Er zitten heel wat leuke nummers bij ja. Mijn favorieten (Ik houd vooral van de 'vroege' Abba, later werd het toch wat gladder):
-Ring ring
-Waterloo
-S.o.s.
-Honey honey
-I do i do i do i do i do i do
-Dancing queen
-Voulez vous
-Does your mother know
Hoe meer 'gay' die Abba-nummers klinken, hoe leuker ik ze vind (zie het feit dat er in het lijstje hierboven geen een ballad staat). Abba is gewoon geniale kitch. Punt uit.
quote:Waarom nu weer een slotje
Op dinsdag 05 maart 2002 09:07 schreef Knut het volgende:[..]
Dat heeft hij de hele avond lopen doen. Ik zou een slotje zetten als ik jou was...
Hij heeft voor de rest toch on topic gereageerd..
quote:Hee, same here!
Op dinsdag 05 maart 2002 09:28 schreef Koerok het volgende:
ABBA was, na de kinderliedjes, de eeste 'echte' muziek waar ik naar luisterde. Daarna kwamen de Beatles.
quote:mee eens
Op dinsdag 05 maart 2002 09:09 schreef Marble het volgende:[..]
Waarom? We kunnen toch gewoon doorgaan over Abba.
*SCHOP*
heeft die persoon die hier 2 jaar geleden postte die plakboeken nog thuisliggen?
Geniale band, zij wisten zeker op de vraag naar disco in te spelen. Er zijn dan ook weinig bands geweest die zoveel hits hebben gescoort als zij.
Alhoewel ik het tegenwoordig zelf niet zo snel zal draaien thuis, waardeer ik hun muziek wel.
Een revival vind ik iets teveel van het goede, maar in combinatie met andere gouwe ouwe kunnen er best wel wat leuke dress-up disco parties gegeven worden. Tijd om de soulpijp broeken en plateauzolen uit de kast te trekken
quote:Ik ben al ABBA-fan vanaf het begin, toen ik naast mijn vader op de bank Waterloo zag tijdens het Songfestival
Op woensdag 26 januari 2000 18:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[afbeelding]<BR>Dus Yvonne, Barbie en Loesje en andere liefhebbers:<P>-sinds wanneer ben je fan<BR>-wat vindt je leuk aan de muziek<BR>-luister je ook naarcovers en solo<P>Of merk zelf iets op [afbeelding]
Ik heb echt alles van ze. En ik geniet nog steeds van de muziek, vooral de evolutie erin vind ik heel leuk om te volgen. Van simpele teksten en muziek naar steeds mooiere nummers. De meeste covers vind ik om van te gruwen (behalve Stars on 45), maar ik houd sowieso niet van covers. Ik heb ook het een en ander aan solomuziek, daar zitten ook mooie nummers bij.
Welk nummer mis je trouwens? Je schrijft dat je er maar eentje mist. Ken je de 4-CD box waarop ook eerder onuitgebracht materiaal staat (gelimiteerde uitgave)? En ken je Happy Hawaii? Een van de allermooiste nummers, de voorloper van Why did it have to be me.
quote:Euh, die post is van 2.5 jaar terug
Op woensdag 04 september 2002 09:55 schreef Rewimo het volgende:[..]
Welk nummer mis je trouwens? Je schrijft dat je er maar eentje mist. Ken je de 4-CD box waarop ook eerder onuitgebracht materiaal staat (gelimiteerde uitgave)? En ken je Happy Hawaii? Een van de allermooiste nummers, de voorloper van Why did it have to be me.
De 4cdBox Thank You For The Music heb ik en Happy Hawaii ook, aangezien ik de single box hier ook heb (in gelimiteerde blikken box)
De meeste nummers zitten veel ingewikkelder in elkaar dan je op het eerste gehoor zou denken. Daarnaast is het aantal klassiekers dat ze gemaak hebben enorm. De melodie is vaak enorm pakkend.
Ik heb nu een DVD gekocht met alle clips die ze ooit gemaakt hebben en dat is echt genieten met de Dolby Digital-versterker aan.
De dames zijn een beetje uit de belangstelling verdwenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |