abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2005 @ 17:51:12 #1
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_24990545
Vorige week zag mijn man dat er te weinig koelvloeistof in 't reservoir zat en ging ff naar de werkplaats van de suzuki dealer en daar hebben ze de boel nagekeken en bij gevuld.
Vandaag ontdekten we dat er toch een piepklein gaatje in de slang zit maar helaas was toen de werkplaats net dicht. Mijn man moet morgen tot 17.30 u werken en kan dus niet ff daarna toe en zelf moet ik ook werken en heb niet zoveel tijd en eigenlijk óók geen zin om daar naar toe te gaan.
Hoe veel kwaad zou het kunnen om er gewoon mee te blijven rijden ? Er is wel weer wat uit het reservoir maar mijn man zegt dat ik er best nog mee kan rijden.
De auto is anderhalf jaar oud ik vind 't maar gek dat die slang zomaar lek raakt !
De sloten doen ook raar dus we moeten er moet sowieso eens langs gaan omdat te laten fixen. Dat zou ik als ik zelf ging morgen óók ff moeten meldden.... vandaar mijn tegenzin.

Vergeet ik mijn vraag :
Kan ik er morgen veilig 10 km ver mee rijden naar een andere plaats, dus óók weer terug 10 km of kan ik dat maar beter niet riskeren

[ Bericht 11% gewijzigd door deedeetee op 08-02-2005 17:56:24 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_24990653
kan wel maar zou na die 10 km wel weer even bijvullen want er komt druk op het koelsysteem te staan, ik heb eens met een scheurtje van een halve cm ook ongeveer 20 km gereden, rookte wel erg maar ja, was wel lachwekkend als je voor verkeerslicht ofzo staat te wachten
  dinsdag 8 februari 2005 @ 18:04:18 #3
78780 deedeetee
pi_24990737
ow...... dan kan ik misschien toch beter lachwekkend in die werkplaats gaan zijn
pi_24991212
Als je de vuldop een slagje los draait bouwt ie geen druk op en zul je minder snel vloeistof verliezen.
Neem ook vloeistof mee, dan kun je op je werk nog even bijvullen evt. Zo moet je die afstand makkelijk overbruggen.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 18:35:42 #5
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_24991219
Hmm... een gaatje of gebrek bij een nieuwe auto is nooit leuk... misschien valt het nog onder je garantie? Je kunt zelf ook wel even een noodreparatie uitvoeren met bijv. duck-tape. Ik zou geen normale plakband aanraden. Alhoewel..... Ik heb ooit een lekkende slang geplakt met gewone plakband, maar dat was maar een ruitensproeier-slang.

Ik zou het in ieder geval wel laten maken na een noodreparatie en niet door blijven rijden
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_24991234
Bij Mythbusters repareerden ze een gat in het koelsysteem door er een ei in te mikken... Het werkte nog ook!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 18:39:27 #7
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24991295
Even iets er om heen plakken zo lang, stuk rubber met 2 klemmen of zo. Haal je het wel tot je tijd hebt om naar de garage te gaan.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24991360
ducktape
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 18:43:21 #9
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_24991365
Als je er mee kan rijden zonder meteen droog te koken moet je je niet te druk maken, ik moest ook ooit een week met een noodreparatie rondrijden (voor wie in Zoetermeer woont: ik was die gast in dat stomende KPN-busje) omdat de gartage geen tijd had. Gewoon in de gaten houden en bijvullen indien nodig. Beetje tapen is wel handig.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 18:43:39 #10
78780 deedeetee
pi_24991367
Ik heb 3 jaar garantie op mijn Ignis dus dat zal wel goed zitten. Het gaatje zit overgens aan de bovenkant van de slang. Je ziet het zó zitten als je de motorkap open maakt. Ik vind het wel raar dat het de vorige week niet te zien was toen het reservoir is bij gevuld.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 18:47:02 #11
78780 deedeetee
pi_24991421
Wat is overgens ducktape
pi_24991457
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 18:36 schreef Cosworth het volgende:
Bij Mythbusters repareerden ze een gat in het koelsysteem door er een ei in te mikken... Het werkte nog ook!
dat heb ik ook gezien!
-
pi_24991489
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 18:47 schreef deedeetee het volgende:
Wat is overgens ducktape
pi_24991500
quote:
Wat is overgens ducktape
Use the force Google my friend.
www.google.nl

http://images.google.nl/images?q=ducktape&hl=nl

geeft

die tape dus, vaak zwart of grijs
-
pi_24991512
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 18:50 schreef mechatronics het volgende:

[..]

dat heb ik ook gezien!
Cool he!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 19:03:37 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24991644
quote:
Wat is overgens ducktape
Is gewoon een ongeveer 4 cm brede textielversterkte tape
Ieder plastic en waterbestendige tape houdt het wel die paar kilometer.
Isolatietape oid is ook prima
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 8 februari 2005 @ 19:10:23 #17
78780 deedeetee
pi_24991722
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 18:52 schreef Cosworth het volgende:

[..]

[afbeelding]
Jammer dat hebben we niet. Wel een soort van grijze tape die je kunt afscheuren net of d'r linnen in zit, maar dat is iets anders, geloof ik.
die tape die we wel hebben plakt wél erg goed

We hebben hem dus wel !!

[ Bericht 10% gewijzigd door deedeetee op 08-02-2005 22:11:23 ]
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:05:14 #18
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_24992438

ducktape
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 8 februari 2005 @ 22:16:21 #19
78780 deedeetee
pi_24993664
't zit erop en als jullie morgen een grote rookwolk zien opstijgen uit 't limburgse is 't deedeeteetje .....
pi_24993775
ducttape (voor de 2 ^ 1000 ste keer).
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_24993823
Een vriend van mij heeft ook een tijdje rondgereden met een poreus stuk slang in zijn koelsysteem.. dat geeft echt een hoop stoom als je motor eenmaal warm is
  woensdag 9 februari 2005 @ 08:00:24 #22
78780 deedeetee
pi_25001402
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 22:45 schreef slashyou het volgende:
ducttape (voor de 2 ^ 1000 ste keer).
Ik weet 't, ik weet 't........
Ik ben er inmiddels al achter wát dat is en 'heb 't er op geplakt. Maar ik blijf 't eng vinden, zou 't niet erg slecht voor de motor zijn als er toch te veel koelvloeistof weg loopt ?
Mijn man zegt : "als de boel gaat stomen dan bel je gewoon suzuki en dan sturen wel iemand die de slang vervangt. Dan zijn we mooi meteen van dat probleem af ! "
Hij heeft makkelijk praten maar ik sta dan langs de kant van de weg met de gebakken ( en stomende ) peren !!!

Dat auto 'tje is pas anderhalf jaar oud en er is altijd wat mee :
Na een paar maanden trapte een vandaal een deuk in de achterklep en liet daarna géén visitekaartje achter.
Een maand of 4 daarna zaagde een dief mijn slot uit de deur om de radio te kunnen stelen.
Eeen paar maandjes dáárna doet een kind de deur van hun auto open en die klapt tegen mijn autodeur aan, een grote kras.
En nu dan weer gaat het slot van de achterklep niet open samen met de rest van de centrale deurvergrendeling.
En is de slang van de koelvloeistof lek !!!!!!

En hij rijd geweldig, 't is een hele fijne auto, maar waarom gaat er toch steeds iets mis met dat ding
Met de voorgangers heb ik nooit veel problemen gehad.

[ Bericht 17% gewijzigd door deedeetee op 09-02-2005 08:08:44 ]
pi_25002126
als de motor onverwacht te heet word kun je wel je blok in de soep draaien en dat valt dan waarscheindelijk niet onder de garantie (nalatigheid) ik zou er niet mee rijden, en nee als er geen water in zit geeft de meter ook niet aan dat het blok te heet word want de sensor heeft niks te meten dus dat is geen goede indicatie
The best way to life is to life your live
pi_25002288
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 08:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik weet 't, ik weet 't........
Ik ben er inmiddels al achter wát dat is en 'heb 't er op geplakt. Maar ik blijf 't eng vinden, zou 't niet erg slecht voor de motor zijn als er toch te veel koelvloeistof weg loopt ?
Mijn man zegt : "als de boel gaat stomen dan bel je gewoon suzuki en dan sturen wel iemand die de slang vervangt. Dan zijn we mooi meteen van dat probleem af ! "
Hij heeft makkelijk praten maar ik sta dan langs de kant van de weg met de gebakken ( en stomende ) peren !!!

Dat auto 'tje is pas anderhalf jaar oud en er is altijd wat mee :
Na een paar maanden trapte een vandaal een deuk in de achterklep en liet daarna géén visitekaartje achter.
Een maand of 4 daarna zaagde een dief mijn slot uit de deur om de radio te kunnen stelen.
Eeen paar maandjes dáárna doet een kind de deur van hun auto open en die klapt tegen mijn autodeur aan, een grote kras.
En nu dan weer gaat het slot van de achterklep niet open samen met de rest van de centrale deurvergrendeling.
En is de slang van de koelvloeistof lek !!!!!!

En hij rijd geweldig, 't is een hele fijne auto, maar waarom gaat er toch steeds iets mis met dat ding
Met de voorgangers heb ik nooit veel problemen gehad.
Luister nouw maar gewoon naar het mannetje ipv hier tig keer dezelfde vraag te stellen!!!

Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:50:01 #25
78780 deedeetee
pi_25002292
Ik heb mijn werk anders ingedeeld en ga vandaag dus niet ver van huis

Ik ben nu eenmaal een geboren angsthaas en érg dol op mijn fijne auto 'tje

Morgen gaat de auto naar de werkplaats van suzuki en dan wordt het daar in orde gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')