Ja dat klopt. Maar in principe moet je er geen last van hebben, al heb ik geen zin, als dit zo doorgaat, om ze te laten zitten. Volgend jaar ben ik het huis uit, en dan moet het OF stabiel zijn OF ze gaan eruit. En ze stonden wel wat scheef nadat ik ze 1,5 jaar los heb laten zitten, maar erg was dit niet. Beetje verschoven.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:57 schreef Sorella het volgende:
Ik heb gehoord dat je zolang je je eigen tanden nog hebt vastzit aan die draadjes, klopt dat
Ik vraag dit omdat ze mijn zoon ook een beugel aan willen smeren en als dit het geval is dan denk ik dat ik bedank.
.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:50 schreef clowncloon het volgende:
Ik heb er eentje aan de voorkant van mijn onderkaak. Ik heb er totaal geen last van en qua hygiene heb ik totaal geen last, een ietwat hogere tandartsrekening voor het verwijderen van tandplak omdat dat iets sneller gaat maar voor de rest...nergens last van!
Van wie heb je trouwens gehoord dat je geen harde dingen mag eten?? Ik eet alles en hij heeft NOOIT losgezeten.
maar is het erg veranderd? heb je er last van? of staat het gewoon wat minder mooi.quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:16 schreef gexxz het volgende:
Die van mij zat ooit ook los, heb het ding eruit gehaald. Bij de volgende controle heeft de tandarts netjes de lijmresten van mijn tanden gehaaldmaar het is beter om het spalkje wel te houden, mijn tanden staan niet meer zoals ze waren nadat ik een beugel had gehad.
Dronk jij ook geen cola en at jij ook geen kauwgom toen je nog slotjes had?quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:51 schreef Boeman het volgende:
dat zeiden ze erbij toen ik die dingen kreeg. Ik vroeg nog eventjes na vandaag: en inderdaad. Hele appels eten wordt hem niet. Altijd in stukjes. En bij harde broodjes moet ik met de zijkant van mn gebit bijten.![]()
In het begin wel, toen was ik braaf, maar na een tijdje begon het toch weer te dagen. Maar eet je gewoon hele appels? als ik mijn tanden erin zet heb ik meteen zoiets van dit gaat foutquote:Op donderdag 27 januari 2005 18:18 schreef Coconut het volgende:
[..]
Dronk jij ook geen cola en at jij ook geen kauwgom toen je nog slotjes had?![]()
Mijn spalkjes zitten alweer zo'n 4 jaar achter m'n tanden. Zijn nog nooit losgegaan en ik eet gewoon appels, harde broodjes etc. Ik laat ze gewoon net zolang zitten totdat ze eruit vallen (en misschien laat ik ze er dan weer opnieuw inzetten), ik zou het eeuwig zonde vinden als m'n tanden weer gaan schuiven.
Ja hoorquote:Op donderdag 27 januari 2005 20:30 schreef Boeman het volgende:
In het begin wel, toen was ik braaf, maar na een tijdje begon het toch weer te dagen. Maar eet je gewoon hele appels? als ik mijn tanden erin zet heb ik meteen zoiets van dit gaat fout![]()
moet ik ook maar weer es proberen danquote:Op donderdag 27 januari 2005 20:37 schreef Coconut het volgende:
[..]
Ja hoor. Hele appels, harde stokbroden... Gewoon alles.
Ik gok op dat laatste in mijn gevalquote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb ook zo'n draadje achter mijn onderste voortanden. En die zit er nu al 8 jaar. Ik heb er helemaal nooit last van gehad. En ik eet alles wat ik wil eten. Alleen dat tandsteen dat komt wat vaker terug, maar dat haalt de tandarts wel weg.
Ik heb de tandarts een jaar geleden nog gevraagd hoelang dat draadje blijft zitten. De tandarts zei tegen mij dat zo'n draadje minimaal 2 tot 3 jaar moet zitten. En daarna wordt hij niet meer teruggeplakt. Maar als je er geen last van hebt dan kun je heb beter laten zitten. Want je tanden willen heel graag terug naar de oude plek.
Ik vraag me af waarom mijn lijm zoveel langer houd dan de jouwe, terwijl ik al die harde dingen gewoon eet. Zal wel een of andere superglue gebruikt zijn bij mij. Of een hele slecht lijm bij jou...
hoelang is dat ding nu al los?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:07 schreef Bullet-tooth het volgende:
Vreselijke dingen! Ik heb boven en onder een spalkje op mijn tanden. Het is een jizerdraadje dat vastzit met een bolletje hars op elke tand.![]()
Maar die bolletjes hars gaan er bij mij altijd na een maand of 4 stuk voor stuk eraf en dan moet ik weer naar de orthodontist en dat trek ik slecht, dus nu is het zover gekomen dan m'n onderste spalkje weg is (tijdens het tandenpoetsen zat het hele ijzerdraadje opeens in me bek, schrok me de tering) en de tandarts heeft de restjes van m'n tanden gehaald. Nu moet ik wel van hem opnieuw naar de ortho maar dat zit er voorlopig niet in, nu staan mn ondertanden een beetje scheef maar dat maakt me niet zoveel. Ondingen zijn het!![]()
Ja natuurlijk, maar er zijn wel grenzen. Ze moeten zich wel gedragen in mijn mondquote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:58 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik heb trouwens liever spalkjes dan dat al dat beugelwerk uiteindelijk weer voor niks is geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |