quote:
Op zondag 4 december 2005 14:11 schreef MaxMark het volgende:Omdat het nogal rustig is, ga ik maar ff pimpen met mijn "proefopstelling"
Een heleboel kolenmijnen bouwen (ik denk dat dr wel meer dan 200 staan), verbonden door stukjes station, die weer aan het hoofdstation verbonden zijn. In deze screenshot heeft het station 8 perrons, met zo'n 18 treinen op de route.
[
afbeelding]
Omdat het toch iets te druk werd en er wachtrijen ontstonden, heb ik het station uitgebreid tot 12 perrons, met 25 treinen op de route. Per 4 perrons komen ze samen tot 1 spoor, waardoor er 3 treinen tegelijk het station uit kunnen.
Het was even puzzelen met de seinen, maar nu worden de treinen altijd naar lege perrons geleid, zonder dat ze verkeerd rijden of onnodig stilstaan/keren.
[
afbeelding]
Zo, 't heeft een paar jaar gekost, maar het werkt leuk zo
Iemand die nog op- of aanmerkingen heeft, zodat het misschien nog efficiėnter kan?
Je kan de uitgangen van je station nog veel langer maken,
dus dat je zeg maar voor iede perron een trein lengte aan spoor achteraan hebt.
En dat ze DAN samenkomen per 4 (of minder) perrons.
Hierdoor kunnen je treinen sneller weer in het station rijden omdat een perron sneller leeg is.
Bij het 1e plaatje bijv wacht er op het 3e van onder perron nu een trein, met mijn suggestie blokeert die dan niet het perron
Wat je ook nog kan doen is meer aanvoer lijnen maken, dus niet 2 (zoals je nu hebt) maar meer.
Hierdoor kunnen treinen ook weer sneller in rijden. Het is mogelijk het zo op te zetten,
dat er 2-4 treinen tegelijk het station in kunnen rijden. Denk in jou geval 3.
Zal later vandaag even kijken of ik voorbeeldje kan maken.
Kan je wel voorbeeld met 2 treinen tegelijk laten zien
En als laatste advies, maak het allemaal van zelfde type trein.
Zodat je geen snelheid en kracht verschil hebt!
[edit - toevoeging]
Voorbeeld met 2 aanvoer lijnen: (openen, dan ctrl f5 bij mij)http://img483.imageshack.us/my.php?image=ttd8cg.jpgRood = pre-signal
Blauw = Combi signal
Geel = Exit signal (met wit erin iig
)
Treinen kunnen nu altijd gewoon doorrijden, tenzij het heel erg druk is,
dan moeten de 2 lijnen gaan kruisen en word het wel wachten
Maar dit is dus waarschijnlijk te voorkomen door langer spoor achter ieder perron te maken.
(Zoals je bovenin plaatje ziet bij het andere station)
[ Bericht 14% gewijzigd door Paeromius op 07-01-2006 14:41:27 (Toevoeging) ]