abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24877420
Het lijkt mij fijn om kennis en ideëen uit te wisselen over deze opleiding.. En uiteraard met name de decentrale selectie!

Voor al wie mee wil doen aan deze opleiding en de decentrale selectie, je moet je echt NU aanmelden anders ben je te laat (je moet voor 01-03-2005 aangemeld zijn bij de IB-groep, de IB-groep heeft een transactie periode van 2 tot 3 weken).

Voor mijzelf is dit geheel éxtra spannend want voor mij hangt alles af van de decentrale selectie omdat ik deze als 21+test ga maken. Ik heb al heel veel mensen ontmoet die ook zich dit jaar gaan aanmelden op de HVU.

Nou mensen, laat je horen!
  woensdag 2 februari 2005 @ 06:20:12 #2
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24877434
Das een duidelijke OP..... Decentrale selectie? 21+test?

Maar nee, ik ga niet naar de HvU
  woensdag 2 februari 2005 @ 07:07:43 #3
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24877493
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 06:12 schreef Soraya20 het volgende:
Het lijkt mij fijn om kennis en ideëen uit te wisselen over deze opleiding.. En uiteraard met name de decentrale selectie!
Waarom uiteraard met name de decentrale selectie?
quote:
Voor al wie mee wil doen aan deze opleiding en de decentrale selectie, je moet je echt NU aanmelden anders ben je te laat (je moet voor 01-03-2005 aangemeld zijn bij de IB-groep, de IB-groep heeft een transactie periode van 2 tot 3 weken).
Ten 1e: volgens mij doe je niet "mee" met een opleiding, het is toch geen voetbaltoernooitje ofzo?
Ten 2e: wat kan jou het rotten of andere mensen zich op tijd aanmelden? Zeker met wat je hierna zegt dat het voor jou extra spannend is, die loting... Als meer mensen zich op tijd inschrijven heb jij alleen maar minder kans op een opleidingsplaats...
Ten 3e: die mensen hebben nog bijna 4 weken de tijd en die regelen dat heus zelf wel... en als ze dat niet doen, dan moeten ze gewoon helemaal niet aan die opleiding beginnen, want dan wordt het toch niks...
quote:
Voor mijzelf is dit geheel éxtra spannend want voor mij hangt alles af van de decentrale selectie omdat ik deze als 21+test ga maken. Ik heb al heel veel mensen ontmoet die ook zich dit jaar gaan aanmelden op de HVU.

Nou mensen, laat je horen!

- Van wat ik gehoord heb is die 21+ test een eitje.
- Waarom is het voor jou alleen éxtra spannend? Ben jij de belangrijkste aankomend student ter wereld ofzo?
- Waarom open je dit topic als je toch al heel veel mensen hebt ontmoet die zich gaan aanmelden?
- En waarom om 6.12 uur?

* BBQ-kip mompelt iets over: "dan kun je zo'n sacho reactie verwachten, zeker van mensen die ene nachtje doorgehaald hebben"...

[ Bericht 3% gewijzigd door BBQ-kip op 02-02-2005 07:50:42 ]
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_24877570
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 07:07 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Waarom uiteraard met name de decentrale selectie?

Ten 1e: volgens mij doe je niet "mee" met een opleiding, het is toch geen voetbaltoernooitje ofzo?
Ten 2e: wat kan jou het rotten of andere mensen zich op tijd aanmelden? Zeker met wat je hierna zegt dat het voor jou extra spannend is, die loting... Als meer mensen zich op tijd inschrijven heb jij alleen maar minder kans op een opleidingsplaats...
Ten 3e: die mensen hebben nog bijna 4 weken de tijd en die regelen dat heus zelf wel... en als ze dat niet doen, dan moeten ze gewoon helemaal niet aan die opleiding beginnen, want dan wordt het toch niks...
[..]

- Van wat ik gehoord heb is die 21+ test een eitje.
- Waarom is het voor jou alleen éxtra spannend? Ben jij de belangrijkste aankomend student ter wereld ofzo?
- Waarom open je dit topic als je toch al heel veel mensen hebt ontmoet die zich gaan aanmelden?
- En waarom om 6.12 uur?

* BBQ-kip mompelt iets over: "dan kun je zo'n sacho reactie verwachten, zeker van mensen die ene nachtje doorgehaald hebben"...
? Wat ben jij in hemelsnaam voor een mafketel?!? Waarom vraag jij mij ter verantwoording voor dingen die totaal niet ter zake doen?

Maar goed, misschien is het hier wel gebruikelijk om de achterdocht zelve uit te hangen.. Laat ik geen spelbreker zijn en je achterdochtige honger naar info stillen.

Ik gun iedereen dezelfde kansen als ik zelf heb, hoewel ik zelf erg enthousiast ben over de toelatingstest. Misschien ben je niet op de hoogte van de toestand op de school van Journalistiek in Utrecht, maar er doen jaarlijks 700 mensen mee aan de decentrale selectie.. En slechts 180 plaatsen worden vrijgegeven aan de dus 180 beste studenten. Een normale 21+ is een eitje, ik geloof ook wel dat dit toelatingsexamen ook niet al te moeilijk zal zijn.. Echter zit er een druk achter om als 1 van de 180 beste uit de bus te komen. Je moet alles van het nieuws weten.

Ik ben geweldig naar dit toelatingsexamen toe aan het leven, dus het leek mij wel fijn om wat "lotgenoten" te zoeken.

Ik bedoelde niet dat iemand mee zou doen aan de opleiding, meer aan de decentrale selectie en de voorselectie-loting etc. Daar doe je wel degelijk aan mee (mierenneuker!).

Voor mij is het extra spannend omdat ik niet dezelfde kansen heb gehad als andere studenten aan vooropleidingen: Ik heb dus geen Havo, VWO, of MBO-diploma.. Ik kan niet mee loten dus is voor mij alles afhankelijk van de decentrale selectie, zoals ik al zei: Ik maak hem als 21+test.

Waarom zo vroeg? De ochtendstond heeft goud in de mond.

[ Bericht 1% gewijzigd door Soraya20 op 03-02-2005 13:15:06 ]
pi_24882547
fix je 'quote' ff Soraya, dat leest makkelijker

Wat is een 21+? Colloqium Doctum?
pi_24884056
Ik heb me daar ook ingeschreven.
pi_24900320
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 13:40 schreef Singa het volgende:
fix je 'quote' ff Soraya, dat leest makkelijker

Wat is een 21+? Colloqium Doctum?
Inderdaad, een colloqium doctum maar op het HBO hebben ze daar een minder chique woord voor genomen. :p

Overigens ga ik ook een colloqium doctum doen bij de studie Media & Cultuur, wat wel een flinke voorbereiding vereist omdat je een bepaald geschiedenisboek moet bestuderen.
pi_24912132
2 april ga ik meedoen met de selectietoets
Ik vind het nu al spannend
Narf!
  maandag 7 februari 2005 @ 12:08:49 #9
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_24968785
Ik ben gedwongen dit jaar ook weer mee te doen na het niet slagen vorig jaar.
Terwijl ik iets van 24e was bij die toets

Hier was vorig jaar trouwens ook een leuk goed lopend topic over. Zoek en lees t even zou ik zeggen:)
pi_25005895
quote:
Op maandag 7 februari 2005 12:08 schreef PLAE@ het volgende:

Ik ben gedwongen dit jaar ook weer mee te doen na het niet slagen vorig jaar.
Terwijl ik iets van 24e was bij die toets

Hier was vorig jaar trouwens ook een leuk goed lopend topic over. Zoek en lees t even zou ik zeggen:)
Dat topic heb ik gelezen, hopelijk komen er nu weer zo veel reacties.
Wel balen dat je niet was geslaagd, naja als je vorig jaar 24e was, moet het nu ook wel goed komen

(Dit is btw de username van mijn vriend)
Narf!
pi_25006187
Trouwens...
Zijn er al mensen werkzaam bij de lokale media? En zou dit invloed hebben op de uitslag?
Het is toch ook de bedoeling dat je een cv schrijft?
Narf!
pi_25079708
Ik heb er ook 'zin' in. Ik doe ook mee aan de 21+ toets. Overigens valt het wel mee qua voorbereiding/moeilijkheidsgraad. Een actualiteitentoets, artikel/betoog en een motivatie. Het is in je voordeel als je al ervaring op hebt gedaan in de journalistiek (vanzelfsprekend).
pi_25113128
Ik ben erg benieuwd of er al mensen bericht hebben gehad van de HvU over de toelatingstest? Ik heb zelf namelijk nog niks gehoord. Sta bij de IB wel al ingeschreven.

Nog even een kanttekening voor mensen die net als ik al een HBO diploma op zak hebben; deze telt sinds dit jaar niet meer mee voor de loting helaas.

Groeten Maike
pi_25115521
Daar hoor je eind maart pas iets van!
pi_25251576
Ik heb me ook ingeschreven!
Ben benieuwd naar die deselectietoets, best wel spannend vind ik 't.
pi_25481697
Ik heb me ook ingeschreven...

al ben ik er nog niet helemaal uit of ik dit of communicatiewetenschappen wil doen...

(maargoed, waarschijnlijk hoor ik toch niet bij de beste 180 )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')