Is het uberhaupt te regelen, dat is de eerste vraag eigenlijk.
Even in het kort, mijn moeder en ik hebben geen contact meer, nu heeft ze achter mijn rug om mijn kind toch gezien. Dit kon zo gebeuren omdat mijn dochter ook wel eens bij haar vader is en via haar vader dan weer bij mijn broer en zijn dochter om met haar nichtje te spelen, wat ik prima vind.
Nu is daar echter misbruik van gemaakt, op zich zou het niet erg zijn als alles gewoon neutraal wordt gehouden, maar mijn moeder heeft haar bijhoorlijk proberen te bewerken en op te stoken.
Ze is vijf, ik heb ontzettend mijn best gedaan om haar er zoveel mogelijk buiten te houden omdat ik van mening ben dat een kind van vijf zich beschermd dient te zijn van zo'n negativiteit en gemanipuleer.
Op sites die over rechten en bescherming van het kind gaan tref ik eigenlijk alleen informatie aan wat betreft de ouders en verzorgers zelf en seksueel misbruik, maar geen relevante informatie voor de situatie waar ik nu in zit, is er iemand die weet of het rechtssysteem mij hierin kan helpen en hoe? Tips zijn zeer welkom, ondertussen speur ik zelf verder naar eventuele hulp.