quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:16 schreef livEliveD het volgende:[..]
Wanneer mag je dat wel? Als je helemaal klaar bent of ook eventueel tijdens een of andere stage bij CERN? Wat zijn sowieso je toekomstplannen?
Ehm nou... ik zou stage kunnen lopen bij het al eerder genoemde Kernversneller Instituut wat bij onze faculteit in de buurt staat. Daar heb je niet zo'n enorme deeltjesversneller zoals bijv. bij het CERN maar worden wel experimenten gedaan met particle beams. Naar het CERN zelf zou ook kunnen misschien, al denk ik dat ze daar wel een of andere selectie hebben
![]()
. Beetje te hoog gegrepen dus, en ik heb ook geen behoefte om mn stage in het buitenland te doen.
Wat betreft toekomstplannen... erg concrete heb ik nog niet. Ik ben de technische kant uitgegaan, met het idee dat ik liever wat met de toepassingen doe (denk aan bedrijven als Philips, Shell, Thales, Corus) dan puur theoretisch werk. Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik nog niet een heel goed beeld heb van wat welke richting nu eigenlijk inhoudt. Dat KVI bijvoorbeeld vond ik ook hartstikke interessant, en ik weet (nog) niet of daar alleen maar theoretici aan de slag kunnen, of ook ingenieurs.
Dus ja... was mn doel eerst iets van aan de slag gaan bij Philips ofzo, nu lijkt het me ook wel wat om eerst nog op de universiteit te blijven. Misschien ook wel in de vakgroep Materiaalkunde, ik heb dat vak net gevolgd en het boeide me nogal.
Concluderend: ik weet het nog niet
![]()
. Ik ben de studie ook niet begonnen met het doel "ik wil dit worden" zoals Tandheelkundestudenten dat nog wel eens doen. Ik ga er vanuit dat ik gaandeweg een steeds beter beeld krijg van wat mogelijk is en dat ik dan min of meer vanzelf ergens in rol.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...