abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:24:08 #1
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_25002842
Sinds een aantal maanden ben ik wekelijks aan het kickboksen. Alleen sinds de laatste 2x heb ik flinke blaren onder mijn grote tenen. Op zich vind ik dit niet zo vreemd, aangezien je bij het geven van een lowkick met je standbeen vanuit je voet moet meedraaien. Je voet draait dus flink op de mat en is de kans blaren toch wel aanwezig.

Ik vroeg me af of iemand misschien weet wat ik hier het beste tegen kan doen? En nu aub niet met zo een gemiddelde snuggere Fok!-user opmerking komen door te zeggen dat ik dan maar niet moet kickboksen...

Een ideetje leek het me om voortaan op schoenen te kickboksen ipv mijn blote voeten, maar weet iemand waarop ik moet letten bij aanschaf van dergelijke schoenen? Op het net kan ik wel wat info over schoenen vinden, maar dan gaat het over het algemeen over schoenen voor taekwando, wortselen of freefight.

Taekwando

Worstelen

Freefight

Op mijn sokken kickboksen vind ik helemaal niets. Dit is dan ook geen optie.
Aangezien ik momenteel toch geen ene moer op mijn werk te doen heb vraag ik het maar hier. Zodra ik weer in de sportschool zit, vraag ik het ook sowieso nog aan de trainer. Alle hulp is iig welkom.

Merci!
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:40:06 #2
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_25003104
Klinkt bekend, ik heb het namelijk ook gehad toe ik er net mee begon.
Maar het beste kun je er niets tegen doen, want de voetzool past zich
vanzelf aan en wordt dikker.
Dus 1x last en daarna nooit meer.
(Ongeveer getzelfde als 1e keer spierpijn wanneer je weer met sporten begint)

Succes!
An open mind is a joy forever!
pi_25003195
ga schaken.., geen blarenrisico
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:49:02 #4
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_25003269
Daar had ik vroeger ook last van maar op den duur gaat het over. Alleen de blauwe plekken blijven komen.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:53:55 #5
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_25003351
Het vreemde is dat ik nu een keertje of 15 ben heengegaan en pas de laatste 2x hier last van heb gekregen... daarvoor helemaal niet.

De laatse paar keer merk ik wel dat ik steeds bij de hele grote gasten wordt ingedeeld. Ik neem dus aan dat mijn techniek ook flink vooruit gaat. Vooral het draaien op mijn tenen is, denk ik, funest.

De blauwe plekken vallen wel mee, tenminste, de pijn ervan. Hoewel mijn schenen geregeld blauw zijn doet het niet pijn.
pi_25003370
Met basgitaarspelen krijg ik ook altijd blaren op mijn vingertoppen als ik na een tijdje niks doen weer speel. Van alles geprobeerd, voornamelijk intapen. Maar als je dat gaat doen rek je het alleen maar en heb je er alleen maar langer last van. Het beste wat ik kan doen is er gewoon zo snel mogelijk doorheen bijten. Laat die blaren maar komen, dan zijn ze ook snel weer weg. Na verloop van tijd komt er eelt op mijn vingertoppen en heb ik er geen last meer van (totdat ik weer een tijdje niet speel).

Volgens mij kun je met je voeten het beste hetzelfde doen.

Edit:

Er zijn professionele basgitaristen die hun blaren doorprikken en dan superlijm op hun vingertoppen smeren. Het gaat bij hen natuurlijk om geld, dus doen ze er alles voor om te kunnen spelen . Het werkt wel, maar dat zou ik zelf nooit doen. Dat spul kan nooit goed voor je zijn als het in je bloedbaan terecht komt.
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:56:12 #7
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_25003387
Ik denk dat je trainer wel weet wat voor een schoentjes je aan kan hebben. Ik had ook altijd blaren onder mijn grote teen. Zo groot als een 2 euromunt.
pi_25019681
voor het roeien van de ringvaartregatta (100 km, ofwel tussen de 7 en 8 uur achter elkaar roeien) ben ik een maand van tevoren begonnen met mijn handen dagelijks in te wrijven met wat kamferspiritus. dit bevordert eeltvorming en voorkomt blaren. het is te krijgen bij de drogist en kost bijna niks.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 19:41:01 #9
14806 CrashOne
100% compliant
pi_25045466
Ik heb het dus ook van het kickboksen, maar denk dat het wel over gaat zodra ik vaker ga trainen.

Je voeten moeten er gewoon even aan wennen, ook als je zwaarder of harder gaat trainen.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:30:54 #10
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_25141227
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:16 schreef nogeenmaarten het volgende:
voor het roeien van de ringvaartregatta (100 km, ofwel tussen de 7 en 8 uur achter elkaar roeien) ben ik een maand van tevoren begonnen met mijn handen dagelijks in te wrijven met wat kamferspiritus. dit bevordert eeltvorming en voorkomt blaren. het is te krijgen bij de drogist en kost bijna niks.
Kamferspiritus? Nog nooit van gehoord. Bedankt voor de tip. Ik ga het proberen.

De docent (?) zei dat ik het zelf moet weten of ik wel of geen schoentjes aan trek. 1 van de andere kickbokser raadde het af. Hij gebruikt ook schoentjes en heeft zijn enkels daar enigzins mee verknalt. Die schoentjes draaien bijna niet mee tijdens een lowkick... je blijft dus staan.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:44:06 #11
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_25141430
Je hebt ook schoentjes die erg stroef zijn...je kan daar niet op draaien. En als je draait gaat je knie niet mee. Toch maar uitproberen wat makkelijker is.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:09:48 #12
14806 CrashOne
100% compliant
pi_25141872
De keer dat ik een blaar had onder mijn grote teen hab ik sport tape gekocht en m'n teen ingepakt. Helemaal geen last meer van gehad tijdens de training.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:15:22 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_25141948
Nog nooit last van gehad, maar je draait trouwens ook op de bal van je voet ipv op je tenen. En o de bal van je voet ben je normaal gesproken wel iets gewend, dus misschien doe je iets verkeerd.
pi_25199029
ik heb het zelfde probleem bij kungfu
ben ook op zoek naar goede schoenen.
Ts bij kickboxen zon alleen een aantal schoenen verboden.
die teakkwondo schoen en worstel schoenen zijn in jou geval een goed idee.
wij bij kungfu mogen ook bijna niks kwa schoenen aangezien dat de kans vergroot
dan we elkaar botten breken.
en bij ons mogen die worstel en teakkwondo schoenen wel
zou voor die gaan.
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')