IMHO rijd je op een halfords look-a-like bike maar zet er een andere achter derailleur op, en je kan er best wat mee. Verwacht alleen wel om sneller voor kosten te staan ivm vervanging.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik heb hem destijds voornamelijk gekocht voor de gewone weg maar ook om af en toe mee in het bos te crossen. Ik had toch wel een beetje verwacht dat ie daar tegen kon, dat is ook wat mij verteld is bij de verkoop.
Ook was ik in de veronderstelling dat deze prijs/kwaliteit verhouding toch wel redelijk was. Ik ben toen erg veel winkels langsgegaan en heb diverse modellen bekeken. M'n budget was destijds wel max 1000 gulden, dus daar zat ik ook een beetje aan vast.
Ik heb juist voor dit merk gekozen en een als betrouwbaar bekend staande fietsendealer bij ons in het dorp omdat ik wel in de gaten had dat de fietsjes van halfords niet echt goed zijn. En GF naar mijn idee leuke kwalitatieve instappertjes had.
Toch kut als je iets koopt en er geen kennis van hebt.
hmm, nu ga ik een beetje twijfelen of ik deze dus ga opwaarderen. Welk type/merk achter derailleur zou ik dan bijvoorbeeld moeten kiezen? is dit zelf makkelijk te monteren, of kan ik dit beter laten doen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:57 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
IMHO rijd je op een halfords look-a-like bike maar zet er een andere achter derailleur op, en je kan er best wat mee. Verwacht alleen wel om sneller voor kosten te staan ivm vervanging.
onder crossen versta ik het rijden van een aantal nederlandse mtb-routes. Zoals bij hellendoorn, heerde, posbank arnhem etc. Deze bestaan voornamelijk uit bospaadjes en landweggetjes.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:18 schreef juliusbackpacking het volgende:
ik zou zeggen definieer crossen. waar , wat hoe, hoevaak, zijn genoeg mensen die een mtb zoeken voor afentoe wat terreinwerk. uhh terreinwerk??? wtf dan bedoelen ze als ze een keer over een grasveld rijden.
Ik weet niet wat je onder 'achter' verstaat, maar voor 250 heb je van deore de voor- en achterderailleur, cassette, crank en ketting. Als ie voor 250 euro alleen een Deore achterderailleur wil monteren word je volgens mij nogal genaaid. Die dingen kosten iets van vier tientjes. Nogal hoog uurloon rekent die man dan.quote:Op zaterdag 17 september 2005 13:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Net even bij de fietsenmaker geweest. Kosten om m'n GF op te knappen met deore achter zijn 250 eurie's.
Nee. Zeker gezien het verhaal van hierboven.quote:Hij had nog een Koga staan, welke XT afgemonteerd was en vroeg hier 600 euro voor met inruil van mijn GF, is die prijs een beetje ok?
De nieuwwaarde was volgens hem ommenabij de 1800 euro, fiets was iets van 2 jaar oud.
250 euro is voor achterderailleur, casette, ketting, tandwielen, krankstel, remblokjes en 2 uur werk.quote:Op zaterdag 17 september 2005 13:28 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je onder 'achter' verstaat, maar voor 250 heb je van deore de voor- en achterderailleur, cassette, crank en ketting. Als ie voor 250 euro alleen een Deore achterderailleur wil monteren word je volgens mij nogal genaaid. Die dingen kosten iets van vier tientjes. Nogal hoog uurloon rekent die man dan.
[..]
Nee. Zeker gezien het verhaal van hierboven.
ja een bel vond ik zo saai, toeter is leukerquote:Op zondag 18 september 2005 11:39 schreef hellmondunited het volgende:
die toeter
dan lach je je ook rot als je ineens omkijkt omdat er getoeterd wordt.. want dan verwacht je zoiets totaal nietquote:Op zondag 18 september 2005 13:48 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
ja een bel vond ik zo saai, toeter is leuker
heb je weer iets nieuws?quote:Op zondag 18 september 2005 15:27 schreef juliusbackpacking het volgende:
waarom je beperken tot 1 fiets als je er ook 4 kan hebben
niet echt de ruimte + cashflow voorquote:Op zondag 18 september 2005 15:27 schreef juliusbackpacking het volgende:
waarom je beperken tot 1 fiets als je er ook 4 kan hebben
Toeters zijn de shit.... Alleen is de mijne helaas overleden (kapot gevroren, het kunststof was bros geworden)quote:Op zondag 18 september 2005 13:48 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
ja een bel vond ik zo saai, toeter is leuker
Als er gewicht af moet, moet eerst m'n pens eraf!quote:
whehe mn banden wegen al 1500gram p/s dus die toeter kan er nog wel bij.quote:
Gisteren anderhalf uur erop gereden, dus kan nog niet heel veel erover zeggen, maar tot nu toe bevalt 'ie goed. Stuk comfortabeler dan mijn oude Specialized ProLong zadel en S-Works BodyGeometry (waar ik de rails van gebroken had ). Alleen is al wel één van de stickers er half af, maar ach. Het merk zit er mooi opgestikt, alleen "type"-sticker is dus snel weg. Dat I-Beam systeem werkt erg makkelijk, en is volgens mij ook wel sterk. En doordat er een beetje ruimte tussen de I-Beam en het zadel zit, krijg je een beetje 'vering'. Ze zijn nu in de aanbieding bij Barracuda. Er is ook een freeride-versie van, de I-Sky.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:52 schreef Mute_Me het volgende:
Nice spul, zit dat zadel een beetje lekker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |