abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 februari 2005 @ 18:06:44 #51
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_25253306
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:01 schreef Uddel het volgende:

[..]

Checkpoints?
Nee, want als die andere trein er niet is, rijd de ander wel goed. Het gaat er dus niet over dat die trein verkeerd rijd, alleen als het kruispunt bezet is. De trein komt uiteindelijk ook wel weer aan op zn bestemming, maar hij rijd gewoon niet meer de snelste weg
  Lieve Belg vrijdag 25 februari 2005 @ 18:41:59 #52
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_25253782
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:59 schreef Douwe het volgende:
Weet iemand of er een patch is die meer dan de standaard 40 vliegtuigen toe staat? Mijn luchtvaartnetwerk is ernstig overbezet maar ik mag geen nieuwe vliegtuigen meer kopen . Ik gebruik al OpenTTD en TTDpatch...
in de laatste nightlies van openttd kan je tot 5000 voertuigen hebben van elk etype. dus 5000 treinen, 5000 bus/kamion, ...
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_25253844
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:41 schreef Jump het volgende:

[..]

in de laatste nightlies van openttd kan je tot 5000 voertuigen hebben van elk etype. dus 5000 treinen, 5000 bus/kamion, ...
Kan je met die nieuwe nightlies ook meer stations/haltes/vliegvelden bouwen?
pi_25253934
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:06 schreef Douwe het volgende:

[..]

Nee, want als die andere trein er niet is, rijd de ander wel goed. Het gaat er dus niet over dat die trein verkeerd rijd, alleen als het kruispunt bezet is. De trein komt uiteindelijk ook wel weer aan op zn bestemming, maar hij rijd gewoon niet meer de snelste weg
Hm, met een checkpoint moet hij er sowieso langs, dan laat je hem toch wachten tot die andere trein voorbij is? Checkpoint voor de zekerheid dus
  Lieve Belg vrijdag 25 februari 2005 @ 19:29:41 #55
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_25254513
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:46 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Kan je met die nieuwe nightlies ook meer stations/haltes/vliegvelden bouwen?
64000 als ik me goed herinner
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_25254722
WTF! Waarom heb ik met TTDPatch geen treinen op het begin?
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:53:53 #57
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_25254898
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:52 schreef Uddel het volgende:

[..]

Hm, met een checkpoint moet hij er sowieso langs, dan laat je hem toch wachten tot die andere trein voorbij is? Checkpoint voor de zekerheid dus
... maar dat heeft ook geen effect . Dan gaat de trein nog de verkeerde kant om weg, om vervolgens het eerstvolgende punt op te zoeken om te keren. Het slaat gewoon nergens op


In deze situatie bijvoorbeeld. De trein komt rechts aan, moet links weg, maar daar rijd al een trein. In plaats van wachten rijd de trein dan de andere kant op om dan het eerstvolgende keerpunt op te zoeken (in dit geval op ongeveer 1 meter van het station ).
pi_25254961
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:42 schreef Uddel het volgende:
WTF! Waarom heb ik met TTDPatch geen treinen op het begin?
Omdat je 'startyear' te laag hebt ingesteld...

http://www.ttdpatch.net/Manual/New-Starting-Year.html
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_25255441
Path Based Signaling screenshots

goederenstation constante aanvoer van kolen, hout, staal, olie en afvoer van goods. Aangezien dit een groot station is waar meerdere treinen tegelijk aankomen of vertrekken (soms 4 of meer tegelijk!), is PBS een must:
goederenstation 1
goederenstation 2
goederenstation 3
goederenstation 4
goederenstation 5
goederenstation 6
goederenstation 7
goederenstation 8
goederenstation 9
goederenstation 10
goederenstation 11
goederenstation 12
goederenstation 13
goederenstation 14
goederenstation 15

eindstation hier komen vanuit drie richtingen personentreinen. Het is hier extra druk, omdat dit het eindstation is, elke trein maakt vier bewegingen op het emplacement: treinen die hier aankomen (1) worden eerst ge-unload, vervolgens gaan (2) ze naar het depot (verplichte serviceing), vervolgens gaan ze weer terug (3) naar het station om te laden. Daarna vertrekken ze weer (4) naar het volgende station. Ook hier is PBS een must:
eindstation 1
eindstation 2
eindstation 3
eindstation 4
eindstation 5
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_25255787
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:56 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Omdat je 'startyear' te laag hebt ingesteld...

http://www.ttdpatch.net/Manual/New-Starting-Year.html
Thx
pi_25257052
Ik snap niet wat m'n TTD nu raar bezig is, maar als ik bijvoorbeeld olie breng naar een oliefabriek, of mais naar een voedselfabriek, m'n trein lost het spul, maar ik krijg geen geld. Kijk ik naar het station waar ik het gelost heb, staat er: blabla en-routed from ....

Waar slaat dit op?
  Lieve Belg vrijdag 25 februari 2005 @ 23:08:07 #62
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_25258037
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 22:05 schreef Uddel het volgende:
Ik snap niet wat m'n TTD nu raar bezig is, maar als ik bijvoorbeeld olie breng naar een oliefabriek, of mais naar een voedselfabriek, m'n trein lost het spul, maar ik krijg geen geld. Kijk ik naar het station waar ik het gelost heb, staat er: blabla en-routed from ....

Waar slaat dit op?
als je ergens goederen wilt afleveren, geen Unload gebruiken. gewoon opdracht geven om naar dat station te gaan.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_25258873
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 22:05 schreef Uddel het volgende:
Ik snap niet wat m'n TTD nu raar bezig is, maar als ik bijvoorbeeld olie breng naar een oliefabriek, of mais naar een voedselfabriek, m'n trein lost het spul, maar ik krijg geen geld. Kijk ik naar het station waar ik het gelost heb, staat er: blabla en-routed from ....

Waar slaat dit op?
http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=FeederService
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_25263476
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 23:08 schreef Jump het volgende:

[..]

als je ergens goederen wilt afleveren, geen Unload gebruiken. gewoon opdracht geven om naar dat station te gaan.
Dat werkte bij mij altijd wel gewoon..
pi_25263512
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 11:35 schreef Uddel het volgende:

[..]

Dat werkte bij mij altijd wel gewoon..
http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=FeederService
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_25263684
quote:
Dat gaat over de FeederService, maar ik bedoel gewoon een plaats waar ze bijvoorbeeld olie nodig hebben, ik breng olie, ik zet op die plek Unload, en ze willen het niet? En-routing from....
pi_25264678
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 11:51 schreef Uddel het volgende:

[..]

Dat gaat over de FeederService, maar ik bedoel gewoon een plaats waar ze bijvoorbeeld olie nodig hebben, ik breng olie, ik zet op die plek Unload, en ze willen het niet? En-routing from....
Lees het nog eens door... en nog eens... en nog eens.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_25266722
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 13:07 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Lees het nog eens door... en nog eens... en nog eens.
Vaag.. eerder wou het wel op mijn manier, nu schijnbaar niet meer.. Thx anyway, het is iig gelukt..

Nu zit ik met het volgende probleem: Hoe stel ik de service interval in? Hij staat op 16,000 days, en die pijltjes links kan ik niet op klikken..

Ben weer helemaal verslaafd.. damn..
pi_25267358
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 15:55 schreef Uddel het volgende:

Nu zit ik met het volgende probleem: Hoe stel ik de service interval in? Hij staat op 16,000 days, en die pijltjes links kan ik niet op klikken..
Misschien is het dan toch beter als je de complete handleiding doorleest:

http://www.ttdpatch.net/Manual/


Heb ik ook een keer gedaan.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_25267580
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:49 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Misschien is het dan toch beter als je de complete handleiding doorleest:

http://www.ttdpatch.net/Manual/


Heb ik ook een keer gedaan.
K thx!

Heb het al zo'n tijd niet meer gespeeld..
  Lieve Belg vrijdag 4 maart 2005 @ 13:36:35 #71
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_25363023
bah, ik gisteren eens TTDPatch proberen doen werken maar het lukt me gewoon niet. ik mis altijd wel paar bestanden

denk dat ik wel altijd ergens verkeerde zip download
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg zondag 20 maart 2005 @ 21:05:37 #72
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_25619588
Goed nieuws voor de OpenTTD freaks die toch PBS (Path Based Signalling) willen gebruiken.

Lees het volgende topic eens door: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=14154
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_25620814
Heel toevallig las ik het ook vandaag ook in op het tt-forum ja. Moet me er maar eens in verdiepen, want zo te zien is het wel een mooie optie. Wel zitten er nog wat kleine bugs in als ik dat zo lees.
  Lieve Belg zondag 20 maart 2005 @ 22:21:36 #74
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_25621724
quote:
Op zondag 20 maart 2005 21:48 schreef Bak_Beest het volgende:
Heel toevallig las ik het ook vandaag ook in op het tt-forum ja. Moet me er maar eens in verdiepen, want zo te zien is het wel een mooie optie. Wel zitten er nog wat kleine bugs in als ik dat zo lees.
maar die bugjes zullen wel weggewerkt worden en dan bekomen ze toch een zéér schone functie in openttd

zitten ze terug boven het niveau van de ttdpatch (enkel nog newgrf en die stuff)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_25628315
Volledige support van de newgrf files zou zeker niet verkeerd zijn. Ik mis bijvoorbeeld die longvehicles en de tropicalset, die je wel met de ttdpatch kan spelen. Voor de rest is openttd veel handiger, ik noem maar bijv. de sneltoetsen die je kan gebruiken. En ik denk dat de ttdpatch wel aan zn limieten komt te zitten, terwijl openttd oneindig veel features kan bevatten (moeten er wel van die gekken blijven die al die features willen programmeren )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')