abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 februari 2005 @ 20:37:40 #1
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_24959187
Ik wil waarschijnlijk een ooglaserbehandeling hebben en daarvoor heb ik Fyeo (www.fyeo.nl) tot nu toe uitgekozen, omdat zij op mij betrouwbaar overkomen, duidelijke en volgens mij juiste informatie verstrekken en ik tot nu toe 2 positieve ervaringen ervan heb kunnen vinden.

Nou is twee positieve ervaringen bar weinig, dus ik wil graag weten of er mensen zijn die ook ervaring hebben (het liefst eigenlijk ook een negatieve ervaring, met alleen positief kan ik weinig) met Fyeo of eventueel met een andere kliniek in Nederland? Graag zou ik ook willen weten om wat voor behandeling het dan ging.

Over de risico's heb ik liever geen discussie, behalve natuurlijk als er bij Fyeo opeens veel meer risico is op problemen.

P.s.: ik wist niet echt waar dit topic thuishoort, maar Lifestyle leek mij het best. Move het gerust als je het ergens anders wilt hebben als mod zijnde
Schaap
  zondag 6 februari 2005 @ 21:14:28 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24959617
Bij welke afwijkingen is ooglaserbehandeling eigenlijk mogelijk, en bij welke niet?
pi_24959634
klik hier voor test van de consumentengids

fyeo staat er ook bij
  zondag 6 februari 2005 @ 21:18:40 #4
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_24959677
Alicey: verschilt sterk per techniek enzo, reken op ongeveer -6 tot +4 en een cylinder van max. 6 ofzo. Maar grote afwijkingen is af te raden, gezien ze dan meer moeten laseren en dus meer weghalen eigenlijk.

schatje: thanks!
Schaap
  zondag 6 februari 2005 @ 21:32:03 #5
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_24959860
Ik weet niet echt wat ik moet denken van dat Consumentengids artikel. Volgens hun becijfering scoort VisionClinics dus zo'n 20% beter dan Fyeo. Dat zou ook meteen betekenen dat VisionClinics een van de enige goede klinieken is?

Daarnaast staat Consumentengids ook niet altijd zo goed bekend mbt technischere artikelen (in elk geval op IT gebied is mijn ervaring) en heeft een kleinere kliniek als Fyeo waarschijnlijk ook als voordeel dat het iets persoonlijker is. In elk geval, ik wil niet direct zeggen dat de Consumentenbond onbetrouwbaar is, ik vind het alleen vaag dat een kliniek meteen 30% beter kan zijn?
Schaap
pi_24960196
Ik heb zelf een jaar geleden LASEK gehad. (Ik had een sterkte van -4,5 en -5,5) Dit heb ik laten doen bij Visionclinics in Delft, echt ongelofelijk goed bevallen. Ik heb nu geen afwijking meer (ik sta dus op 0,0). Het viel me allemaal erg mee.
Ik had expres voor Visionclinics gekozen omdat ze juist zo goed uit die consumententest kwamen, ook het feit dat zij meerdere vestigingen hebben wil erop duiden dat ze erg goed zijn. In die test staat namelijk dat ze maar 3 vestigingen hebben, maar er zijn er nog 2 of 3 bijgekomen in het afgelopen jaar.
En uit eigen ervaring kan ik spreken wanneer ik zeg dat ze hier net zo persoonlijk zullen zijn als een kleinere kliniek. Ik heb namelijk ook nog een vooronderzoek gedaan in Nijmegen, maar dit was veel knulliger dan in Delft. Bij Visionclinics was het echt allemaal perfect verlopen. Ik kan het daar echt aanraden!
  zondag 6 februari 2005 @ 21:51:35 #7
73888 DIA
die ja .....
pi_24960240
interesting hoe duur is dat teg nog?
en is het zo dat na de behandeling je ogen ook nog gewoon achteruit kunnen gaan ..... (net als dat je normaal wat achteruit gaat)
pi_24960382
Vorig jaar was het 2000 euro per oog, alles inbegrepen (vooronderzoek, behandeling, vervolgonderzoeken en eventuele nabehandelingen)
Verder had ik alleen een tijdje dat mijn ogen moesten aanpassen waardoor ik een maandje een beetje een +waarde had gekregen, maar dat was na ongeveer 3 weken voorbij.
Voor de toekomst is het niet helemaal zeker, ze doen pas sinds begin jaren '90 aan ooglaseren, dus echte informatie is een beetje moeilijk. Wel heb ik eens gelezen dat ze in Frankrijk een onderzoek hebben gedaan naar mensen die zich hadden laten laseren in 1993 en die na 10 jaar getest waren. Hieruit kwam naar voren dat 97% nog steeds goede ogen had. En aangezien de techniek alleen nog maar verbetert is sinds die tijd kun je er vanuit gaan dat die 97% nu wel hoger zal zijn.
  zondag 6 februari 2005 @ 23:43:48 #9
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_24962467
Nijmegen? Bedoel je het Excimer Laser Centrum Nijmegen? Want die komt er best wel slecht uit bij de consumentenbond.

Maar wat ik mij dus afvraag, in welke punten weten ze die 30% verschil tussen Fyeo en VisionClinics te verantwoorden? Hebben ze uberhaupt gekeken naar resultaten? Want daar gaat het uiteindelijk toch om lijkt mij.
Schaap
pi_24962720
De resultaten van de verschillende klinieken verschilt nagenoeg niet! Het verschil zit hem puur in de begeleiding en de controle. De apparatuur waarmee de behandelingen worden gedaan is allemaal hetzelfde. Alles is volledig geautomatiseerd, dus er kan in wezen niks mis gaan. Je moet alleen op zoek gaan naar een kliniek die je goed begeleidt en die je vaak controleert in de eerste paar maanden, dat is eigenlijk het belangrijkste.
  maandag 7 februari 2005 @ 00:21:36 #11
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_24963105
Fyeo gebruikt 100 Hz apparatuur, wat ook wat voordelen heeft mbt een droog oog enzo. Ik geloof dat VisionClinics nog 50 Hz gebruikt, dus dan zou op dat punt Fyeo juist beter moeten zijn?
Ik geloof dat de controle bij Fyeo nog wel vrij regelmatig is, maar dat zal ik nog wel even extra navragen voor de zekerheid.

Over Vision Clinics las ik overigens een vrij negatieve reactie mbt het vooronderzoek, wat denk ik toch belangrijk is:
http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/viewtopic.php?t=34
quote:
Vandaag geweest. Ik kreeg tot mijn verbazing enkele dingen te horen waar Vision Clinics niet over repte.
Zo blijkt mijn hoornvlies erg dun te zijn (480 micron). Eén behandeling zou ik kunnen doorstaan, maar voor een tweede blijft er dan waarschijnlijk te weinig hoorvlies over. Het moet dus in 1 keer goed gaan. En daar zit 'm de kneep. Mijn pupillen zijn wat groter (7,2 mm doorsnee), waardoor er relatief meer verdampt moet worden (bij Lasek). In mijn geval is er dan meer kans op 'regressie' / restafwijking.
Zal ook wel per arts daar verschillen lijkt mij?
Schaap
  maandag 7 februari 2005 @ 00:28:26 #12
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_24963182
Ik heb best wel een sterke bril (-5 met ook nog een cylinder) maar bij zijn er verschillende zaken de me vaan een ooglaserbehandeling af houden, In het eerste geval het lange termijn idee, niemand weet hoe het over 30 jaar met je ogen gaat en welke invloed de behaling er op heeft en wat als er mis gaat en hoe lossen ze het op. Want ongeveer 10% van de gevallen moet terug komen voor een nabehandeling en in hoeverre is dat kwalijk voor je ogen. Nee ik hoef nog niet, een bril is niet leuk, lenzen zijn niet leuk maar onzekerheid vind ik veel minder leuk.
maar ts veel succes met de behandeling want de mensen die ik spreek zijn allemaal positief
Liefde, leven , geven!!!!
  maandag 7 februari 2005 @ 00:34:12 #13
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_24963261
Of een nabehandeling slecht is, is bij LASIK grotendeels afhankelijk van de dikte van je hoornvlies. Als die te dun is hoort een goede kliniek dus te melden dat een 2e behandeling simpelweg niet mogelijk gaat zijn. Is die wel mogelijk, zijn de risico's eigenlijk minimaal, hooguit dat het gewenste resultaat niet wordt behaald. Maar ja, dan kun je altijd alsnog een bril of lenzen gebruiken?

Als het 10 jaar goed gaat kun je er vanuit gaan dat 30 jaar ook goed gaat. Wel moet je rekening houden met dat je ogen minder worden door ouderdom en dat je misschien dus een leesbril nodig hebt. Op dat punt heb ik er in elk geval wel vertrouwen in.

Mijn belangrijkste vraag bij het vooronderzoek is in elk geval of een 2e behandeling dus mogelijk is
Schaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')