En denk je dat dit uit jouw mond een belediging is voor mij?quote:
nee, ik denk dat ik dat zelf hele goed weet, okay?quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:14 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat Pietverdriet in deze materie iets (...) meer verstand van zaken heeft dan jij, pikwik.
Waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:25 schreef Oblivion het volgende:
Als je in een sterren-restaurant een biefstuk doorgebakken, wilt, neem dan geen biefstuk.
En als je het alsnog zou willen, dan vind ik dat de kok daar gehoor aan moet geven.
Vind jij dat een kunstschilder ook een huilend zigeunerjongetje moet schilderen als de klant daar om vraagt?quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:30 schreef Adfundum het volgende:
Dus heren koks, haal een keer je schouders op en geef je gast gewoon wat hij wil. Zo vaak zal het toch niet voorkomen?
Zoals ik al zei, die biefstuk is maar een klein gedeelte van de totale beleving en niet het hele kunstwerk. Mij krijg je ook niet aan de doorbakken biefstuk (liever helemaal geen biefstuk, maar dat terzijde) maar dat wil toch niet zeggen dat hij je kookkunsten niet op waarde weet te schatten. De gast geeft slechts zijn voorkeur aan voor de bereiding van een stuk vlees en laat de rest van de gerechten aan de kok over. Dat hij jouw restaurant uitkiest geeft toch ook aan dat hij verder veel vertrouwen in je heeft.quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind jij dat een kunstschilder ook een huilend zigeunerjongetje moet schilderen als de klant daar om vraagt?
Behalve in iets onbelangrijks als het bereiden van het vlees? Je hele post is een grote tegenspraak, wat mij betreft.quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:53 schreef Adfundum het volgende:
Dat hij jouw restaurant uitkiest geeft toch ook aan dat hij verder veel vertrouwen in je heeft.
Dus iedereen die kunstacademie heeft afgemaakt en depressief behang loopt te froebelen mag een klant een opdracht weigeren, maar iemand die het bereiden van eten op een ongelofelijk hoog niveau heeft getrokken dat er maar 2 restaurants zijn in NL met 3 sterren, zo iemand mag van jouw geen nee zeggen?quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:59 schreef Adfundum het volgende:
nee. maar ik vind je vergelijking niet opgaan
Dat is in dit voorbeeld irrelevant.quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:13 schreef Adfundum het volgende:
3-sterren restaurant serveren geen biefstuk.
Dat is in dit voorbeeld irrelevant.quote:Er zijn genoeg "gewone" goede en minder goede restaurants waar doorbakken ook geweigerd wordt en dat vind ik jammer.
Je lult er weer volledig omheenquote:Beetje onnodig moeilijk doen. Ik zou gewoon denken: "Jammer, die gast weet niet beter, ik zal zorgen dat hij de rest van mijn gerechten wel op waarde weet te schatten." Bovendien, dat rerecht is na een paar uur verdwenen, het zigeunerjongete hangt nog jaren aan de muur met de handtekening van de kunstenaar eronder.
We veschillen gewoon van mening, kan gebeuren toch?
Volgens mij is het Fok!Forum nog steeds een discussieforum waar men elkaars standpunten probeerd duidelijk te maken en met argumenten deze wil onderbouwen. Volgens mij heeft nog nooit iemand van Fok! bij jou in de keuken gestaan die jou oplegd dat jij je biefstuk niet mag verkolen. Als jij roept dat Doorbakken biefstukken lekker zijn en daar veel mensen op reageren dan is daar toch niks mis mee. Of moeten we allemaal ja en amen roepen..... En wanneer iedereen dan roept dat dat niet lekker is, dan zeg je gewoon dat dit jouw smaak is en bakt die avond gewoon je Biefstuk weer doorbakkenquote:Op woensdag 2 februari 2005 12:16 schreef pikwik het volgende:
[..]
nee, ik denk dat ik dat zelf hele goed weet, okay?
lees ook even mijn post in het feedback topic om te snappen waarom ik me zo gruwelijk irriteer aan die eet snobs svp!!!
Als een sommelier weet dat de combinatie zowel de wijn als het eten een stuk zwakker maakt zal hij deze niet schenken om de teleurstelling bij jou te voorkomen. Een sommelier heeft dat juist als taak.quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:53 schreef Adfundum het volgende:
[..]
De sommelier weigert toch ook niet een wijn te schenken die eigenlijk minder bij het gerecht past. Hij zal hooguit een welgemeend advies geven.
Hoe bedoel je??quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou ik vind dat het juist veel discussies dichtslaat Chielus. Maar goed dat is een andere discussie.
Nee, niet dan. Het gaat er om of je het in een restaurant met een zichzelf respecterende kok opgediend krijgt of niet. Of je thuis die rotzooi wilt eten, a la.quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:10 schreef pikwik het volgende:
overdrijving: "gatver doorgebakken biefstuk dat vreet je toch niet dat soort mensen moet echt dood gewoon stelletje mongolen!!!"
wenselijk: "hey, ik hoef het niet, vind het niet lekker, maar als mensen 't graag eten moeten ze dat zelf weten toch"
of niet dan
Dat bepaalde figuren hier in Culinesse hun mening zo neerzetten als alom geldende waarheid en zich zelf als culinair omnipotent. And they just woooooooont let it go! Meer wegen brengen je naar Rome en niet iedereen heeft dezelfde standaard als het op koken aankomt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |