook op migraine duiden? Want het lijkt mij dat je alleen niet tegen fel licht kan als je een aanval hebt, en niet 24 u per dag, of kan dit wel?

(5 jaar geleden zat ik in de bios en maakte een vriendin van me een foto op korte afstand en met flits....ik zag toen wel een uur (of langer) lang rode vlekken op mn beeld...en toen dit over was hield ik er een heel scala aan oogklachten aan over....waaronder dus het neit meer goed tegen licht kunnen...ik krijg er geen hoofdpijn van ofzo, maar het licht lijkt gewoon veel feller dan normaal waardoor ik er ook liever neit inkijk omdat ik dan last krijg van vlekken enz. Hoe het kan overigens dat je ogen ofzo beschadigen door een lichtflits dat weet ik niet, het lijkt mij net zo onwaarschijnlijk als jullie, maar feit is dat het er wel is...)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')