abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3389899
ABBA was, na de kinderliedjes, de eeste 'echte' muziek waar ik naar luisterde. Daarna kwamen de Beatles. Hun populariteit is, net als die van de Beatles, heel simpel te verklaren: Die twee jongens waren geweldige liedjesschrijvers. Vergelijk dat nou eens met Kane. Op zich een prima band, goed imago, goeie muziekanten, maar amper goeie liefjes. Dat is toch een talent dat weinig mensen hebben.
Tegenwoordig zou ik ABBA misschien wat te gelikt vinden , maar nog steeds heb ik zelf af en toe een nostalgische ABBA-rvival.
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
pi_3390255
Nu dit topic toch omhoog geschopt is.....

Er zitten heel wat leuke nummers bij ja. Mijn favorieten (Ik houd vooral van de 'vroege' Abba, later werd het toch wat gladder):

-Ring ring
-Waterloo
-S.o.s.
-Honey honey
-I do i do i do i do i do i do
-Dancing queen
-Voulez vous
-Does your mother know

Hoe meer 'gay' die Abba-nummers klinken, hoe leuker ik ze vind (zie het feit dat er in het lijstje hierboven geen een ballad staat). Abba is gewoon geniale kitch. Punt uit.

dinsdag 5 maart 2002 @ 12:44:43 #28
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_3391730
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 09:07 schreef Knut het volgende:

[..]

Dat heeft hij de hele avond lopen doen. Ik zou een slotje zetten als ik jou was...

Waarom nu weer een slotje

Hij heeft voor de rest toch on topic gereageerd..

dinsdag 5 maart 2002 @ 12:49:37 #29
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_3391779
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 09:28 schreef Koerok het volgende:
ABBA was, na de kinderliedjes, de eeste 'echte' muziek waar ik naar luisterde. Daarna kwamen de Beatles.
Hee, same here!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 maart 2002 @ 02:38:50 #30
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_3400567
my god, oud topic
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_5065052
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 09:09 schreef Marble het volgende:

[..]

Waarom? We kunnen toch gewoon doorgaan over Abba.

mee eens

*SCHOP*

heeft die persoon die hier 2 jaar geleden postte die plakboeken nog thuisliggen?

† In Memoriam † woensdag 4 september 2002 @ 09:31:50 #32
10813 Gboy27
*Stripfiguur*
pi_5648570
Nogmaals bedankt Tara voor de mp3's van "Just Like That" (je staat vermeld op mijn ABBA page)
pi_5648639
DISCO THANKS ABBA!

Geniale band, zij wisten zeker op de vraag naar disco in te spelen. Er zijn dan ook weinig bands geweest die zoveel hits hebben gescoort als zij.

Alhoewel ik het tegenwoordig zelf niet zo snel zal draaien thuis, waardeer ik hun muziek wel.

Een revival vind ik iets teveel van het goede, maar in combinatie met andere gouwe ouwe kunnen er best wel wat leuke dress-up disco parties gegeven worden. Tijd om de soulpijp broeken en plateauzolen uit de kast te trekken

Music is the basis of all life...Without music, life has no meaning...Celebrate life!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 september 2002 @ 09:55:23 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5648760
quote:
Op woensdag 26 januari 2000 18:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[afbeelding]<BR>Dus Yvonne, Barbie en Loesje en andere liefhebbers:<P>-sinds wanneer ben je fan<BR>-wat vindt je leuk aan de muziek<BR>-luister je ook naarcovers en solo<P>Of merk zelf iets op [afbeelding]
Ik ben al ABBA-fan vanaf het begin, toen ik naast mijn vader op de bank Waterloo zag tijdens het Songfestival Mijn vader is sindsdien ook fan

Ik heb echt alles van ze. En ik geniet nog steeds van de muziek, vooral de evolutie erin vind ik heel leuk om te volgen. Van simpele teksten en muziek naar steeds mooiere nummers. De meeste covers vind ik om van te gruwen (behalve Stars on 45), maar ik houd sowieso niet van covers. Ik heb ook het een en ander aan solomuziek, daar zitten ook mooie nummers bij.

Welk nummer mis je trouwens? Je schrijft dat je er maar eentje mist. Ken je de 4-CD box waarop ook eerder onuitgebracht materiaal staat (gelimiteerde uitgave)? En ken je Happy Hawaii? Een van de allermooiste nummers, de voorloper van Why did it have to be me.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 september 2002 @ 11:06:02 #35
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_5649455
quote:
Op woensdag 04 september 2002 09:55 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Welk nummer mis je trouwens? Je schrijft dat je er maar eentje mist. Ken je de 4-CD box waarop ook eerder onuitgebracht materiaal staat (gelimiteerde uitgave)? En ken je Happy Hawaii? Een van de allermooiste nummers, de voorloper van Why did it have to be me.

Euh, die post is van 2.5 jaar terug
Ik heb geen idee welk nummer ik toen miste, nu waarschijnlijk niet meer. Ik heb 1 van de grootste ABBA-collecties qua nummers op mp3 hier. (en dan nog de LP's, cd's etc). Maar ik doe daar inmiddels zo'n 2 jaar amper tot niets meer mee (behalve netjes bewaren).

De 4cdBox Thank You For The Music heb ik en Happy Hawaii ook, aangezien ik de single box hier ook heb (in gelimiteerde blikken box)

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zondag 22 september 2002 @ 11:10:29 #36
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_5915920
ABBA is gewoon een ge-wel-di-ge groep. Ik ben met de muziek opgegroeid omdat het thuis erg veel gedraaid werd. Volgens mij hadden m'n pa en ma alle albums. 'Chiquitita' is zelfs het eerste nummer ooit dat ik me herinner.

De meeste nummers zitten veel ingewikkelder in elkaar dan je op het eerste gehoor zou denken. Daarnaast is het aantal klassiekers dat ze gemaak hebben enorm. De melodie is vaak enorm pakkend.

Ik heb nu een DVD gekocht met alle clips die ze ooit gemaakt hebben en dat is echt genieten met de Dolby Digital-versterker aan.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 8 september 2003 @ 16:45:24 #37
7350 NewBeatle
a.k.a. Spookaap
pi_13025456

De dames zijn een beetje uit de belangstelling verdwenen.

Kom eens langs op het weblog van Spookaap Wii Code Spookaap 9004-9060-5780-5462
  maandag 8 september 2003 @ 21:33:50 #38
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_13033288
Geeft niets, ze leven er nog goed van
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:45:33 #39
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_33742437
*kick*

Het enige echte ABBA topic dat ik kon vinden. Ik kan de muziek zeer zeker waarderen. Die documentaire op RTL 4 2e kerstdag vond ik erg mooi.
pi_33777748
Vindt ABBA ook goed,niet dat ik ze grijs draai ofzo maar op zijn tijd is het leuk.
Mijn favoriete nummer is The day before you came.
Heb zelfs de DVD The Definitive Collection met 35 video clips erop.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  Redactie Frontpage vrijdag 6 januari 2006 @ 20:21:52 #41
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_33777875
Zanderrr...waar bén je?!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 8 januari 2006 @ 12:46:51 #42
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33827842
Ik ben ooit naar ''De Musical Mama Mia'' geweest.
Daar zingen musical sterren liedjes van ''Abba'' vertaald in het nederlands Was wel leuk om een keertje te zien en te horen !
pi_33893072
Abba is gewoon fantastisch. Pretentieloze muziek die gewoon gemaakt is om leuk te vinden, zonder daarbij in cliches of herhalingen te vallen zoals dat tegenwoordig veel gebeurt. En de muziek is een stuk complexer dan je op het eerste oog (oor ) zou zeggen. Ik ben ergens uit de jaren '70 dus mijn ouders draaiden toen best wel eens Abba. Ik had het slechter kunnen treffen, want na m'n "hoe extremer hoe beter" periode rond m'n 20e ben ik die indoctrinatie enorm gaan waarderen Ik ben best fan van de piano in popmuziek, en Abba is daar echt meesterlijk in.

Deze 4-cd box set staat bij in de kast:

Fernando
Happy New Year (steengoeie tekst ook)
Waterloo
The Way Old Friends Do
Maar mijn favoriet is toch wel Chiquitita
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 21 februari 2006 @ 01:16:23 #44
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35315118
Af en toe gewoon heerlijk.
pi_35373076
Tijdloos .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_37353865
Nu rest nog de Mamma Mia bioscoopfilm in 2007, geproduceerd door Tom Hanks. Mijn persoonlijke wens is dat alle 4 voormalige ABBA leden een cameo rolletje gaan vertolken.
De Mamma Mia musical is inmiddels zo beroemd geworden dat ABBA erdoor in de schaduw is komen te staan. Nog een paar jaartjes en de liedjes Mamma Mia en Dancing Queen zijn niet meer bekend van ABBA maar van de Mamma Mia musical
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
  donderdag 27 april 2006 @ 19:23:24 #47
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_37354278
ABBA en maar een topic met zo weinig vervolgpagina's ? Schande
Love will be my strongest weapon
  donderdag 27 april 2006 @ 22:18:11 #48
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_37360272
Ik kan hun muziek echt waarderen, de melodien zijn zo sprekend en tijdloos.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_37361988
Mijn aller eerste singeltje was Dancing Queen

Take A Chance On Me is denk ik mijn favoriet , ook wel leuke herinneringen aan
  donderdag 27 april 2006 @ 23:30:31 #50
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37362852
Ik ben al 32 jaar echte fan van ABBA, en zal dat ook nog wel 32 jaar blijven
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')