quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:04 schreef Tinkerbell het volgende:Spindizzy, wat een gedoe. Ben je nog ziek? Ik durf het haast niet te zeggen (
![]()
), maar kan je Nero niet in de bench doen als je weg gaat met Casper?
Ik heb geen bench. Ben er zelf ook geen fan van. Zou bovendien toch niet kunnen omdat hij nog helemaal niet alleen kan zijn. We zijn met alleen-zijn-training pas bij "kan een kwartiertje zich bezighouden met Casper terwijl ik beneden in de keuken ben of aan het douchen ben". Vind ik al heel wat eigenlijk
![]()
Ziek: ben vanaf dat Smek er is al ziek. Eerst flink verkouden, toen met koorts erbij. Nu geen koorts meer maar nog steeds heel stevig verkouden. Dan blijken puppy's opeens behoorlijk heftig te zijn
![]()
Beestje kan zich natuurlijk geen moment zelf bezighouden...Tenminste, niet met dingen die niet levensgevaarlijk zijn
![]()
Dus vul je je dagen met steentjes, slakken, peuken, oud vuurwerk, andermans oude vuile zakdoekjes, duivenvoer etc.etc. uit zijn bek te wurmen
![]()
Dat is dan alleen nog buiten. Binnen is hij vooral bezig met snoeren zoeken die hij kan doorknagen, Casper zijn kluif uit zijn bek te jatten, het kleed op de bank op te vreten, de onderkant van de bank kapot te scheuren zodat hij IN de bank kan slapen (Taak heeft gister de hele onderkant van de bank dicht staan timmeren met triplex....Ha! Probeer daar maar doorheen te komen
![]()
), mijn houten kastje op te vreten enz.
Qua uitlaten doen we het nu zo: 's ochtends loopt Taak even mee zodat Casper een korte wandeling heeft. Smek mag dan ook even een stukje lopen, daarna wordt hij gedragen. 's Middags is Taak altijd thuis voor de lunch, dan ga ik met Cas een wat langer stukje lopen. Niet zo heel lang want Taak moet wel weer naar zijn werk natuurlijk.
Om 6 uur past Taak even op Smek terwijl ik weer een korte wandeling doe met Casper. Niet te lang want meneer wil dan eten. Ik ook trouwens maar ik moet dan eerst nog even boodschappen doen. Kon eerder op de dag niet want dan is er geen oppas. Eten dus laat
![]()
Om 11 uur een wandeling van ongeveer een half uur. Smek mag dan weer eenstukje lopen en wordt stuk gedragen door Taak.
Het probleem is dat ik maar 1 hand heb en dus wel twee honden aan de riem meekrijg (vereist nog wel wat oefening
![]()
) maar niet 1 aan de riem en 1 spartelhond op mijn arm. Dit is een kwestie van even uitzitten. Af en toe komt schoonmoeder/schoonzus even dogsitten zodat ik wat langer met Cas wegkan. Maar met dat ziekzijn van mij (en Taak) komt dat er ook niet van.
Tel daar een Casper bij op die dankzij dat kleintje spontaan sloopgedrag ontwikkelt heeft en ik dus daar ook de hele dag achteraan ren om te zorgen dat hij niet doodgaat aan het vreten van slechte dingen en de chaos is compleet
![]()
Ik sleep me al zowat een week van huilbui naar huilbui.
Flostouwen zijn voorlopig verboden. Ik zag regelmatig een Casper met Flos-en-Smek in zijn bek voorbij sjouwen. Als ik een speeltje gooi gaat die kleine er dolenthousiast achteraan om vervolgens op te vreten waar ik zijn speeltje tegenaan/op/naast heb gegooid
![]()
Het knuffelschaap is dood, het piepbeest is dood, de Frolicspeelbal blijkt veel te makkelijk stuk te gaan in een puppybek... Ik raak in hoog tempo door de speeltjes heen
![]()
Denk dat ik morgen maar gewoon een bosmuts tussen de twee honden gooi en kijk hoelang die meegaat
Nee tot nu toe heb ik het nog niet erg naar mijn zin
![]()
Lijstje van de meestgehoorde zinnen in Huize Spindizzy:
- Wat eet je nou weer?
![]()
- Haal je nagels eens uit Casper zijn ogen!
- Haha, kijk nou: hij past helemaal in Casper zijn bek!
- Aaaah, misschien is hij toch wel best leuk. Oh wacht, hij wordt alweer wakker
![]()
Nog even een kort lijstje met dingen die wel goed gaan
![]()
Casper bloeit helemaal op
![]()
(staat wel weer een terugval op andere vlakken tegenover, maar die heb ik er 1 keer uitgekregen, zal heus nog wel eens lukken). Zindelijkheidstraining gaat best aardig, ik ben daar ook vrij relaxted over. Het kan een hele poos duren voor honden echt goed zindelijk zijn en die miniplasjes en minidrollen zijn zo opgeruimd dus daar maak ik me geen zorgen om. Ik had hem met 1 dag het commando ZIT geleerd
![]()
We zijn sinds vandaag, nu ik me beter voel, weer lekker met zijn drietjes de tuin ingeweest om uit te razen en LOS te oefenen. Was ik helemaal niet ontevreden over