abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59020065
bijwerking van maxalt is dat ik ontzettend veel en lang moet plassen ... :S
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_59020412
Gebruikt er niemand hier Sumatriptan?
Bijwerkingen vallen echt mee, en voor mij werkt het heel goed
  vrijdag 30 mei 2008 @ 20:58:35 #278
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59020553
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 19:03 schreef zebra87 het volgende:
dit is al heel lang geleden, maar ik wilde hier graag bij zetten dat migraine veroorzaakt kan worden door hormonen, en dus door de pil.
wie een pil als Minerva slikt (wat ik deed) kan de gebruiksaanwijzing lezen. daar staat dat je er direct mee moet stoppen als je vaker of erger migraine krijgt.
Ik heb weer last...Het is een hele tijd weggeweest, maar ik zit nu in mijn stopweek (goddank nu laatste dag) en ik heb el-ke dag hoofdpijn gehad sinds zaterdagavond. Heb me maandag ziek moeten melden, iets wat ik nog nooit eerder heb gedaan. Ik vind dat het mijn leven nu te erg beinvloedt en ga maar eens op zoek naar een ander voorbehoedsmiddel. Ik heb al sinds lange tijd hoofdpijn in de pilstopweek (maar ook in mijn natuurlijke cyclys). Als ik aan de pil ben los ik het op door steeds 3 of 4 strips door te slikken. Nu heb ik de pil heel lang doorgeslikt, en het lijkt erop dat de hoofdpijn dan ook heel erg en erg lang terug komt. Wat een ellende.
pi_59039517
Ik had in de stopweek altijd een gigantische aanval, slik nu de pil door en veel minder last.
pi_59042298
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 22:35 schreef Katinkat het volgende:
Ik had in de stopweek altijd een gigantische aanval, slik nu de pil door en veel minder last.
Ik slik om precies dezelfde reden de pil door. Ik heb nu nog maar zelden migraine. Vroeger was het elke stopweek BINGO!!
  zondag 1 juni 2008 @ 12:54:01 #281
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59046291
Ja, daarom slik ik de pil ook door. Maar als ik dan een keer een stopweek doe, komt het toen keer zo hard aan die hoofdpijn! 7 dagen lang, terwijl ik 'normaa' in de stopweek 1,5 tot 3 dagen last heb.
  zondag 1 juni 2008 @ 14:54:44 #282
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_59048611
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 20:50 schreef lienelien het volgende:
Gebruikt er niemand hier Sumatriptan?
Bijwerkingen vallen echt mee, en voor mij werkt het heel goed
Ik ja. Voor mij vallen de bijwerkingen ook echt mee. Het licht benauwde gevoel ervaar ik zelfs als prettig want dan weet ik dat het werkt en het gaat gepaard met minder wordende hoofdpijn en misselijkheid.

Een bijwerking die ik heb maar waar ik eigenlijk nauwelijks last van heb is een grotere gevoeligheid van mijn handen en keel. Dat merk ik bijvoorbeeld in de douche (het water is erg heet aan mijn handen) of het drinken van koffie/thee.

Voor mij werkt het ook goed. Ik kan het op ieder moment van de aanval slikken en dan werkt het eigenlijk altijd. Als ik het aan het begin van de aanval (die normaal 24 uur duurt) slik dan komt de hoofdpijn na 10-15 uur weer in minder erge vorm opzetten. Dan kan ik nog een sumatriptan 100 nemen.
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
pi_59048882
Ik heb al een aantal jaar migraine. Mijn moeder had het ook (is er nu vanaf, overgang) en mijn oma ook. Ik heb het gemiddeld drie keer per maand. Ik heb eerst Maxalt gehad maar daar werd ik ziek van, dagenlang. Nu heb ik sumatriptan 100mg (bekendste merknaam Imigran, ik heb de generieke versie) en dat werkt prima, al voel je je wel een uurtje of twee uiterst wazig.
pi_59049019
quote:
Op zondag 1 juni 2008 14:54 schreef Dutchman77 het volgende:
Een bijwerking die ik heb maar waar ik eigenlijk nauwelijks last van heb is een grotere gevoeligheid van mijn handen en keel. Dat merk ik bijvoorbeeld in de douche (het water is erg heet aan mijn handen) of het drinken van koffie/thee.
Dat heb ik ook ja.

En piesen, heel vaak piesen.
pi_59049944
quote:
Op zondag 1 juni 2008 14:54 schreef Dutchman77 het volgende:

[..]

Ik ja. Voor mij vallen de bijwerkingen ook echt mee. Het licht benauwde gevoel ervaar ik zelfs als prettig want dan weet ik dat het werkt en het gaat gepaard met minder wordende hoofdpijn en misselijkheid.

Voor mij werkt het ook goed. Ik kan het op ieder moment van de aanval slikken en dan werkt het eigenlijk altijd. Als ik het aan het begin van de aanval (die normaal 24 uur duurt) slik dan komt de hoofdpijn na 10-15 uur weer in minder erge vorm opzetten. Dan kan ik nog een sumatriptan 100 nemen.

dat de pijn later terugkomt heb ik ook ja. Dat is wel vervelend, maar ik ben echt heel blij met sumatriptan. Eindelijk iets wat helpt.
  zondag 1 juni 2008 @ 16:26:13 #286
16442 Dutchman77
pi_59050564
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat heb ik ook ja.

En piesen, heel vaak piesen.
Van dat piesen heb ik eigenlijk geen last. Maar dat kan ook komen omdat ik chronisch te weinig drink.
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:55 schreef lienelien het volgende:

[..]

dat de pijn later terugkomt heb ik ook ja. Dat is wel vervelend, maar ik ben echt heel blij met sumatriptan. Eindelijk iets wat helpt.
Ja als ik het in de late middag/avond krijg dan ga ik gewoon naar bed zonder sumatriptan. Als ik dan goed in slaap val dan neem ik pas de volgende ochtend een tablet. Dan kan ik met ééntje volstaan. Als de migraine zo erg is dat ik niet in slaap kan komen of weer wakker word dan neem ik er meteen ééntje.

Ik ben ook erg blij met sumatriptan. Nu kun je die migraine een beetje loslaten. Als je het krijgt dan neem je gewoon een tablet. Voordat ik sumatriptan kreeg kon ik me heel erg druk maken als ik bijvoorbeeld een dag iets belangrijks moest doen of in een situatie terecht zou komen waarop ik niet op eigen gelegenheid snel genoeg naar huis zou kunnen gaan. Een groepsuitje bijvoorbeeld ergens in the middle of nowhere.

[ Bericht 22% gewijzigd door Dutchman77 op 01-06-2008 16:33:00 ]
pi_59050723
Ik drink ook weinig, maar met sumatriptan op pies ik meer dan ik drink.
  zondag 1 juni 2008 @ 18:10:46 #288
16442 Dutchman77
pi_59052415
quote:
Op zondag 1 juni 2008 16:34 schreef Isegrim het volgende:
Ik drink ook weinig, maar met sumatriptan op pies ik meer dan ik drink.
Waterfabriekje!
pi_59056189
Om een lang verhaal kort te maken, sinds m'n 12e heb ik ook last van migraine. Alles erop en eraan, de meest heftige aanvallen gehad die je je maar kunt bedenken, verschillende soorten medicijnen gebruikt, niets hielp. Tijdje vanaf geweest, maar 2 jaar geleden begon het weer, heftiger en veel vaker. In plaats van dat ik er maandelijks (eigenlijk 1x in de 3 weken) last van had was het nu wekelijks(!) en zelfs meerdere keren per week. Ik heb van de huisarts medicijnen gekregen die het moeten voorkomen, en sinds ik die slik (ongeveer een jaartje nu)heb geen enkele aanval meer gehad.
  zondag 1 juni 2008 @ 21:56:02 #290
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_59056839
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:26 schreef ecstasy het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken, sinds m'n 12e heb ik ook last van migraine. Alles erop en eraan, de meest heftige aanvallen gehad die je je maar kunt bedenken, verschillende soorten medicijnen gebruikt, niets hielp. Tijdje vanaf geweest, maar 2 jaar geleden begon het weer, heftiger en veel vaker. In plaats van dat ik er maandelijks (eigenlijk 1x in de 3 weken) last van had was het nu wekelijks(!) en zelfs meerdere keren per week. Ik heb van de huisarts medicijnen gekregen die het moeten voorkomen, en sinds ik die slik (ongeveer een jaartje nu)heb geen enkele aanval meer gehad.
Wat zijn de bijwerkingen van dat soort medicijnen? Zijn het dezelfde soort medicijnen die ook gebruikt worden bij een te hoge bloeddruk?
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_59057914
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:26 schreef ecstasy het volgende:

zijn er ook medicijnen tegen migraine die je preventief kan slikken?
pi_59064854
Ik heb ook sinds ongeveer mijn 12e last van migraine. Ik heb ook al van alles geprobeerd (tientallen verschillende pijnstillers, andere anticonceptie-pil nemen - nu de Mirena-, Maxalt etc.), maar niks werkte.

Uit pure frustratie heb ik eens tijgerbalsem op mijn hoofd gesmeerd en dat is nu het enige wat écht en direct werkt. Zodra ik een migraine-aanval voel aan komen, smeer ik tijgerbalsem op de pijnlijke plekken (op de slapen en boven mijn wenkbrauwen en soms op mijn jukbeenderen) en soms gaat het binnen het uur weg. Meestal moet ik er een nachtje mee slapen, maar dat is al 10x beter dan dat je een week lang in een donkere kamer moet doorbrengen! Het prikt uiteraard aan je ogen en je moet uitkijken dat je het er niet IN smeert, maar ik zweer nu echt bij tijgerbalsem

Verder laat ik mijn vriend mijn 'knopjes' aan de achterkant van mijn hoofd masseren. Dat zijn de harde bobbels op je schedel net boven je nek. Dit doet gigantisch veel pijn, maar het verlicht direct. Je vriend moet trouwens wel tegen je pijnkreten kunnen, want ik gil het echt uit.
Inmiddels heb ik geleerd dat ik na een stressvolle dag (bijvoorbeeld; tentamen, sollicitatie of gewoon een extreem drukke dag) direct deze knobbels moet laten masseren, waardoor veel pijn voorkomen kan worden. Verder ben ik laatst begonnen met Tai Chi om me zoveel mogelijk ontspannen door het leven te laten gaan.

Na 10 jaar verschillende medicijnen te hebben geprobeerd, gooi ik het nu over een andere boeg. Ik moest nooit wat hebben van alternatieve geneeswijzen (ik noem tijgerbalsem maar 'alternatief' nu ) , maar vooralsnog lijkt het mij gigantisch te helpen. Dus ik slik hooguit nog een paracetamolletje om rustig te kunnen slapen, maar that's it.
pi_59076302
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:56 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Wat zijn de bijwerkingen van dat soort medicijnen? Zijn het dezelfde soort medicijnen die ook gebruikt worden bij een te hoge bloeddruk?
Volgens mij een hele lijst aan bijwerkingen, maar ik heb nooit ergens last van gehad. Zijn idd hetzelfde soort medicijnen ja.. Het heeft ook geholpen tegen m'n dagelijkse 'hoofdpijntjes', heb nu echt nauwelijks hoofdpijn meer, en geen enkele aanval.
pi_59076390
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:48 schreef lienelien het volgende:

[..]

De medicijnen zijn er niet voor bedoeld in de eerste plaats, maar het is geloof ik gewoon een paar keer uitgeprobeerd en het schijnt dus te werken.

Edit: Je moet (volgens mij) trouwens wel aan bepaalde voorwaarden voldoen om in aanmerking te komen voor de medicijnen..
pi_59076425
Wisten jullie trouwens dat zeer kleine doses paddo's / LSD bij de meeste patiënten goed werken tegen migraine?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 16:37:08 #296
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59176507
*meldt

Na vandaag wederom een aanval gehad te hebben, toch maar eens hier het forum opgezocht.

Slik ook sumatriptan. En op de wazige bijwerkingen na gaat het behoorlijk goed. Alleen de twee uur plat kunnen liggen, willen nogal eens niet lukken zo midden op de dag als ik aan het werk ben. Ik merk wel dat het heel erg aan de menstruatie gekoppeld is. Tijdens mijn zwangerschappen 9 maanden lang geen migraine gehad. Wat een heerlijk gevoel. Maar, ja geen permanente oplossing.

Als ik goed op let, dan voel/zie ik de aanvallen aankomen, maar die signalen wil ik ook wel eens negeren en dan wordt ik daar dus extra voor gestraft door ipv met 1x 100 mg af te kunnen doen meteen 2x te moeten slikken met ca. 8-12 uur er tussen.

Heb gevraagd voor preventieve mediciijnen, maar daar kom ik niet voor in aanmerking omdat ik al een te lage bloeddruk heb. Verder is het opletten met chocola, kaas en tomaat en uiteraard stress-situaties en te weinig slaap.

Vriend van me heeft ook last van migriane, maar rookt weet als medicijn en dat doet het ook goed. Elke avond voor het slapen gaan een halve joint en hij heeft geen koppijn. Ik zelf zie dit niet zo zitten ivm kleine kindjes in huis, maar kan me voorstellen dat dit 'natuurlijke' product net zo goed werkt als andere medicijnen.
pi_59188793
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:48 schreef lienelien het volgende:[..]
Ja die zijn er. Ik slik al jaren preventief elke dag "Sandomigran". Sinds ik dat doe heb ik nog maar zelden migraine. Vroeger soms wel 6x per maand of meer.
pi_59350121
Ik had een aantal jaren geleden ook heel erg vaak migraine, het begon met heel wazig zien, flitsen in je ogen, en na een half uur kwam de verschrikkelijke hoofdpijn. Dit verdween na een halve dag op bed liggen.

Toch werd ik het echt zat en hoorde ik over een speciaal hoofdkussen dat erg helpt tegen migraine. Dat heb ik dus gekocht en en daarna heb ik er nooit geen last meer van gehad! Zijn er meer mensen die een speciaal hoofdkussen hiervoor hebben en ook geen last meer hebben van migraine?
pi_60041022
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:03 schreef Mieckes het volgende:
Hallo iedereen, ook ik word geteisterd door afwisselend migraine-aanvallen en spanningshoofdpijn.

En alles wat ik ook maar innam (soms 3000 mg aan pillen, niks werkte! Het nam wel een beetje af, maar liep er gerust drie dagen meer door.
Totdat...jawel een collega van mij met 'Exedrin' aankwam. http://www.excedrin.com/

Echt waar, ik zeg je, Exedrin is een geschenk uit de hemel!!
Als ik er 2 neem, met veel water, ga ik een half uur liggen en vervolgens sta ik na een half uur of en ik huppel weer door het leven alsof ik nog nooit migraine heb gehad. Het is compleet verdwenen! en het blijft ook weg ook voor minimaal 2 a 3 weken. Ik voel me als herboren. Een aantal vrienden, collegas van...hebben het nu ook geprobeerd en bij hen werkt het ook zo.

Het is helaas niet in Europa te verkrijgen. Had nagevraagd waarom en dit was het antwoord:
In response to your recent communication with our Consumer Affairs Department: Thank you for taking the time to contact us. We are pleased to learn of your satisfaction with our Excedrin products and understand your interest in having it made available in other countries. Unfortunately, we do not have approval to market this product and we are forbidden by law to sell direct to consumers in other countries. Our Worldwide Consumer Medicines group is always looking toward new business opportunities; therefore it may be made available in the future. Consumer satisfaction is important to us, and we appreciate the opportunity to offer assistance.

Belachelijk vind ik dat, als ik kijk naar de vele positieve reacties en de snelheid van de werking.
Ik heb alle andere pillentroep weggegooid en nog maar 1 potje in de kast staan! En ondertussen laat ik mijn oom en tante elke keer als ze naar Nederland komen een voorraadje meenemen!
Het is daar nota bene gewoon te koop bij de drogist!

Wat ik alleen nog niet snap is, dat er toch een aantal (heleboel) mensen zijn die het niet willen proberen en liever blijven aanmodderen met de neussprays enzo. Ik weet het niet hoor, maar toen ik hoorde hoe dit werkte, had ik zoiets van "hier ermee!!".
pi_60041455
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 22:53 schreef _nouseforaname_ het volgende:
Ik had een aantal jaren geleden ook heel erg vaak migraine, het begon met heel wazig zien, flitsen in je ogen, en na een half uur kwam de verschrikkelijke hoofdpijn. Dit verdween na een halve dag op bed liggen.

Toch werd ik het echt zat en hoorde ik over een speciaal hoofdkussen dat erg helpt tegen migraine. Dat heb ik dus gekocht en en daarna heb ik er nooit geen last meer van gehad! Zijn er meer mensen die een speciaal hoofdkussen hiervoor hebben en ook geen last meer hebben van migraine?
Wat goed dat kussen, kan me gewoon niet voorstellen dat de oplossing zo simpel is.
Waar heb je dit kussen gekocht? Groetjes Anouk anouk_saelman@hotmail.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')