abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3196467
Van http://motorpsycho.fix.no:
quote:
There are no official tour dates available yet!
But prepare for a s h o r t spring tour around April 2002, mainly BeNeLux, France, and for the first time: Spain... you'll find the dates in here as soon as they're official...
Benelux! Dat zijn wij!!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 18 februari 2002 @ 17:16:50 #27
1358 Xhorder
He's back...
pi_3211100
Cool.. kep zaterdag 8 Motorpsycho albums gekocht. Iemand had ze weggedaan en ze lagen allemaal bij de 2dehands cd's. Ik kon het niet laten om ze te kopen...
Deze:
Lobotomizer
8 soothing songs for Rut
Angels and Deamons at play
Baracuda EP
Mountain EP
Starmelt EP
The Other Fool EP
Timoty's Monster
... na vijf jaar
pi_3219234
zo ik heb dit hele topic moeten missen vorig jaar want ik was toen nog geen lid wat jammer......
ik hoop dat ze weer komen t is altijd zeer aangenaam om nar hun concerten te gaan altijd anders en altijd intens meeslepend en zoveel toevoegend altijd een hele belevenis al moet ik eerlijk toegeven dat ik dit jaat slechter dan vorig jaar vond spelen en ze moeten gewoon weer in de effenaar want daar spelen ze naar mijn idee gewoon t beste maar dealniettemin ze moeten gewoon weer komen ze hebben 4 jaar geleden gewoon mn hartje gestolen met hun muziek
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_3219267
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 11:14 schreef wickie het volgende:
zo ik heb dit hele topic moeten missen vorig jaar want ik was toen nog geen lid wat jammer......
ik hoop dat ze weer komen t is altijd zeer aangenaam om nar hun concerten te gaan altijd anders en altijd intens meeslepend en zoveel toevoegend altijd een hele belevenis al moet ik eerlijk toegeven dat ik dit jaat slechter dan vorig jaar vond spelen en ze moeten gewoon weer in de effenaar want daar spelen ze naar mijn idee gewoon t beste maar dealniettemin ze moeten gewoon weer komen ze hebben 4 jaar geleden gewoon mn hartje gestolen met hun muziek
Misschien ligt het aan mij, maar na het lezen van dit stukje was ik he-le-maal buiten adem...?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_3219286
Ah, Mountain EP, dat waren nog eens tijden!

Nieuwere werk vind ik persoonlijk wat afvlakken, ook al blijft het natturlijk erg goed.
Vooral live begin ik me meer en meer aan die toetsenist te ergeren, begint zo erg op dat Doors gepiel te lijken.
Van mij mogen ze die man eens op vakantie sturen en weer eens lekker gaan rocken!

pi_3219320
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 11:19 schreef Microsoft het volgende:
Ah, Mountain EP, dat waren nog eens tijden!

Nieuwere werk vind ik persoonlijk wat afvlakken, ook al blijft het natturlijk erg goed.
Vooral live begin ik me meer en meer aan die toetsenist te ergeren, begint zo erg op dat Doors gepiel te lijken.
Van mij mogen ze die man eens op vakantie sturen en weer eens lekker gaan rocken!

dat zouden ze van mij ook wel weer mogen gaan doen lekker van ouds lekker met de motorpsycho sound en toch vind ik wat ze nu doen ook wel errug mooi maar het oudere heeft toch meer de echte motorpsycho kracht ofzo geeft me meer kippevel
pi_3219370
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 11:19 schreef Microsoft het volgende:

Doors gepiel

Ik HOU van Doors gepiel!
Van mij mag -ie dus nog wel even blijven
  dinsdag 10 september 2002 @ 01:14:09 #33
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5731736
Goed nieuws, September wordt Motorpsycho maand zo te zien.
Één dezer dagen wordt de Serpentine EP uitgebracht, waarvan Serpentine tevens als single zal worden gepromoot. De clip van dit nieuwe nummer is al online te bezichtigen op de Duitse Spex site. Heb het pas een paar keer gehoord en het nummer is behoorlijk curieus op het eerste gehoor, maar ik vermoed dat het echt zo'n nummer is dat groeit bij elke draaibeurt. Klinkt vooralsnog lekker dwars met vreemde twists in het nummer, zeker wel de moeite van het luisteren waard. Fascinerend gewoonweg.
En dan zal het nieuwe album It's a love cult op 30 september worden uitgebracht. Hopelijk is dat een wereldwijde release, want het zou niet voor het eerst zijn dat we in Nederland maandenlang moeten wachten op hun nieuwe albums...

Iemand had op het forum van de Officiële Motorpsycho site zijn eerste impressies plus de tracklisting geplaatst:

I've just been listening to a promo of "Love Cult" in a record store

The songs are listed as follows:

1 Uberwagner or a Billion Bubbles in my Head
2 Circles
3 Neverland
4 This Otherness
5 Carousel
6 What if...
7 The Mirror & the Lie
8 Serpentine
9 Custer's Last Stand (One More Daemon)
10 Composite Head

My impression is that it is more heavy than Phanerothyme.
This is mainly because there is less orchestration than on P, but the orchestration is similar to P.
The heavy songs are 1, 2, 8 and 9. The other songs are more slow and quiet. Quite a lot of acoustic guitars on them.
Also a few songs contain sections by/with Jaga Jazzist (probably). Especially 5,6 and 7.
The length is probably around 45 min.

Overall it seems to be more Bent, Snah and Geb and less additional musicians.
I listened through it 3 times, and I think it is better than Phanerothyme.
I think it is an album that grows on you.
Oh, and there is some great guitar work!

Ben zeer benieuwd in ieder geval. Klinkt zeer veelbelovend. En misschien wel beter ook dat er wat minder strijkers inzitten; Phanerothyme had toch zijn mierzoete passages hier en daar die weliswaar ten allen tijde smaakvol bleven en een extra dimensie aan de muziek gaven, maar met het gebruik van strijkers en orkestrale arrangementen blijft het altijd balanceren op een slap koord tussen kunst en kitsch. Bij Phanerothyme ging het goed, maar toch fijn dat ze wat meer ervan gegaan zijn.
Twee CD's die ik zeker zal gaan aanschaffen, in ieder geval. En blind ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 10-09-2002 01:30]

donderdag 26 september 2002 @ 11:31:52 #34
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5979990
Ik heb van de week de Serpentine EP aangeschaft, is inderdaad een stuk soberder en minder vol gearrangeerd als het geval was bij Phanerothyme.
De tracklisting:
1.Serpentine
2.Shane 2AM
3.Little Ricky Massenburg
4.Snafu
5.Fade to Gray (geen cover van )

Zie mijn vorige post voor een mening over Serpentine, het enige echt "nieuwe" nummer op deze EP vermoed ik. De rest lijkt meer op een vergaarbak van outtakes van voorgaande CD's.
Shane 2AM heeft wel wat weg van hun wat oudere werk ten tijde van Blissard (rustig opgebouwd, veel spanning, alleen de typische explosie die op Blissard en Trust Us de muziek van Motorpsycho typeerde is achterwege gelaten).
Little Ricky Massenburg had weer zo op Phanerothyme gepast met de volle arrangementen en ingehouden zang. Ik kan het niet beter typeren dan dat, maar de overeenkomsten met een aantal nummers op Phanerothyme zijn redelijk duidelijk (bijvoorbeeld met For Free en Landslide).
Snafu lijkt wel wat op een outtake van Let them eat Cake met de Beach Boys-achtige refreintjes en keyboardjes, in ieder geval... Die is denk ik live ook al een aantal keer gespeeld voor zover ik weet.
En Fade to Gray had wel weer gepast op wat meer "rockende" EP Barracuda.
Al met al toch een leuke EP... En over een paar dagen wordt It's a Love Cult dus uitgebracht. Ben zeer benieuwd in ieder geval.

woensdag 2 oktober 2002 @ 21:22:51 #35
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6078681
Ach ja... Laatste poging die ik onderneem om een oude topic nieuw leven in te blazen, anders start ik wel een keer een nieuwe over het nieuwe album. Maar ik heb hem zelf nu gekocht (kwam vandaag binnen ), en de eerste indrukken zijn positief. Al vind ik het dichter bij Let them eat cake liggen dan Phanerothyme, tot dusverre... Goed album in ieder geval.
  Trouwste user 2022 woensdag 2 oktober 2002 @ 21:24:48 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_6078722
De tijden van Demon Box hebben ze nooit meer benaderd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:25:37 #37
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_6078742
En zaterdag 23 november zijn ze live te aanschouwen in de paradiso. * dr_diablos twijfelt nog.
  Trouwste user 2022 woensdag 2 oktober 2002 @ 21:26:09 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_6078758
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:25 schreef dr_diablos het volgende:
En zaterdag 23 november zijn ze live te aanschouwen in de paradiso. * dr_diablos twijfelt nog.
Wel gaan mien jong.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_6078769
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:25 schreef dr_diablos het volgende:
En 3 November in de 013 Tilburg.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:29:43 #40
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6078814
Paradiso? Hmm, niet naast de deur, maar ik wilde ze toch al een keertje live zien... Treden ze dit jaar alleen maar op in Paradiso? Of ook wat meer naar het zuiden (effenaar of 013 of zo? )?
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:30:11 #41
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6078822
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:26 schreef Seborik het volgende:

[..]

En 3 November in de 013 Tilburg.

Dat bedoel ik dus!
bedankt voor de info, Seborik.
pi_6078879
Geen Tivoli?

Nou ja, 013 is ook goed te doen, vorige Motorpsycho concert waar ik naartoe geweest ben was ook steengoed.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:34:10 #43
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6078898
Maar goed, iemand anders hier nog die het nieuwe album gaat halen?
pi_6078945
Ik denk het wel, zijn de reviews een beetje positief? (niet dat dat iets hoeft te zeggen, overigens).
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:41:39 #45
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6079025
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:37 schreef Zander het volgende:
Ik denk het wel, zijn de reviews een beetje positief? (niet dat dat iets hoeft te zeggen, overigens).
Ik heb hierboven al wat info neergeplant, beetje naarboven scrollen... Maar mijn eerste indruk is positief. Heb verder nog geen recensies gelezen, maar ik verwacht dat het wel snor zit.
pi_6079095
Ah ik zie het, sinds de nieuwe layout heb ik de hinderlijke gewoonte om meteen de onderste post te openen. Maar het ziet er wel interessant uit. Ik heb trouwens ook naar die Jaga Jazzist cd gezocht, die leek me ook wel interessant, maar in Utrecht kon ik 'm nergens vinden...
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:48:18 #47
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_6079177
2 november in tivoli zie ik

De nieuwe cd ga ik zeker wel ff checken btw

pi_6085179
Jah... ze hebben zowel een nieuwe EP als een LP uit geloof ik... de workaholics...Hmm.. 013 en Paradiso is beide een eindje weg... hmm . Maar goed, album zekers even beluisteren een dezer dagen..
pi_6112139
gelukkig is het nieuwe album weer minder zoetig vooral carousel (nr5) is echt zo fantastisch. Oja ff over Jagga Jazzist ik heb hun cd A livingroom hush. Echt hele toffe muziek jazzie met een randje elektronica soms wat meer soms weer niet maar wel erg tof ff wennen dat wel. Maar ik heb echt overal gezocht voor de cd maar je moet m gewoon ff bestellen bij je favo platen zaak want hij staat zekers te weten wel in het bestand het duurde drie weken voordat ie er was. en ze staan 2nov in de paradiso dat gaat dus niet door voor mij want dan ga ik naar tivoli voor motorpsycho maar volgens de aardige progameur van de rotown staan ze 9 nov daar dus dat zou wel prettig zijn gewoon lekker in rotterdam. Oja over een paar weken Explosians in the sky bij ons in het waterfront (www.waterfront.nl) hele toffe band in een hele toffe zaal (ja ik werk r dus ff promoten) de moeite waard om uit te checken
pi_6112157
Gisteren wat dingen van het nieuwe album gehoord bij een vriend.
Klonk goed.
Helaas geen geld om hem te kopen op het moment, maar ik maak er wel eerst even een kopie van. Als hij echt goed is dan koop ik hem later nog wel.
Hmmzz....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')