Drie dagen maar???quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:40 schreef Skinkie het volgende:
3 dagen als het goed is... kijk het probleem is niet zo zeer het water zelf, maar de dingetjes die er altijd nog in blijven zitten (en gaan groeien)
maar ik vond nog een topic: Kan water oud worden?
Ik ben altijd bang dat ik zonder kom te zitten.....ik dacht toch dat het geen kwaad kon.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:42 schreef Stuart het volgende:
Nou, ik zou het gewoon om de dag verversen
De kosten zijn dusdanig laag dat je dat makkelijk kunt doen
En waarom 4 flessen, als je het toch niet zóveel drinktIk bedoel, je vult de koelkast alweer terwijl er nog genoeg ligt
![]()
haha , dat vraag ik me ook af, waarom in de koelkast doen als het uit de kraan bijna even koud is. Vooral nu het buiten ook koud is, in de zomer ; OKquote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:56 schreef mart81 het volgende:
Mijn kraanwater is doorgaans ijskoud, heb ik geen koelkast voor nodig..
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:18 schreef Oldbie het volgende:
Ik vind kraanwater best lekker. Ik ben niet zo één die water in flessen of kartonnen pakken koopt om dan in de koelkast te leggen. Ik heb 4 flessen die ik met kraanwater vul en dan in de koelkast doe zodat ik altijd lekker koud water heb.
Nu vroeg ik mij kortgeleden af wat de houdbaarheid van kraanwater is. Ik heb namelijk geen volgorde in het leegdrinken van die flessen. Ik pak er gewoon een en als hij leeg is vul ik hem en leg hem weer in de koelkast. Het kan dus zo gebeuren dat er een fles twee maanden onaangeroerd in de koelkast blijft liggen.
Kortom, heeft iemand enig idee wat de houdbaarheid van kraanwater is?
onder microorganismen behoren ook schimmels en algen..quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:48 schreef Keios het volgende:
Als er bacteriën zouden in groeien, zou je het zien. Bacteriën groeien trouwens niet (of nauwelijks) bij koelkasttemperatuur dus kun je het volgens mij lang bewaren in een frigo.
Pardon? Heb jij ooit wel eens een bacterie gezien zonder microscoop? Als een bacteriekolonie zo groot is dat je hem al kan zien met het blote oog heb je die fles wel heel lang laten liggen... En bacteriën en andere micro-organismens groeien wel degelijk bij koelkasttemp...quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:48 schreef Keios het volgende:
Als er bacteriën zouden in groeien, zou je het zien. Bacteriën groeien trouwens niet (of nauwelijks) bij koelkasttemperatuur dus kun je het volgens mij lang bewaren in een frigo.
Ik ben laborant dus ja, ik heb al kolonies gezien onder een microscoop.quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Pardon? Heb jij ooit wel eens een bacterie gezien zonder microscoop? Als een bacteriekolonie zo groot is dat je hem al kan zien met het blote oog heb je die fles wel heel lang laten liggen... En bacteriën en andere micro-organismens groeien wel degelijk bij koelkasttemp...
Legionella kan ook in drinkwater voorkomen!! Maar het groeit voor al in drinkwater van een bepaalde temperatuurquote:Op donderdag 3 februari 2005 18:42 schreef Herdenking het volgende:
ok daar zit wat in. Maar b.v. de legionella bacterie zie je ook niet maar kan toch zeer gevaarlijk zijn (speelt overigens niet bij drinkwater weet ik).
Klopt het komt er bijna altijd wel in voor zelfs. Maar het drinken brengt geen gevaar met zich mee. Het is pas link als je aerosolen inademt/ Maar voor dit soort dingen moet je in Spanje en Turkije meer oppassen dan hierquote:Op zondag 6 februari 2005 11:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Legionella kan ook in drinkwater voorkomen!! Maar het groeit voor al in drinkwater van een bepaalde temperatuur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |