abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24974865
Hoi,

a.s donderdag ondergaat mijn auto een APK keuring. (en gelijk een reparatie) Mijn huidige APK loopt pas 5 maart af, ik heb afgesproken met de garage dat als die wordt goedgekeurd dat de de nw. APK pas 5 maart ingaat en dus niet a.s donderdag.

Maar nu mijnvraag: Als mijn auto wordt afgekeurd mag ik er dan de volgende dag wel gewoon mee rijden, immers mijn oude APK is dan nog geldig?? Ga vrijdag namelijk naar de AutoRAI en anders moet iemand anders een bakkie regelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door HPoi op 07-02-2005 19:21:25 ]
pi_24974943
ookal zou je dan nog mogen rijden: je gaat toch niet rijden in een afgekeurde auto
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_24975021
De APK wordt toch standaard verlengd met een jaar als je je auto laat keuren vanaf een maand vóór verloopdatum? Of heb ik dat verkeerd begrepen ?

Mocht je auto afgekeurd worden, dan ga je er idd toch niet in rijden
En als het iets kleins is waar ie op afgekeurd wordt, dan kan dat toch meteen gerepareerd worden?

Afgekeurd is afgekeurd, en dat zal ook in het rapport moeten staan. Dat betekent dus: niet rijden.
pi_24975029
quote:
Op maandag 7 februari 2005 19:02 schreef Leipo666 het volgende:
ookal zou je dan nog mogen rijden: je gaat toch niet rijden in een afgekeurde auto
nouja het zou dan niet van de 1 op andere dag ineens iets mis zijn, zou dan al een paar weken of maanden al met iets rijden wat niet goed is. Maarre lees er niets van op de RDW site. of dit mag. Eigenloijk lijkt me van wel, kan je nog wat zelf repareren enzo en de benodigde onderdelen op de sloop halen ofzo.
pi_24975050
quote:
Op maandag 7 februari 2005 19:02 schreef Leipo666 het volgende:
Ligt er maar aan waarop hij is afgekeurd. Ik had er een keer ééntje met een kokerbalk die over een halve meter was weggerot, tjah, dat werd laswerk, maar daar stortte hij echt niet van in elkaar hoor. Of een gaatje in de uitlaat, is formeel een afkeuringsgrond, maar niet levensgevaarlijk, hoogop irritant voor de omgeving. Zwaar ongelijk werkende voorremmen zou ik bijvoorbeeld niet mee gaan rijden, maar dat merk je dan ook direct. Achterremmen wordt alweer een ander verhaal, de invloed op het remvermogen is marginaal te noemen, maar ze moeten wel in orde zijn. Kun je dus niet één twee drie zo stellen.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_24975061
quote:
Op maandag 7 februari 2005 19:08 schreef HPoi het volgende:

[..]

nouja het zou dan niet van de 1 op andere dag ineens iets mis zijn, zou dan al een paar weken of maanden al met iets rijden wat niet goed is. Maarre lees er niets van op de RDW site. of dit mag. Eigenloijk lijkt me van wel, kan je nog wat zelf repareren enzo en de benodigde onderdelen op de sloop halen ofzo.
Dan moet je een vóór-keuring laten doen, geen idee of er echt een woord voor is. Geen APK-keuring met rapport en al, dan heb je gelijk denk ik. Nadeel is wel dat je daarna nog wel voor de échte APK langs moet
pi_24975112
quote:
Op maandag 7 februari 2005 19:10 schreef Serinde het volgende:

[..]

Dan moet je een vóór-keuring laten doen, geen idee of er echt een woord voor is. Geen APK-keuring met rapport en al, dan heb je gelijk denk ik. Nadeel is wel dat je daarna nog wel voor de échte APK langs moet
hm, ja, ik zit net even te denken, als die hem gelijk afmeldt als zijnde afkeur dan mag ik volgens mij niet meer rijden, maar als hij dat 'open' laat staan dan heb ik nog even de tijd.
pi_24975186
Tuurlijk mag je er wettelijk gezien wel mee rijden.
Hoe wil je anders vanaf de keurmeester naar huis rijden om de boel daar te fixen zodat 'ie wel goed gekeurd kan worden?
Je hoeft die reparaties echt niet verplicht door een garage te laten doen.

Let er wel op dat wanneer je auto aangemeld wordt ivm dat 'ie is goedgekeurd en dat is na die datum, dat je sinds begin dit jaar automatisch een bekeuring krijgt.
Ook al komt je auto niet op de weg, zolang 'ie nog niet goedgekeurd is.

Mijn auto is de laatste keer ook in eerste instantie afgekeurd. De keurmeester trok aan een rem-leiding en toen was die lek.
Nu zit er dan nog wel genoeg olie in om een keer of 3 a 4x een noodstop te kunnen maken, dus ben ik toen op de handrem remmende via binnendoor weggetjes (1 auto per uur-weggetjes) naar mijn ouders gereden (dat scheelde weer een aantal km verder rijden) en heb toen bij mijn ouders de remleidingen vervangen en toen werd 'ie wel goedgekeurd.
pi_24975273
quote:
Op maandag 7 februari 2005 19:19 schreef Fester het volgende:
VERHAAL
Ja, hoop dat je gelijk hebt. Heb net een mail naar de RDW gestuurt met de vraag of ik na die afkeur erin mag rijden om bijv. zelf reparaties te doen of onderdelen op de sloop te halen. Neem idd aan dat dit wel mag maar daarom heb ik nu oook maar het RDW gemaild of mijn oude APK-rapport na afkeur nog steeds geldig is tot 5 maart.
pi_24975299
Bij afkeur maken ze gewoon geen keuringsrapport, dus dan kun je gewoon wettelijk tot 5 maart legaal rijden. Bij goedkeur de donderdag krijg je een nieuw keuringsrapport die vanaf dan geldig is tot 5 maart 2006, dus 13 maanden zeg maar. De RDW geeft je 2 maanden de tijd voor de vervaldatum om je auto te keuren met behoud van dezelfde datum, dus in een gunstig geval kun je een auto hebben met 14 maanden apk. Verloopt de apk, dan geldt de nieuwe apk op de datum van goedkeuring.
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
pi_24978476
Weer wat geleerd
  dinsdag 8 februari 2005 @ 08:54:53 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_24983384
Je mag er gewoon mee rijden, totdat je APK is verlopen (de vorige dan). En daarna heb je zelfs nog twee maanden de tijd om hem APK klaar te maken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 11:32:37 #13
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_24985595
Je mag ermee rijden. Alleen als je huidige keuringsbewijs niet meer geldig is riskeer je een boete van ¤ 95.00. En natuurlijk als je een ongeluk krijg zal je verzekerings maatschappij ontzettend moeilijk doen.
zo goed..?
pi_24987462
Voor sommige APK punten kun je ook een bekeuring krijgen als dat niet in orde is.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_25010581
Antwoord RDW:

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Ook een afkeuring APK wordt gemeld in het APK systeem, maar deze datum
wordt niet in het kentekenregister geplaatst. U heeft dus de ruimte tot
herstel van de afkeurpunten tot 5 maart 2005.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Duidelijk lijkt mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')