Ik vind 'm in elk geval heel mooi!
quote:mja, kon ik weten hoe een irritante stem die jongen heeft? Ik kan er echt niet naar luisteren, helaas.
Op donderdag 27 september 2001 01:49 schreef Reticulin het volgende:
Er moeten toch meer mensen zijn die deze geweldige cd in huis hebben? Toch?
Misschien sinds een aflevering van Buffy waarin de muziek van hem gebruikt werd dat het wat beter gaat lopen (die aflevering komt dit jaar op de Nederlandse tv). Aan de andere kant, nu is het lekker alternatief
quote:en er is een nieuwe CD die nog veel beter is (just like blood)
Op zondag 20 oktober 2002 13:54 schreef Melluh het volgende:
Deze jongen verdient meer dan 2 reacties in zo'n topic, ook al is het een oud topic. Prachtige nummers, ongelofelijjk dat zo weinig mensen er van gehoord hebben. Jammer dat hij niet kon komen op lowlands 2001, ik keek er toen echt naar uit. Vaak wel van die-muziek maar oh, wat is '2nd Law' toch een juweeltje.
Misschien sinds een aflevering van Buffy waarin de muziek van hem gebruikt werd dat het wat beter gaat lopen (die aflevering komt dit jaar op de Nederlandse tv). Aan de andere kant, nu is het lekker alternatief
Zoek McRae echter maar vooral in het hoekje NAM, met o.a. I Am Kloot, Turin Brakes, BDB en Ben Christophers.
quote:Dan moet ik maar gauw iets van hem gaan luisteren! Combi van Sigur Ros en NAM, wauw
Op zaterdag 8 februari 2003 11:35 schreef methodmich het volgende:
Sigur Rós als referentie? Da's een nieuwe, maar wel aardig gevonden.Zoek McRae echter maar vooral in het hoekje NAM, met o.a. I Am Kloot, Turin Brakes, BDB en Ben Christophers.
Wat een prachtige muziek is het eigenlijk... ik kan niet echt beschrijven hoe het klinkt, maar ik kan me niet voorstellen dat dit iemand niet raakt als hij of zij het hoort... End of the world news blijft heel mooi. 2nd law, Bloodless, Hidden Camera Show... wow.
Nouja, ik raad iedereen dit album ten zeerste aan indien je van singer/songwriters houdt.
quote:ja, mijn vergelijking is misschien wat overdreven, maar je moet eens naar overthrown luisteren en dan zul je wel zien dat de vergelijking zeker iet uit de lucht gegrepen is. Het is gewoon de evolutie van de eerste cd naar de tweede die ik wil duidelijk maken. De eerste CD is gewoon de hoogst charmante debuutplaat die elke goede zanger/groep en de tweede CD is dan direct veel volwassener en meestal ook de beste CD (zie bvb placebo, grandaddy, the white stripes, ...). Dit alles om maar te zeggen dat de tweede CD gewoon prachtig is. de man met de gitaar en de fluwelen stem. I am kloot vind ik een mooie vergelijking (de andere groepen die je daar opnoemt ken ik niet), hoewel ik hem meer in het singer-songwriter genre alla buckley zou plaatesen
Op zaterdag 8 februari 2003 11:35 schreef methodmich het volgende:
Sigur Rós als referentie? Da's een nieuwe, maar wel aardig gevonden.Zoek McRae echter maar vooral in het hoekje NAM, met o.a. I Am Kloot, Turin Brakes, BDB en Ben Christophers.
Zij vormden samen de New Acoustic Movement, begin 2001. Hoorde McRae ook bij, vandaar.
Sigur Rós kan ik wel redelijk plaatsen op sommige stukken, maar dan de SR van Agaetis Byrjun.
Op het eerste gehoord heeft zijn stem wel wat weg van de zanger van I Am Kloot. Heb 2 jaar geleden nog geweldig optreden van I Am Kloot gezien op Lowlands, Storm Warning spelen en nog geen minuut later breekt het noodweer los.
[Dit bericht is gewijzigd door mouzzer op 10-02-2003 22:35]
quote:Geen dank. Ik ben allang blij dat ik andere mensen mijn muzieksmaak kan overbrengen (opdringen
Op maandag 10 februari 2003 22:05 schreef mouzzer het volgende:
Dank voor degene die dit topic laatst een kick heeft gegeven. Heb wat nummers gedowned, vooral bloodless en End Of The World News zijn geniaal! Heb zijn debutcd inmiddels besteld!
Heb overigens zijn vorige cd gekocht (had hem nog niet, *schaamschaam*) en die nieuwe even besteld.. super hoor
quote:Jup. eerste keer vond ik m niet echt super maar de volgende keer ( in me uppie in de fitnessruimte van me werk met lekkere grote boxen ) keihard gezet. Was een geweldige ervaring.
Op donderdag 13 februari 2003 18:32 schreef placebeau het volgende:
tja, het is inderdaad wel een minder directe plaat. Een groeiplaat zoals sommigen dat hier noemen. Hij heeft de catchy melodietjes van de eerste plaat achterwege gelaten. Ik vind de tweede veel minder depreesief, zoadat ik hem dan ookvaker kahn opleggen, want een depressieve plaat als je vrolijk bent gaat niet (omgekeerd wel)
quote:En inmiddels heb ik em dan ook flink geluisterd
Op donderdag 13 februari 2003 20:00 schreef ik het volgende:
Heb overigens zijn vorige cd gekocht (had hem nog niet, *schaamschaam*) en die nieuwe even besteld.. super hoor
Vooral 'Bloodless'
Vandaag z'n nieuwe maar es luisteren dan
quote:bloodless is erg mooi ja.
Op dinsdag 4 maart 2003 08:43 schreef mrmiddel het volgende:[..]
En inmiddels heb ik em dan ook flink geluisterd
Heel mooi
Vooral 'Bloodless'
Vandaag z'n nieuwe maar es luisteren dan
Tom Mcrae geeft trouwens 18 maart een concert in de Melkweg.
Jesse Malin in het voorprogramma was al super...maar Tom liet echt zien en horen wat hij in huis heeft...
Ik had kippenvel bij sommige nummers, mede door de cello denk ik.
Volgende keer gewoon weer heen
quote:heheh ik had meer kippenvel omdat ik de nummers herkende. was een erg goed concert, en het mannetje heeft wel humor ook.
Op woensdag 19 maart 2003 02:02 schreef ForrestX het volgende:
net terug van een rete goed concert...Jesse Malin in het voorprogramma was al super...maar Tom liet echt zien en horen wat hij in huis heeft...
Ik had kippenvel bij sommige nummers, mede door de cello denk ik.
Volgende keer gewoon weer heen
kortom tom mcrae klasse-artiest. was erg blij dat hij bloodless nog deed tegen het einde aan. 'were the oil in this machine, and this machine. this machine is going wrong..' briljant!
PS: het enige irritante was dat er een groot meisje naast me volledig wild werd bij sommige nummers. en maar heen en weer. naar voren en achter. tering zeg
vind Bloodless echt een juweeltje hoor
In het tweede uur van 2 meter @ Kink (waarschijnlijk rond 13:30) herhaalt Jan Douwe Kroeske de eerste 2 meter sessie van Tom McRae, daterend van 17 april 2001.
McRae speelde in die sessie een vijftal nummers:
Bloodless
You Cut Her Hair
Streetlight
Draw Down The Stars
I Ain't Scared Of Lightning
(KinkFM: kabel-frequenties | goeie live-stream)
quote:Te mooie en kostbare koptelefoonmuziek om tot algemeen TMF-goed te maken, vind ik.
Op zondag 18 mei 2003 15:26 schreef methodmich het volgende:
McRae moet maar eens de Top 40 in. Als zelfs QOTSA daar in komt en Coldplay kan een top 10 hit scoren, dan moet McRae dat ook kunnen.
quote:Probeer het nog eens, het is echt de moeite waard.
Op donderdag 27 september 2001 23:50 schreef _Maria_ het volgende:[..]
mja, kon ik weten hoe een irritante stem die jongen heeft? Ik kan er echt niet naar luisteren, helaas.
quote:Natuurlijk moet dat kunnen maar het kan mij echt niet boeien of ze erin komen of niet. Maar begrijp wat je bedoeld het verdient zeker zoveel aandacht als de bands die je noemde.
Op zondag 18 mei 2003 15:26 schreef methodmich het volgende:
McRae moet maar eens de Top 40 in. Als zelfs QOTSA daar in komt en Coldplay kan een top 10 hit scoren, dan moet McRae dat ook kunnen.
quote:Pffff, dat is een line up waarvoor ik graag vanuit Grunn richting Den Haag kom.
Op donderdag 5 juni 2003 18:24 schreef ForrestX het volgende:
vrijdag de 13e op Music in my head in Den Haag oa met Badly Drawn Boy, Jesse Malin, I am Kloot en nog veel meer....
Helaas gaat een vriend trouwen. Ik vraag wel of ze een dagje later willen.
quote:Ach, Tom Mcrae is niet echt top-40 materiaal. Te weinig pep, en wie in het vrije geweldige leven heeft er nu zin in dat depressieve gedoe van die vent. Nou, de gemiddelde top-40 luisteraar niet, denk ik
Op maandag 19 mei 2003 18:46 schreef Machiel het volgende:[..]
Natuurlijk moet dat kunnen maar het kan mij echt niet boeien of ze erin komen of niet. Maar begrijp wat je bedoeld het verdient zeker zoveel aandacht als de bands die je noemde.
Maar met 'Karoake Soul' (ook van Just Like Blood) zou het best nog wel eens kunnen. Wat mij betreft mag hij in ieder geval..
Namens lotjeb moet ik ook nog even vermelden dat het nummer "2nd law"
gewoon heel erg mooi is..
Wie kan mij eigenlijk vertellen wat zijn beste cd en zijn beste nummers zijn? Ken namelijk nog niet zoveel van 'em.
en ik ga hem zondag live zien op werchter
quote:Dank voor de info! En veel plezier op Werchter...
Op woensdag 25 juni 2003 10:07 schreef placebeau het volgende:
hij heeft nog maar twee CD's
de eerste cd, "tom mcrae" gewoon, bevat pareltjes van nummers als "bloodless" en "sao paolo rain"en ik ga hem zondag live zien op werchter
quote:Ik heb 'm op werchter gezien, maar ik kon de tent niet in. Later heeftie nog wel een poster (van hemzelf) voor me gesigneerd.
Op woensdag 27 augustus 2003 12:17 schreef scatterbrain het volgende:
Ik vind zijn vorige cd veel beter.. You Cut Her Hair is echt zo'n kippenvel nummer. Geweldige artiest, heb hem nog even kunnen bewonderen op Pinkpop maar ik hoop eigenlijk dat hij binnenkort in Paradiso of de Melkweg komt.
Ik vind de nummers van z'n eerste cd wel wat emotioneler overkomen, maar de nummers op z'n tweede zijn completer ofzo. Ze hebben wat meer, de cello e.d. Wat ik overigens wel heel vervelend vind aan die cd, is dattie kraakt! dat ligt niet aan mijn koptelefoon of set, want ik heb het op verschillende systemen beluisterd. maar in bijvoorbeeld stronger than dirt kraakt de bass drum, alsof het veel te hard is opgenomen. ontzettend jammer, want de nummers zijn geweldig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |