abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2005 @ 22:18:02 #1
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_24871839
Ik vind kraanwater best lekker. Ik ben niet zo één die water in flessen of kartonnen pakken koopt om dan in de koelkast te leggen. Ik heb 4 flessen die ik met kraanwater vul en dan in de koelkast doe zodat ik altijd lekker koud water heb.

Nu vroeg ik mij kortgeleden af wat de houdbaarheid van kraanwater is. Ik heb namelijk geen volgorde in het leegdrinken van die flessen. Ik pak er gewoon een en als hij leeg is vul ik hem en leg hem weer in de koelkast. Het kan dus zo gebeuren dat er een fles twee maanden onaangeroerd in de koelkast blijft liggen.

Kortom, heeft iemand enig idee wat de houdbaarheid van kraanwater is?
pi_24872344
3 dagen als het goed is... kijk het probleem is niet zo zeer het water zelf, maar de dingetjes die er altijd nog in blijven zitten (en gaan groeien)

maar ik vond nog een topic: Kan water oud worden?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  dinsdag 1 februari 2005 @ 22:41:38 #3
65997 Oldbie
pi_24872369
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:40 schreef Skinkie het volgende:
3 dagen als het goed is... kijk het probleem is niet zo zeer het water zelf, maar de dingetjes die er altijd nog in blijven zitten (en gaan groeien)

maar ik vond nog een topic: Kan water oud worden?
Drie dagen maar???
ik ga die andere topic maar eens bekijken...tnx
pi_24872386
Nou, ik zou het gewoon om de dag verversen
De kosten zijn dusdanig laag dat je dat makkelijk kunt doen
En waarom 4 flessen, als je het toch niet zóveel drinkt Ik bedoel, je vult de koelkast alweer terwijl er nog genoeg ligt
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 1 februari 2005 @ 22:43:33 #5
65997 Oldbie
pi_24872416
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:42 schreef Stuart het volgende:
Nou, ik zou het gewoon om de dag verversen
De kosten zijn dusdanig laag dat je dat makkelijk kunt doen
En waarom 4 flessen, als je het toch niet zóveel drinkt Ik bedoel, je vult de koelkast alweer terwijl er nog genoeg ligt
Ik ben altijd bang dat ik zonder kom te zitten.....ik dacht toch dat het geen kwaad kon.
Hamsteren
pi_24872439
interessant wel, ik heb wel dat na een week me water muf begint te ruiken, maar dan heb ik er al aan gesniffeld
  dinsdag 1 februari 2005 @ 22:47:49 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24872506
Schopje GC --> LIF
pi_24872686
Mijn kraanwater is doorgaans ijskoud, heb ik geen koelkast voor nodig..
pi_24872748
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:56 schreef mart81 het volgende:
Mijn kraanwater is doorgaans ijskoud, heb ik geen koelkast voor nodig..
haha , dat vraag ik me ook af, waarom in de koelkast doen als het uit de kraan bijna even koud is. Vooral nu het buiten ook koud is, in de zomer ; OK

Maar nu kan je toch als je water wil het vers uit de kraan drinken
sorry voor al m'n typfouten
pi_24873192
Zelf vind ik water alleen lekker als het des avonds uit de kraan komt en de kraan helemaal open staat, dus niet inschenken met een miezerig straaltje.
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_24875528
een dag of 3-4 is geen probleem. Zeker wanneer je het in de koelkast bewaard maar veel langer zou ik het niet bewaren.
  woensdag 2 februari 2005 @ 00:59:34 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_24875596
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:18 schreef Oldbie het volgende:
Ik vind kraanwater best lekker. Ik ben niet zo één die water in flessen of kartonnen pakken koopt om dan in de koelkast te leggen. Ik heb 4 flessen die ik met kraanwater vul en dan in de koelkast doe zodat ik altijd lekker koud water heb.

Nu vroeg ik mij kortgeleden af wat de houdbaarheid van kraanwater is. Ik heb namelijk geen volgorde in het leegdrinken van die flessen. Ik pak er gewoon een en als hij leeg is vul ik hem en leg hem weer in de koelkast. Het kan dus zo gebeuren dat er een fles twee maanden onaangeroerd in de koelkast blijft liggen.

Kortom, heeft iemand enig idee wat de houdbaarheid van kraanwater is?
dat vroeg ik me dus ook al een tijdje af (ik leg ook flessen kraanwater in de koelkast). Dus bedankt dat mij de moeite van het openen van een topic bespaard hebt
Niet meer actief op Fok!
pi_24882996
Ik zet de kraan altijd eventjes open en na 5 sec is het gewoon goed koud water, dus koelkast is dan niet nodig.
pi_24883258
Tja ik vind het koelkastkoud (graad of 4-5) toch lekkerder dan hoe het uit de kraan komt (graad of 10-15 vaak)
pi_24885405
Ik heb echt geen flauw idee wat jullie voor kranen hebben maar het is hier toch echt niet warmer dan 5 graden uit de kraan.
pi_24886135
Waar je je beter zorgen over kan maken is het feit dat er binnen in die flessen een mooie laag micro-organismen tegen de wand komt te zitten. Hoelang gebruik je die flessen? Ik zou een fles zeker niet langer dan 1 week gebruiken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_24887025
Als er bacteriën zouden in groeien, zou je het zien. Bacteriën groeien trouwens niet (of nauwelijks) bij koelkasttemperatuur dus kun je het volgens mij lang bewaren in een frigo.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_24887335
Het kan best een tijdje duren voordat je daadwerkelijk bacteriekolonies kan waarnemen. Dan kan het gehalte becateriën echter al behoorlijk hoog liggen.
pi_24887415
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:48 schreef Keios het volgende:
Als er bacteriën zouden in groeien, zou je het zien. Bacteriën groeien trouwens niet (of nauwelijks) bij koelkasttemperatuur dus kun je het volgens mij lang bewaren in een frigo.
onder microorganismen behoren ook schimmels en algen..
pi_24890450
Vers kraanwater gewoon in een glas meurt na een nachtje laten staan al helemaal en uit de koelkast vind ik het maar goor hoor..
  woensdag 2 februari 2005 @ 22:11:30 #21
65997 Oldbie
pi_24890895
Aan de reacties te lezen ben ik niet al te slim bezig. Ik ben er echter nog nooit ziek van geworden en het smaakte altijs wel goed. Niks muf ofzo.
Nouja, ik zal er voortaan wat beter op letten dan.
pi_24892304
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:48 schreef Keios het volgende:
Pardon? Heb jij ooit wel eens een bacterie gezien zonder microscoop? Als een bacteriekolonie zo groot is dat je hem al kan zien met het blote oog heb je die fles wel heel lang laten liggen... En bacteriën en andere micro-organismens groeien wel degelijk bij koelkasttemp...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_24892802
Zijn koelkast koelt tot 1 Kelvin
pi_24899583
!
pi_24905672
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Pardon? Heb jij ooit wel eens een bacterie gezien zonder microscoop? Als een bacteriekolonie zo groot is dat je hem al kan zien met het blote oog heb je die fles wel heel lang laten liggen... En bacteriën en andere micro-organismens groeien wel degelijk bij koelkasttemp...
Ik ben laborant dus ja, ik heb al kolonies gezien onder een microscoop.

Ooit op school moesten we regenwater meebrengen om te bekijken onder een microscoop. Opgevangen regenwater dat al een paar dagen binnenstond bij kamertemperatuur dus. Je zou er verwonderd van zijn hoe weinig bacterien en andere micro-organismen er inzaten. In kraantjeswater zullen er dus ook wel zo veel niet zitten.

En trouwens, een beetje bacteriën (micro-organismen, vuiligheid, what ever...)zijn niet zo slecht nog niet. 'Kampvitamienen' zoals we op de scouts zeggen. Je vergroot er je weerstand mee.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_24906047
ok daar zit wat in. Maar b.v. de legionella bacterie zie je ook niet maar kan toch zeer gevaarlijk zijn (speelt overigens niet bij drinkwater weet ik).

kampbacteriën zijn okay .
pi_24906400
Ik zou water na een maand zelfs nog drinken. Watjes
pi_24906456
Nog nooit gehoord dat het zo kort houdbaar is..
In een glas wat op het aanrecht staat ok, maar een dichte fles? Lijkt mij dat dat geen kwaad kan...
Ik heb altijd een fles siroop staan.
  zondag 6 februari 2005 @ 11:48:45 #29
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24950396
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:42 schreef Herdenking het volgende:
ok daar zit wat in. Maar b.v. de legionella bacterie zie je ook niet maar kan toch zeer gevaarlijk zijn (speelt overigens niet bij drinkwater weet ik).
Legionella kan ook in drinkwater voorkomen!! Maar het groeit voor al in drinkwater van een bepaalde temperatuur
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_24950628
Kijk eens op Verswater. Goed verhaal daar.
pi_24951871
quote:
Op zondag 6 februari 2005 11:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Legionella kan ook in drinkwater voorkomen!! Maar het groeit voor al in drinkwater van een bepaalde temperatuur
Klopt het komt er bijna altijd wel in voor zelfs. Maar het drinken brengt geen gevaar met zich mee. Het is pas link als je aerosolen inademt/ Maar voor dit soort dingen moet je in Spanje en Turkije meer oppassen dan hier .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')