abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46444812
De verhalen van Den Haag zijn wel jammer. Geklets tijdens dit soort concerten is echt zo naar.

Paradiso was in ieder geval weer ok, hoewel Bell X1 een stuk minder mooi eruitkwam dan in Groningen vanwege het hoge rumoergehalte. The Frames waren echter gewoon genieten, hoewel ik het stiekem spiegelde aan het concert dinsdag en daarbij redde het het niet. Het was trouwens vooral erg jammer dat de vioolsolo er niet goed uitkwam en Colm dus zijn elektrische viool moest pakken. Hierdoor ontbrak het kippenvel van de dinsdag en bovendien ging het tempo en de aandacht van het publiek erdoor omlaag. Kan gebeuren natuurlijk, maar het duurde toen weer even voordat ik er weer inzat. Voor de rest was het weer prima, maar niet zo magisch als in de Oosterpoort en het Melkweg-optreden in november. Jammer ook dat ze Red Chord, die wel op de setlist als afsluiter stond, niet speelden, hoewel Devil Town weer leuk was En ik ben trots dat Glen 'hartstikke bedankt' heeft toegevoegd aan zijn repertoire, daar hebben we dinsdag nog een tijdje op zitten oefenen
pi_46445716
Ah, een mede-Paradisoganger. Kan ik eindelijk mijn verbazing met iemand delen over de dame helemaal links vooraan op het balkon. De mensen met wie ik was dachten aan een sterk benevelde groupie, maar het leek mij eerder het resultaat van een potje truth or dare

Ik vond het zoals gezegd waanzinnig in Paradiso, maar goed ik heb ze nooit eerder gezien, dus ik was eenvoudig te imponeren. Misschien zijn andere optredens wel nog beter. Daar kom ik ongetwijfeld nog een keer achter
pi_46450105
quote:
Op maandag 19 februari 2007 00:18 schreef thaleia het volgende:
Ah, een mede-Paradisoganger. Kan ik eindelijk mijn verbazing met iemand delen over de dame helemaal links vooraan op het balkon. De mensen met wie ik was dachten aan een sterk benevelde groupie, maar het leek mij eerder het resultaat van een potje truth or dare
Over die dansmarieke heb ik ook verhalen gehoord ja. Maar ik begreep dat 't de band ook niet onopgemerkt was gebleven.
Don't think twice, it's all right.
pi_46454271
Het was meer een soort van eh, paaldanseres zonder paal. Met een decollete zo diep als de Grand Canyon en een E-cup
pi_46454663
Ze stond zelf bij BellX1 al vrolijk mee te deinen op de muziekgolven Maar ze kende dan wel weer veel teksten, geloof ik. Apart was het wel iig.

En ach, in Paradiso waren The Frames prima hoor. Ik vermoed dat gewoon meespeelde dat ik ze in de week zelf al eerder had gezien. Maar ik ben benieuwd wanneer ze weer terug zijn in Nederland. Ik ben er gewoon weer bij waarschijnlijk
pi_46454691
Ik ook wel, vermoed ik

Overigens viel het me sowieso wel op dat heel veel mensen in het publiek heel veel teksten kenden. Er was ook een flinke groep Ieren, die reisden misschien wel met de hele tour mee als ware diehard fans.
pi_46454941
Voor mijn gevoel hebben ze dan ook wel een redelijke schare fans opgebouwd in Nederland, buiten de meegereisde Ieren. Ze hebben toch twee jaar geleden de Paradiso al uitverkocht, een half jaar later Tivoli en afgelopen keer in de Melkweg was ook al stijf uitverkocht een maand vantevoren. Plus uitstekende optredens op Pinkpop en Lowlands

Maar ja, ik ben dan natuurlijk ook zo'n fan die vrijwel alle teksten kent en vaak de aansluitende cover bij bepaalde liedjes nog kan voorspellen ook...
pi_46598631
quote:
Op maandag 19 februari 2007 00:18 schreef thaleia het volgende:
Dit klinkt als een veelvuldig bezoekster van Paradiso! Ik heb bij de twee optreden van The Veils die ik daar heb gezien linksvooraan op het balkon ook iemand iemand zien dansen op dezelfde manier als jullie hier zeggen. Moet wel dezelfde zijn lijkt me :p Het dansen paste niet echt bij de muziek en de klanken. Diehard fan van meerdere bands?

Optreden in de Effenaar op vrijdag was trouwens ook helemaal top. Interactie met het publiek was super, de setlist was helemaal goed en de toegiften bleven maar komen. Voor het optreden keek ik niet zó uit naar het optreden, na het optreden wou ik zo weer naar een optreden van ze. Toppers!
pi_46600038
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:51 schreef Elberrie het volgende:
Voor het optreden keek ik niet zó uit naar het optreden, na het optreden wou ik zo weer naar een optreden van ze. Toppers!
Dat had ik precies zo

In Volkskrant Banen deze week trouwens een column van Dolf Jansen over het concert in Paradiso, en dan met name over de roadie Simon
pi_47848505
23 juni in Tivoli, Utrecht. Wie weet staan ze in 't voorprogramma van Damien Rice, de dag erop.

EDIT: The Frames staan dus 23 juni in Tivoli.

[ Bericht 32% gewijzigd door JH87 op 01-04-2007 11:04:18 ]
pi_47872004
Da's jammer, dan kan ik niet, en ik ben niet zo dol op Damien Rice. Had ze graag nog een keer gezien!
pi_47880052
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 23:19 schreef JH87 het volgende:
24 juni in Tivoli, Utrecht. Wie weet staan ze in 't voorprogramma van Damien Rice, de dag erop.
"De dag erop" is voor mij 25 juni dus. Damien Rice staat op 24 juni in HMH, naar het schijnt. Of komt hij twee dagen? Lijkt me sterk. En bij elkaar in het voorprogramma staan lijkt me wel erg sterk. Lijkt me toch niet dat The Frames bij Damien in het voorprogramma gaan en andersom lijkt me ook niet meer mogelijk sinds zijn vorige succesvolle optreden in 013.
pi_47885737
quote:
Op zondag 1 april 2007 01:03 schreef Elberrie het volgende:

[..]

"De dag erop" is voor mij 25 juni dus. Damien Rice staat op 24 juni in HMH, naar het schijnt. Of komt hij twee dagen? Lijkt me sterk. En bij elkaar in het voorprogramma staan lijkt me wel erg sterk. Lijkt me toch niet dat The Frames bij Damien in het voorprogramma gaan en andersom lijkt me ook niet meer mogelijk sinds zijn vorige succesvolle optreden in 013.
Oh verrek, The Frames staan de 23e natuurlijk in Tivoli. Ik gooi weer eens data door elkaar, excuus! Maar het lijkt me wel zéér goed mogelijk dat The Frames de 24e bij Damien in het voorprogramma staan. Zoals Bell X1 dat al deed, twee weken geleden. Damien Rice heeft toch iets met goede vrienden in z'n voorprogramma.
pi_48689818
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:03 schreef JH87 het volgende:

[..]

Oh verrek, The Frames staan de 23e natuurlijk in Tivoli. Ik gooi weer eens data door elkaar, excuus! Maar het lijkt me wel zéér goed mogelijk dat The Frames de 24e bij Damien in het voorprogramma staan. Zoals Bell X1 dat al deed, twee weken geleden. Damien Rice heeft toch iets met goede vrienden in z'n voorprogramma.
Ik vermoed dat dat hem niet wordt, want de 24e staan ze op Parkpop. Alleen als ze vroeg spelen misschien, maar dat lijkt me niet. Ik zit zelf stiekem nog te twijfelen over Tivoli, omdat dat de 5e keer zou worden in een tijdbestek van 10 maanden, geloof ik. Maar eens kijken als het wat dichterbij is...
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:02:12 #40
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_50446425
Kaartjes voor Tivoli gehaald, toch altijd beter dan een festivaloptreden op Parkpop een dag later. Hoewel Parkpop altijd wel leuk is, dus misschien wel allebei.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_50523875
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:02 schreef Bayswater het volgende:
Kaartjes voor Tivoli gehaald, toch altijd beter dan een festivaloptreden op Parkpop een dag later. Hoewel Parkpop altijd wel leuk is, dus misschien wel allebei.
Ik heb de kaartjes nu ook al een tijdje hier liggen, en ik ben zeer benieuwd! Ik heb al hun albums nu en ik ben zeer onder de indruk, ik kan dan ook niet wachten tot 23 juni!
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:23:37 #42
100137 Spec87
Love lights up the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')