abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24981099
Als het goed is komt eind april in ieder geval Vodafone op de markt komt met Sony Ericsson Clara.
Het gaat hoogst waarschijnlijk een bestseller worden tenzij de prijs extreem hoog komt te liggen.

Ik vind het zelf een beetje lijp maar het ziet er naar uit dat SonyEricsson voortaan namen gaat geven aan mobieltjes ipv typeaanduiding.

Uiterlijk lijkt Clara heel erg veel op een t610 (mooi!), qua formaat heel klein beetje groter dan t610, ongeveer even groot als een k700.

MAAR HET HEEFT EEN 2.0 MEGAPIXEL cam met flits!!! en dan voor zo een klein telefoontje..
uiteraard bluetooth, uitbreidbaar geheugen etc etc..

Ben benieuwd waarmee nokia, samsung en motorola gaan komen.

Nokia 6230 heeft slechts vga cam en geen flits
D500 heeft slechts 1.3 mp cam en geen uitbriedbaar geheugen
Motorola gaat ook niet verder dan 1 megapixel op het moment.

[ Bericht 5% gewijzigd door spooky1234 op 08-02-2005 01:37:05 ]
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 01:36:12 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24981394
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:11 schreef spooky1234 het volgende:
- edit-
kan een mod even titel aanpasen.. upcomming moet natuurijk upcoming zijn.. typo
done

Ziet er wel goed uit.
quote:
Wel of geen uitbreidbaar geheugen vind ik veel belangrijker dan de kwaliteit van de foto's.

En op wat voor software het draait.
pi_24981748
Tja, geen smartphone, dan hoeft het voor mij niet.
Sinds ik een T-mobile SDA heb ben ik er achter gekomen dat je met een gsm met Symbian of Windows CE toch wel veel handige dingen kunt doen.
pi_24981842
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 02:09 schreef StrayDog het volgende:
Sinds ik een T-mobile SDA heb ben ik er achter gekomen dat je met een gsm met Symbian of Windows CE toch wel veel handige dingen kunt doen.
noem eens dan wat!
Ik hoor wel meer mensen om me heen die lullen over smartphones en dat het echt beter is etc etc.. maar kom op zeg wat doe jij met je smartphone wat anders niet kan?
Navigatie software installeren? come on, useless crap en duur.. niet goed genoeg voor in de auto en weinig nuttig op de fiets.
Applicaties installeren? Zoals een divx speler? ok leuk om series of films af te spelen.. maar dat kan met een gewone telefoon ook.. die hebben ook een mediaplayer.
MSN? ja ok ik geef toe dat het wel leuk is om msn op je telefoon te hebben al is het niet zoo geweldig want t typt niet relaxed genoeg en je kan t niet decent gebruiken...
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_24982152
Hele geile unit!
pi_24987792
Mp3functie?
Aansluiting voor normale koptelefoontjes.. accuduur..
als dat n beetje in orde is, en de prijs oke, dan haal ik em
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 14:07:00 #7
62249 PuR3_D4RkN355
Is Links Maar Rechts
pi_24987963
Kheb net een T630 gekocht
Connection reset by toffe peer
pi_24990386
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 02:09 schreef StrayDog het volgende:
Juist! 2 megapixel met flits doet mij ook niet zo veel
  dinsdag 8 februari 2005 @ 20:06:05 #9
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24991859
die 13 is ook goed genieg hoor en tja, aansluitbaarheid van normale koptelefoontjes trkt me wel.
pi_24992128
Da's wel iets voor mij als volgende foon!

In september kan ik weer gaan kijken nl.
pi_24993653
Had samsung niet recentelijk een Mobieltje met 5mp cam aangekondigd:?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:46:01 #12
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_25010441
ja klopt samsung heeft ook een prototype 5 megapixel gebouwd en dat ding ziet er afschuwelijk lelijk uit en is een grote baksteen vergeleken met SE Clara.

Er is ook een samsung 3 megapixel die te koop is al in azie en het is een lellijk ding BAH
pi_25017028
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:11 schreef spooky1234 het volgende:
Als het goed is komt eind april in ieder geval Vodafone op de markt komt met Sony Ericsson Clara.
Het gaat hoogst waarschijnlijk een bestseller worden tenzij de prijs extreem hoog komt te liggen.

Ik vind het zelf een beetje lijp maar het ziet er naar uit dat SonyEricsson voortaan namen gaat geven aan mobieltjes ipv typeaanduiding.

Uiterlijk lijkt Clara heel erg veel op een t610 (mooi!), qua formaat heel klein beetje groter dan t610, ongeveer even groot als een k700.

MAAR HET HEEFT EEN 2.0 MEGAPIXEL cam met flits!!! en dan voor zo een klein telefoontje..
uiteraard bluetooth, uitbreidbaar geheugen etc etc..

Ben benieuwd waarmee nokia, samsung en motorola gaan komen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Uhm motorola heeft wel 1.3 megapixel camera telefoons hier in nederland.
Ten tweede er zijn meer merken dan motorola/nokia/samsung.
Ten derde, siemens komt met een 3 megapixel camera telefoon (cebit), dus 2 megapixel stelt niks voor.
Ten vierde wat een lelijke telefoon!!
Ten vijfde, SE gebruikt dure memorykaarten
pi_25017045
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:46 schreef spooky1234 het volgende:
ja klopt samsung heeft ook een prototype 5 megapixel gebouwd en dat ding ziet er afschuwelijk lelijk uit en is een grote baksteen vergeleken met SE Clara.

Er is ook een samsung 3 megapixel die te koop is al in azie en het is een lellijk ding BAH
[afbeelding]
Samsung heeft geen PROTOTYPE 5 MP camera gebouwd, in korea is die gewoon verkrijgbaar, en binnenkort hier in europa ook...

En die telefoon is geen samsung
pi_25017062
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 02:18 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

noem eens dan wat!
Ik hoor wel meer mensen om me heen die lullen over smartphones en dat het echt beter is etc etc.. maar kom op zeg wat doe jij met je smartphone wat anders niet kan?
Navigatie software installeren? come on, useless crap en duur.. niet goed genoeg voor in de auto en weinig nuttig op de fiets.
Applicaties installeren? Zoals een divx speler? ok leuk om series of films af te spelen.. maar dat kan met een gewone telefoon ook.. die hebben ook een mediaplayer.
MSN? ja ok ik geef toe dat het wel leuk is om msn op je telefoon te hebben al is het niet zoo geweldig want t typt niet relaxed genoeg en je kan t niet decent gebruiken...
Hmm, er zijn MEEERDERE dingen te installeren dan wat jij net opnoemt? En waarom zou navigatie op telefoon niet goed genoeg zijn in de auto? Ik heb ermee gewerkt, werkt perfect?
pi_25018278
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 02:18 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

noem eens dan wat!
Navigatie (Tomtom mobile) werkt echt perfect en de cheapasses kunnen de software gewoon downloaden, heb je alleen nog een gps ontvangertje nodig en die zijn er al voor onder de 100 euro.
quote:
Klopt, maar op een smartphone kun je precies die software zetten die jij het fijnst vindt en zit je niet vast aan een standaard programmaatje (dat net niet die functies heeft die jij fijn vindt bv), er is ongelooflijk veel software voor te vinden, mp3/divx/mpeg/xvid etc. maar ook vele andere toepassingen, je kunt het zo gek niet bedenken.
quote:
MSN werkt ook perfect hoor, net als op pc en dat typen is natuurlijk hetzelfde als sms'en.

Verder kan ik bv. met mijn smartphone mijn pc volledig besturen (echt alles), ook bv. downloads checken, er zijn heel veel mooie spellen voor, ze hebben vaak een mooier en groter display etc.
En dan vergeet ik vast nog een hele hoop.

Een smartphone is gewoon leuk om mee te klooien, steeds kun je weer nieuwe software proberen.
Een normale telefoon heb je na een weekje wel gezien en dan is het leuke er vanaf, een smartphone blijft leuk.

[ Bericht 1% gewijzigd door StrayDog op 10-02-2005 17:20:14 ]
  donderdag 10 februari 2005 @ 16:46:44 #17
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_25025141
Nog een aanmerking, je doet netalsof alle merken ver achter liggen op dit prototype!
En je laat denken alsof hij verkrijgbaar is.

1) Ik kan je vertellen er komen toestellen aan met 3,2 Megapixel voor 2006.
2) Clara is een naam die SE geeft voor Prototypes, Layla was de P910!

Verder sluit ik me bij Aziz aan!
3) Het is nog helemaal niet zeker dat deze geproduceerd wordt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_25025563
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 01:29 schreef af het volgende:
siemens komt met een 3 megapixel camera telefoon (cebit), dus 2 megapixel stelt niks voor.
Dit is natuurlijk wel ERG zwart-wit gezien he
  donderdag 10 februari 2005 @ 18:46:15 #19
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_25026610
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heel dit topic is zwart-wit!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_25026663
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hahah ik heb hier fotos en specs van de opkomende toestellen van siemens, dus. En wat nils zegt klopt, alles is hier zwart-wit...
pi_25027883
jammer dat ie sony memory sticks zal gebruiken, duur!
pi_25027901
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 18:50 schreef af het volgende:

[..]

Hahah ik heb hier fotos en specs van de opkomende toestellen van siemens, dus.
dus wat?

Dat er 3mp camfoontjes aankomen wil heus niet zeggen dat 2mp camfoontjes "niks voorstellen" hoor Je gaat toch ook niet schijten op een mercedes "omdat er ook rolls-royces bestaan en die zijn bigger, better, faster, more" ?
pi_25031223
een hoop stomme opmerkingen vragen om een lange reply

- my mistake dat plaatje is idd niet van en 3mp samsung maar van een 3mp xcute DV1.. vaag onbekend merk maar ik vergiste mij inderdaad in dat het een samsung was.

- 5mp samsung is inderdaad een prototype.. en het is een afschuwelijk groot ding, totaal niet praktisch

- Als siemens op cebit komt met iets wil het niet zeggen dat het binnenkort uitkomt, kijk naar se z1010 die was al in 2002 gepresenteerd en kwam pas 2 jaar later uit.

- 2 megapixel stelt wel degelijk veel voor. Op dit moment zijn meeste telefoons uitgerust met een vga cam!! Denk aan k700 en zo een 90% van de nokia's die in omloop zijn en te koop zijn. Samsungs hebben ook allemaal vga behalve d500 (en die is juist zo een bestseller door zijn compactheid, bluetooth en 1.3 mp cam). En de telefoons die nu 1.3mp hebben zijn erg groot; kijk naar se v800 en s700i , siemens s65, nokia 6630, die grote UMTS motorola... allemaal groot.
Enige 2 mp telefoon die nu op de markt in nederland is sharp v902 en die is ENORM!!! 150 gram en groter dan de grootste smarthphone nokia's.

- se gebruikt idd heel koppig die memorysticks en dat is inderdaad beetje jammer.

nils:
1) Ik kan je vertellen er komen toestellen aan met 3,2 Megapixel voor 2006.
Ja fijn maar die kunnen misschien erg groot zijn? En April 2005 vind ik beter dan voor 2006.

2) Clara is een naam die SE geeft voor Prototypes, Layla was de P910!
- Oh dat zou best kunnen maar ik zag op vodafone intrAnet dat toestel gewoon Clara werd genoemd dus het zou bestwel eens kunnen dat ze nu echt met die naam gaan werken.

3) Het is nog helemaal niet zeker dat deze geproduceerd wordt.
- kans is groot.. er komt in ieder geval een clara aan in april... enige wat zou kunnen is dat clara niet dit toestelletje is maar een heel ander exemplaar..

af:

Uhm motorola heeft wel 1.3 megapixel camera telefoons hier in nederland.
- ja en weet je hoe groot die zijn? Fukin groot

Ten tweede er zijn meer merken dan motorola/nokia/samsung.
- ja er is sagem, alcatel, siemens, philips etc.. allemaal merken die binnekort gaan kappen met mobiele telefoons of die altijd achterlopen of bijna geen marktaandeel hebben of voornamelijk cheapass prepaids maken

Ten derde, siemens komt met een 3 megapixel camera telefoon (cebit), dus 2 megapixel stelt niks voor.
- Er komt.. er komt.. in 2002 kwam er ook een umts toestel aan (z1010) maar in 2003 werden er gewoon toestellen als 6610 verkocht en het waren bestsellers...want die z1010 kwam pas eind 2004!!!

Ten vierde wat een lelijke telefoon!!
- persoonlijke mening, ik ben benieuwd wat jij eigenlijk mooi vindt

Ten vijfde, SE gebruikt dure memorykaarten
- ja klopt maar tegenwoordig worden in alle nieuwe telefoons halve sd of halve mmc kaarten gerbuikt en die zijn ook heel duur dus..aan duur ontkom je niet

En over nuttigheid van smartphones...
Gewone telefoons hoef je helemaal niet op uitgekeken te raken want je hebt zat multimedia zoals games, movies en muziek. Je kan misschien niet op msn of je navigatie op zetten maar je hebt genoeg entertainment erop. Je hoeft geen smartophone te hebben om andere apparaten met bluetooth te besturen en je hoeft ook geen smartphone te hebben om films ed op je mobiel te kijken of op te nemen...

En over navigatie via je mobiel? Het is niet stabiel genoeg om echt betrouwbaar te zijn, vastlopen komt te vaak voor, het is niet super snel, schermpje is te klein om het echt handig te maken en het is een gedoe met kabeltjes en houders en ziet er vaak niet uit.

Je hebt 2 typen mensen ie navigatie nodig hebben:
- professionals die voor hun werk hele dag rondrijden en die gaan nooit genoegen nemen aan een half-gaar systeem via je mobieltje.
- mensen die het voor de lol hebben en die mensne gebruiken het 1 keer in de maand misschien of soms wat vaker voor de lol. Maar blijf het weggegooid geld vinden.
pi_25034115
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:34 schreef spooky1234 het volgende:
En over navigatie via je mobiel? Het is niet stabiel genoeg om echt betrouwbaar te zijn, vastlopen komt te vaak voor, het is niet super snel, schermpje is te klein om het echt handig te maken en het is een gedoe met kabeltjes en houders en ziet er vaak niet uit.

Je hebt 2 typen mensen ie navigatie nodig hebben:
- professionals die voor hun werk hele dag rondrijden en die gaan nooit genoegen nemen aan een half-gaar systeem via je mobieltje.
- mensen die het voor de lol hebben en die mensne gebruiken het 1 keer in de maand misschien of soms wat vaker voor de lol. Maar blijf het weggegooid geld vinden.
Jij hebt er duidelijk geen persoonlijke ervaring mee.
Ik gebruik Tomtom mobile elke week wel 1 of meerdere keren en het is nog NOOIT vastgelopen en superstabiel.
Snelheid is ook perfect, vergelijkbaar met navigatie op pocket pc of ingebouwde navigatiesystemen (muv van de allerduurste, zoals ik er bv. wel eens 1 in een Lexus gezien heb, maar die zijn qua prijs ook niet echt vergelijkbaar).
Schermpje is idd niet supergroot (naar mijn mening wel groot genoeg) maar je hebt het nauwelijks nodig omdat je ook prima kunt rijden puur op de aanwijzingen die de stem je geeft. Verder is het scherm wel erg duidelijk.
En gedoe met kabeltjes? Kan allemaal via bluetooth dus geen kabels nodig, ook de batterijen gaan tegenwoordig zeer lang mee en mocht dat niet genoeg zijn kun je hem gewoon even aan de autolader hangen.

Ben afgelopen week nog s'nachts naar het vliegveld in Brussel gereden en ook die route werd weer perfect aangegeven zonder 1 fout of probleem.

Verder neem je een mobieltje na het navigeren gewoon in je zak mee, waardoor je minder kans op diefstal hebt (Tomtom go of een pocket pc kun je ook meenemen, maar die zijn niet echt lekker portable).
En tenslotte is het ook nog een flink stuk goedkoper dan een ingebouwd navigatiesysteem bv.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 11:51:38 #25
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_25037666
Hij ziet er in ieder geval godsgruwelijk uit...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')