een hoop stomme opmerkingen vragen om een lange reply
![]()
- my mistake dat plaatje is idd niet van en 3mp samsung maar van een 3mp xcute DV1.. vaag onbekend merk maar ik vergiste mij inderdaad in dat het een samsung was.
- 5mp samsung is inderdaad een prototype.. en het is een afschuwelijk groot ding, totaal niet praktisch
- Als siemens op cebit komt met iets wil het niet zeggen dat het binnenkort uitkomt, kijk naar se z1010 die was al in 2002 gepresenteerd en kwam pas 2 jaar later uit.
- 2 megapixel stelt wel degelijk veel voor. Op dit moment zijn meeste telefoons uitgerust met een vga cam!! Denk aan k700 en zo een 90% van de nokia's die in omloop zijn en te koop zijn. Samsungs hebben ook allemaal vga behalve d500 (en die is juist zo een bestseller door zijn compactheid, bluetooth en 1.3 mp cam). En de telefoons die nu 1.3mp hebben zijn erg groot; kijk naar se v800 en s700i , siemens s65, nokia 6630, die grote UMTS motorola... allemaal groot.
Enige 2 mp telefoon die nu op de markt in nederland is sharp v902 en die is ENORM!!! 150 gram en groter dan de grootste smarthphone nokia's.
- se gebruikt idd heel koppig die memorysticks en dat is inderdaad beetje jammer.
nils:
1) Ik kan je vertellen er komen toestellen aan met 3,2 Megapixel voor 2006.
Ja fijn maar die kunnen misschien erg groot zijn? En April 2005 vind ik beter dan voor 2006.
2) Clara is een naam die SE geeft voor Prototypes, Layla was de P910!
- Oh dat zou best kunnen maar ik zag op vodafone intrAnet dat toestel gewoon Clara werd genoemd dus het zou bestwel eens kunnen dat ze nu echt met die naam gaan werken.
3) Het is nog helemaal niet zeker dat deze geproduceerd wordt.
- kans is groot.. er komt in ieder geval een clara aan in april... enige wat zou kunnen is dat clara niet dit toestelletje is maar een heel ander exemplaar..
af:
Uhm motorola heeft wel 1.3 megapixel camera telefoons hier in nederland.
- ja en weet je hoe groot die zijn? Fukin groot
Ten tweede er zijn meer merken dan motorola/nokia/samsung.
- ja er is sagem, alcatel, siemens, philips etc.. allemaal merken die binnekort gaan kappen met mobiele telefoons of die altijd achterlopen of bijna geen marktaandeel hebben of voornamelijk cheapass prepaids maken
Ten derde, siemens komt met een 3 megapixel camera telefoon (cebit), dus 2 megapixel stelt niks voor.
- Er komt.. er komt.. in 2002 kwam er ook een umts toestel aan (z1010) maar in 2003 werden er gewoon toestellen als 6610 verkocht en het waren bestsellers...want die z1010 kwam pas eind 2004!!!
Ten vierde wat een lelijke telefoon!!
- persoonlijke mening, ik ben benieuwd wat jij eigenlijk mooi vindt
Ten vijfde, SE gebruikt dure memorykaarten
- ja klopt maar tegenwoordig worden in alle nieuwe telefoons halve sd of halve mmc kaarten gerbuikt en die zijn ook heel duur dus..aan duur ontkom je niet
En over nuttigheid van smartphones...
Gewone telefoons hoef je helemaal niet op uitgekeken te raken want je hebt zat multimedia zoals games, movies en muziek. Je kan misschien niet op msn of je navigatie op zetten maar je hebt genoeg entertainment erop. Je hoeft geen smartophone te hebben om andere apparaten met bluetooth te besturen en je hoeft ook geen smartphone te hebben om films ed op je mobiel te kijken of op te nemen...
En over navigatie via je mobiel? Het is niet stabiel genoeg om echt betrouwbaar te zijn, vastlopen komt te vaak voor, het is niet super snel, schermpje is te klein om het echt handig te maken en het is een gedoe met kabeltjes en houders en ziet er vaak niet uit.
Je hebt 2 typen mensen ie navigatie nodig hebben:
- professionals die voor hun werk hele dag rondrijden en die gaan nooit genoegen nemen aan een half-gaar systeem via je mobieltje.
- mensen die het voor de lol hebben en die mensne gebruiken het 1 keer in de maand misschien of soms wat vaker voor de lol. Maar blijf het weggegooid geld vinden.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!