abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 februari 2005 @ 13:29:24 #1
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_24970141
Dag mensen,

Ik zit met een soort van dilemma, ik heb zelf een 1.3i auto'tje (mitsubishi colt)..... dus nie egt power ofso maar hij is zuinig , mooi , rijd lekker en redelijk rap.
Ik heb er al een sportfiltertje in gelegd en er zit een ander einddemper op ( i know, helpt nie veel ) maar nu zat ik dus al een tijdje te tobben om een benzinedrukregelaar te kopen.

Mijn vraag voor de mensen die verstand hiervan hebben en liever nog ervaring mee of die het wat vinden? Helpt zon benzinedrukregelaar nou egt? scheelt et veel ?

Nou denk ik dat het bij een 1.3 zowieso nie egt veel uitmaakt, maar zijn hier misschien mensen die het al op huna uto hebben? en dan misschien op een 1.3?
Is et de moeite waard?

ik zou graag wat info hierover hebben, en vooral reakties van mensen die er dus ervaring mee hebben

enlighten me plz :x
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_24970533
pi_24970796
probeer die boost controller uit het andere topic.

Gebruik de search, zowel hier... als op google.

Ding heet in het engels, PowerBoostValve.
  maandag 7 februari 2005 @ 14:23:07 #4
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24970982
  maandag 7 februari 2005 @ 14:28:51 #5
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24971071
Nee het kost je te veel geld voor wat je krijgt.

en je krijgt: niets! helemaal niets!

benzinedruk regelaar is handig als je een grotere luchtinlaat hebt (andere AFM sensor) en grotere injectoren.
En dan nog niet altijd nodig.

Koop gewoon een snellere auto.
  maandag 7 februari 2005 @ 15:14:20 #6
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_24971730
ja dat is dus wat ik al dacht dan is dat duidelijk dat ik dat niet hoef te doen, ff doorsparen voor mn eclipse dan maar hehe.

voor al de 'smileys' niet iedereen is zo slim en op de hoogte van alles als jullie enzo
Beetje sneu dat arrogante gedoe altijd maarja, whatever floats ur boat.
quote:
Op maandag 7 februari 2005 14:09 schreef t0n het volgende:
probeer die boost controller uit het andere topic.

Gebruik de search, zowel hier... als op google.

Ding heet in het engels, PowerBoostValve.
Hmm toen je in je eige topic in de grond werd getrapt door bepaalde lui vond je dat ook nie zo leuk. Zei ik er ook wat van.... ga zo door sjef.

[ Bericht 38% gewijzigd door 2NutZ op 07-02-2005 15:16:47 (aanvulling) ]
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 7 februari 2005 @ 15:18:02 #7
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24971782
quote:
Op maandag 7 februari 2005 15:14 schreef 2NutZ het volgende:
ja dat is dus wat ik al dacht dan is dat duidelijk dat ik dat niet hoef te doen, ff doorsparen voor mn eclipse dan maar hehe.

voor al de 'smileys' niet iedereen is zo slim en op de hoogte van alles als jullie enzo
Beetje sneu dat arrogante gedoe altijd maarja, whatever floats ur boat.
Niets van aantrekken.

Eclipse is cool.
zeldsame auto.
pi_24971849
quote:
Op maandag 7 februari 2005 15:14 schreef 2NutZ het volgende:
[..]

Hmm toen je in je eige topic in de grond werd getrapt door bepaalde lui vond je dat ook nie zo leuk. Zei ik er ook wat van.... ga zo door sjef.
hmm chill out, ik maak een grapje en geef daarna 'n suggestie voor het zoeken.

verders zeg ik niets
  maandag 7 februari 2005 @ 15:47:46 #9
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_24972192
ah ok sorry dan, maar ik wordt soms beetje suf van die lui.
trouwes wat is een beetje een topsnelheid van de gemiddelde 1.3?

ik haal zelf de 200 bijna, maar een maat van me heeft een 1.3 golf2 maar die haalt maar 140
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_24972240
Ja kan, ligt aan de aerodinamca, gewicht noem het maar op.

Mijn tipo 1.4 ging tegen de 190km/u, mijn kadett kwam amper boven de 170...
pi_24972309
quote:
Op maandag 7 februari 2005 13:29 schreef 2NutZ het volgende:
Dag mensen,

Ik zit met een soort van dilemma, ik heb zelf een 1.3i auto'tje (mitsubishi colt)..... dus nie egt power ofso maar hij is zuinig , mooi , rijd lekker en redelijk rap.
Ik heb er al een sportfiltertje in gelegd en er zit een ander einddemper op ( i know, helpt nie veel ) maar nu zat ik dus al een tijdje te tobben om een benzinedrukregelaar te kopen.

Mijn vraag voor de mensen die verstand hiervan hebben en liever nog ervaring mee of die het wat vinden? Helpt zon benzinedrukregelaar nou egt? scheelt et veel ?

Nou denk ik dat het bij een 1.3 zowieso nie egt veel uitmaakt, maar zijn hier misschien mensen die het al op huna uto hebben? en dan misschien op een 1.3?
Is et de moeite waard?

ik zou graag wat info hierover hebben, en vooral reakties van mensen die er dus ervaring mee hebben

enlighten me plz :x
Vraag jezelf eerst eens af waarom je dat ding erin wilt maken, en hoelang je denkt die auto nog te rijden enzo...
pi_24972321
Dat zijn flinke tellerafwijkingen dan Ik zou rekenen op 150 oid
  maandag 7 februari 2005 @ 16:01:02 #13
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_24972389
Als je nou echt vind dat je auto sneller moet worden kun je het beste er een 1.6 blokje in lepelen. Ik kan me niet voorstellen dat die blokken zo duur zijn en ik kan mij evenmin voorstellen dat dat zo moeilijk is. Is dat je teveel werk dan zou ik vooral blijven sparen voor die eclipse. Een benzinedrukregelaar wordt alleen interessant als je echt serieus geld in een auto gaat steken (en dat doet niemand op een 1.3 blok want na tuning rijd een colt gti je nog steeds serieus makkelijk zoek .
Life is too short don't stress every day
  maandag 7 februari 2005 @ 16:03:07 #14
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_24972410
quote:
Op maandag 7 februari 2005 15:55 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

Vraag jezelf eerst eens af waarom je dat ding erin wilt maken, en hoelang je denkt die auto nog te rijden enzo...
tja das nog een beetje een iets waar ik mee zit.
Tis een colt uit 1996 en hij ziet er aan de buitenkant en interieur nog perfect uit, geen beschadigingen exclusief die paar haarkrasjes dan op t lak.
Maarja tis maar een 1.3i en opzich wil ik em nog wel een jaar of 3 tot 5 in mn bezit hebben als ales meezit en er geen ongelukken komen.
Maar ik kan ook bij een bedrijf er een evo blok in laten zetten voor 2500 eu, maarja dan moet et frame enzo ook weer verstevigd worden enzo dacht ik en allerlei andere aanpassingen die geld kosten.

Of ik doe niks meer aan mn colt en spaar voor een andere (snellere) auto, en dat wordt wss een Eclipse. Maarja als ik daarmee wil tunen kost dat ook erbij nog heel wat eurotjes .
Ik weet het nog niet. Ik zal es keer mn auto op internet zetten ofso kijken wat ik er nog voor kan vangen. Er staat nog maar 128000 op de teller dus dat valt mee.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 7 februari 2005 @ 16:10:21 #15
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_24972494
Je kunt inderdaad overwegen een EVO-blok te kopen. Dit is helemaal geen slecht idee als dat blok ook in een eclipse past . Maar reken er inderdaad niet op dat het plug en play is en dat het wel 'een stukje' duurder word. Bekend met coltco.nl? Die hebben dat wel eerder gedaan op jou model. Alleen dan ben je meer kwijt dan 2500 euro (denk dat de bak het niet houdt, intercooler, ecu, slangenset, uitlaat etc. etc. etc.
Life is too short don't stress every day
  maandag 7 februari 2005 @ 16:24:52 #16
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_24972677
ja coltco ken ik maar daar is het een stuk duurder dan adresje die ik hier in de buurt heb.
Maar ik moet dat maar ff overwegen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 7 februari 2005 @ 17:30:58 #17
60383 Furb
Project Rotary
pi_24973511
je wilt een snellere auto....
neem dan geen eclipse, want 140 pk op 1300 KG is niet zo snel hoor...!

als je een snelle auto wilt, dan moet je een oude 200sx, supra of rx-7 kopen!
dan heb je ook veel meer wagen om verder te kunnen tunen
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_24973727
Ik heb zelf een Colt GTi. Maar ik zou het niet aanraden om een Evo motor in een 1.3 te zetten. Dan moet je wel heel veel gaan vertevigen.

Die eclipse is idd ook niet erg snel, kan je beter een tweedehands evo kopen
pi_24973850
Ik ben weer een uitzondering.

Start:
pk op wielen: 197,3
nm op wielen: 255,7

Na FPR:
pk op wielen: 230,0
nm op wielen: 294,7

Dus al met al een leuke winst voor 100 euri
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_24983458
Turbo'tje kerel?
pi_24991453
klopt.

Anyway, een 1.3 zou ik niet eens tunen, spaar gewoon voor een leuke bak.
Ook een eclipse zou ik niet nemen, ziet er redelijk sportief uit, maar heeft het al moeilijk met een corsa gsi.

een Mr2 is misschien een leuke optie voor je. Niet al te duur, lekker sportief, achterwiel aandrijving, geen turbo dus minder onderhoud, targa-dakkie voor de zomer.
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:07:16 #22
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_24992485
messchien kan juh ook guwoon nederlans pratu dan wetu wu ook waar ut over gaht.

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:23:43 #23
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_25002833
Er is nog altijd de mogelijkheid om een notro install te doen
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:44:01 #24
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25003159
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 18:49 schreef Mad-Matt het volgende:
klopt.

Anyway, een 1.3 zou ik niet eens tunen, spaar gewoon voor een leuke bak.
Ook een eclipse zou ik niet nemen, ziet er redelijk sportief uit, maar heeft het al moeilijk met een corsa gsi.

een Mr2 is misschien een leuke optie voor je. Niet al te duur, lekker sportief, achterwiel aandrijving, geen turbo dus minder onderhoud, targa-dakkie voor de zomer.
Be carefull what you say... Kennis van me heeft een Suzuki Swift 1.3 GTi met een turbo er op, zit op 200 PK. Zijn geen supercar getallen natuurlijk, maar rijd wel leuk. Qua geld wat je er aan kwijt bent kan je het natuurlijk beter meteen in een snellere bak steken, maar dat blijft zo als je zelf aan het tunen slaat
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25009907
ja ok, een 1.3 met een turbo is al een ander verhaal, dat blok is ook anders opgebouwd. (sterkere onderdelen).

Maar kewl man, zo`n swiftie met 200pk
Liefde is niet blind, het is achterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')