abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1765946
Beste BB fans,

De battle is begonnen. Niet alleen voor de bewoners, ook voor BB-fans is het een ware Battle. Zij moeten nu met pijn in hun hart afscheid nemen van BB via internet of slikken binnenkort een dure telefoon rekening. Betalen voor diensten via internet is niet nieuw, hoge bedragen ervoor betalen ook niet. Yorin legt met 2,50 per half uur de lat gelijk met de seks industrie, waar zulke prijzen gewoon zijn.

Het is Yorin niet duidelijk wie diegene zijn die het BB format op internet gevormd hebben. Voor mij is het nog een raadsel waar de tegen-acties blijven. Beste fans waar zitten jullie. Aan ons is immers een battle gegeven die we moeten winnen !!. Waneer wij als BB-fans ons neerleggen, betalen we ons arm aan komende big-brother projecten. De opdracht luidt simpel maak Yorin duidelijk dat fans geen duizenden guldens willen betalen via pay per view. Niet via internet en in de toekomst ook niet digitaal. Ik kan goed begrijpen dat Yorin geld gaat vragen voor een produkt zoals Big-Brother. Het moet echter betaalbaar blijven voor iedereen lijkt me. De manier waarop het nu is opgezet is fout. Ik zal aan jullie deze mening funderen op basis van 4 argumenten. Het zijn denk ik compact DE belangrijkste argumenten die jullie horen van boze BB-fans.

Lees deze argumenten goed door en stuur ze op. Fax, schrijf, mail, bel MET jou eigen ervaringen en mening naar bv. De consumentenbond, Vara kassa, Dagbladen, Tros Radar en natuurlijk Yorin/Big-brother/HMG group/enz. Kortom laat je stem horen. blijf wel netjes en doe je vehaal 1 keer goed. spammen of anderszins een ander lastig vallen heeft dus geen zin

Ik geef jullie deze 4 punten omdat ik als fan ook via internet Big-Brother wil blijven volgen. Het zijn de kernpunten waar big-brother in faalt(of in gaat falen). Het betalen voor diensten die voorheen gratis waren mag niet betekenen dat er ook exorbitante bedragen voor gevraagd worden. Persoonlijk zou ik tevreden zijn als op alle 4 argumenten verbeteringen worden gemaakt.

Argument zijn :

1)Te duur
De streams zijn TE duur, namelijk FL. 2,50 per 30 minuten. Er wordt voor dat geld 2 breedband streams (waarvan 1 regelmatig zonder geluid of dubbel) geleverd en 3 narrowband streams. Er is geen rekening gehouden met bb fans die best bereid zijn 1 vast bedrag per/maand of resterende 100 dagen te betalen.(ED: Ik onthoud me maar van commentaar dat internet via de telefoon/kabel/ADSL loopt en er dus meer gebruikelijke kosten aanvast zitten.)

2)Incompleet
De streams zijn incompleet. Zo zit er bij 1 stream helemaal geen geluid en worden er opzettelijk geluiden c.q gesprekken weggehaald als personen in de dagboekkamer zitten. Er zijn echter meer locaties waar geen geluid of slecht geluid is zoals vanuit de fitnessruimte.

3)Gebruiksonvriendelijk
Men kan voor FL. 2,50 maximaal 30 minuten lang naar 1 stream tegelijkertijd gekeken worden. De mogelijkheid om alle streams in 1 handige Duidelijke overzicht te bekijken ontbreekt. De gebruiker kan na betalen niet zelf het geluidsniveau regelen of pauseren. Deze controls zijn opzettelijk weggelaten.

4)Kwaliteit
De streams zijn behoorlijk slecht van kwaliteit. (ED: waarom zou ik naar een piepklein voddig webcammetje gaan zitten kijken als ik mijn geld ook kan uitgeven aan een boek of een video).

Met vriendelijk groet,

Dirk v.d broek
Big-brother@home.nl

Bijlage:

Fansites /forumsites

- http://www.mediawatchers.nl
- http://www.big-forums.nl
- http://forum.fok.nl/listtopics.php/37
- http://www.fokzine.net/review.fok?doc=327&page=1

Quotes
Via het internet zijn er al diverse bigbrother fansites die kritiek uiten aan het betalen voor de streams. Hier volgen er een paar:

-
maar ik werd gewoon nieuwsgierig naar het hoe en wat van de betaalde streams.
Je moest een nummer bellen van 250 ct per gesprek, tijdens dat gesprekje kreeg in een pincode van 5 cijfers (mijne was 61732), dat kon je dan intikken en kreeg je weer een nieuwe code van 3 cijfers (nu was het 816), weer intikken en ik kreeg de keus uit 3 camera's en 2 breedbandcamera's, nu heb ik sinds kort kabelinternet dus breedband gekozen uiteraard. Mis dus geen geluid en later beeld van buiten terwijl ze binnen de nieuwe battle aan het uitleggen waren (zowel brba 1 als 2), gewone camera dan maar; camera 1 was compleet, maar dezelfde beelden als de gratis stream (iets meer ingezoomd en af en toe meedraaiend). camera 2 idem dito en zelfs een keer gericht op een lege kamer .Camera 3 dan ; alleen geluid.
M.a.w. zwaar {censuur by Michel}dus
en grote geldklopperij maar nu weet ik dat en klaar is het.
Kleine positieve aanvulling:
Zonder nog een keer te bellen kreeg ik weer een 3 cijferige code en kijk nu dus nog steeds na 1 telefoontje

-
Da's wel erg duur...
24 * 2 * 2,50 = 120 gulden per dag!!!!!
Maal 100 dagen is dus fl 12.000,-
Wat een idioten

-
Die streams zijn echt slecht, eerst dacht ik dat het aan mijn zeer trage verbinding lag, maar dat is dus niet zo, of ik heb een heel slecht geluid en geen beeld, of ik heb beeld en geen geluid, en vaak helemaal niks...ik vind dit niks zo, het komt er dus gewoon op neer dat ik maar tv kijk een half uur per dag.

-
Hoorde laatst van iemand die bij BB werk(te) dat ze de FOK-streamverslagen gebruikte als ze zelf niet wisten wanneer er wat was gebeurd.
Als er nu niet meer of veel minder gestreamd wordt zal hun dat dus ook alleen maar tijd en (dus) geld kosten

[Dit bericht is gewijzigd door MR.db op 28-09-2001 19:36]

loekie undercover als postbank leeuw; GGGgggrrrrRRRRRRR-jemenou
  vrijdag 28 september 2001 @ 18:48:55 #2
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_1765972
Je brengt het een beetje spammerig... Maar je vecht voor een goede zaak! Keep it up
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_1766144
Ik kijk wel naar BB Denemarken, daar versta ik ook niets van maar hebben wel een perfecte beeldkwaliteit en is gratis...
Niet 1 knaak krijgt Yorin van mij :-(((((
I am nobody, nobody is perfect, therefore I am perfect
  Moderator vrijdag 28 september 2001 @ 19:58:18 #4
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_1766728
Ze komen er vanzelf wel achter dat het te duur is: alleen sukkels betalen zich toch scheel voor een paar extra beeldschermpjes? En wie wil er nou een sukkel zijn?

Dat BB geld moet opbrengen is evident. Wij betalen al door een kijkersschare te vormen, en kijkers leveren reclamegeld op. Als ze het nog verder willen proberen uit te melken, prima, maar ik doe er niet aan mee.

p.s ik heb vorig jaar wel een decoder genomen, maar toen was er sprake van een dusdanige prijs-kwaliteitsverhouding (25 piek voor drie maanden, TV-kwaliteit) dat ik het persoonlijk een goede deal vond. En toen de uitzending die bewuste avond stopte, nadat Ed had aangekondigd te blijven zitten waar-ie zat, was ik heeeeel blij met mijn decodertje! Dat weer wel, ja. Moraal: ze leren vanzelf dat ze consumenten niet om kunnen keren tot hun zakken leeg zijn, maar dat ze waar voor hun geld moeten bieden. 2,50 per half uur? Pfff, absoluut gedoemd te mislukken.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_1766789
Mooi initiatief, ik sta er volledig achter.
pi_1767786
hoe goed bedoeld ook.... zinloos.

zonder goede en voor iedereen toegankelijke streams zakt het spul als een plumpudding in elkaar en dat is nu al merkbaar.

weiger pertinent te betalen voor de streams en bel onder geen voorwaarde om te stemmen.. raak ze in de buidel dus !

pi_1767799
Kunnen we niet een handtekeningenactie via de mail doen?

Vraag me af of het helpt trouwens

Schoonheid is gevaarlijk, wijsheid moet vergaard worden, liefde kies je zelf!
pi_1767838
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 21:42 schreef Koos Voos het volgende:
hoe goed bedoeld ook.... zinloos.

zonder goede en voor iedereen toegankelijke streams zakt het spul als een plumpudding in elkaar en dat is nu al merkbaar.

weiger pertinent te betalen voor de streams en bel onder geen voorwaarde om te stemmen.. raak ze in de buidel dus !

Helpt alleen als een grote groep dat doet!
Schoonheid is gevaarlijk, wijsheid moet vergaard worden, liefde kies je zelf!
pi_1767981
Ik wel best betalen hoor!

25 piek tot het eind van het seizoen lijkt me een heel mooi bedrag....

(Vorig jaar kreeg je decoder en goeie kwaliteit voor Hfl 25 en nu moet je voor slechtere kwaliteit hfl 120.000 neertellen....)

Moderator zaterdag 29 september 2001 @ 12:27:34 #10
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_1771532
Is inmiddels achterhaald, deze actie. Tenzij je 'm om principiėle redenen wilt voeren natuurlijk.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  † In Memoriam † zondag 30 september 2001 @ 16:36:02 #11
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_1780461
Ja, laten we nog even wachten met actievoeren en even kijken hoelang we kunnen blijven beschikken over 'gratis' streams. Ik vermoed zelf dat de vreugde van korte duur is.

Deze gaat op slot.
Ik heropen 'm wel als we alsnog actie willen voeren ergens tegen.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')