abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 2 februari 2005 @ 19:23:25 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_24887636
Wat begon met een enkele scheidsrechter die werd verdacht van omkoping is uitgegroeid tot een enorm schandaal.

De 25jarige scheidsrechter Hoizer heeft bekend wedstrijden te hebben gemanipuleerd. Hij verdiende duizenden euro's door wedstrijden te beïnvloeden.

Alles kwam aan het ligt doordat er enorme bedragen werden gezet op de bekerwedstrijd Paderborn-HSV, die de tweede klasser verrassend wist te winnen.

Wie was de scheids ? Idd Hoizer.

Hij heeft inmiddels bekend en de namen van 4 andere scheidsrechters genoemd die hetzelfde hebben gedaan als hij. Alles werd/wordt georganiseerd door een Kroatisch Goksyndicaat.

Verder zijn er inmiddels 32 andere personen verdacht waaronder spelers en teamleiders.

Ook zitten de 4 zwaarst verdachten achter de tralies. Iedere Duitse krant heeft het als belangrijkste voorpaginanieuws en de journaals openen er mee.

Volgens insiders is dit pas het begin van een enorme beerput, en zal het Duitse voetbalschandaal van 30 jaar geleden maar amateurwerk blijken te zijn.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24887668
Alle feiten even wat uitgebreid .

De omkoopaffaire houdt Duitsland nu al zo'n twee weken in een ijzeren greep. De zaak, die aan het rollen werd gebracht door Bild, met scheidsrechter Robert Hoyzer als middelpunt, breidt zich uit als een olievlek, waarbij het einde nog altijd niet in zicht lijkt. Bijgaand een overzicht van de nieuwsfeiten, insinuaties, verdachtmakingen en bekentenissen.

• De zaak komt aan het licht bij enkele wedkantoren, die een wel heel opvallende tendens constateren: bij verschillende wedstrijden, tussen een grotere en een kleinere club, wordt kort van te voren buitensporig ingezet op de outsider. En verdomd als het niet waar is: bij al die duels wint klein duimpje vervolgens óók.

• Bild pakt groot uit met Schiri Robert Hoyzer, pas 25 jaar oud. Hoyzer zou, zo zegt Bild, grof geld hebben verdiend aan het manipuleren van tenminste vijf wedstrijden. Eén van die wedstrijden is het bekerduel tussen regionalligaclub Paderborn en HSV. De semi-profs winnen verrassend met 4-2, onder meer door twee aanvechtbare strafschoppen én een rode kaart voor HSV'er Emile Mpenza (foto). De nederlaag kost coach Klaus Toppmöller, die al op de wip zit, zijn baan. Hoyzer verwijst alle aantijgingen naar het land der fabelen. 'Ik ben onschuldig', jokt de jonge arbiter

• Café King in Berlijn, eigendom van een Kroaat, blijkt het kloppend hart van een goksyndicaat. Robert Hoyzer, die een week nodig heeft om al huilend te bekennen dat hij inderdáád geld heeft aangenomen (75.000 euro) om wedstrijden te manipuleren, blijkt er een stamgast te zijn (geweest). Drie Kroaten worden door de Duitse politie gearresteerd.

• Het blad Focus komt met de namen van drie Hertha-spelers die door de gearresteerde Kroaten zouden zijn genoemd: Josep Simunic, Alexander Madlung en ex-Ajacied Nando Rafael. De eerste twee geven toe een jaar tot anderhalf jaar geleden wel eens in het Berlijnse Café King zijn geweest. Rafael weet van niks en is vooral boos dat zijn naam überhaupt ter sprake is gebracht. 'Mag dat zo maar, zoiets roepen?' Volgens Focus heeft het drietal een twijfelachtige rol gespeeld in het verloren bekerduel met Eintracht Braunschweig (2-3). Madlung kopte daarbij op wel heel vreemde wijze in eigen doel. Overigens kreeg Focus intussen een gerechterlijk verbod aan de broek om de namen van Madlung, Simunic en Rafael nog langer te noemen.

• De namen en bekentenissen volgen elkaar nu in rap tempo op. Thijs Waterink, oud-speler van onder meer TOP Oss en Karlsruher SC, bekent dat hij - als aanvoerder - voorafgaand aan Paderborn-Hamburger SV een bedrag van tienduizend euro heeft ontvangen van een onbekend iemand, bij wijze van 'aanmoedigingspremie'. Na afloop heeft hij het bedrag met zijn ploeggenoten gedeeld. Hoewel er sec gezien geen sprake is van omkoping, zet Paderborn de Nederlander op non-actief.

• Hoyzer klapt uit de school en zou de namen hebben genoemd van maar liefst negen spelers, nog eens drie scheidsrechters en een official die een rol zouden hebben gespeeld in de affaire. Eén van de arbiters die Hoyzer erbij lapt, is Jürgen Jensen, die Kaiserslautern-Freiburg (3-0, 27 november vorig jaar) zou hebben gemanipuleerd. Het is daarmee voor het eerst dat er ook een Bundesliga-duel ter sprake komt. Een andere arbiter die wordt genoemd, is Dominik Marks. De official die voor schut gaat heet Wieland Ziller, baas van de Dresdner scheidsrechtercommissie. 'Onzin, ik heb niks wederrechtelijks gedaan', zegt Ziller.

• Bild meldt op woensdag dat de politie huiszoekingen heeft verricht bij Jürgen Jansen, Dominik Marks en Wieland Ziller. En de Duitse voetbalbond onderzoekt (behalve Paderborn-HSV en K'lautern-Freiburg) nog eens zeven verdachte wedstrijden. Eén daarvan is de bekerwedstrijd 1. FC Nürnberg-LR Ahlen. De semi-profs van Ahlen stonden bij rust nog met 2-0 achter, maar winnen uiteindelijk het duel verrassend met 3-2, met een man minder, in de verlenging.

pi_24887676
Hoyzer was een groot talent, maar nu lijkt ie me gebroken.

Al mag je niet op hem schelden, las ik op VI. Dan krijg je rood.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 2 februari 2005 @ 19:26:00 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_24887686
Goeie post Voreg.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24887733
Welk schandaal was er 30 jaar geleden? Toen was ik nog niet eens in de maak.
  Trouwste user 2022 woensdag 2 februari 2005 @ 19:32:07 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_24887812
Had te maken met Schalke04 weet niet precies meer wat er gebeurde maar had ook te maken met omkoping.O.a. Klaus Fisher was er bij betrokken waardoor hij het WK-74 miste.

woensdag 2 februari 2005 @ 19:35:07 #7
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24887859
Het verhaal van Ghako in de VI vandaag over de voormalige USSR-corruptie komt dichterbij.
Ik vind het erg vermakelijk allemaal.
  Trouwste user 2022 woensdag 2 februari 2005 @ 19:38:48 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_24887940
Het is idd vermakelijk.Maar wie zegt dat dit soort dingen niet ook in Nederland voorkomen.

woensdag 2 februari 2005 @ 19:47:33 #9
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24888144
Dacht ik ook al aan. Dat zou niet vermakelijk zijn.
Maar ik acht geen enkele scheids uit ons corps daarpienter genoeg voor.
pi_24888280
Ik was vorige week in Oostenrijk op vakantie en idd alle journaal openden ermee(de duitse zenders), ik kon de helft niet helemaal volgen want mijn duits is brak maar nu blijkt het best wel grootschalig te zijn, ik ben benieuwd waar het eindigt.
pi_24888464
Ik vertrouw Madlung en Simunic alvast niet!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 2 februari 2005 @ 20:26:39 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_24888869
Met terugwerkende kracht staat John de Wolf ook in de beklaagdenbank.

pi_24889279
Ik vind het in ieder geval wel een interessante kwestie. Het zal nog wel een tijdje onrustig blijven in het Deutsche voetbalwereldje. Bild smult!

In Belgie weten ze ook niet wat ze er mee moeten, je krijgt gelijk allerlei verdenkingen:
quote:
België geteisterd door omkoopschandaal

Het omkoopschandaal bij voetballers en scheidsrechters blijft zich maar uitbreiden. Niet langer is het een probleem van de Duitse voetbalwereld, want nu blijkt ook België te kampen met een fraudezaak. Het betreft Sammy Greven die uitkomt voor FC Brussels.

Greven beging tijdens het duel met La Louviere een opzichtige overtreding waardoor FC Brussels met 0-1 verloor. FC Brussels-trainer Emilio Ferrera verdenkt Greven van opzet en heeft hem uit de selectie gezet.

"Ik had maandagavond een gesprek met de voorzitter waaruit bleek dat de trainer niet meer met mij wil samenwerken. Hij verwijt me dat ik die strafschopfout zondag opzettelijk maakte. Ik besef dat ik in de fout ging, maar ik had op geen enkel moment de bedoeling om mijn ploeg te benadelen’’, verklaarde Greven.

bron: voetbalprimeur
That's all folks!
  woensdag 2 februari 2005 @ 20:46:13 #14
113467 Pinpas
pinnen is een keuze
pi_24889315
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 20:44 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het in ieder geval wel een interessante kwestie. Het zal nog wel een tijdje onrustig blijven in het Deutsche voetbalwereldje. Bild smult!
Niet alleen Bild ... Nederland ook
the primary role of the government is to protect the property from the majority
pi_24889518
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:47 schreef pfaf het volgende:
Dacht ik ook al aan. Dat zou niet vermakelijk zijn.
Maar ik acht geen enkele scheids uit ons corps daarpienter genoeg voor.
Pfff 2 penalties in 1 helft PSV-RBC
  Trouwste user 2022 woensdag 2 februari 2005 @ 21:07:41 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_24889779
De derde inmiddels

pi_24889833
De derde, en dat was GEEN penalty en GEEN overtreding
pi_24890846
Nederland nu ook al betrokken...
pi_24899210
Volgens Hoyzer
quote:
Nachdem Hoyzer laut Bild insgesamt neun Spieler - Thijs Waterink, Alexander Löbe, Georgi Donkov (alle SC Paderborn), Tomislav Piplica (Energie Cottbus), Laurentiu Aurelian Reghecampf (Alemannia Aachen), Steffen Karl, Marcus Ahlf (beide Chemnitzer FC), Ignjac Kresic und Torsten Bittermann (beide Dynamo Dresden) - drei Referees - Jansen, Dominik Marks (Stendal) und Felix Zwayer (Berlin) - und den früheren FIFA-Schiedsrichter Wieland Ziller beschuldigt hatte, in die Manipulationen verwickelt zu sein, gab es von fast allen Seiten Unschuldsbeteuerungen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_24899223
Met betrekking tot Janssen gaat het om de wedstrijd K'lautern - Freiburg, waar hij twee overtredingen van Jancker onbestraft liet, waar doelpunten uit vielen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_24904512
Piplica woeha!!! Die maakte ooit het domste eigen doelpunt ooit, als keeper. Ik geloof het gelijk!
www.thuisuiteten.nl
pi_24904704
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:06 schreef methodmich het volgende:
Piplica woeha!!! Die maakte ooit het domste eigen doelpunt ooit, als keeper. Ik geloof het gelijk!
Wat deed hij dan?
  Trouwste user 2022 donderdag 3 februari 2005 @ 17:28:38 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_24904885
Het wachten is op de eerste grote naam die er bij is betrokken.

pi_24905030
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:18 schreef VoreG het volgende:

[..]

Wat deed hij dan?
De bal stuiterde op zijn hoofd, zo de goal in.
www.thuisuiteten.nl
pi_24905234
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:28 schreef tong80 het volgende:
Het wachten is op de eerste grote naam die er bij is betrokken.

Kahn en Ballack levenslang geschorst .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')