abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24865550
Effe gezocht op navigatiesystemen á la TOM TOM GO. Ik kon me niet voorstellen dat er geen concurrent op de markt zou zijn.
Nu heb ik er één gevonden die kan de strijd aan:
De NAVMAN 510.

Maar ja, nu komt het, welke versie (Navman iCN 510 V3, Navman 510, Navman: iCN510 Pocket GPS)?

Kan je met een versie uit Amerika hier ook aan de slag
( http://shop2.outpost.com/product/4211294?site=sr:SEARCH:MAIN_RSLT_PG
en http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00064C3XC/qid=1107272288/sr=8-1/ref=pd_bbs_1/002-3380108-2242418?v=glance&s=electronics&n=507846), het scheelt nogal met de ruim ¤500,- in NL.

Zijn er ook gebruikerservaringen?

Ik lees het wel!
pi_24870508
Hiervoor kun je toch echt beter in PTA zijn
pi_24878502
wat is PTA - dit zijn toch echt GADGETS?
Maar als het hier niet past - knip en plak ik wel hoor.
pi_24896650
Er zijn nog wel meer alternatieven hoor.

Mitac heeft bijvoorbeeld de Mio 268 en 269 (http://www.pdashop.nl/product/15490)
quote:
De Mio 268 van Mio Tech is het nieuwe mobiele navigatie systeem van 2005. Met een geïntegreerde GPS antenne en ingebouwde accu kunt u tot vijf uur grenzeloos navigeren naar elke straat in de Benelux en tegelijkertijd MP3's luisteren.

De Mio 268 is een compleet multimedia en navigatie device in één. Met een ingebouwde SD-kaart slot kunt u al uw route kaarten opslaan. Naast de routekaarten kunt u ook MP3 bestanden opslaan en deze vervolgens tijdens het navigeren afluisteren. Ook is er een mogelijkheid om de namen van uw agenda en contactpersonen te synchroniseren zodat u uw kostbare informatie altijd bij u heeft.

Uiteraard is de 268 gemaakt om te navigeren, en dat kan de Mio zeker. De Mio 268 wordt geleverd met de kaarten van de Benelux op straatniveau. De Mio 268 wordt uit de doos rijklaar geleverd met Navigon Mobile Navigator software. Deze software is speciaal aangepast voor de Mio om in de landschapsmodus te werken. Zo heeft u een beter overzicht van de wegen. U navigeert gemakkelijk door de menu's door de touchscreen. U kunt de Mio met of zonder stylus bedienen. Het invoeren van een adres gebeurt door middel van het on-screen toetsenbord.

Het navigeren met de Navigon software kan in een conventionele 2D aanzicht. Met de 3D view heeft u een duidelijker overzicht bijvoorbeeld bij rotondes en onduidelijke kruizingen. De duizenden bezienswaardigheden die ingebouwd zijn zorgen ervoor dat u altijd weet welk restaurant, hotel, benzinepomp of parkeergarages er in de buurt zijn.

Er worden tevens fiets routes geleverd. Met de additionele bike holder kunt u uw Mio 268 ook overal naar toe meenemen op uw fiets.
En de Mio 269 heeft een 2GB HD erin zitten (en is ipv BNL voor EUR bedoelt)
pi_24898947
Of voor de survivors onder ons:

If you only walk on sunny days, you will never reach you're destination.
  donderdag 3 februari 2005 @ 11:34:24 #6
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_24898992
Medion heeft sinds kort toch ook een TOM-TOM-Go lookallike op de markt gebracht...
Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_24902003
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 11:31 schreef noon het volgende:
Of voor de survivors onder ons:

[afbeelding]
Die is echt prachtig
Als ik ooit nog een keer geld heb...
pi_24974505
Tom Tom is wel erg goed hoor. Mijn vader had zo'n NavMan maar dat was geen daverend succes. De ontvangst was bijvoorbeeld niet al te best.
  donderdag 12 mei 2005 @ 00:34:08 #9
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_26932357
Laten we dit topic maar ff kicken en er een algemeen Navigatie-topic van maken.

Oftewel alles wat met navigatie te maken heeft: met name voor je mobiel, pda en/of losse apparaten

zondag 22 mei 2005 @ 21:12:27 #10
45511 TimmyAsd
pi_27255441
Een leuk stukje:
quote:
Navigeren met de smartphone

De kans op verdwalen wordt steeds kleiner nu de mobiele telefoon dienst kan doen als persoonlijke routeplanner. Softwarebedrijf Route 66 introduceerde vorig jaar als eerste het navigeren via de smartphone. Inmiddels zijn ook de ANWB en TomTom in dit segment gestapt. De verwachtingen zijn alom hooggespannen.

Volgens Cees Kikstra (Route 66) heeft mobiel navigeren de toekomst. " Een mobiele telefoon heb je altijd bij de hand. Daarbij heb je op het toestel contactpersonen opgeslagen. Je hoeft maar op de knop te drukken en je kunt er meteen naartoe." Bij mobiel navigeren wordt de gebruiker lopend, fietsend of in de auto naar de plaats van bestemming geleid via driedimensionale kaartjes die zich aanpassen aan de positie en de snelheid. De gebruiker kan via een gprs-verbinding veelal automatisch actuele verkeersinformatie naar de mobiele telefoon laden. De systemen werken met een losse gps-ontvanger voor de satellietnavigatie die via bluetooth draadloos communiceert met het mobiele apparaat. Kikstra bestrijdt de regelmatig gehoorde klacht dat een mobiel systeem trager is dan bijvoorbeeld vast in de auto ingebouwde apparatuur. "Als dat zo was, dan zou het systeem niet verkocht worden."

Gyro-speedpulse
Monique van der Sanden van de ANWB, de organisatie die vorige maand de mobiele Enginyoy-navigatiedienst lanceerde, beaamt echter dat een mobiele routeplanner niet helemaal is te vergelijken met een vast systeem voor in de auto. "Buiten gps-gegevens worden daar veelal ook de omwentelingen van de wielen en de rijsnelheid meegenomen; de zogeheten gyro-speedpulse. Dergelijke vaak erg dure systemen zijn iets nauwkeuriger en denken beter vooruit."

Waar bij Route 66 alle informatie 'on board' op een geheugenkaart staat, maakt Enginyoy gebruik van een gprs-verbinding voor het laden van de routegegevens. Volgens Van der Sanden is het ANWB-systeem hierdoor constant actueel: "Op de server staan altijd de laatste kaartgegevens van heel Europa. Bij ons hoeven mensen dan ook geen geheugenkaartjes te wisselen als ze buiten de Benelux komen." Ook bij de ANWB-dienst kan de automobilist tussendoor nog een update met bijvoorbeeld actuele file-informatie binnenhalen. De klant betaalt alleen voor het gprs-dataverkeer. Volgens Van der Zanden kan het systeem in principe op elke slimme telefoon draaien; de Java-software waarop Enginyoy is gebaseerd is platformonafhankelijk. Route 66 Mobile Europa werkt in combinatie met slimme toestellen van diverse merken die draaien onder het besturingssysteem Symbian.

Concurrentie
Route 66 en Enginyoy hebben sinds enkele weken concurrentie van TomTom, dat met het pakket Mobile 5 eveneens gokt op de telefonische navigator. Ook bij dit pakket wordt een losse bluetooth gps-ontvanger geleverd, plus de benodigde software op geheugenkaartjes. De route-instructies worden op het scherm getoond en in Nederlands gesproken.

De weg kwijtraken is dus niet langer nodig, maar mobiel op koers blijven kost nog wel een paar centen. Houd rekening met zo'n 300 euro voor een los pakket. Bij Enginyoy heb je voor dat bedrag heel Europa, maar moet nog wel voor de gprs-minuten worden betaald. De Europese versie van Route 66 kost 399 euro. Bij sommige belabonnementen krijgt de klant evenwel een telefoon en mobiele routeplanner cadeau.
  zondag 22 mei 2005 @ 21:14:04 #11
45511 TimmyAsd
pi_27255514
Vraagje trouwens. Wat heeft gprs nou werkelijk te maken met een routeplanner op mijn smartphone. Verbinding tussen mijn telefoon en gps -module gaat via bluetooth, kaarten en routes staan op de mmc-kaart. Wat is precies de rol van gprs in dit hele verhaal en kan je dat er ook uithalen?
  Moderator maandag 23 mei 2005 @ 12:00:42 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_27269882
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:14 schreef TimmyAsd het volgende:
Vraagje trouwens. Wat heeft gprs nou werkelijk te maken met een routeplanner op mijn smartphone. Verbinding tussen mijn telefoon en gps -module gaat via bluetooth, kaarten en routes staan op de mmc-kaart. Wat is precies de rol van gprs in dit hele verhaal en kan je dat er ook uithalen?
Traffic info, flitscontroles e.d. kun je ophalen via GPRS. Dit wordt dan door het nav. systeem gebruikt om een andere route te bepalen, zodat je niet via die flitser hoeft te gaan of waarbij de file omzeilt wordt . Ik weet niet of je dat er uit haalt. Volgens mij is dat niet heel erg goedkoop, en t hangt er maar vanaf of je veel op de weg zit of niet. . Je hebt ook modules voor rond de 160 euro. Dat zijn een soort van GPS modules, maar die kunnen gebruik maken van de file- en flits informatie die via de RDS van je radio binnenkomt, dat is natuurlijk ook ideaal.

RDS is die informatie die voorbij komt in het display van je radio in de auto weet je wel. Bij Radio 538 bijvoorbeeld wordt via dat schermpje doorgegeven waar files en flitsers staan.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 23 mei 2005 @ 21:04:06 #13
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_27288145
GPRS wordt bij EnginYOY gebruikt voor het berekenen van de route voordeel is dat het programma heel erg klein is: geen kaarten nodig. En je kan dit overal gebruiken (afhankelijk van je dekking die je hebt bij je provider en bij EnginYoy). Daarnaast zal je EnginYOY ook op meerdere telefoons: D500, K750, 6230i gaan zien. Doordat er geen kaarten nodig zijn en enkel bluetooth en GPRS nodig zijn is het voor een breed scala telefoons te gebruiken.

GPRS kan ook gebruik maken zoals door degene boven mij gemeld voor file informatie of het ophalen van kaarten.

De smartphones bieden het voordeel om wat complexere progamma´s te installeren en zo deze om te laten gaan met kaarten ed. Voordeel is dat je alles al bij hebt om te navigeren en niet afhankelijk bent van iets anders dan je GPS en je smartphone.

Daarnaast doet dat stukje text laten denken alsof het pas dit jaar is maar de zweedse firma Wayfinder was de eerste met navigatie naar een smartphone te brengen, zo´n 2 jaar geleden al weer. Daarna kwam TomTom een jaar geleden met navigatie voor Symbian Series60 en Windows Smartphone smartphones. Al snel gevolgd door Route66 met enkel Series60 smartphones.

Nu heeft EnginYOY het pakket ook uitgebracht met een soort gelijk systeem als wayfinder, helaas hebben zowel TomTom als Route66 wayfinder, sinds ze de strijd aangingen, al flink overtroffen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_27289522
Ik wil een beetje gaan navigeren met de laptop. niet dat ik lopend, op de fiets of motor mn weg wil kunnen zien (nog niet) maar bijvoorbeeld in de auto gereden route kan bekijken en kaartjes van de wijk bekijken (dus wel navigeren in de auto)
kan ik dan het beste zo'n GPS muis kopen? of zijn er ook andere (goedkope) oplossingen?
Triumph - The most fun you can have between your legs in public.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:31:23 #15
56819 Kimske
Juf in wording
pi_27658865
hoi! Ik wil voor me lief een tomtom go kopen, maar ze zijn echt behoorlijk prijzig... Zijn er ook gelijkwaardige navigatiesystemen die wat betaalbaarder zijn?
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
  zondag 5 juni 2005 @ 22:32:28 #16
45511 TimmyAsd
pi_27658916
Ik ken persoonlijk alleen wayfinder, tomtom en route 66..

Zal allemaal wel rond de 300 euro zitten..
pi_27661733
Navman 510 (silver is benelux gold is europa) is een goed ding heeft alleen 1 nadeel. Maakt een fucking zacht geluid. is in een luidruchtige auto niet te verstaan. Wat wel een goed alternatief is is de bovengenoemde Mio 268/269, De Garmin Quest. Wat wel goeie navman's zijn zijn de 6xx series.

De instapper is de ICN610 kost tussen de 450 en 500 euro. Perfect scherm, goed ontvangst poi's in te laden via de pc met waarschuwing voor bv flitspalen. Zeer goeie luidspreker. Geen 3d weergave, maar dit ding is zo duidelijk in 2d en in de split screen weergave dat je het er uitstekend mee kunt doen.

Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
  maandag 6 juni 2005 @ 13:53:45 #18
56819 Kimske
Juf in wording
pi_27673948
is route 66 wat?? ik zoek eigenlijk iets van max. 350 euro..
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
  maandag 6 juni 2005 @ 14:28:02 #19
45511 TimmyAsd
pi_27675211
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:53 schreef Kimske het volgende:
is route 66 wat?? ik zoek eigenlijk iets van max. 350 euro..
Ik heb deze voor mijn mobiel. Werkt prima, geen problemen tot nu toe
  maandag 6 juni 2005 @ 14:29:02 #20
45511 TimmyAsd
pi_27675245
Maar ik zag bij verscheidene pc-winkels een PDA met houder en een navigatieprogramma voor iets van 340 euro.. Ben nu niet thuis, maar ik dacht deze bij MyCom gezien te hebben..

edit: http://213.206.102.189/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=58659&productType=1 voor 399 euro dus..
pi_27886107
Gezocht:

Goedkope navigatie bundel, maar waar moet je op letten? Er worden navigatiebundels aangeboden zonder software, wat zit er dan in die bundel vraag ik me dan af... En welk softwarepakket is dan het beste en wat zijn dan de systeemvereisten (geheugen/processor)?

Tis niet dat ik op zoek ben naar een apparaat voor 100 euri, mag best wat kosten maar het verschil tussen een PDA en een opzichzelfstaand navigatie apparaat is behoorlijk groot, maar het verschil onderling is wat onduidelijk, bedoel waar betaal je nou eigenlijk meer voor?

Greetz,
BATTAL
  Moderator maandag 13 juni 2005 @ 14:54:53 #22
16180 crew  CoolGuy
pi_27888337
Best een goede vraag eigenlijk, want ik zou zo 123 ook niet weten waar je nou meer voor betaald bij een Tomtom Go setje... ik denk omdat dat apparaatje dedicated tomtom is of zo ? Zo'n pakketje als wat jij beschrijft heb ik ook gekocht. Zat alles bij behalve de sofware. Maar verder zat er dus een pda, cradle, gps muis, 256mb kaartje, laadkabel voor in de auto, beschermtasje en zwanenek voor bevestiging in de auto in.

De navigatiesoftware moet je dus zelf regelen. Ik had tomtom 3, dus die heb ik geinstalleerd. Werkt prima. Nu heb ik tomtom 5 navigator geinstalleerd, en dat is vergeleken met tomtom 3 een ENORME vooruitgang. De snelheid van de kaart is enorm omhoog gegaan qua rotatie, hij vertraagd bijna niet meer in bochten en op rotondes. Verder kun je nu ook kiezen of je de snelste of de kortste route wil nemen, of een fietsroute, etc etc etc. Echt een vooruitgang.

Als je verder niets met een pda doet is het toch nog steeds goedkoper, maar als je bv wel de agenda functie van een pda gebruikt zou ik al ZEKER voor een pda gaan.
  Moderator maandag 13 juni 2005 @ 14:59:41 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_27888499
Ik heb zelf dus de Asus MyPal A620 gekocht. Ik heb deze set in maart van dit jaar gekocht bij MyCom voor 399 euro. Die pda staat bij Tomtom op de site vermeldt als een pda waar tomtom 5 NIET op zou draaien, maar hij werkt als een trein, dus dat is onzin. Ik denk dat Tomtom op zich het beste pakket is uit de mogelijke pakketten, maar dat is ieder voor zich.

Ik vind Tomtom prettig werken maar moet ook eerlijk bekennen dat ik nooit een ander pakket getest heb. Wel heb ik veel screenshots e.d. bekeken, maar tomtom vond ik toch het mooiste. Daar komt dan ook nog eens bij dat ik Tomtom 3 (het pakket) gekregen heb van een maat van me, omdat ik een andere baan kreeg waarbij ik veel op de weg zou zitten. Ik was al aan het kijken naar zo'n pakket met software erbij, maar omdat ik dat dus van een maat van me kreeg hoefde ik dus niet alles meer te hebben.

Ik lees wel veel op www.pocketpcclub.nl, daar is een forum en daar vind je heel erg veel informatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')