Als je je eigen posting leest staat dat er wel.quote:Op zondag 6 februari 2005 14:32 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Tss.. sjappie.. Heb ik het over snelheidsovertredingen dan? Dat hij daar een boete voor heeft?
De aanklacht was smaad. Helaas voor jou heb ik van het gevalletje iets meer opgepikt dan jij. Zo weet ik dat de veroordeling die bij de eerste zaak werd uitgesproken in hoger beroep is vernietigd. Met andere woorden, een hogere rechter was van mening dat het niet om smaad ging. Wel eens gehoord van Satire? Daar is namelijk de verdediging op gevoerd. Dat wist jij allemaal niet hè. Maar je zit hier wel met een alwetend air allerlei rare ongefundeerde opmerkingen te maken, die er nog niet eens toe doen.quote:Jacobs heeft gewoon een boete gekregen omdat hij Spee niet mag.. So What?! Tis echt niet in het landsbelang dat hij Spee beledigd. Een rechter kan echt wel goed bepalen wat een goede straf is. En jammer voor Jacobs dat t zo'n hoge boete is, maar om hem nou financieel te steunen is toch gewoon waanzin..
Slechte argumenten? Ik heb ze nergens weerlegd zien worden. Ik heb alleen maar waargenomen dat er users zijn die beginnen te schelden als ze geen gelijk krijgen. Ik heb ook waargenomen dat mijn argumenten door anderen worden onderstreept. Jij vindt het slechte argumenten omdat je niet weet waar het over gaat.quote:En ja ik heb het topic helemaal gelezen, en het valt me op dat je continu de confrontatie aangaat met nog eens slechte argumenten ook.
Pardon? Het is schokkend om te zien dat je niet in de gaten hebt dat de gehele procedure meneer Spee geen cent kost. Daarbij is het nog veel schokkender om te zien dat je niet eens beseft dat Spee en mensen van het OM in feite collega's zijn.quote:Neem nou die post waarin je attendeert op het feit dat Spee 'toegang' zou hebben tot het OM. En dat hij overheidsgeld misbruikt. Slaat nergens op natuurlijk.
Hij mag rustig aangifte doen, alleen ga je jezelf misschien afvragen wat voor zin dat heeft als hij al een aantal keren bot heeft gevangen. Trouwens, een antwoord geef je zelf al, Spee is niet als persoon op de korrel genomen, zijn beleid is op de korrel genomen.quote:Spee wordt door Jacobs te kijk gezet door z'n beroep (ambtenaar) niet omdat hij een malle kop oid zou hebben. En waarom zou hij daarvan geen aangifte mogen doen?
Toe maar, alsof het tuftuf-weercommando moordaanslagen op hem pleegde. Je maakt er wel een beetje een drama van zeg.quote:Het is van nationaal belang dat Spee goed beveiligd wordt, alle ambtenaren, wat zeg ik.. iedereen moet gewoon over straat kunnen.
En wederom geef je hier weer zelf een antwoord, het hitlerplaatje komt ergens anders vandaan. Verder, waar haal jij vandaan dat het geen lieverdje is? Heb jij een dossier met strafzaken tegen hem? Waarschijnlijk niet hè. Je opmerking is dus gebaseerd op wat je eventueel op de tuftuf-site gezien hebt, maar nog veel waarschijnlijker op hear-say, uit wat je allemaal neerzet maak ik op dat je die site nooit hebt gezien.quote:En als er zulke dingen warden gepubliceerd als dat Hitler-plaatje dan ga je je toch afvragen waar het heengaat. OK, Jacobs had daar misschien niks mee te maken, maar een lievertje is hij zelf allerminst. Hij gooit het liefst nog ff wat olie op het vuur.
Je doet je voor als iemand die er tot in zijn nek in zit. Je hebt duidelijk weinig verstand van zaken als je zegt dat je het erg vind dat het Spee niks kost maar ondertussen bevestigd dat het Jacobs niet om de persoon maar om zijn beleid gaat. Zijn beleid is namelijk overheidswerk en dus een zaak voor het OM. Daarom kost het Spee niks.. Ik weet niet waarom daar uberhaupt nog een discussie voor nodig is.quote:Op zondag 6 februari 2005 17:10 schreef speedfreak1 het volgende:
Pardon? Het is schokkend om te zien dat je niet in de gaten hebt dat de gehele procedure meneer Spee geen cent kost. Daarbij is het nog veel schokkender om te zien dat je niet eens beseft dat Spee en mensen van het OM in feite collega's zijn.
[..]
Hij mag rustig aangifte doen, alleen ga je jezelf misschien afvragen wat voor zin dat heeft als hij al een aantal keren bot heeft gevangen. Trouwens, een antwoord geef je zelf al, Spee is niet als persoon op de korrel genomen, zijn beleid is op de korrel genomen.
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer om jou het inzicht te verschaffen dat je de zaken behoorlijk door mekaar haalt. Ik krijg sterk de indruk dat jij een beetje in het luchtledige om je heen loopt te trappen, niet gehinderd door enige kennis van strafrecht, privaatrecht, feiten en meningen. Nee, ik ben er zelf niet rechtstreeks bij betrokken, wel heb ik als geregeld bezoeker van die site meer kennis van het geval kunnen nemen dan een aantal anderen hier.quote:Op maandag 7 februari 2005 14:09 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Je doet je voor als iemand die er tot in zijn nek in zit. Je hebt duidelijk weinig verstand van zaken als je zegt dat je het erg vind dat het Spee niks kost maar ondertussen bevestigd dat het Jacobs niet om de persoon maar om zijn beleid gaat. Zijn beleid is namelijk overheidswerk en dus een zaak voor het OM. Daarom kost het Spee niks.. Ik weet niet waarom daar uberhaupt nog een discussie voor nodig is.
Als Jacobs meerdere malen voor hetzelfde vervolgd is geldt de regel nebis-et-idem oftewel.. Je kan niet meerdere keren voor 1 vergrijp veroordeeld zijn. Als zijn advocaat dat weet en de rechters weet te overtuigen dan had hij een sterke zaak en geen boete gehad. Maar blijkbaar is dat niet zo.
Dus moet hij gewoon de boete betalen voor de daden die hij begaan heeft.
Sorry, maar duidelijker dan de vraag: mag een overheidsdienaar de middelen van zijn werkgever gebruiken voor het bereiken van een privé doel? kan ik het niet maken. Die vraag heb ik nu diverse malen gesteld, en tot nu toe heb je die vraag nog niet één keer beantwoord. Wat is er vaag aan mijn beschuldiging?quote:Op zondag 6 februari 2005 11:04 schreef SCH het volgende:
Je wilde toch niet op de persoon spelen? Doe dan niet van die vage beschuldigingen.
Ik heb je al talloze malen verteld dat de man en zijn functie samenvallen. Hij is zo beschimpt vanwege zijn functie, dus mag hij natuurlijk middelen van zijn werkgever inzetten. Sterker nog: ZIJN WERKGEVER STAAT VOLLEDIG ACHTER HEM.quote:Op maandag 7 februari 2005 14:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Sorry, maar duidelijker dan de vraag: mag een overheidsdienaar de middelen van zijn werkgever gebruiken voor het bereiken van een privé doel? kan ik het niet maken. Die vraag heb ik nu diverse malen gesteld, en tot nu toe heb je die vraag nog niet één keer beantwoord. Wat is er vaag aan mijn beschuldiging?
Bewuste verdraaiing: het is geen privezaak, de man is vanwege zijn functie beledigd.quote:Op maandag 7 februari 2005 14:29 schreef speedfreak1 het volgende:
En houd nou eens het nutteloze gebral over tuftuf-snelheidsmaniakken gescheiden van waar het hier om draait, een in zijn ego aangetaste overheidsdienaar wendt overheidsmiddelen aan voor een privézaak.
En nog steeds heb je de vraag niet beantwoordquote:Op maandag 7 februari 2005 15:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb je al talloze malen verteld dat de man en zijn functie samenvallen. Hij is zo beschimpt vanwege zijn functie, dus mag hij natuurlijk middelen van zijn werkgever inzetten. Sterker nog: ZIJN WERKGEVER STAAT VOLLEDIG ACHTER HEM.
Dat lijkt me wel voldoende antwoord, de zaak is wat dat betreft ook volstrekt helder en dat hele gedoe over dat hij middelen van zijn werkgever gebruikt voor een prive-doel is een volstrekt non-issue dat imo gebruikt wordt om de man verder zwart te maken.
Leuk dat de rechter het in hoger beroep anders beoordeelde en het vonnis vernietigde. En verder wat ik al schreef, beleid valt niet te beledigen, die poster slaat op beleid, en niet op de persoon. Maar jij weet het misschien veel beter dan die rechter............quote:Op maandag 7 februari 2005 15:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Bewuste verdraaiing: het is geen privezaak, de man is vanwege zijn functie beledigd.
Het is een algemene vraag die niet op deze concrete kwestie van toepassing is. En dit topic gaat over deze concrete kwestie, dus daar reageer ik het op. Over andere vragen mag je een nieuw topic openen.quote:Op maandag 7 februari 2005 15:14 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En nog steeds heb je de vraag niet beantwoord
De zaak loopt nog, dus er valt nog niks over te zeggen - hij staat zelf op de poster, lijkt me toch raar om te stellen dat het niks met hem te maken heeft, zoals jij stelt. Maar goed, ook daar gaat het topic niet over - de man heeft het volste recht zich te verweren, net als Balkenende dat had.quote:Op maandag 7 februari 2005 15:17 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Leuk dat de rechter het in hoger beroep anders beoordeelde en het vonnis vernietigde. En verder wat ik al schreef, beleid valt niet te beledigen, die poster slaat op beleid, en niet op de persoon. Maar jij weet het misschien veel beter dan die rechter............
Waaaaaaaar heb je het over?!quote:Op maandag 7 februari 2005 14:29 schreef speedfreak1 het volgende:
En houd nou eens het nutteloze gebral over tuftuf-snelheidsmaniakken gescheiden van waar het hier om draait, een in zijn ego aangetaste overheidsdienaar wendt overheidsmiddelen aan voor een privézaak.
quote:Op maandag 7 februari 2005 18:24 schreef SCH het volgende:
Dat maakt de rechter wel uit.
URL bij toevallig?quote:Op maandag 21 februari 2005 14:29 schreef bolkedebeer het volgende:
Zojuist is bekend geworden dat de 4e (!!!) dagvaarding op grond van vormfouten niet ontvankelijk is verklaard. De weg voor een 5e dagvaarding staat daarmee wagenwijd open.
Zoals al eerder aangehaald zal Jacobs door deze gang van zaken weer op hoge kosten worden gejaagd. Bravo Openbaar Ministerie, procedeer belastingbetalende Nederlanders maar gewoon kapot.
Ik weet wel een url, maar die post ik hier liever niet, ik zit er niet op te wachten dat het gezellige webstekje waar mensen elkaar in hun waarde laten en op een normale manier met elkaar omgaan grondig wordt verziekt door een stel fokkers die het nodig vinden om aan de lopende band tegen kritische automobilisten aan te trappen. Ik kan wel quoten wat daar staat:quote:
Met andere woorden, die mensen die het allemaal zo goed weten krijgen het niet eens voor elkaar het spel volgens de regels te spelen, verspillen al doende de tijd van de rechter, de verdachte en de advocaat, en jagen de verdachte nodeloos op kosten. Waarbij de OvJ nog eens blijk geeft van het niet kennen van de wet......tsssk!quote:Ook dagvaarding nummer vier is op vormfouten gesneuveld.
Wederom bleken er bij het exemplaar van Frank Jacobs bijlagen te ontbreken.
Bovendien was de nieuwe dagvaarding binnen twee weken na de vorige
nietigverklaring betekend, dus nog vóór het moment dat de niet-ontvankelijkheid onherroepelijk was. Ook dat mag niet, dus dubbel pech voor OvJ Sarian. Undued
delay (het feit dat het buiten de gedaagde's schuld zo ontzettend lang duurt)
heeft Anker ook nog opgevoerd, maar zover kwam de rechter niet eens. In haar
afsluitend praatje waarschuwde de rechter Sarian vast dat, mocht hij met een
vijfde dagvaarding op de proppen komen, hij deze ook inhoudelijk beter zal
moeten voorbereiden. Sarian voelde zich er zichtbaar ongemakkelijk onder.
Bron: Anonieme inzending.
UPDATE:
Mr. Anker had, in tegenstelling tot die OvJ, wel z'n huiswerk gedaan.
Aannames van de OvJ als "De advocaat had zijn afschrift van de dagvaarding
gemakkelijk kunnen delen met verdachte" werden door Mr. Anker netjes
gepareerd. Het is niet aan de OvJ om te beslissen wie er wat moet delen
met een ander, je hebt gewoon maar een fatsoenlijke dagvaarding in elkaar
te flanzen. En nietjes zijn vast ook niet zo duur dat het OM daaraan failliet
gaat.
Feit is wel dat de OvJ heel erg zenuwachtig werd na betoog van Mr. Anker. Hij
bleef maar in z'n stukken bladeren en in z'n wetboekjes. Met een verbetenheid
en een blik in z'n ogen van "Ik zal iets vinden, of mijn naam is niet Seresta".
De daadwerkelijke inhoud van de stukken, dus datgene waar deze "zaak" over gaat,
is wederom niet ter sprake gekomen, mede omdat Mr. Anker direct in de aanval ging,
hiermee zowel de rechter als de OvJ compleet van hun stuk te brengen. Data werden
verwisseld, ontoelaatbaar gedrag van de OvJ werd aangetoond.
Kort en bondig: Hoewel de OvJ waarschijnlijk direct rapporteert aan Ome Koos had
hij er in zo'n belangrijke zaak (carrière-gewijze) wederom een potje van gemaakt.
De rechter was not amused en beet de OvJ inderdaad toe dat ze wat beter werk van
hem verwachtte. Als blikken konden doden...
Ik ken de eigenaar van dat stekje.quote:Op maandag 21 februari 2005 22:29 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ik weet wel een url, maar die post ik hier liever niet, ik zit er niet op te wachten dat het gezellige webstekje waar mensen elkaar in hun waarde laten en op een normale manier met elkaar omgaan grondig wordt verziekt door een stel fokkers die het nodig vinden om aan de lopende band tegen kritische automobilisten aan te trappen. Ik kan wel quoten wat daar staat:
[SCH]quote:[..]
Met andere woorden, die mensen die het allemaal zo goed weten krijgen het niet eens voor elkaar het spel volgens de regels te spelen, verspillen al doende de tijd van de rechter, de verdachte en de advocaat, en jagen de verdachte nodeloos op kosten. Waarbij de OvJ nog eens blijk geeft van het niet kennen van de wet......tsssk!
mijn vriendin en ik hebben al plannen om te emigreren jaquote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:30 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet immigreren naar bijv. belgie
Volgens mij is niet U, maar iemand anders de eigenaar van bedoelde website. Tenzij de tekst op meerdere sites is verschenen, ik trof het namelijk aan op een site die wordt gehost vanuit Almere.quote:
Toevallig de site die in mijn onderschrift staat?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:16 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Volgens mij is niet U, maar iemand anders de eigenaar van bedoelde website. Tenzij de tekst op meerdere sites is verschenen, ik trof het namelijk aan op een site die wordt gehost vanuit Almere.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |