abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24799104
Na een week dikke keelonsteking kreeg ik er ook nog eens twee ( . ) ooronstekingen bij en toen ben ik toch maar eens naar de huisarts gegaan. Hij heeft me meteen een kuur in mijn mik gestopt en hij heeft me naar het ziekenhuis geschopt om bloed te laten prikken. Allemaal haske leuk, maar hij zei dat ik moest opletten dat ik niet te lang doof zou blijven.

Ik ben nu al anderhalve week doof en het gaat me beheurlijk vervelen, want de halve wereld gaat aan me voorbij nu. .

Hoe lang is 'te lang'? Wanneer moet ik naar de dokter om mijn poezelige oortjes te laten uitspuiten?

Oh, af en toe schiet één oor nog meer 'dicht' als ik er op lig.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:23:41 #2
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_24799146
Zo snel mogelijk, als die ontstekingen over zijn. Lijkt mij, ik heb er ook vaak last van, even uit laten spuiten en ik ben er weer een jaar vanaf.
Tranendal
pi_24799165
Ik heb op vakantie weleens door te diep duiken een klapoor gehad, waardoor ik ongeveer voor 30% hoorde aan een oor. Dit duurde toch wel zo'n 2 weken, voor het oor weer permanent openklapte. Uitgaand van zoiets zou ik zeggen, dat je tussen nu en een paar dagen toch wel weer eens de dokter mag gaan schoppen.. aangezien jouw situatie een stuk lastiger is als de mijne destijds was.

En beterschap.
Corporeal equals destructive, happiness is relative, in solitude lies preservation?
pi_24799184
Zielig!

Ik zou gelijk even bellen met de huisarts MUUSje, je hebt er nu al wel een tijd last van. Duik even op mijn werkmail, wil je?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_24799552
je kan altijd even bellen.. wel gelijk zeggen dat ze wat harder moeten praten, anders hoor je niks
dag
pi_24799667
Zolang het nog ontstoken is gaat men je oor echt niet uitspuiten. Al was het maar omdat je dan dood gaat van pijn.
Als het na die kuur nog steeds ontstoken is moet je idd als de klere weer je huisarts bellen.
Als je kuur nog doorloopt, moet je gewoon nog even geduld hebben; ze zullen er tot die afgelopen is toch niets aan gaan doen.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 16:00:46 #7
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24799754
Wat voor kuur heb je?
Ik heb al anderhalve week een ontstoken keel en nu bij de apotheek (zonder recept) een neusspray gehaald, omdat mijn rechtsroor steeds dicht gaat zitten.
Mijn oor is niet echt ontstoken en ik hoop ook dat dat zo blijft, maar dan mijn oor wel gewoon open gaat en die verrotte pijn in mijn keel weg gaat.
Zit af en toe tot kotsends toe te hoesten, BAH!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_24799832
De laatste pil van die kuur heb ik gisteren geslikt en eigenlijk twijfel ik een beetje of mijn oren alweer beter zijn. Ik heb namelijk nog steeds af en toe een zeurend gevoel in mijn oren en ze slaan ook soms nog extra 'dicht' enzo.

Dat verhaal over uitspuiten terwijl je een ontsteking hebt, ken ik ja... dat heeft Ripley eens gehad. Ik denk dat ik voor de zekerheid nog maar even wacht met uitspuiten. .
Oi!
pi_24799852
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 15:19 schreef MUUS het volgende:
Na een week dikke keelonsteking kreeg ik er ook nog eens twee ( . ) ooronstekingen bij en toen ben ik toch maar eens naar de huisarts gegaan. Hij heeft me meteen een kuur in mijn mik gestopt en hij heeft me naar het ziekenhuis geschopt om bloed te laten prikken. Allemaal haske leuk, maar hij zei dat ik moest opletten dat ik niet te lang doof zou blijven.

Ik ben nu al anderhalve week doof en het gaat me beheurlijk vervelen, want de halve wereld gaat aan me voorbij nu. .

Hoe lang is 'te lang'? Wanneer moet ik naar de dokter om mijn poezelige oortjes te laten uitspuiten?

Oh, af en toe schiet één oor nog meer 'dicht' als ik er op lig.
Je kan er wel een maand last van hebben naar de dokter gaan en de zwaarste oordruppels nemen die er zijn als het dan nog niet over is nemen ze een kweekje van je oor en word je door verwezen naar het ziekenhuis
pi_24799916
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 16:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat voor kuur heb je?
Ik heb al anderhalve week een ontstoken keel en nu bij de apotheek (zonder recept) een neusspray gehaald, omdat mijn rechtsroor steeds dicht gaat zitten.
Mijn oor is niet echt ontstoken en ik hoop ook dat dat zo blijft, maar dan mijn oor wel gewoon open gaat en die verrotte pijn in mijn keel weg gaat.
Zit af en toe tot kotsends toe te hoesten, BAH!
Ik heb gisteravond het doosje weggegooid en de naam weet ik niet meer uit mijn hoofd.

Er zijn bij mij iig oordruppels in gegaan, ik heb Ascal geslikt en die kuur. Neusdruppels heb ik niet genomen, omdat ik niet neusverkouden ben.

Maar jij ook beterschap! Mijn dochter hoest regelmatig en idd soms tot aan het kotsen toe. Snie fijn. .
Oi!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 16:22:07 #11
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24800103
Ik ben ook niet neusverkouden, maar de apothekersassistente zei dat het dan ook doortrekt in je oren...
Ik probeer het gewoon en vanavond ga ik lekker stomen, hoop dat het dan wat losser komt.
Ik ben het nu wel een beetje zat, dat hoesten steeds, slikken doet pijn, klieren opgezet en steeds behoorlijk moe Gek word ik ervan...

Waarom heb je Ascal genomen eigenlijk? Heeft dat naast bloedverdunnende effecten ook andere effecten dan?

Hoop dat je er snel vanaf bent trouwens, oorpijn is zooo vervelend
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_24800243
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 16:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ben ook niet neusverkouden, maar de apothekersassistente zei dat het dan ook doortrekt in je oren...
Ik probeer het gewoon en vanavond ga ik lekker stomen, hoop dat het dan wat losser komt.
Ik ben het nu wel een beetje zat, dat hoesten steeds, slikken doet pijn, klieren opgezet en steeds behoorlijk moe Gek word ik ervan...

Waarom heb je Ascal genomen eigenlijk? Heeft dat naast bloedverdunnende effecten ook andere effecten dan?

Hoop dat je er snel vanaf bent trouwens, oorpijn is zooo vervelend
Ascal kreeg ik van de doktersdienst 's avonds laat tegen de pijn. Mijn huisarts zei de volgende dag dat ik het maar gewoon moest blijven nemen als ik de pijn niet meer trok. De doktersdienst had me ook neusspray aangeraden, maar ik had besloten dat ik dat nergens op vond slaan. . Ook mijn huisarts heeft me dat niet voorgeschreven toen ik het hem de volgende dag vertelde, dus het zal wel goed zijn.

Ik word trouwens af en toe helemaal leip van de jeuk in mijn oren. . Het liefst zou ik dan met een wattenstaafje tot aan mijn hersenen gaan zitten peuren, maar dat lijkt me ook niet echt bijster slim op dit moment.
Oi!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 16:32:58 #13
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24800295
Jeuk en pijn tegelijk, het zou verboden moeten worden!

Mijn keel jeukte vannacht ook heel erg, ik hoopte eigenlijk stiekem dat dat betekende dat het aan het genezen is... vandaag helaas nog weinig van gemerkt, maar misschien dat dit met oren en keeltjes ook zo is, net als bij schaafwondjes op je knie ofzo?
pi_24801487
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 16:32 schreef BBQ-kip het volgende:
Jeuk en pijn tegelijk, het zou verboden moeten worden!

Mijn keel jeukte vannacht ook heel erg, ik hoopte eigenlijk stiekem dat dat betekende dat het aan het genezen is... vandaag helaas nog weinig van gemerkt, maar misschien dat dit met oren en keeltjes ook zo is, net als bij schaafwondjes op je knie ofzo?
als jij door verkoudheid last hebt van je oren, dan kan dat duiden op een voorhoofdsholte-ontsteking
dan zitten je voorhoofdsholtes vol, en de buis van eustasius ook ( buis tussen je neus en je oren, loopt onder je lukbeenderen) . probeer eens te tikken op je voorhoofd.. als dar meer pijn doet dan normaal dan heb je een voorhoofdsholteontsteking.. stomen helpt iig. en als je het een tijdje hebt dan vraag je bij de huisarts naar een ontstekingsremmer; ik heb op het moment flixonase neusspray om eindelijk eens van die verstopte voorhoofdsholte en klakkende oren af te komen..
dag
  vrijdag 28 januari 2005 @ 17:58:18 #15
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_24801817
Ik denk dat je nu wel een keer langs mag gaan hoor. Lijkt me geen pretje zolang niets horen en het zou nu toch wel aan de beterende hand moeten zijn lijkt mij?

Sterkte iig
  vrijdag 28 januari 2005 @ 18:02:33 #16
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24801885
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:39 schreef petre86 het volgende:

[..]

als jij door verkoudheid last hebt van je oren, dan kan dat duiden op een voorhoofdsholte-ontsteking
dan zitten je voorhoofdsholtes vol, en de buis van eustasius ook ( buis tussen je neus en je oren, loopt onder je lukbeenderen) . probeer eens te tikken op je voorhoofd.. als dar meer pijn doet dan normaal dan heb je een voorhoofdsholteontsteking.. stomen helpt iig. en als je het een tijdje hebt dan vraag je bij de huisarts naar een ontstekingsremmer; ik heb op het moment flixonase neusspray om eindelijk eens van die verstopte voorhoofdsholte en klakkende oren af te komen..
Geen pijn wanneer ik tik, dus dat is mooi
Ik ga vanavond lekker stomen!

* BBQ-kip straks de pan uit stoomt! hehe
pi_24974121
Voor diegene die het boeit
Updeet: Ik ben niet meer doof. . Hallo wereld! .

Uitslag bloedonderzoek: Ik schijn pfeiffer te hebben gehad. Ofzo. Snap er geen kont van. .

Nu moet ik woensdag weer bloed laten prikken, want ze willen kijken of er een streptokokken-infectie zit/zat en daarvoor moet je nog een tweede keer geprikt worden.

Nou ja, ik ga donderdag naar de dok en dan vraag ik wat dat hele pfeiffer hebben/gehad gedoe nou eigenlijk inhoudt. .
Oi!
  maandag 7 februari 2005 @ 18:12:43 #18
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24974219
quote:
Op maandag 7 februari 2005 18:06 schreef MUUS het volgende:
Updeet: Ik ben niet meer doof. . Hallo wereld! .

Uitslag bloedonderzoek: Ik schijn pfeiffer te hebben gehad. Ofzo. Snap er geen kont van. .

Nu moet ik woensdag weer bloed laten prikken, want ze willen kijken of er een streptokokken-infectie zit/zat en daarvoor moet je nog een tweede keer geprikt worden.

Nou ja, ik ga donderdag naar de dok en dan vraag ik wat dat hele pfeiffer hebben/gehad gedoe nou eigenlijk inhoudt. .
heel simpel: ze hebben otndekt dat je afweerstoffen tegen pfeiffer had en dat je er dus overheen ben gegaan,. je kan namelijk pfeiffer hebben of hebben gehad zonder dat je het zelf weet....
put
your
clothes
on!
  maandag 7 februari 2005 @ 18:16:28 #19
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24974261
En ik heb ook geen last meer, dus helemaal top!
  maandag 7 februari 2005 @ 18:20:46 #20
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_24974320
quote:
Op maandag 7 februari 2005 18:06 schreef MUUS het volgende:
Ja !
.
Dit wist ik niet; mooi dat die oorontsteking een keer over is, ik dacht dattie allang weg was, . En succes woensdag met je prik. Zo, dat was het.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')