Voor het overmatig produceren van oogvocht bestaan verschillende synoniemen: wenen, schreien, grienen, huilen, janken, krijten e.d. Synoniemen met verschillende klanken en daardoor zo bruikbaar ter onderscheid van verschillende gemoedstoestanden.quote:Op donderdag 27 januari 2005 23:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik houd erg van woorden ... waarvan de klank op de een of andere manier perfect bij de betekenis past, zoals het eerdergenoemde 'plengen'.
Wat een gejeremijeer. Toen ik nog moderator was--en niet zomaar ééntje; de hoegenaamd beste moderator--hoorde ik je nooit over mijn idiosyncratische Fingerspitzengefühl.quote:Op donderdag 27 januari 2005 23:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Fingerspitzengefühl, ook al zon mooi woord dat ik vaak gebruik tegen de mods ;')
Ze snappen me niet
Het is niet echt te vertalen. Even kijken of het in mijn woordenboek Duits staat... Ja, 'fijngevoeligheid', maar dat dekt de lading voor mijn gevoel niet geheel. Letterlijk betekent het 'vingertoppengevoel'.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:33 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Wat betekent Fingerspitzengefühl eigenlijk?
Die heb ik laatst nog in een post gebruikt!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:24 schreef Intxaurraga het volgende:
Hineininterpretieren is ook fraai.
Alleen van de bovenste en de onderste weet ik wat ze betekenen. Ik vind dit soort vindingen werkelijk wangedrochten.quote:
Oh, wat een leuke site!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:18 schreef Troel het volgende:
Lupa, veel oudhollandsche scheldwoorden vind je hier
sluit mooi aan bij jouw avatar......quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:25 schreef DennisMoore het volgende:
Daadwerkelijk.
Er was werkelijk een daad..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |