abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24847148
Welkom bij RJP voor Dummies

Opzet:

"RJP voor Dummies" is een spin off van Raad-je-Plaatje (RJP), het succesnummer van C&H. Ooit begonnen toen Yvonne hier de scepter zwaaide en nog steeds zwaait ,van stonde af begonnen door Seborik en verantwoordelijk voor hoge ogen op het wat reacties betreft altoos kwakkelende C&G forum van destijds.

Langzaam is Raad-je-Plaatje geëvolueerd tot een bezigheid voor ingewijden. Dit kwam vooral doordat gaandeweg de te raden plaatjes steeds moeilijker werden en dus steeds minder deelnemers trok. Alleen door een beroep te doen op mighty Google zijn de afgebeelde personen uiteindelijk te raden. Dit geeft natuurlijk niet, zolang degenen die eraan meedoen er schik in hebben. Echter hierdoor is Raad-je-Plaatje wel enigszins verwijderd geraakt van de oorspronkelijke bedoeling. Namelijk probeer het plaatje te raden gebruikmakend van de juiste vragen en je parate kennis.

"RJP voor Dummies" is een poging om die oorspronkelijke bedoeling van het spelletje weer in ere te herstellen, zonder verder afbreuk te doen aan Raad-je-Plaatje. Misschien een vergeefse poging, we zullen wel zien.

Wat we doen is dus een plaatje zetten, vragen stellen en dan zonder gebruik te maken van mighty Google de naam van het personage raden. De echte diehards in deze tak van sport kunnen dan mee blijven doen met Raad-je-Plaatje en het lekker knus houden. De dommere mensen, waaronder ik mezelf ook reken, kunnen dan terecht in "RJP voor Dummies

- 1e amendement: onraadbaar gebleken plaatjes kunnen, desgewenst, te vondeling worden gelegd bij onze goede buren van RJP
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24847166
Laatste plaatje van Fotoloog

But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24847182
Antwoord van Bimmel

Hal Ashby
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  maandag 31 januari 2005 @ 11:14:11 #4
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24847462
Morguh Posje
Hebbie een plaatje?
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_24847509
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:14 schreef Bimmel het volgende:
Morguh Posje
Hebbie een plaatje?

Ik ga wel ff zoeken Bimmel.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  maandag 31 januari 2005 @ 11:17:25 #6
71048 Tokay
makes your day!
pi_24847517
Holladiejeee, daar zijn we weer.
Kom maar op met de plaatjes. Niet te moeilijk aub.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_24847564
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  maandag 31 januari 2005 @ 11:20:50 #8
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24847572

Meneer is geen christen (zoals u kunt zien)
Schreef graag een gedichtje en gebruikte graag het een en 't ander aan hallucinerende middelen
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  maandag 31 januari 2005 @ 11:20:56 #9
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24847577
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:17 schreef Tokay het volgende:
Holladiejeee, daar zijn we weer.
Kom maar op met de plaatjes. Niet te moeilijk aub.
Hi scheet
Weekend weer overleefd?

Ben benieuwd wat voor een kiekje pos voor ons heeft....
  maandag 31 januari 2005 @ 11:24:13 #10
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24847628
Karzeuler, kan je jouw vrijmetselaar even parkeren?

Pos, mooie plaat van Pete Townsend hoor
pi_24847633
Pete Townsend.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  maandag 31 januari 2005 @ 11:26:17 #12
18772 pos
@@sweet@@
pi_24847662
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:24 schreef pyl het volgende:
Pete Townsend.
Ha die pyl
Pete is goed hoor
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  maandag 31 januari 2005 @ 11:26:31 #13
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24847664
Oh gut, hebben we tegelijk gepost

die ene is die bassist van de Wie, pete Townshend
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_24847683
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:26 schreef pos het volgende:
Ha die pyl
Pete is goed hoor
Pos
pi_24847724
Is dat Johnny 'the selfkicker' van Doorn, Karzeuler?
  maandag 31 januari 2005 @ 11:30:14 #16
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24847728
Okay, hier is die engerd van mij nog, maar dan een ander kiekje van hem

Er zijn zelfs liedjes over 'm gemaakt
  maandag 31 januari 2005 @ 11:32:04 #17
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24847757
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:30 schreef pyl het volgende:
Is dat Johnny 'the selfkicker' van Doorn, Karzeuler?
Neen
Nog wat hints, hij was met name in de jaren '60 en '70 zeer gelieft onder de rockscene
De Rolling Stones zijn nog een tijdje lid geweest van zijn sekte. Ze hebben zelfs een album aan hem opgedragen.
  maandag 31 januari 2005 @ 11:38:02 #18
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24847880
Hij is toch niet zo moeilijk?
Alice Cooper heeft zelfs nog een nummer over 'm gezongen.
"Doe wat u wil" was zijn credo.

correctie: De Rolling Stones waren niet lid van zijn sekte, maar van een sekte van een van zijn leerlingen
  maandag 31 januari 2005 @ 11:40:49 #19
18772 pos
@@sweet@@
pi_24847931
zegt me allemaal niks
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  maandag 31 januari 2005 @ 11:41:49 #20
71048 Tokay
makes your day!
pi_24847949
De stilte is oorverdovend.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
  maandag 31 januari 2005 @ 11:43:32 #21
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24847979
Nou zeg, jullie waren in je pubertijd vast allemaal brave tienertjes die niet naar hardrock luisteren?
pi_24848001
Psssst....Karzeuler, ik heb de naam van de goede man even opgezocht: veel te lastig voor dit topic. Probeer 't eens bij de buren.
  maandag 31 januari 2005 @ 11:46:43 #23
18772 pos
@@sweet@@
pi_24848029
ben nu wel nieuwsgierig
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  maandag 31 januari 2005 @ 11:48:08 #24
71048 Tokay
makes your day!
pi_24848048
Ik heb een eenvoudiger plaatje.
Posten?
  maandag 31 januari 2005 @ 11:49:22 #25
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24848070
Ik verklap 'm wel: Aleister Crowley
pi_24848077
Speciaal voor pos:
quote:
Doe wat u wil!
Het leven van Aleister Crowley

Magiër, seksmaniak en kindermoordenaar. Lawrence Sutin ging op zoek naar de ware afmetingen van Aleister Crowley, de beruchtste magiër van de 20ste eeuw.

Daar zit hij dan. Christina Foyle, de eigenaar van de beroemde Londense boekwinkel Foyle's, heeft hem die 15de september 1932 uitgenodigd als spreker voor Foyle's Literary Luncheon. Zijn onderwerp: 'The philosophy of Magick'. Verscheidene honderden mensen zijn naar Grosvenor House gekomen en na afloop van de lezing klinkt tevreden gemompel. Na de lunch ontstaat een lange rij, hoofdzakelijk vrouwen, die hem de hand wil schudden. Aleister Crowley, de zwarte magiër waar de kranten het altijd over hebben. Het apocalyptische beest 666, zoals hij zelf beweert. Zevenenvijftig jaar. Een dik, kaal heerschap met een ongezonde huidskleur, verslaafd (maar dat was nauwelijks bekend) aan heroïne en cocaïne. Een voor een schudden de dames hem de hand. Crowley glimlacht. Een paar weken later geeft hij een lezing in het laboratorium voor psychical research van de beroemde spokenjager Harry Price. Dit keer spreekt hij over 'The Elixir of Life: Our Magical Medicine'. Opnieuw wordt hij met argwaan en egards behandeld.

De Britse kranten, die Crowley gedurende de jaren daarvoor op de voet hadden gevolgd, tonen nauwelijks belangstelling. Twee jaar eerder nog was hij uitgenodigd door de Oxford University Poetry Society, maar de universiteit verbood de lezing – waarop zijn uitgever besloot de tekst van de lezing (een flauw soort rehabilitatie voor de Franse aristocratische kindermoordenaar Gilles de Rais) uit te venten. Het pamflet werd een groot succes en de kranten vulden hele kolommen met woede-uitbarstingen en verwensingen aan zijn adres. Crowley deed wat hij in dergelijke gevallen altijd deed: protesteren en genieten tegelijk.

Crowley is dan al dertig jaar een vertrouwd mikpunt voor de pers, sinds de 'veldslag in Blythe Road' in 1898. In die straat bevond zich toen het hoofdkwartier van de Hermetic Order of the Golden Dawn. Crowley, 23 jaar oud en volledig gefascineerd door het occulte, was een paar jaar daarvoor toegetreden tot dit esoterische genootschap. Over de inwijding schreef hij later: 'Ik had geen idee dat het een saaie formaliteit zou zijn en dat de leden voor het grootste deel verwarde burgermannetjes waren.' Maar hij meende dat de Golden Dawn hem persoonlijk iets te bieden had: de eerste stap op weg naar contact met de Verheven Meesters, die ergens vanuit de verte de mensheid beheersten: 'Ik zag mezelf binnengaan in de verborgen kerk van de Heilige Graal.'

Twee jaar later maakt een deel van de Londense leden van de Golden Dawn zich los van hun leider, Samuel Liddell McGregor Mathers, die zijn trouwe paladijn Aleister Crowley opdracht geeft naar Blythe Road te gaan om daar, verkleed als de Egyptische god Osiris, de opstandige leden een voor een tot absolute onderwerping te dwingen. Crowley komt te laat; de rebellen hebben het magische fort al in handen. Er wordt gedreigd met processen, beschuldigingen en vervloekingen vliegen heen en weer — kortom, de kranten smullen van deze magische oorlog.

Crowley vertrekt op stel en sprong voor een wereldreis die hem bijna voorgoed geneest van zijn belangstelling voor magie. Terug in Engeland trouwt hij met Rose Kelly. De huwelijksreis voert door Egypte, waar de piramiden zijn occulte verlangens weer aanwakkeren. Op de terugreis, weer in Caïro, besluit hij de oude Egyptische goden op te roepen. Tijdens de rituelen ontpopt Rose zich als een medium met als geleidegeest ene 'Aiwass'. Kort daarop raakt Crowley in de ban van het automatisch schrijven. Aiwass dicteert hem een compleet nieuw magisch werk met een verschrikkelijke boodschap: The Book of the Law.

Crowley is uiteraard vertrouwd met het fenomeen automatisch schrijven, maar zoals zoveel 'slachtoffers' van dit fenomeen kan hij de gewone psychologische verklaring ervoor niet accepteren. Was het werkelijk mogelijk dat een deel van zijn 'ik' een dergelijke gruwelijke leer zou kunnen verzinnen?

Aiwass onthult hem de leer van Thelema, van de pure wil (thelèma is Grieks voor wil). 'Do what thou wilt (doe wat ge wilt) is the whole of the law', zo luidt de Hoofdwet van Thelema. Of, in weer andere woorden van Aiwass: 'Pure wil, bevrijd van ieder doel, ontdaan van de lust naar resultaat, is in alle opzichten volmaakt.' De taak van de magiër is zich door middel van oefening, studie en magische rituelen bevrijden van alle herinneringen, angsten, normen en waarden die de pure wil in de weg staan, onderdrukken of vervormen. Ze moeten in vuur, bloed en godslastering ten onder gaan. Wat Crowley daarbij vooral verontrust, is een opmerkelijk wreed advies van de Egyptische god Ra-Hoor-Khuit (zoals doorgegeven door Aiwass): 'Offer vee, klein en groot: na een kind.' Het zijn dergelijke opmerkingen die ervoor zorgden dat de profeet van Thelema maar niet in het reine kan komen met zijn eigen openbaring. Hij vindt dat hij moest kiezen tussen zwart en wit: óf hij is volkomen gek en dit is het resultaat, óf het gaat hier inderdaad om een bovennatuurlijke openbaring en dan moet hij deze verkondigen. Maar een kind offeren? Crowley besluit dat dat overdrachtelijk bedoeld is: sperma was voldoende.

Voor Crowley, zoon van een rondreizend prediker, heeft bevrijding van normen en waarden alles te maken met seks. Niet alleen vanwege zijn preutse opvoeding en religieuze achtergrond; Crowley is biseksueel. Tijdens zijn studentenjaren te Cambridge vecht hij tevergeefs tegen dit (in die dagen onuitspreekbare) verlangen. Als profeet van de Thelema verkondigt hij geen onderdrukking maar bevrijding van alle verlangens en maakt hij naast heteroseksueel ook het homoseksueel geslachtsverkeer tot een probaat middel om met het goddelijke in contact te komen. In de loop der jaren — zijn zwervend leven voert van Londen naar Parijs, via Cefalú (Sicilië) en Berlijn weer terug naar Londen – verkent Crowley samen met steeds weer andere leerlingen/geliefden iedere denkbare vorm van geslachtsverkeer en drugsgebruik in combinatie met magische rituelen. Hij jaagt er zijn erfenis doorheen, plundert iedereen die hem nabij komt, maar contact met de goden is hem nooit echt gegund. Tot op hoge leeftijd blijft het bij proberen — en ondertussen rotsvast blijven geloven in eigen magisch kunnen.

Een onschuldig slachtoffer

Zijn grote doel is het vinden van een vrouw, een volmaakte hoer ('the scarlet woman', scharlaken vrouw) die bereid is samen met hem tot het uiterste te gaan en die de wereld dankzij hun magische seksuele verbintenis een bovennatuurlijk kind zou schenken, the Moonchild (het is ook de naam van Crowley's bekendste roman, gewijd aan dit thema). Aan vrouwen heeft hij jarenlang geen gebrek; aangetrokken door zijn reputatie en zijn ontegenzeggelijke uitstraling zijn velen bereid om zijn zichtbare armoede te negeren en zich volledig aan hem te geven. (Crowley's leven laat zich dan ook samenvatten als een lange keten amoureuze en financiële schandalen.) Maar slechts een paar van deze vrouwen is bereid om tot het rituele uiterste te gaan en worden door hem geschikt geacht als draagmoeder van de komende messias.

Bloed en andere lichaamsvloeistoffen spelen in de rituelen voorafgaand aan de verwekking een grote rol. Sperma van de magiër, menstruatiebloed van de scharlaken vrouw. De grootste magische kracht zou uitgaan van de vloeistoffen van een pasgeboren kind, maar voor zover bekend heeft Crowley het gruwelijke advies van de goden nooit opgevolgd. De verdenking dat hij ooit mensenoffers zou hebben gebracht, blijft hem echter zijn leven lang achtervolgen – dankzij de Britse sensatiepers. En als de pers genoeg heeft van haar eigen duistere suggesties, is Crowley best bereid om het vuurtje weer even op te stoken. In zijn na The Book of the Law meest invloedrijke publicatie, Magick, uit 1930 (Crowley gaf de voorkeur aan de middeleeuwse spelling) schrijft hij: 'Voor het hoogste spirituele werk moet men kiezen voor het slachtoffer dat de grootste en puurste kracht bevat. Een mannelijk kind, perfect onschuldig en met grote intelligentie, is het meest bevredigende en passende slachtoffer.' In een voetnoot vermeldt hij dat 'Frater Perdurabo' (Crowley's magische naam) dit offer tussen 1912 en 1928 ieder jaar ongeveer 150 keer had gebracht.

Het jaar 1930, het jaar van de publicatie van Magick en van de uitnodigingen door leden van het Londense establishment Christina Foyle en Harry Price, brengt niet de ommekeer waar Crowley van had gedroomd. Hij hunkert naar erkenning en respect, maar blijft de berooide internationale zwerver, verslaafd aan seks en drugs. Eind jaren '30 keert hij terug naar Engeland. De oorlog komt eraan, het Beest is ziek en leeft, praktisch vergeten, dankzij de goede zorgen van een handjevol bekenden en hospita's. Het enige magische centrum dat op zijn leer is gebaseerd, de Agape Lodge in Los Angeles, laat hem in de steek. De ellende begint met de komst van een (min of meer afgezwaaide) marineofficier, L. Ron Hubbard. Agape-leider Jack Parsons moet lijdzaam toezien (want de leer van Thelema laat geen jaloezie toe) hoe deze veelbelovende occulte leerling een verhouding begint met Parsons vriendin (Sara) Betty Northrup, de zuster van Parsons weggelopen vrouw. Tot Crowley's grote schrik begint Parsons dan aan een serie rituelen die hem een eigen scharlaken vrouw moet opleveren – en ze duikt zowaar nog op ook! In de zomer van 1946 gaat Hubbard er met Betty vandoor (een paar jaar later lanceert hij de wetenschap genaamd scientology) terwijl Parsons, een rakettenfanaat en een van de grondleggers van het Amerikaanse ruimtevaartprogramma, het contact met Crowley verbreekt.

Toch lijken zijn occulte inspanningen juist in deze donkere laatste levensjaren ook duurzame vruchten te dragen. Hij komt in contact met schilderes Frieda Harris en samen ontwikkelen ze het Crowleyaanse tarotspel, dat tot op de dag van vandaag veel gebruikt wordt. Een andere invloedrijke bezoeker is de occultist Gerald Gardner, die Crowley's boeken dan al heeft verslonden en daarna met name Magick uitgebreid zal plunderen voor het ontwerpen van de eerste magische handboeken voor heksenbijeenkomsten (zie Skepter, september 2000). Het is wellicht Crowley's belangrijkste bijdrage aan het moderne westerse occultisme. Crowley zelf heeft daar weinig of niets mee te maken.

In januari 1945 betrekt hij zijn laatste kamertje, in pension Netherwoods, bij Hastings. Een zieke maar keurige oude heer, dol op kinderen van de buren. Een van hen nodigt die lieve opa uit voor een verjaarspartijtje. Crowley verschijnt in de theatrale uitdossing waarin hij jarenlang poseerde om leerlingen te recruteren: in oosterse kledij, tulband op het hoofd, versierde dolk achter de buikband. Hij deed die middag niet meer dan zitten en lachen. De kinderen vonden het prachtig. Hij overleed op 1 december 1947.
  maandag 31 januari 2005 @ 11:50:16 #27
18772 pos
@@sweet@@
pi_24848085
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:49 schreef Karzeuler het volgende:
Ik verklap 'm wel: Aleister Crowley
zegt me niks
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  maandag 31 januari 2005 @ 11:50:57 #28
71048 Tokay
makes your day!
pi_24848099
Nog nooit van die goede man gehoord...

Oké, nieuw plaatje

maandag 31 januari 2005 @ 11:56:36 #29
71048 Tokay
makes your day!
pi_24848184
Ja?

Niet allemaal tegelijk!
  maandag 31 januari 2005 @ 11:57:11 #30
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24848192
is dat niet the one and only Michael Crawford
  maandag 31 januari 2005 @ 11:59:31 #31
71048 Tokay
makes your day!
pi_24848231
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:57 schreef Karzeuler het volgende:
is dat niet the one and only Michael Crawford
Heel juist, dat is hem.
Bekend geworden als de schlemiel Frank Spencer uit Some mothers do 'ave 'em.
  maandag 31 januari 2005 @ 12:01:13 #32
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24848258
overigens, voor mensen die zich afvroegen wat de link was tussen de Rolling Stones en Aleister Crowley, dat was dus The Church of Satan, waarvan de heren uit Liverpool eind jaren '60 bij aansloten.
Hoofd van die kerk was Anton Szandor Lavey, schrijver van het puberale geschrift "The Satanic Bible".

Hierbij meteen m'n 'raad je plaatje". Met wie heeft Lavey (links) een vrolijke babbel?

Degene die je moet raden staat rechts
pi_24848264
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:59 schreef Tokay het volgende:

[..]

Heel juist, dat is hem.
Bekend geworden als de schlemiel Frank Spencer uit Some mothers do 'ave 'em.
En dat is Cultuur
Historisch is het wel natuurlijk
Lurf is the message and the message is Lurf
  maandag 31 januari 2005 @ 12:03:21 #34
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24848289
Krantenartikel is uit 1980. De man die geraden moet worden zit in de politiek. Zijn vrouw maakt ketchup en ze zijn voor de buitenwereld lid van een christenlijke kerk.
Maar in Amerika is alles voor de show.
  maandag 31 januari 2005 @ 12:04:31 #35
71048 Tokay
makes your day!
pi_24848305
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:01 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

En dat is Cultuur
Historisch is het wel natuurlijk
Tuurlijk is dat cultuur.
  maandag 31 januari 2005 @ 12:04:40 #36
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24848307
Dat is onze 'tegen kandidaat' John Kerry...

-edit-
Karzeuler het is overigens ook leuk als de naam van de te raden persoon niet al te duidelijk is aangegeven in het plaatje
  maandag 31 januari 2005 @ 12:05:14 #37
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24848320
  maandag 31 januari 2005 @ 12:05:16 #38
71048 Tokay
makes your day!
pi_24848321
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:03 schreef Karzeuler het volgende:
Krantenartikel is uit 1980. De man die geraden moet worden zit in de politiek. Zijn vrouw maakt ketchup en ze zijn voor de buitenwereld lid van een christenlijke kerk.
Maar in Amerika is alles voor de show.
Oh, je vraag was serieus?
John Kerry.
  maandag 31 januari 2005 @ 12:05:28 #39
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24848327
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:04 schreef Bimmel het volgende:
Dat is onze 'tegen kandidaat' John Kerry...
Goh, hoe raad ge het zo?
  maandag 31 januari 2005 @ 12:07:59 #40
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24848362
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:05 schreef Bimmel het volgende:
[afbeelding]
Een meneer met een grijze baard die graag gepassioneerde lezingen houdt?
Politiek of wetenschappelijk?
  maandag 31 januari 2005 @ 12:09:18 #41
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24848375
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:05 schreef Tokay het volgende:

[..]

Oh, je vraag was serieus?
John Kerry.
Serieus met een
pi_24848440
Robert Altman?
  maandag 31 januari 2005 @ 12:31:35 #43
71048 Tokay
makes your day!
pi_24848681
De echtgenoot van Céline Dion?
  maandag 31 januari 2005 @ 12:48:15 #44
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24848892
Laat u vooral niet in den spreekwoordelijke 'amazing lure' leggen door meneers voorkomen.
pi_24848951
Shit, nu zie ik het.

Rex Hunt.
  maandag 31 januari 2005 @ 12:55:21 #46
71048 Tokay
makes your day!
pi_24848973
Goeie aanwijzing Bim.
Pyl was me net voor.
  maandag 31 januari 2005 @ 12:55:43 #47
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24848981
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:54 schreef pyl het volgende:
Shit, nu zie ik het.

Rex Hunt.
Juistem, was eigenlijk mijn openings plaatje in het vis-forum voor Posje
pi_24848990

Zo stel ik me pos voor.

Goedmakertje.
  maandag 31 januari 2005 @ 12:59:47 #49
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24849042
ieuw.....
  maandag 31 januari 2005 @ 13:02:12 #50
71048 Tokay
makes your day!
pi_24849076
Ehm...
pi_24849105
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:02 schreef Tokay het volgende:
Ehm...
Raad het plaatje, Tokay.
pi_24849145
Hier nog eens:

maandag 31 januari 2005 @ 13:07:39 #53
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24849168
Karen Mulder?
pi_24849213
  maandag 31 januari 2005 @ 13:15:04 #55
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24849258
Heb je haar telefoonnummer ook, dan kan ik even in mijn 'chick'-tionary kijken of ik haar niet stiekem al eens mee uit genomen heb...Al die blondjes lijken ook zooooo op elkaar
  maandag 31 januari 2005 @ 13:16:55 #56
71048 Tokay
makes your day!
pi_24849271
Is het een zangeres?
Patricia Kaas?
pi_24849300
Het is een zangeres, inderdaad, maar niet Patricia Kaas.

En ja, Bimmel, ze kan zich die avond met jou nog herinneren. Doet het nog zeer?
pi_24849345
Op deze foto zie je haar gezicht beter:

maandag 31 januari 2005 @ 13:30:06 #59
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24849440
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:19 schreef pyl het volgende:

En ja, Bimmel, ze kan zich die avond met jou nog herinneren. Doet het nog zeer?
Oh dat was die lompe Truus...
Stond de hele tijd boven op mijn tenen met die modderschuiten van haar.
Die heb ik meteen uit mijn adressen bestand getype-exed
En maar bellen, en maar bellen, maar ik heb mooi niet opgenomen.....
  maandag 31 januari 2005 @ 13:31:46 #60
71048 Tokay
makes your day!
pi_24849457
Bimmel!

ontopic:

Aimée Mann?
Heather Nova??
pi_24849504

Hint:

Misschien kan hij nog eens een leuk nummer over dat voorval schrijven, Bim.
  maandag 31 januari 2005 @ 13:45:20 #62
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24849631
Echt geen idee wie het is...
de kracht van verdringing is zo groot...
pi_24849654
Herken je meneer ook niet?
  maandag 31 januari 2005 @ 13:50:01 #64
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24849730
Nee eigenlijk niet goed te zien (ben ook een beetje scheel lijkt het wel)...
  maandag 31 januari 2005 @ 13:52:56 #65
71048 Tokay
makes your day!
pi_24849797
Dat is Diana Krall!

En die meneer is Elvis Costello. Toch?
pi_24849842
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:52 schreef Tokay het volgende:
Dat is Diana Krall!

En die meneer is Elvis Costello. Toch?
Tokay!!! Eindelijk. Ik wou nog zeggen dat meneer degene is die Bimmel vanavond een hijs voor zijn kanis komt geven vanwege belediging van zijn lieve echtgenote, maar dat was al niet meer nodig.
  maandag 31 januari 2005 @ 13:57:50 #67
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24849889
Elvis is wat ruimer om de middel geworden de laatste tijd....
Check, Diana, dat was het....Wat een Bunny Cooker is dat zeg
  maandag 31 januari 2005 @ 13:58:19 #68
71048 Tokay
makes your day!
pi_24849898
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:55 schreef pyl het volgende:

[..]

Tokay!!! Eindelijk. Ik wou nog zeggen dat meneer degene is die Bimmel vanavond een hijs voor zijn kanis komt geven vanwege belediging van zijn lieve echtgenote, maar dat was al niet meer nodig.
[afbeelding]
Haar gezicht kwam me al zó bekend voor (heb zelf twee cd's van haar ).
Maar goed, eindelijk plaatje geraden dus.
Wie doet de volgende? Bimmeltje?
  maandag 31 januari 2005 @ 14:01:04 #69
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24849952
Gisteren een film met deze meneer gezien.....huuuuuuh wat eng....

pi_24850037
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:01 schreef Bimmel het volgende:
Gisteren een film met deze meneer gezien.....huuuuuuh wat eng....

[afbeelding]
Was dat die film met Isabelle Huppert?

Wtf is een bunny cooker?
  maandag 31 januari 2005 @ 14:11:32 #71
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24850148
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:05 schreef pyl het volgende:

[..]

Was dat die film met Isabelle Huppert?

Wtf is een bunny cooker?
Nee, met Halle Berry...lekker griezelen....rrrrrr

Een Bunny Cooker is een afgeleide term van het karakter dat Glenn Close in Fatal Attraction neerzet. De obsessievelijke vrouw die zich niet wil neerleggen bij het feit dat de relatie voorbij is en het konijn van de dochter in de pressure cooker stopt....
Kan je je voorstellen dat dat een dame is die je moet ontwijken?
  maandag 31 januari 2005 @ 14:12:56 #72
71048 Tokay
makes your day!
pi_24850174
Hm, ik wilde eerst Gaston Starreveld zeggen, maar die heeft nooit in een film met Halle gespeeld.
Mocht 'ie willen.
pi_24850199
quote:
Een Bunny Cooker is een afgeleide term van het karakter dat Glenn Close in Fatal Attraction neerzet. De obsessievelijke vrouw die zich niet wil neerleggen bij het feit dat de relatie voorbij is en het konijn van de dochter in de pressure cooker stopt....
Kan je je voorstellen dat dat een dame is die je moet ontwijken?
Nog een gelukje voor Elvis dat jij d'r hebt gedumpt dan.
  maandag 31 januari 2005 @ 14:18:01 #74
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24850293
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:14 schreef pyl het volgende:

[..]

Nog een gelukje voor Elvis dat jij d'r hebt gedumpt dan.
Dude...don't get me started

Afijn, meneer hierboven speelt de bad guy in Gothika...
  maandag 31 januari 2005 @ 14:24:16 #75
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24850441
Een andere doen maar?
  maandag 31 januari 2005 @ 14:27:44 #76
71048 Tokay
makes your day!
pi_24850508
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:24 schreef Bimmel het volgende:
Een andere doen maar?
Ik heb die film niet gezien.
Weet derhalve het antwoord niet.
  maandag 31 januari 2005 @ 14:36:01 #77
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24850664
Het was John Carroll Lynch (als Sheriff Ryan in de film)

Zoek jij anders ook een leuke uit Tokaytje ...ik ga even snuffelen.
  maandag 31 januari 2005 @ 14:41:04 #78
71048 Tokay
makes your day!
pi_24850782
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:36 schreef Bimmel het volgende:
Het was John Carroll Lynch (als Sheriff Ryan in de film)

Zoek jij anders ook een leuke uit Tokaytje ...ik ga even snuffelen.
Okidokie, ben al aan het zoeken.
  maandag 31 januari 2005 @ 14:41:42 #79
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24850793
  Trouwste user 2022 maandag 31 januari 2005 @ 14:42:07 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_24850799
Yvonne Jaspers

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 31 januari 2005 @ 14:43:13 #81
71048 Tokay
makes your day!
pi_24850825
Ja, Bimmel, da's Yvon.

Hier een nieuwe breinbreker!
Meneer links, aub.

pi_24850836
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:42 schreef tong80 het volgende:
Yvonne Jaspers

Het gaat er hier tegenwoordig niet meer om of je haar naam kent, Tong, maar of je met 'r bent uitgeweest.

Maakt het iets lastiger, maar Bimmel weert zich kranig.
  maandag 31 januari 2005 @ 14:47:46 #83
18772 pos
@@sweet@@
pi_24850902
een belg Tokay?
enne pyl je hebt het weer helemaal goed gemaakt hoor
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  maandag 31 januari 2005 @ 14:48:23 #84
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24850914
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:43 schreef pyl het volgende:

[..]

Het gaat er hier tegenwoordig niet meer om of je haar naam kent, Tong, maar of je met 'r bent uitgeweest.
"Reet de Date" heet het ook wel....
  maandag 31 januari 2005 @ 14:51:35 #85
71048 Tokay
makes your day!
pi_24850979
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:47 schreef pos het volgende:
een belg Tokay?
enne pyl je hebt het weer helemaal goed gemaakt hoor
Nee, absoluut geen Belg.
Latino!
pi_24851016
Is dat die broer van Maxima?
  maandag 31 januari 2005 @ 14:56:46 #87
71048 Tokay
makes your day!
pi_24851082
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:53 schreef pyl het volgende:
Is dat die broer van Maxima?
Si!

Martín Zorreguieta.
  maandag 31 januari 2005 @ 14:59:15 #88
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24851125
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_24851132
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:56 schreef Tokay het volgende:
Si!

Martín Zorreguieta.
Ha, grappig. Laatste keer dat ik die zag was op 2 februari 2002.
  maandag 31 januari 2005 @ 15:00:30 #90
18772 pos
@@sweet@@
pi_24851148
mart visser
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  maandag 31 januari 2005 @ 15:00:49 #91
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24851156
Yep
pi_24851221
pi_24851527
Niemand????

Dit kán ik niet geloven....
  maandag 31 januari 2005 @ 15:17:21 #94
18772 pos
@@sweet@@
pi_24851537
leuke mevrouw maar komt me niet bekend voor
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24851561
quote:
Op maandag 31 januari 2005 15:17 schreef pos het volgende:
leuke mevrouw maar komt me niet bekend voor
Diane! Uhhhh...pos! Daar ben je!

Iets langer blijven zitten (na het programma van Sacha Baron Cohen, bedoel ik) en je kent 'r.
  maandag 31 januari 2005 @ 15:19:51 #96
18772 pos
@@sweet@@
pi_24851582
quote:
Op maandag 31 januari 2005 15:18 schreef pyl het volgende:

[..]

Diane! Uhhhh...pos! Daar ben je!

Iets langer blijven zitten en je kent 'r.
maar ik moet echt ff wat aan mn huis doen bleh...
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24851632
Lauren Ambrose
Claire Fisher in Six Feet Under
pi_24851667
quote:
Op maandag 31 januari 2005 15:22 schreef Scrutinizer het volgende:
Lauren Ambrose
Claire Fisher in Six Feet Under
Scrut!!!! Voor jou en inderdaad voor Claire :
  maandag 31 januari 2005 @ 15:27:32 #99
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24851751
pi_24851799
Is dat nou wat ze bedoelen met een 'gothic babe'?

En komt ze uit Praag?
  maandag 31 januari 2005 @ 15:35:06 #101
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24851896
All American girl
  maandag 31 januari 2005 @ 15:45:10 #102
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24852055
is dat niet een verknipte foto van Jessica Parker?
  maandag 31 januari 2005 @ 15:49:38 #103
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24852095
Neen
Haar vader zong en acteerde wel eens wat,haar ex ging van zwart naar wit.......
pi_24852096
Lisa Marie Presley
Aldus.
  maandag 31 januari 2005 @ 16:15:15 #105
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24852126
Lisa it is
  maandag 31 januari 2005 @ 16:48:22 #106
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24852409

Dame rechts
  maandag 31 januari 2005 @ 16:53:06 #107
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24852460
Fergie....
pi_24852487
Lilli Gruber?
  maandag 31 januari 2005 @ 17:04:50 #109
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24852584
Fergie is goed
  maandag 31 januari 2005 @ 17:19:01 #110
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24852725
  maandag 31 januari 2005 @ 17:39:27 #111
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24852998
Dodi?

We zitten wel lekker in de Britse royalty....
  maandag 31 januari 2005 @ 17:42:06 #112
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24853027
Dodi idd
  maandag 31 januari 2005 @ 17:54:39 #113
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24853152
pi_24853442
Blizzard-walk-picture...
pi_24854054
Is die linker knoppenschuiver toevallig Eros Ramazotti ?
  maandag 31 januari 2005 @ 22:10:11 #116
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24854069
Neuh
  maandag 31 januari 2005 @ 22:10:51 #117
18772 pos
@@sweet@@
pi_24854081
zijn ze duits?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  maandag 31 januari 2005 @ 22:15:00 #118
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24854164
Down under
pi_24854193
quote:
Op maandag 31 januari 2005 22:15 schreef fotoloog het volgende:
Down under
Limburgers
pi_24854234
Men at work
pi_24854260
De broertjes Finn ?
  maandag 31 januari 2005 @ 22:20:05 #122
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24854266
pi_24854315
quote:
Op maandag 31 januari 2005 22:20 schreef fotoloog het volgende:
Wanouweer ?
  maandag 31 januari 2005 @ 22:26:51 #124
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24854414
quote:
Op maandag 31 januari 2005 22:22 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wanouweer ?
Motje nou?
pi_24854511
quote:
Op maandag 31 januari 2005 22:26 schreef fotoloog het volgende:
Motje nou?
Antwoorden op mijn vragen...
  maandag 31 januari 2005 @ 22:33:55 #126
46794 Berkery
Fat bastard
pi_24854533
Savage garden oid
No Dukes of Hazzard in the classroom
  maandag 31 januari 2005 @ 22:36:26 #127
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24854595
Geen Finn bros
pi_24854608
quote:
Op maandag 31 januari 2005 22:36 schreef fotoloog het volgende:
Geen Finn bros
Dus het kunnen nog steeds Limburgers zijn...
  maandag 31 januari 2005 @ 22:42:16 #129
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24854689
Limburg...wasda?
pi_24854763
quote:
Op maandag 31 januari 2005 22:42 schreef fotoloog het volgende:
Limburg...wasda?
Daar heeft Rowen hèze een liedje over gemaakt:

"...'t is een kwestie van geduld
rustig wachten op de dag
dat de Maas heel Tilburg vult..."

[ Bericht 2% gewijzigd door fotoloog op 31-01-2005 22:49:51 ]
  maandag 31 januari 2005 @ 23:47:17 #131
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24855199
down under?
Australia of New Sealand?

zou zeggen die gasten van Man at Work?
  maandag 31 januari 2005 @ 23:53:47 #132
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24855340
is die rechter persoon niet John Farnham in zijn jonge jaren (little river band)
  dinsdag 1 februari 2005 @ 01:17:05 #133
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24856915
Hey St. Peter....
pi_24856930
Flesh in the Pan
  dinsdag 1 februari 2005 @ 01:19:32 #135
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24856948
Flash and the pan.........
pi_24856954
Ah, oké, ik was nog errug jong toen
  dinsdag 1 februari 2005 @ 01:22:16 #137
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24856976
Verschil moet er zijn...
  dinsdag 1 februari 2005 @ 01:30:33 #138
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24857066
okay dan
ja die waren ook van Down Under
kende wel wat muziek van ze, maar wist niet hoe ze der uit zagen
  dinsdag 1 februari 2005 @ 01:37:35 #139
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24857139
Wie een echte Leienaar is kent dit heerschap wel

Echter een oude foto van de groep
pi_24857826
Volgens mij is het Catapult, Karzeuler. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 08:51:28 #141
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24857838
Ja, maar jij komt vast uit Leiden, pyl
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24857855
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 08:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, maar jij komt vast uit Leiden, pyl
Anders had ik ze inderdaad nooit herkend.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 08:53:47 #143
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24857858
Teeny bopper band..........
  dinsdag 1 februari 2005 @ 09:14:33 #144
71048 Tokay
makes your day!
pi_24858017
Game on?

Goedemorgen trouwens.
pi_24858031
Goede morgen, Tokay. Da's geen fijne belichting geweest.

Effe peinzen, ik ken d'r wel, denk ik....
  dinsdag 1 februari 2005 @ 09:17:40 #146
71048 Tokay
makes your day!
pi_24858052
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:15 schreef pyl het volgende:
Goede morgen, Tokay. Da's geen fijne belichting geweest.

Effe peinzen, ik ken d'r wel, denk ik....
Denk maar rustig na.
Tsja, het is een vreselijke plaat.
En dat op de vroege morgen.
pi_24858092
Hmmm....toch even een leidraadje nodig. Is het een verlopen Amerikaanse actrice, of een voormalig tennister?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 09:22:30 #148
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_24858108
Ik gok op een crackhoer
Fingerbang... BANG! BANG!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 09:22:49 #149
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24858112
Hmmm heeft wel iets weg van Jane Fonda...
pi_24858243
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:22 schreef fotoloog het volgende:
Hmmm heeft wel iets weg van Jane Fonda...
In zekere zin wel, inderdaad. Maat het zal Jane toch niet zijn, bid ik....
  dinsdag 1 februari 2005 @ 09:37:33 #151
71048 Tokay
makes your day!
pi_24858268
Nope.
Integendeel.
Ze is telg van een zeer beroemd Amerikaans geslacht.
pi_24858418
Ach, het is een van de Kennedy'tjes? Rose niet, dat was de moeder. Maar hoe al die andere heetten?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 09:53:12 #153
71048 Tokay
makes your day!
pi_24858451
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:50 schreef pyl het volgende:
Ach, het is een van de Kennedy'tjes? Rose niet, dat was de moeder. Maar hoe al die andere heetten?
Je bent héél warm.
Dit is een nichtje van.
En getrouwd met een bekende buitenlandse spierbal.
Meer zeg ik niet.
pi_24858464
O ja, mevrouw Schwarzenegger.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 09:55:43 #155
71048 Tokay
makes your day!
pi_24858483
Maria Shriver-Schwarzenegger, it is.
Zwaar aan de anorexia, tegenwoordig.
pi_24858490
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:55 schreef Tokay het volgende:
Maria Shriver-Schwarzenegger, it is.
Zwaar aan de anorexia, tegenwoordig.
Tja, van haar zijn inderdaad mooiere plaatjes gemaakt.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:07:54 #157
71048 Tokay
makes your day!
pi_24858614

C'est qui?
pi_24858755
Andrew Lloyd Webber, dacht ik.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:20:06 #159
71048 Tokay
makes your day!
pi_24858765
Goed gedacht.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:45:21 #160
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24859174
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 01:37 schreef Karzeuler het volgende:
Wie een echte Leienaar is kent dit heerschap wel
[afbeelding]
Echter een oude foto van de groep
Had Rubberen Robbie moeten zijn!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:47:02 #161
18772 pos
@@sweet@@
pi_24859205
mogguh
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24859284
Pos

In het kader van mijn bescheiden actie 'Eerherstel voor Pos', (ofwel 'mooi blond is niet lelijk') hierbij een gouwe ouwe:

dinsdag 1 februari 2005 @ 10:54:15 #163
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24859319
Een chagerijnige Britney Spears die laat in de middag uit haar nest komt met een ongelovelijk heftige kater
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:55:16 #164
18772 pos
@@sweet@@
pi_24859336
chi coltrane

hoi pyl
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24859398
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:55 schreef pos het volgende:
chi coltrane
pi_24859431
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:01:50 #167
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24859451
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:00 schreef Scrutinizer het volgende:
[afbeelding]
Fatsige kop? Dat zal wel Gary Glitter zijn
pi_24859475
Jeremy Clarkson
Aldus.
pi_24859488
Jeremy Clarkson
pi_24859508
Clarkson idd
pi_24859565
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:14:45 #172
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24859656
is dat niet die zangeres van Skunk Anansie?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:15:44 #173
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24859678
Skin heet ze (Deborah Dyer is officele naam)
pi_24859694
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:14 schreef Karzeuler het volgende:
is dat niet die zangeres van Skunk Anansie?
Neuh Skin is het niet
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:17:52 #175
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24859716
Dan is het die andere kale
Angelique nogwat
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:18:38 #176
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24859727
Angelique Kidjo
pi_24859755
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:18 schreef Karzeuler het volgende:
Angelique Kidje
Angelique Kidjo

Let je wel op pyl? Dit was weer een cd-tip. Black Ivory Soul, topalbum!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:21:16 #178
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24859771
ok, dan duiken we nu in Hollywood

en wie zien we daar vrolijk lachend en geheel onbedorven?

pi_24859789
Ronald Reagan?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:24:23 #180
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24859823
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:22 schreef Scrutinizer het volgende:
Ronald Reagan?
Zo, da's snel geraden?

Komt zeker door mijn signature
pi_24859869
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:24 schreef Karzeuler het volgende:
Zo, da's snel geraden?

Nee, komt door de foto; is namelijk Ronald Reagan.
pi_24859894
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:24 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Zo, da's snel geraden?

Signature had ik niet eens gezien

Foto's uit z'n Hollywood-tijd zie je toch nog wel met enige regelmaat
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:28:04 #183
18772 pos
@@sweet@@
pi_24859895
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:27 schreef pyl het volgende:

[..]

Nee, komt door de foto; is namelijk Ronald Reagan.
Arrogant of bijdehand?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:28:58 #184
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24859913
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:29:06 #185
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24859914
nou okay dan maar

wie heeft er een leuk plaatje?
pi_24859917
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:20 schreef Scrutinizer het volgende:
Angelique Kidjo

Let je wel op pyl? Dit was weer een cd-tip. Black Ivory Soul, topalbum!
Genoteerd, Scrut, en dank. CD'tje van Aziza maar gekocht; het arme wicht (ze woont in Aken hoorde ik) verdient het niet om te worden gedownload. Geldt dat ook voor deze mevrouw?
pi_24859963
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:28 schreef pos het volgende:
Arrogant of bijdehand?
Wat denk je zelf?

Is dat Dudley Moore, foto?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:31:29 #188
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24859972
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:28 schreef fotoloog het volgende:
[afbeelding]
Don Johnson, toen hij nog niet in Miami Vice zat?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:32:35 #189
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24859988
Geen Don,Dudley
Muzikant
pi_24860007
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:29 schreef pyl het volgende:

[..]

Genoteerd, Scrut, en dank. CD'tje van Aziza maar gekocht; het arme wicht (ze woont in Aken hoorde ik) verdient het niet om te worden gedownload. Geldt dat ook voor deze mevrouw?
Deze mevrouw komt niet uit Aken maar uit Benin of all places

Je zou eerst eens Bahia en Ces Petits Riens kunnen downen om te luisteren of je het iets vindt
pi_24860012
Paul Weller?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:34:20 #192
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24860019
Don Johnson heeft ook muziek gemaakt!!!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:35:34 #193
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24860045
Kop komt me wel bekend voor
heb je anders een ander plaatje van 'm?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:37:04 #194
18772 pos
@@sweet@@
pi_24860078
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:33 schreef pyl het volgende:
Paul Weller?
The Style Council - Shout to the Top, heerlijke plaat
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24860081
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:34 schreef Karzeuler het volgende:
Don Johnson heeft ook muziek gemaakt!!!
Tegenwoordig houdt hij zich met duistere zaakjes bezig
pi_24860092
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:37 schreef pos het volgende:

[..]

The Style Council - Shout to the Top, heerlijke plaat
You do something to me
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:38:36 #197
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24860108
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:37 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Och ja, voor een 'waspoeder' fabrikant geld wit wassen
"ze wassen echt alles schoon" aldus the Don
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:38:44 #198
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24860111
Geen Paul

pi_24860113
quote:
Weet jij meer dan wij, Scrut?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:39:49 #200
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24860139
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:38 schreef fotoloog het volgende:
Geen Paul

[afbeelding]
Ja die ken ik

maar kan niet op de naam komen
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:39:53 #201
18772 pos
@@sweet@@
pi_24860142
quote:

[..]

You do something to me

Ik ga hem ff opzetten
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24860149
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:38 schreef pyl het volgende:

[..]

Weet jij meer dan wij, Scrut?
Hij was toch ergens aan de Duits-Zwitserse grens aangehouden met een onwaarschijnlijke hoeveelheid waardepapieren?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:40:33 #203
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24860160
Lijkt op die foto Mike Oldfield wel
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:41:40 #204
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24860185
Ja nu weet ik het zeker, het is Mike Oldfield
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:41:44 #205
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24860187
Mike it is
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:42:37 #206
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24860210
He, dit is niet het grote voorbeeld van de kapper van Geert Wilders!

dinsdag 1 februari 2005 @ 11:43:18 #207
18772 pos
@@sweet@@
pi_24860220

en hij was zo lekker
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:44:33 #208
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24860236
ff een hint: De man deed briljante uitspraken zoals dat bij een te grote overheid de vrijheid van de burgers afneemt
knutselde ook wat aan een grondwet en mocht ook nog eens een landje regeren
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:45:51 #209
18772 pos
@@sweet@@
pi_24860251
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:44 schreef Karzeuler het volgende:
ff een hint: De man deed briljante uitspraken zoals dat bij een te grote overheid de vrijheid van de burgers afneemt
knutselde ook wat aan een grondwet en mocht ook nog eens een landje regeren
pfff...ik ben een dummie hoor
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:45:54 #210
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24860252
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:43 schreef pos het volgende:
[afbeelding]

en hij was zo lekker
Don Johnson anno 2005
vergane [snuivend geluid] glorie
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:46:25 #211
18772 pos
@@sweet@@
pi_24860266
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:45 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Don Johnson anno 2005
vergane ... snuif... glorie
Ja ik word er ook verdrietig van
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24860268
Thomas Jefferson.
pi_24860275
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:45 schreef pos het volgende:
pfff...ik ben een dummie hoor
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:47:17 #214
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24860280
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:46 schreef pyl het volgende:
Thomas Jefferson.
Joh, kearel! Jij hebt zeker opgelet tijdens geschiedenis?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:47:28 #215
18772 pos
@@sweet@@
pi_24860283
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:47 schreef pyl het volgende:

[..]

But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24860299
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:47 schreef Karzeuler het volgende:
Joh, kearel! Jij hebt zeker opgelet tijdens geschiedenis?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:48:59 #217
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24860313
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:46 schreef pos het volgende:

[..]

Ja ik word er ook verdrietig van
Ik hoorde een vrouw eens zeggen dat mannen met de jaren er knapper uit gaan zien, maar dat geld niet voor iedereen dus.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:50:20 #218
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24860335
He ladies en piepel, ik ga me klaar maken om naar me werk toe te gaan!
Er wacht weer een dorstige en hongerige inboedel van ´n internationale trein op me!

Dus hierbij een welgemeent toedeledokie en de mazzel!
pi_24860360
En waarheen gaat de trein vandaag?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:58:48 #220
18772 pos
@@sweet@@
pi_24860476
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:51 schreef pyl het volgende:
En waarheen gaat de trein vandaag?
vast een sneltrein
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:01:55 #221
18772 pos
@@sweet@@
pi_24860534
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24860535

Volgende aflevering in mijn actie:

Te gemakkelijk, ik weet het, maar ook te mooi om niet te plaatsen. De esthetiek wordt in het algemeen te laag gewaardeerd in dit Cultuur en Historie topic.
pi_24860563
Die van jou, pos, is dat nou een man of een vrouw?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:03:28 #224
18772 pos
@@sweet@@
pi_24860567
kan niet op dr naam komen
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:03:49 #225
18772 pos
@@sweet@@
pi_24860574
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:03 schreef pyl het volgende:
Die van jou, pos, is dat nou een man of een vrouw?
een enge man
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24860609
Als je alleen zijn kapsel had laten zien, had ik gezegd: Rod Stewart. Had je alleen de onderste helft van de foto laten zien, dan misschien Adèle Bloemendaal. Maar de combinatie....????
pi_24860632
Plastic Bertrand?
pi_24860643
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:03 schreef pos het volgende:
kan niet op dr naam komen
En het is nog wel je evenbeeld!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:07:01 #229
18772 pos
@@sweet@@
pi_24860646
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:06 schreef Scrutinizer het volgende:
Plastic Bertrand?
Jeeee wat goed Scrut
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:08:17 #230
18772 pos
@@sweet@@
pi_24860670
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:06 schreef pyl het volgende:

[..]

En het is nog wel je evenbeeld!
Jezus pyl ik ga je steeds leuker vinden
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24860729
Kom, wie maakt me los?

dinsdag 1 februari 2005 @ 12:13:32 #232
18772 pos
@@sweet@@
pi_24860761
Heet ze Annemieke pyl?

ik maak je toch niet verlegen he?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24860773
Zij is Sophie, voorheen 6Pack
pi_24860813
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:13 schreef pos het volgende:
Heet ze Annemieke pyl?
quote:
ik maak je toch niet verlegen he?
pi_24860855
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:14 schreef Scrutinizer het volgende:
Zij is Sophie, voorheen 6Pack
Ik weet zelfs niet waarover je het hebt, Scrut, dus het zal niet goed zijn.

Overigens verbaast het mij zéér, dat mevrouw niet allang geraden is.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:18:37 #236
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_24860865
is het Gwyneth Paltrow?
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:18:41 #237
18772 pos
@@sweet@@
pi_24860868
nog een plaatje van haar?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24860878
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:18 schreef lubje25 het volgende:
is het Gwyneth Paltrow?
Tuurlijk! Lubje25
pi_24860894
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:18 schreef pos het volgende:
nog een plaatje van haar?
Och er zijn er nog genoeg, en hele mooie ook, maar die bewaar ik voor een volgende keer.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:21:56 #240
111575 lubje25
pi_24860927
aight, ik kan zelf helaas geen plaatje plaatsen momenteel dus als iemand zo vriendelijk zo willen zijn om dat voor mij te doen?

ps. ze lijkt wel op sophie van 6pack

BVD
pi_24861007
Effe opgezocht wie die Sophie van 6pack is......leuk hoor, maarre mag niet eens de veters van Gwyneth strikken.
pi_24861019
Ze lijken wel op elkaar
pi_24861067
Is dat een opgave, Scrut, of is het Sophie van 6pack?
pi_24861082
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:29 schreef pyl het volgende:
Is dat een opgave, Srut, of is het Sophie van 6pack?
Sophie Hilbrand idd.

Dit is de nieuwe opgave:

pi_24861096
Daarachter zit Ayaan, da's helder, maar daar is het je niet om te doen, zeker?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:32:31 #246
18772 pos
@@sweet@@
pi_24861111
jaja....
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:34:06 #247
111575 lubje25
pi_24861143
ER komt maar een ding bij me op:shaka zulu en dus Ladysmith Black Mambazo maar dat zal vast niet correct zijn.
pi_24861146
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:31 schreef pyl het volgende:
Daarachter zit Ayaan, da's helder, maar daar is het je niet om te doen, zeker?
Daar is het me niet om te doen idd. Deze meneer wordt ook wel de James Brown van Afrika genoemd
pi_24861202
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:34 schreef lubje25 het volgende:
ER komt maar een ding bij me op:shaka zulu en dus Ladysmith Black Mambazo maar dat zal vast niet correct zijn.
Deze man was al veel eerder bekend. Uitvinder van de Afrobeat
pi_24861231
Mmmm....van Afrikaanse muziek weet ik hoegenaamd niets. Met Fela Kuti verschiet ik zowat al mijn kruit.
pi_24861259
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:39 schreef pyl het volgende:
Mmmm....van Afrikaanse muziek weet ik hoegenaamd niets. Met Fela Kuti verschiet ik zowat al mijn kruit.
Meer kruit zou verspilling zijn

ook in muz-trivia weten ze weinig van afrikaanse muziek
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:43:18 #252
18772 pos
@@sweet@@
pi_24861289
Youssou N'Dour ?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24861311
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:43 schreef pos het volgende:
Youssou N'Dour ?
Neeheee, Fela Kuti
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:46:21 #254
18772 pos
@@sweet@@
pi_24861338
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:44 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Neeheee, Fela Kuti
Ooohooo sorry hoor...
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24861350
En weer verder met mijn arbeid ten behoeve van de verhoging van het aanzien der blonde vrouw. Het is zwaar, maar iemand moet het doen:

pi_24861360
The Robert Cray Band, pos?
pi_24861365
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:46 schreef pos het volgende:

[..]

Ooohooo sorry hoor...
[afbeelding]
Is dit Robert Cray met band?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:49:44 #258
18772 pos
@@sweet@@
pi_24861399
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:47 schreef pyl het volgende:
The Robert Cray Band, pos?
Klopt en is de jouwe Grace Kelly ?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:59:19 #259
18772 pos
@@sweet@@
pi_24861562
* pos is even een zonnig bankje opzoeken
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24861578
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:49 schreef pos het volgende:
Klopt en is de jouwe Grace Kelly ?
pi_24861601
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:59 schreef pos het volgende:
* pos is even een zonnig bankje opzoeken
Wordt er dan niets aan het toeval overgelaten?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:01:09 #262
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24861604
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:01:25 #263
18772 pos
@@sweet@@
pi_24861609
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:59 schreef pyl het volgende:

[..]

mooi...ik had mijn twijvels want in die tijd leken ze allemaal op elkaar
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24861627
Wow, wat een foto, foto.

En toch ken ik ze. Boston?
pi_24861648
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:01 schreef pos het volgende:
mooi...ik had mijn twijfels want in die tijd leken ze allemaal op elkaar
En nu niet meer, hè?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:04:20 #266
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24861660
Geen Boston...
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:05:17 #267
18772 pos
@@sweet@@
pi_24861674
een leuk maar makkelijk plaatje
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24861692
The Who - en ga jij eens gauw onder de zonnebank! Foto is nog lang niet klaar!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:17:41 #269
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24861919
Iets recenter...

pi_24861951
Toto?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:20:32 #271
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24861979
Geen Toto,het aantal letters is wel juist...
pi_24861994
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:20 schreef fotoloog het volgende:
het aantal letters is wel juist...

Rush? (Ik zeg maar wat)
pi_24862013
Styx!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:24:48 #274
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24862067
Styx is goed
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:26:45 #275
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24862121
pi_24862232
Yes?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:37:56 #277
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24862317
No
pi_24862400
Die tweede van rechts lijkt op Neil Young, dus ondanks mijn twijfel: Buffalo Springfield?
pi_24862417
Tweede van rechts zou Neil Young kunnen zijn?
pi_24862429
Way to go Scrut!

Ik verbijzonder: Neil Young and Crazy Horse?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:44:10 #281
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24862445
Geboren om wild te zijn....
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:45:15 #282
111575 lubje25
pi_24862464
steppenwolf
pi_24862495
Ik ben iedere keer te laat

Steppenwolf dus
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:47:44 #284
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24862505
Yup
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:49:20 #285
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24862532
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:50:48 #286
111575 lubje25
pi_24862561
't was een inkoppertje, door mijn op het punt van implosie staande computer ben ik nog steeds niet in staat een plaat te posten. sorry, wie wil?
pi_24862579
Rush?
pi_24862584
America?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:53:44 #289
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24862614
America it is
pi_24862658
En nog eens:

pi_24862675
Erasmus?
pi_24862722
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Erasmus?

'En nog eens' is een megahint.
pi_24862749
Columbus?
pi_24862768
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:01 schreef Scrutinizer het volgende:
Columbus?

Bijna. Columbus heette Christophel, niet Amerigo.
pi_24862797
Vespucci?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 14:05:24 #296
111575 lubje25
pi_24862815
haha, het paard van sinterklaas heet toch ook zo?
pi_24862825
Vespucci?
Aldus.
pi_24862836
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Vespucci?

De man van wie men dacht dat-ie de eerste Europeaan was die voet op 'Amerikaanse' bodem zette en naar wie het nieuwe continent dus werd genoemd. Pas later werd duidelijk dat Columbus hem voor was geweest. Eigenlijk had Bush president van de United States of Christophel moeten zijn.
pi_24862853
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:05 schreef lubje25 het volgende:
haha, het paard van sinterklaas heet toch ook zo?
Ieder zijn eigen referentiekader, zeg ik altijd maar.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 14:08:44 #300
71048 Tokay
makes your day!
pi_24862864

Roept u maar.
pi_24862868
De Noormannen waren toch de eersten?

Vespucci ken ik vooral van dat prachtige tall-ship op Sail
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')