Oh dat is inderdaad vervelend ja. Ik heb dat heel af en toe ook wel eens, en dan altijd net op vrijdag of zaterdag. De weekenddienst van de huisarts doet niet aan oren uitspuiten, dus moet je het weekend maar overleven met dat kutgevoel
Als je belt vragen ze je of je al gedruppeld hebt. Ik heb het 2x gehad, en 2x had ik niet gedruppeld, maar wel gezegd dat ik dat had gedaan (gevaarlijk natuurlijk) en ik kon direct langskomen. Hoeft de huisarts ook niet voor aanwezig te zijn. Assistentes doen dat ook. Stelt helemaal niets voor.
Gaan zitten op stoel, handdoek over je schouder en bakje er onder houden. Dan komt de assistente met een hele grote spuit aan. Daar zit een slangetje aan wat naar een bakje gaat waar warm water in zit. Nou, ze kijkt eerst in je oor met zo'n....ja...euh...oorkijker (met zon lampje weet je wel, dan kan ze idd zien of je gehoorgang wordt afgesloten. Nou, dan hop die spuit er in. Nee dat doet geen pijn, er zit nl geen naald of zo aan. Ik zei dat het op een grote spuit LEEK he. Die vorm heeft het, alleen aan het uiteinde zit een uitsteeksel met een gaatje er in. Nou, Dat ding duwt ze in je oor, en dan spuit ze rustig warm water in je oor. Het is de bedoeling dat dat water alles er uit spoelt.
Ik kan je verzekeren, niets is gekmakender dan een dichtzittend oor, vind ik dan. Nou, het is een ENORME opluchting als dat water dus terugloopt in dat bakje wat je op je schouder hebt, en dan ineens voel je "plop" en is je oor weer open. Een wereld van geluid dringt je hoofd binnen, heerlijk gewoon!
Het is idd wel zo, dat als het er niet heel snel uitkomt, en er vaker dat warm water naar binnen gespoten wordt, wat wel met redelijk wat kracht gebeurd, dat het een beetje vervelend kan worden. Over echte pijn, of pijn hoe dan ook kun je niet spreken, want je voelt er nauwelijks iets van. Het gevoel moet je vergelijken met het in een zwembad springen. Als je dat doet, dan hoor je toch ook zon borrelend geluid in/bij je oren ? Dat gevoel heb je nu ook.
Stelt niets voor, even daarheen, in 1 minuut is het klaar en je hoort weer alles !