Do2' s favoriet soort schilderijen ... Raw Art, neem ik aan. Voor mij een geheel onbekend schilderij van een geheel onbekende schilder. Enige hintjes zijn welkom.quote:
Bernard Buffet!!!quote:
Toevallig ook het Clown-schilderij?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 01:40 schreef Troel het volgende:
Bernard Buffet!!!
Daar hebben mijn ouders er ook eentje van!
Nee, die clown hing niet in de woonkamer, deze hier boven wel.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 01:47 schreef Gajus het volgende:
[..]
Toevallig ook het Clown-schilderij?![]()
Onbegrijpelijk dat je het Carmen-schilderij niet herkend hebt als een Buffet.![]()
Met welk aangezicht?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 01:53 schreef Troel het volgende:
Ben trouwens blij dat er nog iemand wakker is. Wilde vroeg naar bed gaan, maar na een aantal uur wakker gelegen te hebben, heb ik hier het toilet eens van dichtbij bestudeerd
quote:
Dat denk ik niet. Ik had maandagochtend al last van mijn keel toen ik wakker werd, en dat is eigenlijk alleen maar slechter geworden. Aan het einde van de avond had ik wel zoiets van, het gaat er nog uitkomen vannacht, maar ik kon de precieze tijd niet aangeven. Je voelt dan gewoon dat er flink gerommeld wordt en dan is het soms beter om maar een handje te helpen om van het gezeik af te zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 02:09 schreef Gajus het volgende:
[..]
![]()
Je zou eerst lekker koken en nu zit je met een zere keel. las ik in een andere topic
Zou het een met het ander te maken hebben?![]()
Nu het eruit is, zal het slapen vast wel lukken. Hopelijk ben je morgen weer fit. Sterkte.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 02:11 schreef Troel het volgende:
Dat denk ik niet. Ik had maandagochtend al last van mijn keel toen ik wakker werd, en dat is eigenlijk alleen maar slechter geworden. Aan het einde van de avond had ik wel zoiets van, het gaat er nog uitkomen vannacht, maar ik kon de precieze tijd niet aangeven. Je voelt dan gewoon dat er flink gerommeld wordt en dan is het soms beter om maar een handje te helpen om van het gezeik af te zijn.
Hmm, ik vond je eerste toch mooier eigenlijk.... En dan heb ik het niet alleen over het gebrek aan rode harenquote:
Nu ja, ze zijn van dezelfde kunstenaar, he...quote:Op dinsdag 15 februari 2005 07:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hmm, ik vond je eerste toch mooier eigenlijk.... En dan heb ik het niet alleen over het gebrek aan rode haren
Maar wat is nu de echte opgave??
PS
Goede morgen iedereen!!
quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Franz Winterhalter - Elisabeth of Austria
Die vind ik mooi!quote:Op woensdag 16 februari 2005 09:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
Half uur is voorbij, de volgende:
[afbeelding]
En niet spieken!!
Ik dacht dat het de ochtend mist was.., en zou best wel eens aan zee kunnen zijn.. Of niet...quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waar kijken we naar?
Is dat de zee in de verte? In de verte achter de mist?
In de verte achter de mist vanaf de hoge rode rotsen?
Of verzin ik het?
Je conclusie is ook van toepassing op het gewauwel wat er boven staat...quote:Op woensdag 16 februari 2005 21:54 schreef Gajus het volgende:
Daar op de voorgrond, zijn dat mensen of rotsblokken? Wat een waardeloze afbeelding is dit. Te weinig contrast, te weinig scherpte. Is dit te wijten aan het schilderij zelf of aan de reproductie? Zelden zo'n vaag plaatje op BdT aangetroffen. Eigenlijk zouden dergelijke prullen linea recta in de prullenbak moeten belanden. Kortom AR, in het vervolg iets meer aandacht schenken aan de visuele kwaliteiten. Het oog wil ook wat!![]()
Voor zover ik iets kan onderscheiden, geef ik mijn visuele indruk. Ik zie zeegolven die bruisend te pletter slaan op een rotsige kust. Maar een rotsige kust heeft gewoonlijk weinig vegetatie. Toch zie ik een bosrijke omgeving. Conclusie, ik zie het vermoedelijk verkeerd.![]()
Do2quote:Op donderdag 17 februari 2005 00:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja! Het is Turner! Natuurlijk!
thema, compositie, kleurpalet, stylering van bomen .... allemaal identiek.quote:Op donderdag 17 februari 2005 00:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Kan toch bijna niet anders?
De stijl is identiek aan die van Turner...
Ik had van jou eerder wat verwacht Do2, maar ben blij dat het je alsnog te binnen schietquote:Op donderdag 17 februari 2005 00:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja! Het is Turner! Natuurlijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |