abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1763146
Marokkaanse jongeren in Ede hebben niet gefeest na de aanslagen op Amerika. Er was geen sprake van toeterende auto's, vlaggen of vrolijkheid. De groep was al op straat voor het bekend worden van de terreurdaden en heeft, zoals vaker, de politie willen provoceren. Dat blijkt uit een intern buurtonderzoek, een verklaring van de politie en gesprekken met betrokkenen.

Na het incident, in de namiddag en avond van 11 september, bracht de Edese politie een persbericht uit waarin over 'feestende jongeren' werd gesproken. 'Dit gezelschap gedroeg zich uiterst opgetogen over de aanslagen in Amerika.' Die woorden zijn een eigen leven gaan leiden, zegt de opsteller ervan, H. Munniksma, die betreurt dat Ede nu tot in het buitenland te boek staat als de plek waar moslims uitkwamen voor hun vreugde over de terreur.

'Achteraf moet je zeggen dat mijn bericht niet objectief en zuiver was. Van een feest was geen sprake, in de zin van ballonnen of toeterende auto's. Het was een provocatie als altijd, maar wel een met een slechte timing.'

Ook buurtbewoners kunnen zich niets herinneren van vrolijkheid, blijkt uit een onderzoek van Osmose, een Gelderse instelling voor multiculturele ontwikkeling.

Niets gemerkt

Een groot aantal heeft zelfs niets van het incident gemerkt. Medewerkers van Osmose interviewden bewoners van de wijk Veldhuizen A, waar het incident plaatshad, en concluderen dat het 'feest' niet meer dan een doordeweekse rel was. 'Het zijn jongens die zich altijd lastig gedragen op die plek', zegt adjunct-directeur M. Piard van Osmose. 'Dat deden ze nu ook. Een van onze consulenten was ter plekke en hij herkent weinig van de berichtgeving in de media.'

De politie, die een wijkpost heeft vlak bij het bruggetje waar de jongeren meestal rondhangen, kwam dinsdagmiddag in actie nadat bewoners van de flat tegenover de brug hadden geklaagd over overlast.

politie provoceren

Vier agenten probeerden de jeugd tot de orde te roepen. Dat, zeggen de Marokkaanse jongens en hun begeleiders, pakte verkeerd uit. 'De politie heeft geprobeerd een discussie met ons aan te knopen', schrijven ze in een verklaring. 'Wij hebben de aanwezigheid van de politie niet op prijs gesteld en hebben provocerend gereageerd op de politie, zoals altijd.'

De jongens zijn 'zeer geschokt en geschrokken', staat in hun verklaring, en betuigen medeleven met de slachtoffers in Amerika.

© Volkskrant door Toine Heijmans
================================================================

Tja ? Merkwaardig, want ik kan me een artikel herinneren, daags na het ''feesten'', waarin de feestvierders posters van bin Laden aan het ophangen waren.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 28-09-2001 12:44]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 28 september 2001 @ 12:43:52 #2
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1763191
Ja ja, het zal wel. Nou, ik vind dat ze wel hebben gefeest en ze moeten het land uit!
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 28 september 2001 @ 12:44:22 #3
10188 links234
pi_1763196
Heb je er zelf trouwens nog een mening over, R@b?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 28 september 2001 @ 12:45:27 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1763201
nog een mening R@b?...

een groep recalcitrante gastjes die de politie uitdagen dus, met zo'n redenering kun je half nederland wel uitzetten

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1763204
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 12:44 schreef links234 het volgende:
Heb je er zelf trouwens nog een mening over, R@b?
Ja die was ik effe vergeten mee te posten

Deze dus:

Tja ? Merkwaardig, want ik kan me een artikel herinneren, daags na het ''feesten'', waarin de feestvierders posters van bin Laden aan het ophangen waren.

pi_1763214
Dit is dus weer typisch de nederlandse benadering. Geef ze maar een aai over hun bolletjes en het is weer goed.
Ze waren "slechts" aan het provoceren zoals altijd??? en de politie wilde een discussie aangaan.

Wat maken wij ons toch weer belachelijk in Nederland.

De aanslagen waren toch dinsdag rond 15:30? Hoe kunnen die jochies dan al aan het provoceren zijn ipv op school zitten. Nee ik geloof er geen snars van.

pi_1763260
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 12:45 schreef R@b het volgende:

want ik kan me een artikel herinneren, daags na het ''feesten'', waarin de feestvierders posters van bin Laden aan het ophangen waren.

Dit artikel dus.

EDE, 13 SEPT. ,,Daar komt onze leider'', roepen enkele van de ongeveer twintig jongens die op de brug voor de flat Luynhorst in Ede hangen. Zij doelen op Mohammed, die zijn scooter met piepende banden tot stilstand brengt op de smalle brug. Hij stapt zo stoer mogelijk af, en deelt enthousiast kopieën uit van een van het internet gehaalde foto van Osama bin Laden. ,,Dít is onze leider'', zegt hij.

Enkele jongens scanderen de naam van de zonder twijfel meest gehate man van de wereld op dit moment. Armen gaan de lucht in, ze maken een V-teken en dan beginnen ze de foto's vast te maken aan boomstammen en takken.

Deze jongens, allen van Marokkaanse afkomst, hebben met hun straatfeest dinsdagavond het landelijke nieuws gehaald. Uit vreugde over de aanslagen in de VS reden zij rondjes door de wijk. Daarbij zwaaiden zij met vlaggen en riepen anti-Amerikaanse leuzen.

Zie verder het hele artikel op http://www.nrc.nl/nieuws/buitenland/1000381468855.html

Of de topics
Marokkaanse gemeenschap veroordeelt gedrag jongere
Groep jongeren in Ede viert feest...

Er wordt wat afgezwamd op Fok! als ik het zo terug lees

vrijdag 28 september 2001 @ 12:55:12 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1763270
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 12:46 schreef beast het volgende:
Dit is dus weer typisch de nederlandse benadering. Geef ze maar een aai over hun bolletjes en het is weer goed.
Ze waren "slechts" aan het provoceren zoals altijd??? en de politie wilde een discussie aangaan.

Wat maken wij ons toch weer belachelijk in Nederland.

De aanslagen waren toch dinsdag rond 15:30? Hoe kunnen die jochies dan al aan het provoceren zijn ipv op school zitten. Nee ik geloof er geen snars van.

Nix geen aai over hun bolletje.. maar beoordelen als zijnde een groep jongeren.. niet als een groep moslims
pi_1763293
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 12:45 schreef Re het volgende:
nog een mening R@b?...

een groep recalcitrante gastjes die de politie uitdagen dus, met zo'n redenering kun je half nederland wel uitzetten

Streng aanpakken die lui, dan maar het halve land leeg...

Ik denk dat het vanzelf ophoudt als je echte maatregelen neemt. Zodra die gastjes weten dat ze het land uit moeten houden ze er vanzelf mee op. En dat is een hele vooruitgang.

vrijdag 28 september 2001 @ 13:03:27 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1763326
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 12:58 schreef beast het volgende:

[..]

Ik denk dat het vanzelf ophoudt als je echte maatregelen neemt. Zodra die gastjes weten dat ze het land uit moeten houden ze er vanzelf mee op. En dat is een hele vooruitgang.

Het probleem is dat ze in een groep zitten en zo elkaar opruien... neem eens een Marokkaanse jongen apart en vraag hem zijn mening en ga in discussie, je zult postief verrast zijn
  vrijdag 28 september 2001 @ 13:05:27 #11
10188 links234
pi_1763341
quote:

[..]

Het hele land, je moet natuurlijk ook hardrijders uitzetten. Die hebben tenslotte ook totaal geen respect voor het gezag, en dagen de politie uit waar ze kunnen.
  vrijdag 28 september 2001 @ 13:06:55 #12
272 R@b
No-nonsens
pi_1763348
quote:

[..]

Waar moet je ze heen sturen dan? Dacht je dat Marokko ze terug wil hebben? Ondanks het feit dat ze ook de Marokkaanse nationaliteit bezitten, bezitten ze ook de Nederlandse nationaliteit.

Maar stel: Je zet ze op een boot naar Marokko, die wil ze niet hebben, een enorme rel volgt, Nederland wordt in de VN volledig afgemaakt omdat het zijn eigen burgers uitzet, economische sancties volgen, en we raken van de wal in de sloot.

Face it: Terugsturen is geen optie.

Moderator vrijdag 28 september 2001 @ 13:12:37 #13
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_1763377
quote:

[..]

'Gastjes' die hier geboren zijn en waarvan de ouders hier wonen. Hoe zie je dat voor je om die het land uit te zetten? Dan mag je eerst de grondwet aan gaan passen, en uit de EU treden (want die gaat niet accoord met lidstaten die er racistische wetgeving op nahouden). Goh wat zal het goed gaan met Nederland..

Betere oplossing is: knuppel erover, en niet zo zachtjes ook. 'Ze' zeggen het keer op keer zelf: we lachen jullie in je smoel uit, stelletje watjes.
Hard aanpakken dus, heropvoeden desnoods (er is een interessant experiment gaande, dat gang-gedrag nabootst in een tuchtschool, maar dit ten positieve aanwendt).

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 28 september 2001 @ 13:19:43 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1763412
Ach, als het geen asociale Marokkaantjes geweest waren, maar gewoon asociale Nederlanders geweest waren had R@b waarschijnlijk dit afgedaan met:
quote:
Op donderdag 27 september 2001 16:39 schreef R@b het volgende:

Zeker voetbalsupporters.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1763440
Beiden groepe zijn uiterst dom, dus ik begrijp R@b wel...
pi_1763449
Zoals al eerder gezegd, die buurt in Ede staat bekend als de buurt waar de "probleemgevallen" geparkeerd worden, zonder dat er verder iets aan gedaan wordt. De samenstelling van de bevolking is er ook redelijk eenzijdig. In deze wijk is ook 'El Inkade', een van de strengst Islamitische scholen in Nederland (volgens het NRC), gevestigd.

* Halinalle was nooit zo erg onder de indruk van de capabiliteit van de Edese lokale overheid.

pi_1763476
Ik geloof er geen moer van....
  vrijdag 28 september 2001 @ 13:52:58 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1763582
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 13:31 schreef BobRooney het volgende:
Ik geloof er geen moer van....
want?
pi_1763664
Oh ze hebben dus alleen maar schijt aan de politie, niks aan het handje, toch?

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 september 2001 @ 14:17:13 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1763764
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 13:05 schreef links234 het volgende:

[..]

Het hele land, je moet natuurlijk ook hardrijders uitzetten. Die hebben tenslotte ook totaal geen respect voor het gezag, en dagen de politie uit waar ze kunnen.

en als DAT niet helpt....
pi_1763785
*zucht*

Ik wil Lubbers terug, met z'n heropvoedingskampen

pi_1763802
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 14:20 schreef DennisMoore het volgende:
*zucht*

Ik wil Lubbers terug, met z'n heropvoedingskampen

Kampen bezoeken schijnt'ie toch veel te doen tegenwoordig.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_1763811
Inderdaad typisch om dit weer recht te lullen.
Ze hebben het wel gedaan, en zijn ook wel voor de aanslagen.

Ratten zijn het .. niets meer dan dat.

Dus ...
pi_1763828
Meer blauw op straat en minder paars in de 2e kamer
pi_1763949
Wat een verzameling stelletje kortzichtige mensen posten hier toch af en toe!

En gezien de leeftijd typisch producten van de patatgeneratie. Het leven kennen ze alleen uit de media.
Normen en Waarden , komen en gaan en zijn net zo veranderlijk als het weer bij de posters van "het land uit met ze." en nog meer van dat soort onzin.

Wat ik me afvraag zitten deze posters nou ook met een gasmasker achter hun pc te posten?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')