abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24966196
Is het uberhaupt te regelen, dat is de eerste vraag eigenlijk.

Even in het kort, mijn moeder en ik hebben geen contact meer, nu heeft ze achter mijn rug om mijn kind toch gezien. Dit kon zo gebeuren omdat mijn dochter ook wel eens bij haar vader is en via haar vader dan weer bij mijn broer en zijn dochter om met haar nichtje te spelen, wat ik prima vind.
Nu is daar echter misbruik van gemaakt, op zich zou het niet erg zijn als alles gewoon neutraal wordt gehouden, maar mijn moeder heeft haar bijhoorlijk proberen te bewerken en op te stoken.
Ze is vijf, ik heb ontzettend mijn best gedaan om haar er zoveel mogelijk buiten te houden omdat ik van mening ben dat een kind van vijf zich beschermd dient te zijn van zo'n negativiteit en gemanipuleer.
Op sites die over rechten en bescherming van het kind gaan tref ik eigenlijk alleen informatie aan wat betreft de ouders en verzorgers zelf en seksueel misbruik, maar geen relevante informatie voor de situatie waar ik nu in zit, is er iemand die weet of het rechtssysteem mij hierin kan helpen en hoe? Tips zijn zeer welkom, ondertussen speur ik zelf verder naar eventuele hulp.
  maandag 7 februari 2005 @ 09:34:57 #2
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_24966257
Het is zo goed als onmogelijk een verbod op contact voor elkaar te krijgen. De keren dat zo een contactverbod wordt opgelegd is dat vaak naar aanleiding van het aanhoudend plegen van misdrijven met beide betrokkenen als dader en slachtoffer. Naar een rechter stappen met de mededeling dat je moeder haar zo opstookt wanneer ze elkaar zien zal waarschijnlijk geen contactverbod als gevolg hebben. Het feit is te gering voor zo een maatregel. Ik denk dat je het beste naar een goede afspraak toe kan werken voor wat de omgang met je kind betreft. Het lijkt me dat je moeder, ondanks dat je geen contact met haar hebt, te overtuigen moet zijn van het feit dat je kind geen enkele rol mag spelen, of uitgespeeld mag worden, in jullie vete.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_24966297
Hmm, de feiten waardoor die vete is ontstaan zijn echter wel heftig, misschien dat ik daar iets mee kan.. daarin heb ik ook wel bewijzen die hard kunnen maken wat haar rol is geweest. Plus zo goed als is niet helemaal onmogelijk en als het om mijn kind gaat wil ik ver gaan.
pi_24966439
Misschien kan je naar slachtofferhulp bellen voor wat meer informatie?
I bet you are flying inside.
pi_24966456
vragen naar diverse instanties zijn al in behandeling, maar alle tips en misschien ervaringen met dergelijke dingen waar ik wat mee zou kunnen zijn welkom auticia.
  maandag 7 februari 2005 @ 10:50:45 #6
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_24967290
Vooropgesteld dat ik er geen werkelijke kennis van heb:
Het klinkt mij als mogelijk dat er een contactverbod kan worden ingesteld. Maar dan moeten de feiten wel dusdanig ernstig het kind schaden, anders wordt het, denk ik, niks. Alleen het feit dat er negatief wordt gesproken tegen het kind, geeft, denk ik, voor de rechter weinig aanleiding om een contactverbod in te stellen. Het schaadt immers meer de mensen waarover gesproken wordt dan het kind zelf. Let wel, dit is niet mijn mening, maar zoals ik denk dat een rechter het zou beoordelen.

* Toodles wordt er altijd verdrietig van om te lezen hoe onverdraagzaam mensen toch kunnen zijn en wenst MarMar s6 in haar battle
pi_24972383
Sjah, dat is het hem nou net, wat gezegd wordt over wie door wie, allemaal lekker belangrijk...
Alleen dat een kind daardoor in de war en overstuur raakt is weer ff wat anders, dat is ook waar het mij om gaat... maar dat had je denk ik al begrepen.
  maandag 7 februari 2005 @ 16:42:35 #8
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_24972870
Geestelijke mishandeling is ook mishandeling. Maar ik vermoed dat als je dat wil aantonen dat je kind psychisch onderzocht moet worden. En ik weet niet of je dat je kind wil aandoen. Soms is het middel erger dan de kwaal.
pi_24973129
Hmmhmm, dat is zo, maar ik denk genoeg in handen te hebben om dat te kunnen aantonen met nog wat andere dingen zonder direct mijn dochter erbij te betrekken. Hoe het ook zij, het is sowieso een gevecht waard om te proberen imho, zeker als het om mijn kind gaat.
pi_24973170
Oma's hebben geen rechten.
Wat jij en je ex hierover beslissen geldt.
pi_24973330
quote:
Op maandag 7 februari 2005 17:08 schreef Eightball het volgende:
Oma's hebben geen rechten.
Wat jij en je ex hierover beslissen geldt.
Dat zou inderdaad logisch zijn, als dat echt zo is, moet het dus ook gerechtelijk hard te maken zijn lijkt mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')