ik weet niet of het lukt, aangezien in de rest wel goed belicht vind.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:06 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Ik begrijp uit de oplaaiende discussies dat contrast e.d. toegestaan is dat zat er ook al in en ik zal nog 'ens kijken of ik er wat aan kan doen.
jaja, niet posten jij, doorwerkenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:20 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Ik hoop dat het lukt... afwachten
Volgens mij weet je bar weinig van digitale fotografie af, als je denkt dat je met een DSLR een goede foto kunt maken zonder PS te gebruiken.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:47 schreef Ouwesok het volgende:
[..] Scheve horizonnen, fletse platen, beroerde composities....... Heeft volgens mij niet te maken met het al of niet gebruiken van fotoshop, maar met die 'fotografische skills'.
[,,]
Dat doe ik hoor.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:51 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Kan je voor jezelf blijven spreken als het gaat over compositie, scheef en storende elementen in onbewerkte foto's.
Danku
Mijn heldquote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:36 schreef Briggy het volgende:
Ik denk dat je hier nooit uit komt...
Ik ben iemand die gewoon niet iets weghaalt of iets toevoegt aan een foto.
Voor mij is een foto het vastleggen van wat ik zie.
Een mooie foto wil ik hebben op het moment van afdrukken niet door dingen weg te halen
(of toe te voegen).
[...]
Mijn mening is... levels/contrast/kleur bewerken... prima maar dingen weghalen (tenzij het
krasjes zijn) niet. Maar dat is MIJN mening.
Dit was het antwoord dat ik in m'n studietijd had moeten geven! Die prof had me er dan, zonder één foto te zien, gewoon doorgelaten.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:23 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Volgens mij weet je bar weinig van digitale fotografie af, als je denkt dat je met een DSLR een goede foto kunt maken zonder PS te gebruiken.
De enige bewerkingen die ik bij de foto's heb gedaan die ik met mijn DSLR genomen heb is af en toe wat bijsnijden. Meer niet. Er zitten platen bij die inderdaad beter worden van wat soepen. Maar ook genoeg die nu al goed zijn. Kijk bijv. maar eens naar de laatste serie schaatsfoto's (sporttopic)quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:23 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Volgens mij weet je bar weinig van digitale fotografie af, als je denkt dat je met een DSLR een goede foto kunt maken zonder PS te gebruiken.
Sorry knul, maar er zit geen hout verschil in digitale of traditionele fotografie, met dien verstande dat digitale fotografie geen drol kost in gebruik. Daardoor zie je nu massa's zichzelf voor fotograaf uitgevende loosers rondmarcheren die als opgefokte japannertjes geheugenkaartjes staan af te tanken zonder na te denken waar ze precies mee bezig zijn. Thuisgekomen wordt de boel geschift waardoor het minst slechte overblijft en dat wordt dan met Photoshop tot iets verheven dat op een foto moet lijken, elk resultaat berust op louter toeval en niet op kennis.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:23 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wat de wedstrijdcoördinatie zegtquote:Op vrijdag 18 februari 2005 19:41 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt om te zeggen dat wij hier een wedstrijd hebben met duidelijk omschreven regels. Als je meedoet aan de wedstrijd confirmeer je je aan die regels. Wil je dat niet, dan doe je niet mee.
Is dit een verwijzing naar mij ?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:52 schreef Ouwesok het volgende:
...
Daardoor zie je nu massa's zichzelf voor fotograaf uitgevende loosers rondmarcheren die als opgefokte japannertjes geheugenkaartjes staan af te tanken zonder na te denken waar ze precies mee bezig zijn. Thuisgekomen wordt de boel geschift waardoor het minst slechte overblijft en dat wordt dan met Photoshop tot iets verheven dat op een foto moet lijken, elk resultaat berust op louter toeval en niet op kennis.
...
Niet naar jou elcastelquote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:15 schreef elcastel het volgende:
[..]
Is dit een verwijzing naar mij ?.
Hij mag maximaal 550px breed zijn.het scheelt niet veel, maar tochquote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:24 schreef poudaman het volgende:
@ Gele kenteken. Bedoel je mijn pic? Hij is niet bewerkt. Genomen met de Panasonic FZ3
welke maat mag de pic hebben om mee te doen?
Als je de kader iets kleiner maakt denk ik dat je op 550 breed zit.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:24 schreef poudaman het volgende:
@ Gele kenteken. Bedoel je mijn pic? Hij is niet bewerkt. Genomen met de Panasonic FZ3
welke maat mag de pic hebben om mee te doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |