abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24935824
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 13:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kom op gewoneman,

Islam is heel tolerant tegen Christendom, als je het had opgezocht zou je dat ook moeten weten.
Staat er in de koran werkelijk niet 'Neem de christenen en joden niet tot vrienden, zij zijn elkanders vrienden'?
"O ye who believe! Take not the Jews and the Christians for your friends and protectors. They are but friends and protectors to each other. And he amongst you that turns to them (for friendship) is one of them . . ." Surah 5:54.

En hier weer zo'n zinloze regel: "de islam schrijft ons voor iedereen te respecteren en blablabla". Sjeik voegde daar ooit aan toe: maar dat geldt natuurlijk niet voor smerige homo's!

Alle moslims respecteren andersgelovigen zeg je. ROTFLMFAO! En degenen die dat niet doen zijn zeker geen moslims en voila moslims zijn bijna volmaakte mensen! Again ROTFLMFAO. Zo kan ik ook redeneren! Er zijn genoeg moslims die geen andersgelovigen respecteren. Zo zitten er een aanzienlijk aantal in Iran en Afghanistan.
Je spreekt nogal eens over de islam. Je weet net zo goed als ik dat er bijzonder veel interpretaties van de koran en de islam zijn. "De islam heeft vrouwen juist uit slavernij bevrijd". Welke islam? Wat islam? En Afghanistan, Iran....enzv is dan natuurlijk weer geen 'islam'.
En dat 'god heeft onder zeer strenge voorwaardenen blablabla' heeft voor mij ten eerste geen waarde omdat ik niet in god geloof en ten tweede vind ik het echt bijzonder zwak. We leven toch niet meer in de middeleeuwen met godsgerichten!
Wat jij van je profeet vindt hoeven anderen niet te vinden... Bovendien hanteren we in het westen geheel andere normen- en waardenstelsels dan elders in de wereld.

Het gevaar dat de moslims macht krijgen over ons westerlingen. Dat we geen boeken of toneelstukken meer mogen schrijven zonder formele, wettelijke tegenwerking of doodsbedreigingen. Terrorisme noemen we dat. Dat is een gevaar dat kan ontstaan. En wat al merkbaar is.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_24935846
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 13:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dus zoals jij het nu zegt kletsen heel veel imams maar wat uit hun nek en weten ze niks van de islam? en het is zeker toeval dat de meeste mannen (in verhouding) die hun vrouw het blijf van mn lijf huis inslaan toevallig islamiet zijn?

haal die plaat eens voor je hoofd weg en zet die oogkleppen eens af
Oke zeg maar dat een Imam dat heeft gezegt. Kijk jij naar zijn woorden of naar de Qoran wanneer jij islam beoordeelt? Overigens heeft MG (islamitische beweging gepleit verboden( voor zijn aanhangers) om hun vrouwen met welke mogelijke geweld dan aan te pakken.
Er zijn genoeg imams die het tegenspreken.
pi_24935911
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 14:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kom met duidelijke punten waarvan jij vind dat ze elkaar tegenspreken, je begrijpt natuurlijk wel dat ik niet een hele site met je vers per vers ga doornemen.

Nee er zijn geen texten over Joden en Christenen dat je ze zomaar mag doden, dat ik klare onzin,

En als je ze echt niet wilt posten , houd het voor mij hier op..
vooruit dan maar weer:

• 3:151 We shall cast terror into the hearts of those who disbelieve because they ascribe unto Allah partners, for which no warrant hath been revealed. Their habitation is the Fire, and hapless the abode of the wrong-doers.
  • 4:74 Let those fight in the way of Allah who sell the life of this world for the other. Whoso fighteth in the way of Allah, be he slain or be he victorious, on him We shall bestow a vast reward.
  • 4:76 Those who believe do battle for the cause of Allah; and those who disbelieve do battle for the cause of idols. So fight the minions of the devil. Lo! the devil's strategy is ever weak.
  • 4:91 Ye will find others who desire that they should have security from you, and security from their own folk. So often as they are returned to hostility they are plunged therein. If they keep not aloof from you nor offer you peace nor hold their hands, then take them and kill them wherever ye find them. Against such We have given you clear warrant.
  • 4:101 And when ye go forth in the land, it is no sin for you to curtail (your) worship if ye fear that those who disbelieve may attack you. In truth the disbelievers are an open enemy to you.
  • 8:12 When thy Lord inspired the angels, (saying): I am with you. So make those who believe stand firm. I will throw fear into the hearts of those who disbelieve. Then smite the necks and smite of them each finger.
    21:97 And the True Promise draweth nigh; then behold them, staring wide (in terror), the eyes of those who disbelieve! (They say): Alas for us! We (lived) in forgetfulness of this. Ah, but we were wrong-doers!

hier laat ik het even bij, maar laat ik even melden dat dit een korte versie is
  • When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_24935958
    quote:
    Op zaterdag 5 februari 2005 13:40 schreef Tarak het volgende:

[..]

Hirsi Ali heeft gezegd dat Mohammed naar de huidige maatstaven een pedofiel genoemd zou zijn. Dat is kritiek, dat is geen belediging. Ze heeft het altijd in de tijd geplaatst.
    Dat is absoluut wel een belediging, het is gecombineerd met andere van haar uitspraken. Zelfs binnen de VVD waren ze not amused over die uitspraak, idem voor types als Eerdmans en andere islambashers.
      zaterdag 5 februari 2005 @ 14:12:05 #80
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_24935975
    quote:
    Op zaterdag 5 februari 2005 13:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dus zoals jij het nu zegt kletsen heel veel imams maar wat uit hun nek en weten ze niks van de islam? en het is zeker toeval dat de meeste mannen (in verhouding) die hun vrouw het blijf van mn lijf huis inslaan toevallig islamiet zijn?

haal die plaat eens voor je hoofd weg en zet die oogkleppen eens af
    Dat kán hij niet dat is nou net 't probleem. Die religie wordt er zodanig ingepompt dat ze domweg die plaat niet zien zitten want ze gaan ervan uit dat 't géén plaat is.
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
      zaterdag 5 februari 2005 @ 14:13:07 #81
    11907 IntroV
    Veel voor weinig
    pi_24936003
    quote:
    Op zaterdag 5 februari 2005 14:11 schreef SCH het volgende:

Dat is absoluut wel een belediging, het is gecombineerd met andere van haar uitspraken. Zelfs binnen de VVD waren ze not amused over die uitspraak, idem voor types als Eerdmans en andere islambashers.
    Het is gewoon een feit. En de waarheid is hard. Daarom voelen mensen zich beledigd.
    pi_24936016
    Hmmmzz, dat zijn vast leden van het zeer kleine groepje moslima-drop-outs in Nederland.
    De meerderheid doet het namelijk erg goed op school en zijn serieus met hun toekomst bezig.
    Verwijder dat rif-tuig gewoon uit de samenleving. Opgelost.
    Hoe is mij om het even.
      zaterdag 5 februari 2005 @ 14:14:44 #83
    94405 Tarak
    Follow the white rabbit...
    pi_24936034
    quote:
    Op zaterdag 5 februari 2005 14:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Het spijt me zeer maar ik kan dit echt geen belediging noemen. Wat had ze dan moeten zeggen: "Ja ze was negen toen het huwelijk geconsumeerd werd. Nee hoor, dat is absoluut geen pedofilie. Hoe kom je erbij? Ik vind het heel normaal dat vijftigjarige mannen seks hebben met negenjarige meisjes".

If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
    pi_24936049
    quote:
    Op zaterdag 5 februari 2005 14:03 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Staat er in de koran werkelijk niet 'Neem de christenen en joden niet tot vrienden, zij zijn elkanders vrienden'?
    "O ye who believe! Take not the Jews and the Christians for your friends and protectors. They are but friends and protectors to each other. And he amongst you that turns to them (for friendship) is one of them . . ." Surah 5:54.

En hier weer zo'n zinloze regel: "de islam schrijft ons voor iedereen te respecteren en blablabla". Sjeik voegde daar ooit aan toe: maar dat geldt natuurlijk niet voor smerige homo's!

Alle moslims respecteren andersgelovigen zeg je. ROTFLMFAO! En degenen die dat niet doen zijn zeker geen moslims en voila moslims zijn bijna volmaakte mensen! Again ROTFLMFAO. Zo kan ik ook redeneren! Er zijn genoeg moslims die geen andersgelovigen respecteren. Zo zitten er een aanzienlijk aantal in Iran en Afghanistan.
    Je spreekt nogal eens over de islam. Je weet net zo goed als ik dat er bijzonder veel interpretaties van de koran en de islam zijn. "De islam heeft vrouwen juist uit slavernij bevrijd". Welke islam? Wat islam? En Afghanistan, Iran....enzv is dan natuurlijk weer geen 'islam'.
    En dat 'god heeft onder zeer strenge voorwaardenen blablabla' heeft voor mij ten eerste geen waarde omdat ik niet in god geloof en ten tweede vind ik het echt bijzonder zwak. We leven toch niet meer in de middeleeuwen met godsgerichten!
    Wat jij van je profeet vindt hoeven anderen niet te vinden... Bovendien hanteren we in het westen geheel andere normen- en waardenstelsels dan elders in de wereld.

Het gevaar dat de moslims macht krijgen over ons westerlingen. Dat we geen boeken of toneelstukken meer mogen schrijven zonder formele, wettelijke tegenwerking of doodsbedreigingen. Terrorisme noemen we dat. Dat is een gevaar dat kan ontstaan. En wat al merkbaar is.
    O ye who believe! Take not the Jews and the Christians for your friends and protectors; they are but friends and protectors to each other. And he amongst you that turns to them (for friendship) is of them. Verily Allah guideth not a people unjust. (The Noble Quran, 5:51)"

"O ye who believe! Take not for friends and protectors those who take your religion for a mockery or sport - whether among those who received the Scripture (i.e., the Bible) before you, or among those who reject Faith; but fear ye Allah, if ye have Faith (indeed). (The Noble Quran, 5:57)"

"Yea, to those who take for friends unbelievers rather than believers: is it honour they seek among them? Nay,- all honour is with God. (The Noble Quran, 4:139)"

"O ye who believe! Turn not (for friendship) To people on whom Is the Wrath of Allah. Of the Hereafter they are Already in despair, just as The Unbelievers are In despair about those (Buried) in graves. (The Noble Quran, 60:13)"

In the above Noble Verses, the Arabic word for "friends" is "Awliyaa", which has four literal meanings: (1) Allies; (2) Friends; and (3) Guardians. In Noble Verse 60:13, the Arabic word used was "tatawallu", which is derived from the root word "Awliyaa".

"Waliy" which is the singular of "Awliyaa" means "Guardian" as your parents were your guardians when you were a kid. So as you can see, the Arabic word "Awliyaa" has different literal meanings.

Important Note: In Noble Verse 60:13 above, Allah Almighty said "la tatawallu qawman", which literally means "take not as allies a tribe (or a community)", which further proves my point that "Awliyaa" in the Noble Verses above is meant for "alliance" and not personal "friendship".

*** There is nothing wrong with developing a personal friendship with a non-Muslim to help him/her understand and appreciate Islam and to ultimately embrace it if they chose to. As clearly shown in the introduction above, Allah Almighty commanded all Muslims to treat with kindness and justice all of the good non-Muslims.

The English translation of the Noble Verses above is not accurate, because the use of the word "friends" is really out of context. The word "Allies" is the correct one, because in all of the Noble Verses above Allah Almighty was talking to the Muslims as a group taking A GROUP OF PEOPLE OR COMMUNITY as "Awliyaa", which fits perfectly with "alliance" than with just personal "friendship" on an individual level.

Another example of inaccurate English translation is the following Noble Verse:

"As to those who turn (For friendship) to Allah, His Messenger, and the (Fellowship of) Believers - it is the Fellowship of Allah that must certainly triumph. (The Noble Quran, 5:56)"

The Arabic word for "Fellowship" of Allah is "hizb", which literally mean "Alliance", as in "Hizbullah" in Lebanon, which means "The Alliance of Allah". Hizbullah are the guerrillas and the warriors that fought the Israelis long battles in southern Lebanon and finally were able to drive them out. Also, the "Northern Alliance" in Afghanistan against the Taliban are called "Hizb Al-shamal".

Hizb is mistranslated as "Fellowship" instead of "Alliance". Noble Verse 5:56 clearly states that Muslims must form their alliances only with Allah Almighty, Prophet Muhammad and the Believers. Any alliance other than Allah Almighty is a losing one. That is exactly what the Alliance with the Jews, Christians and Pagans against fellow Muslims will result in: Eventual loss at this life, and Severe Punishment at the Day of Judgement.

So the Noble Verses above don't suggest that Muslims can not have personal friends with non-Muslims. It suggests that Muslim countries are prohibited from forming alliance with the non-Muslims against other Muslims.

Noble 5:57, however, clearly states that Muslims should avoid having personal friendship with anyone (Muslim or non-Muslim) who disrespects Islam and take it for a "mockery". So the translation of "friends" for "Awliyaa" seem to be a correct and accurate one.

The use of the word "friends" for Noble Verses 5:51 and 4:139 as a translation is ambiguous. It is not clear from the Noble Verses that Allah Almighty meant for "Awliyaa" to be only personal "friends". Certainly Noble Verse 5:56 above clearly shows that Allah Almighty is concerned about the Alliance that Muslims commit themselves to, and not personal friendships.

De Islam is alles zoals het is voortgekomen met de texten van de Qoran en de voorbeelden van de profeet.. Daden van Afghanistan en Iran zijn geen "islam"

Dat mensen het niet met me eens zijn vind ik niet erg, er zijn zelfs moslims die het niet met elkander eens zijn. Maakt mij nie uit. Maakt jou voor mij niet minder mens.

Juist omdat er in het westen andere normen en waarden zijn is het zo belangrijk en duidelijk dat mohammed geen pedofiel kan genoemd worden.

1- Westen andere normen en waarden, je beledigt een ander cultuur dus
    2- Terug in die tijd was het ook in het westen normaall

Hypocrisie dus.
    pi_24936091
    quote:
    Op zaterdag 5 februari 2005 14:14 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het spijt me zeer maar ik kan dit echt geen belediging noemen. Wat had ze dan moeten zeggen: "Ja ze was negen toen het huwelijk geconsumeerd werd. Nee hoor, dat is absoluut geen pedofilie. Hoe kom je erbij? Ik vind het heel normaal dat vijftigjarige mannen seks hebben met negenjarige meisjes".

Wat is er relevant aan? Het is net als er de nadruk op leggen dat de joden Jezus vermoord hebben en daar een enorm issue van maken. Je weet dat het beledigend en provocerend is. Het draagt niks bij maar misschien is ze daar ook niet op uit.

Hirsi Ali is feitelijk net zo orthodox als het orthodoxisme dat ze bestrijdt, dat is het probleem. Wie niet over de eigen grenzen wil kijken, heeft een probleem.
      zaterdag 5 februari 2005 @ 14:19:36 #86
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_24936131
    quote:
    Op zaterdag 5 februari 2005 14:14 schreef Tarak het volgende:

[..]

Precies ! Ik snap al die commotie niet, het wás toen veel * normaler * als nu,die dingen gebeurden toen nu eenmaal, maar het is en blijft pedofilie en daar mee uit. Het is niks om trots op te zijn als je een kind in je bed neemt. En als er niets verkeerds aan was dan hoefden de moslims zich toch ook niet zo te ergeren als er kritiek over komt van anders denkenden.
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')