Ja idd, ze moeten gewoon een kamertje hebben met een bed en 1x in de maand ofzo mogen ze tv kijken... ze moeten ze straffen, niet vertroetelen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:24 schreef Eldiablo het volgende:
de gevangenissen in nederland zijn ook te luxe. Je gaat er heen om gestraft te worden, maar ze hebben dvd-spelers, tv's, playstations enz. Dat is toch gewoon te gek voor woorden?
ts vroeg om argumenten tegen, het is aan hem om ze te gebruiken, ik geef maar een voorbeeld; hoef ik het er toch niet compleet mee eens te zijnquote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:28 schreef Eldiablo het volgende:
@rezjeh: de meesten zien 'zitten' niet eens meer als een straf... we zijn er de fout in gegaan, in landen zoals thailand is het recidivisme stukken minder. hier in NL is het niet zo erg om even te gaan zitten... 3 maaltijden perdag, veel ontspanning...
als ze die situatie nou eens omdraaiden,?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:37 schreef Chandler het volgende:
Ja ik vind dat je gevangen best wat zwaarder mag behandelen, nu krijgen ze nog meer dan een gemiddeld werkloze... qua eten, en huisvesting dan.. owkee ook veel don'ts maar tja daar hebben ze het zelf toch naar gemaakt?
Ik zou zeggen geef ze niet ieder dag lekker eten maar gewoon standaard kost. Rijst met kip ofzo... en dat per week, iedere week een ander recept... niet 10 soorten ontbijt beleg maar 2 soorten?
Ach besparen kan snel maar dan is het weer niet humaan genoeg
Inderdaad, heb morgen een discussie met die stelling, en ik moet tegen zijnquote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:31 schreef cyberstalker het volgende:
huiswerktopic
Daar is zowel in als uit de gevangenis inderdaad een grote behoefte aanquote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:27 schreef MDKme2 het volgende:
OPLIJDING:
Zeker aanteraden misschien zelf verplicht te stellen. Gezien het feit dat er met een (goede) oplijding een grotere kans is dat de persoon in kwestie een baan vind na zijn straf te hebben uitgezeten. Er moet ook een leven NA de gevangenis mogelijk gemaakt worden.
Ehm Oplijding schrijf je als volgt: OPLEIDING!!!!!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:27 schreef MDKme2 het volgende:
OPLIJDING:
Zeker aanteraden misschien zelf verplicht te stellen. Gezien het feit dat er met een (goede) oplijding een grotere kans is dat de persoon in kwestie een baan vind na zijn straf te hebben uitgezeten. Er moet ook een leven NA de gevangenis mogelijk gemaakt worden.
Ik neem aan dat je uit persoonlijke ervaring spreekt gezien je spreek wijze("maar jullie moeten niet zo makkelijk oordelen als je er nog niet bent geweest!!").quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:41 schreef komkommertje het volgende:
Ehm Oplijding schrijf je als volgt: OPLEIDING!!!!!
Ik denk dat iedereen denkt dat ze het heel makkelijk hebben. Een tv moeten ze huren... en voor geld moeten ze werken! Misschien dat ze in jeugdgevangenissen spelletjes kunnen spelen maar over het algemeen kunnen ze dat niet hoor!
Waar ik ben geweest werkte het als volgt: Mensen konden werken, dan kregen ze een contract voor maximaal 20 uur in de week. Ze hebben 6 uur per dag dat ze in de "openbare hal" kunnen rondlopen. 1 Uur per dag dat ze een luchtje kunnen scheppen en 1 uur per week iets creatiefs.
Het is echt niet zo makkelijk als je denkt hoor.
Natuurlijk hebben ze er zelf voor gekozen, maar jullie moeten niet zo makkelijk oordelen als je er nog niet bent geweest!!! Gaan jullie jezelf maar eens opsluiten in en kamertje van 2 bij 3 met alleen een bed, een kast met 4 planken en een toilet met wasbak. En ga daar dan maar eens 2 jaar zitten.
Stel het wordt nog strenger dan worden de mensen gek, wil jij dan dat er psychoten rondlopen in de "vrije wereld" nadat ze hun straf hebben uitgezeten.
En ze hoeven maar een klein dingetje te doen en de ME komt om ze in een isoleercel te stoppen!
Ook in jeugdgevangenissen heeft men geen spelletjes.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:41 schreef komkommertje het volgende:
[..]
Ehm Oplijding schrijf je als volgt: OPLEIDING!!!!!
Ik denk dat iedereen denkt dat ze het heel makkelijk hebben. Een tv moeten ze huren... en voor geld moeten ze werken! Misschien dat ze in jeugdgevangenissen spelletjes kunnen spelen maar over het algemeen kunnen ze dat niet hoor!
Waar ik ben geweest werkte het als volgt: Mensen konden werken, dan kregen ze een contract voor maximaal 20 uur in de week. Ze hebben 6 uur per dag dat ze in de "openbare hal" kunnen rondlopen. 1 Uur per dag dat ze een luchtje kunnen scheppen en 1 uur per week iets creatiefs.
Het is echt niet zo makkelijk als je denkt hoor.
Natuurlijk hebben ze er zelf voor gekozen, maar jullie moeten niet zo makkelijk oordelen als je er nog niet bent geweest!!! Gaan jullie jezelf maar eens opsluiten in en kamertje van 2 bij 3 met alleen een bed, een kast met 4 planken en een toilet met wasbak. En ga daar dan maar eens 2 jaar zitten.
Stel het wordt nog strenger dan worden de mensen gek, wil jij dan dat er psychoten rondlopen in de "vrije wereld" nadat ze hun straf hebben uitgezeten.
En ze hoeven maar een klein dingetje te doen en de ME komt om ze in een isoleercel te stoppen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |