nouja het zou dan niet van de 1 op andere dag ineens iets mis zijn, zou dan al een paar weken of maanden al met iets rijden wat niet goed is. Maarre lees er niets van op de RDW site. of dit mag. Eigenloijk lijkt me van wel, kan je nog wat zelf repareren enzo en de benodigde onderdelen op de sloop halen ofzo.quote:Op maandag 7 februari 2005 19:02 schreef Leipo666 het volgende:
ookal zou je dan nog mogen rijden: je gaat toch niet rijden in een afgekeurde auto
Ligt er maar aan waarop hij is afgekeurd. Ik had er een keer ééntje met een kokerbalk die over een halve meter was weggerot, tjah, dat werd laswerk, maar daar stortte hij echt niet van in elkaar hoor. Of een gaatje in de uitlaat, is formeel een afkeuringsgrond, maar niet levensgevaarlijk, hoogop irritant voor de omgeving. Zwaar ongelijk werkende voorremmen zou ik bijvoorbeeld niet mee gaan rijden, maar dat merk je dan ook direct. Achterremmen wordt alweer een ander verhaal, de invloed op het remvermogen is marginaal te noemen, maar ze moeten wel in orde zijn. Kun je dus niet één twee drie zo stellen.quote:Op maandag 7 februari 2005 19:02 schreef Leipo666 het volgende:
ookal zou je dan nog mogen rijden: je gaat toch niet rijden in een afgekeurde auto
Dan moet je een vóór-keuring laten doen, geen idee of er echt een woord voor is. Geen APK-keuring met rapport en al, dan heb je gelijk denk ik. Nadeel is wel dat je daarna nog wel voor de échte APK langs moetquote:Op maandag 7 februari 2005 19:08 schreef HPoi het volgende:
[..]
nouja het zou dan niet van de 1 op andere dag ineens iets mis zijn, zou dan al een paar weken of maanden al met iets rijden wat niet goed is. Maarre lees er niets van op de RDW site. of dit mag. Eigenloijk lijkt me van wel, kan je nog wat zelf repareren enzo en de benodigde onderdelen op de sloop halen ofzo.![]()
hm, ja, ik zit net even te denken, als die hem gelijk afmeldt als zijnde afkeur dan mag ik volgens mij niet meer rijden, maar als hij dat 'open' laat staan dan heb ik nog even de tijd.quote:Op maandag 7 februari 2005 19:10 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dan moet je een vóór-keuring laten doen, geen idee of er echt een woord voor is. Geen APK-keuring met rapport en al, dan heb je gelijk denk ik. Nadeel is wel dat je daarna nog wel voor de échte APK langs moet![]()
Ja, hoop dat je gelijk hebt. Heb net een mail naar de RDW gestuurt met de vraag of ik na die afkeur erin mag rijden om bijv. zelf reparaties te doen of onderdelen op de sloop te halen. Neem idd aan dat dit wel mag maar daarom heb ik nu oook maar het RDW gemaild of mijn oude APK-rapport na afkeur nog steeds geldig is tot 5 maart.quote:Op maandag 7 februari 2005 19:19 schreef Fester het volgende:
VERHAAL
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |