quote:McTaggart, an investigative journalist (What Doctors Don't Tell You), describes scientific discoveries that she believes point to a unifying concept of the universe, one that reconciles mind with matter, classic Newtonian science with quantum physics and, most importantly, science with religion. At issue is the zero point field, the so-called "dead space" of microscopic vibrations in outer space as well as within and between physical objects on earth. These fields, McTaggart asserts, are a "cobweb of energy exchange" that link everything in the universe; they control everything from cellular communication to the workings of the mind, and they could be harnessed for unlimited propulsion fuel, levitation, ESP, spiritual healing and more. Physicists have been aware of the likelihood of this field for years, McTaggart writes, but, constrained by orthodoxy, they have ignored its effects, which she likens to "subtracting out God" from their equations. But, McTaggart asserts, "tiny pockets of quiet rebellion" against scientific convention are emerging, led by Ed Mitchell, an Apollo 14 astronaut and founder of the Institute for Noetic Sciences, an alternative-science think tank. McTaggart writes well and tells a good story, but the supporting data here is somewhat sketchy. Until it materializes, McTaggart may have to settle for being a voice in the wilderness.
BOL.comquote:Science has recently begun to prove what ancient myth and religion have always espoused: There may be such a thing as a life force.
Lynne McTaggart, indefatigable investigative journalist, reveals a radical new biological paradigm -- that on our most fundamental level, the human mind and body are not distinct and separate from their environment but a packet of pulsating power constantly interacting with this vast energy sea.
The Field is a highly readable scientific detective story that offers a stunning picture of an interconnected universe and a new scientific theory that makes sense of supernatural phenomena. Original, well researched, and well documented by distinguished sources, The Field is a book of hope and inspiration for today's world.
Ik denk dat ik dit boek ga lezen, maar laten we hier in dit topic eens op de vraag in gaan: zal er een alles verbindende kracht bestaan? Een levenskracht? Misschien is dat wel de ultieme God!quote:Wetenschapsjournaliste Lynne McTaggart beschrijft het verhaal van een groep wetenschappers die per ongeluk het Nulpuntveld (nulpuntveld) ontdekten, een oceaan van microscopische vibraties die alles met alles in het universum blijken te verbinden als een soort onzichtbaar netwerk. Het Veld gaat verder dan het werk van Fritjof Capra en stelt een plausibele wetenschappelijke theorie voor die alles verklaart, van de werking van DNA en communicatie tussen cellen tot homeopathie en ESP. Het zou wel eens een antwoord kunnen geven op grote vragen als: Wat is menselijk bewustzijn? en: Wat gebeurt er als we doodgaan? Lynne McTaggart is een `award-winning' journaliste en auteur van het spraakmakende boek Wat artsen je niet vertellen (Lemniscaat 2000). Ze is in Engeland een gerespecteerd woordvoerster op het gebied van reguliere en alternatieve geneeskunde en verschijnt regelmatig op de Britse tv.
Is nulpuntsenergie niet de energie die o.a. zorgt dat atomen (bij een temperatuur van 0K) niet imploderen? Ik heb wel de indruk dat nulpuntsenergie op zichzelf wel algemeen aanvaard is. Net als jij heb ik echter niet gehoord van praktische toepassingen of zelfs al in meer detail wat het is..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:58 schreef Haushofer het volgende:
Nee, dat had ik al door. Ikzelf heb alleen het idee van die nulpuntsenergie nog niet echt in de vakliteratuur gelezen.
Ken je Rereformed en/of zijn boek "Volwassen geloof"? Dat gaat (onder anderen) over de vraag of in volwassen geloof God als vaderfiguur gezien kan worden..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:03 schreef FuifDuif het volgende:
Tja, ik weet het ook niet. Ik ga het in ieder geval lezen. We weten natuurlijk niets zeker en al helemaal niet hoe dingen zich verhouden met het goddelijke, maar het is allemaal wel reuze interessant.
Maar om even over God te praten. Stel je nu eens voor dat God daadwerkelijk een metafoor is voor een natuurkundig verschijnsel, een energie, een kracht enzovoort en niet meer dan dat? Geen vaderfiguur, geen redder, geen beschermheer... simpelweg een koude abstractie. Ik moet zeggen dat het mij wel wat beangstigt. Misschien ben ik hier wat kinds in, maar ik zoek toch wel een vaderfiguur die mij uiteindelijk opvangt en beschermt.
Bedoel je toevallig dit: http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ken je Rereformed en/of zijn boek "Volwassen geloof"? Dat gaat (onder anderen) over de vraag of in volwassen geloof God als vaderfiguur gezien kan worden..
Hoi Sweetgirlyquote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:28 schreef sweetgirly het volgende:
Hoi Fuifduif,
Ik heb het boek niet gelezen. Maar klinkt wel interessant.
Overigens geloof ik wel in een (soort van) universele levenskracht/energie.
Groetjes,
sweetgirly![]()
De bouwstenen van de schepping, van gerard t hooft. Erg leuk.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:01 schreef mrkanarie het volgende:
[offtopic]
ik wil zelf binnenkort ook nog een boek halen over bouw v/d materie. Iemand die misschien tips heeft?
[/offtopic]
Die bedoel ik inderdaad.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:15 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Bedoel je toevallig dit: http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/?
Het lijkt mij zeer interessant en ik ga het lezen. Ik ken Rereformed oppervlakkig van dit forum, maar meer niet. Ik weet dat hij Fok! verlaten heeft inmiddels, toch?
Ja precies, dat is zo grappig, ik ken twee mensen die het ook gelezen hebben en nooit meer hetzelfde zijn geweest. Het schijnt echt een eye-opener te zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:57 schreef hollander172 het volgende:
Gisteren dit boek geleend van een kennis, hij had het al gelezen en zijn visie op dingen drastisch herzien cq aangepast tbv wat meer openheid naar andere zienswijzen.
Ben er in bezig, zodra ik hem uit heb laat ik wel wat horen hier.
Die kennis waar ik het over had zat al helemaal vastgeroest in de exacte wetenschap zoals we die nu kennen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:05 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja precies, dat is zo grappig, ik ken twee mensen die het ook gelezen hebben en nooit meer hetzelfde zijn geweest. Het schijnt echt een eye-opener te zijn.
--> Truthquote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:58 schreef hollander172 het volgende:
Zijn er trouwens nog andere hieraan gerelateerde boeken/stukken te vinden?
Als je het zo bekijkt is dit boek gerelateerd aan elk subforum op Fok!.quote:
Laten we es over God pratenquote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:03 schreef FuifDuif het volgende:
Maar om even over God te praten. Stel je nu eens voor dat God daadwerkelijk een metafoor is voor een natuurkundig verschijnsel, een energie, een kracht enzovoort en niet meer dan dat? Geen vaderfiguur, geen redder, geen beschermheer... simpelweg een koude abstractie. Ik moet zeggen dat het mij wel wat beangstigt. Misschien ben ik hier wat kinds in, maar ik zoek toch wel een vaderfiguur die mij uiteindelijk opvangt en beschermt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |