Goede postquote:Op maandag 11 april 2005 15:39 schreef ThunderChild het volgende:
Als je een beetje kritisch of verder kijkt, dan moet je wel tot de conclusie komen dat Half-Life 2 toch één van de grote flops van het afgelopen jaar zoniet afgelopen jaren is. De Source engine waarvan Half-Life 2 gebruikt maakt, is een aller aardigste engine en biedt voorlopig nog voldoende mogelijkheden, welke door Half-Life 2 nauwelijks gebruikt worden. Haal je de Source engine weg en vervang je dat door bijvoorbeeld de Quake III engine, dan hou je eigenlijk een middelmatig spel over wat door andere, recentere zo niet oude titels overtroffen wordt.
De gaten in zowel het verhaal als in de levels waren voor mij dusdanig zichtbaar, dat het spel voor mij gewoon saai werd en zeker tijdens de powerboat levels. Net als Outpost in 1994 (kan een jaartje mis zitten), is ook in Half-Life 2 alles wat een beetje flair en diversiteit aan het spel kon geven weggehaald en vervangen door saaie stukken om het spel qua omvang maar enige volume te geven als het al vervangen werd. Wederom noem ik ook hier weer de powerboat levels, want meer dan links, rechts, links, rechs en af een toe een puzzeltje oplossen is het eigenlijk niet. Ik kan niet anders concluderen dat VALVe zodanig gefixeerd is geweest op het grafische aspect, dat ze de rest gewoon 'vergeten' zijn en/of onbelangrijk vonden en in de gaming industry is dat eigenlijk funest. Dat ze er nog mee wegkomen, verbaast mij dan ook ten zeerste maar neem één kijkje op hun Steam forums en het is gelijk zichtbaar wat voor soort publiek men trekt en wil aantrekken.
VALVe is niet de enige waarbij dit fenomeen geschied is. Ook Epic had last van een engine die ze hadden ontwikkeld, maar onvoldoende benut heeft tijdens de ontwikkeling van Unreal Tournament 2003. Epic heeft een groot deel van wat ze in UT2003 fout hebben gedaan, goed weten te maken in UT2004 en ik hoop ook ten stelligse dat VALVe van hun fouten met/in Half-Life 2 leren dat HL2: Aftermath en de onofficieël aangekondigde Half-Life 3 een stuk beter in elkaar steekt en dat het meer diversiteit kan bieden dan Half-Life 2 heeft geboden . . .
quote:Op maandag 11 april 2005 14:13 schreef Djaser het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 april 2005 18:26 schreef BMRS het volgende:Dat zou een goeie mogelijkheid kunnen zijn. Doom 3 lag al sinds augustus in de schappen en zinde ATI natuurlijk niet, dus die zal VALVe wel gepushed hebben om HL2 af te krijgen . . .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
Lang lang? met half life 1 was ik 2 maand bezig(was ook 12/13 jaat oud) dit had ik in 1 wiekend uitgespeeld. ongeveer in 26 uur.quote:Op zondag 10 april 2005 20:04 schreef BMRS het volgende:
Waarom vindt iedereen HL2 kort? Het duurde best lang om het uit te spelen hoor.
quote:Op maandag 11 april 2005 13:16 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
helemaal mee eens..The CitadelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met vriendelijke groet,
Gewoonik
Geheel mee oneens! De continu spanning van verlatenheid en overheersing van de mensen zorgden wat mij betreft voor een supersfeer gedurende het hele spel. Juist bij die powerboat levels wordt je ook duidelijk dat de aarde enorm aan het verpauperen is en dat menselijke bouwwerken aan verval onderhevig zijn.quote:Op maandag 11 april 2005 15:39 schreef ThunderChild het volgende:
bla
Sfeer: jaquote:Op dinsdag 12 april 2005 07:45 schreef Laton het volgende:
[..]
Geheel mee oneens! De continu spanning van verlatenheid en overheersing van de mensen zorgden wat mij betreft voor een supersfeer gedurende het hele spel. Juist bij die powerboat levels wordt je ook duidelijk dat de aarde enorm aan het verpauperen is en dat menselijke bouwwerken aan verval onderhevig zijn.
Ik vind dat ze bij valve hun engine prima in dienst hebben gesteld van het spel en niet andersom...grappig hoe jij die dingen precies tegenovergesteld ervaart
Ik vond halflife2 een absoluut hoogtepunt voor het fps genre..waar ik zonder me te schamen een 10 voor geef.
Ik begrijp wat je bedoeld. Deus ex 1 krijgt van mij ook een 10 overigens. Feit is echter dat alles aan Halflife2 voor mij werkte..net als bij deus ex zat ik er helemaal "in" ...De spelervaring was gewoon dusdanig indrukwekkend en opwindend dat ik niet anders kan dan het geheel volstrekt geslaagd te noemen. Linear en weinig vernieuwend inderdaad.. De AI was ook niet erg snugger..vergelijk met halo1 en 2..uberAI.quote:Op dinsdag 12 april 2005 07:57 schreef Kamphuys het volgende:
verhaal
Komen we toch op een simpel verschil in smaak uit. Precies de dingen die jij noemt zijn top aan HL2, maar voor mij maakt Gameplay/AI/Vrijheid (en vooral dat laatste is er echt gewoon niet) een spel echt goed.quote:Op dinsdag 12 april 2005 08:05 schreef Laton het volgende:
Maar wat mij betreft kwamen alle partjes hier op de goede plek. Graphics, sfeer, geluid, design. Dat heeft het spel bij mij gemaakt. Maar ik ben ook een sucker voor 1984-achtigheid..
![]()
En dat terwijl Gameplay/AI/Vrijheid normaal ook mijn in steen gehouwen voorkeur hebben. Wat dat betreft zijn mijn all time favorieten allemaal van die categorie..Deus ex; Systemshock2, Elite2Frontier...en met stip bovenaan: GTA Vice City..quote:Op dinsdag 12 april 2005 08:08 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Komen we toch op een simpel verschil in smaak uit. Precies de dingen die jij noemt zijn top aan HL2, maar voor mij maakt Gameplay/AI/Vrijheid (en vooral dat laatste is er echt gewoon niet) een spel echt goed.![]()
Op het vrijheidsgebied vind ik Fallout 1+2 echt nog de beste games aller tijden, ik hoop echt dat daar ooit een vervolg op komt. (MMORPG is ook welkomquote:Op dinsdag 12 april 2005 08:18 schreef Laton het volgende:
[..]
En dat terwijl Gameplay/AI/Vrijheid normaal ook mijn in steen gehouwen voorkeur hebben. Wat dat betreft zijn mijn all time favorieten allemaal van die categorie..Deus ex; Systemshock2, Elite2Frontier...en met stip bovenaan: GTA Vice City..
Echter in geval van HL2 mezelf even hardcore bezondigd aan style over substance![]()
Dit zal ook niemand ontkennen denk ik, ik speel het met veel graphics op laag (XP1700+GF3), en het ziet er echt al fantastisch uit, ik heb het ook nog niet gezien op een fatsoenlijk systeem. Als ik tegen de zomer eens een nieuwe pc heb dan zal ik het zeker weer eens installeren, wie wat bewaart....quote:Op dinsdag 12 april 2005 08:18 schreef Laton het volgende:
Echter in geval van HL2 mezelf even hardcore bezondigd aan style over substance![]()
Oh nee! Tja zonder oogsnoep is het ongetwijfeld een stuk minder qua impact..met DX9 water ga je toch al gauw niets doen dan voorwerpen in het water smijten en kijken hoe dit er van onder uitziet..(of ik ben gek dat ik het doequote:Op dinsdag 12 april 2005 08:22 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Dit zal ook niemand ontkennen denk ik, ik speel het met veel graphics op laag (XP1700+GF3), en het ziet er echt al fantastisch uit, ik heb het ook nog niet gezien op een fatsoenlijk systeem. Als ik tegen de zomer eens een nieuwe pc heb dan zal ik het zeker weer eens installeren, wie wat bewaart....![]()
Die gravity gun is nioet zo bijzonder, wat wel bijzonder is, is de engine met de physics engine. In geen enkel spel is de zwaartekracht zo goed "in beeld" gebracht als in HL2quote:Op dinsdag 12 april 2005 07:57 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Sfeer: ja
Gameplay: nee
Sfeer is er zeker, die is fantastisch zelfs. Dit is te danken aan de goede enige+geweldig leveldesign. Maar behalve de gravity-gun bevat de gameplay echt nauwelijks iets nieuws tav Half-Life. De AI bv is gewoon nul komma nul verbeterd tov bijna 6 jaar geleden, dat vind ik echt heel slecht. Een mooi jasje maakt een spel niet goed.
Ik heb zo'n beetje alle belangrijke shooters sinds Wolfenstein3D gespeeld en dit bevat echt gewoon niks nieuws. Moest mezelf dwingen om verder te spelen, omdat ik er voor betaald had. Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Ik heb na HL2 Deus Ex (1!!) voor de gein eens herspeeld, ervaar het verschil in game-play.
De sfeer in Half-Life 2 was ook goed en is één van de betere punten in het spel, maar sfeer is niet het enige wat een game maakt of kraakt. Daar zijn meer elementen voor nodig zoals de gameplay en de storyline en dat is niet of nauwelijks aanwezig in Half-Life 2.quote:Op dinsdag 12 april 2005 07:45 schreef Laton het volgende:
Geheel mee oneens! De continu spanning van verlatenheid en overheersing van de mensen zorgden wat mij betreft voor een supersfeer gedurende het hele spel. Juist bij die powerboat levels wordt je ook duidelijk dat de aarde enorm aan het verpauperen is en dat menselijke bouwwerken aan verval onderhevig zijn.
STALKER klinkt fantastisch echt, ik ben best geobsedeerd door de donkere kanten van de mensheid, Tjsernobyl is er daar 1 van. Als ik daaaar dan in kan rondlopen....quote:Op dinsdag 12 april 2005 08:40 schreef Laton het volgende:
Oh nee! Tja zonder oogsnoep is het ongetwijfeld een stuk minder qua impact..met DX9 water ga je toch al gauw niets doen dan voorwerpen in het water smijten en kijken hoe dit er van onder uitziet..(of ik ben gek dat ik het doe)
http://arcanum.sierra.com/us/
Het is helemaal gaaf als je het verhaal achter Half-Life kent, erg gave clipquote:Op maandag 25 april 2005 20:35 schreef Ericjuh het volgende:
ik lees net op flabber dat iemand een videoclip voor een liedje heeft gemaakt. De videoclip is helemaal opgenomen in half-life 2..
is wel mooi om even herinneringen terug te halen van wat je gespeeld hebt
http://www.machinima.org/(...)lly-music-video.html
je kunt 2 versie's downloaden.. 19 mb en 27 mb..
E-bay is ook geen optie, want VALVe zal dan dat bewuste account uitschakelen en dan heb je nog niks. Legaal is er op het moment niks tegen te doen behalve wachten of van de gehele account te ontdoen via de achterdeur . . .quote:Op woensdag 27 april 2005 14:19 schreef killko het volgende:
Stel je spel doet het niet en je wilt het aan iemand doorverkopen.. Je hebt uiteraard al geregistreerd en dus een steam account. Volgens de site van steam kan je je accountnaam niet wijzigen en als je verwijdert blijft de serial toch in hun systeem staan. Een nieuwe serial aanvragen kost 10$ excl. verzendkosten van het doosje enz. en dat duurt dus een tijdje voor je het terug krijgt.. Verder is alles beveiligd tegen doorverkoop en illegale gamers enzo en daar valt mijn probleem dus ook een beetje onder.. Heeft iemand ideeën voor me?
Wat natuurlijk ook kan is E-bay ofzo, maar dan moeten ze het account overnemen..
ik las dit ergens...quote:Op woensdag 27 april 2005 14:19 schreef killko het volgende:
lang verhaal....
Je krijgt dan als eerste het gezicht van de G-Man te zien.quote:Op donderdag 28 april 2005 22:40 schreef VoreG het volgende:
Weet iemand trouwens nog hoe de intro ging? Zag je daar G-man of niet? Want volgens mij doet mijn videokaart erg raar, ik zie allemaal zwart witte blokken en dat was de vorige keer dacht ik niet. De mooie lichtstralen uit de ramen enzovoort die zijn ook groen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |