ik wil eigelijk ff een weekje in zo'n all-inclusive oord bijkomen van carnaval eind februari. Is het verstandig om daar oningeent (hoe schrijf je dat???) naar toe te gaan?
Ja, het is verstandig om een spuitje tegen Hepatitits A te halen. Dat is overigens ook voor landen als Turkije aanbevolen, maar niet iedereen houdt zich aan die adviezen. Haal ook zeker anti-diarree pillen bij de apotheek. Bijna de helft van de vakantiegangers loopt dat op in Egypte en daar hoorde ik ook bij.
Ik ben er 4 keer geweest (appt Sultan beach & Hilton). Inenten is totaal niet nodig. Daarvoor moet je onder luxor en in de woestijn zijn. Gewoon proberen geen water uit de kraan te drinken/waterijs te eten, dan is alles goed. Verwacht trouwens niet te veel van Hurghada, uitgaan enzo is er niet echt bij, zeker nu je buiten het hoogseizoen zit. Anyway, Have fun!
Ik was niet van plan veel verder te gaan dan het strand dus binnenlanden en gevaarlijke gebieden wat betreft siektes zal ik niet opzoeken. Een voedselvergiftigingetje is zo opgelopen in dergelijke landen...i know...ben in Turkije geweest en als je gewoon wat uitkijkt met wat je eet en een beetje geluk is wellicht door te komen. Hepatitis A? ik ga nog wel ff opzoeken wat dat precies inhoudt.
ben gewoon benieuwd naar wat ervaringen van fokkers.
Ben 2 weken geleden geweest voor Hepatitis A, je moet hiervoor zijn bij de GGD, kost wel klauwen met geld. 4 personen, 6 inentingen in totaal zo'n 310 euro . Maar goed, ik ga ook half feb. naar Egypte, Hurghada en ik word liever niet ziek.