nou volgens mij kan het daar nog best iets mee te maken hebben.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:48 schreef Bupatih het volgende:
Volgens mij kan het wel. Als je maar op je linkerzij ligt.
Ofzo

Klopt, al eet je ondersteboven het maakt niks uit. Rechtop zitten is meer een vorm van ettiquete dan dat het daadwerkelijk nut heeft.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:48 schreef clowncloon het volgende:
Maakt niks uit want je darmen hebben niet voor niks de peristaltische beweging of zoiets...

Er zijn zoveel andere redenen op te noemen waarom de romeinen niet oud werden. Waaronder oorlog voeren en veel land veroveren.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:50 schreef RetepV het volgende:
De oude Romeinen werden niet oud. Dus daar is misschien je antwoord? Ze deden wel meer dingen die niet goed waren. Zo hoorde ik gisteren dat ze voor het conserveren van voeding lood gebruikten. Ze maakten een goedje aan van wijn en suiker dat ze in een loden pan lieten indikken. En dat gooiden ze dan over al het eten heen.
En die Romeinen zich maar afvragen waarom de kindersterfte zo hoog was.

Met Nero als voornaamste voorbeeld idd. Ze hadden echt een thing voor lood want ook wijn werd uit loden bekers gedronken.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:00 schreef Lod het volgende:
[..]
Er zijn zoveel andere redenen op te noemen waarom de romeinen niet oud werden. Waaronder oorlog voeren en veel land veroveren.
En het lood was volgens mij niet zozeer een conserveringsmiddel maar gewoon een materiaal dat ze veel gebruikten. Bijvoorbeeld in de waterleidingen.
Een kenmerk van Loodvergiftiging is dat je gek wordt, dit zou het gedrag van een aantal romeinse keizers kunnen verklaren.

hoe heten die ligbanken ook alweer?quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:56 schreef Dr.0ETKER het volgende:
[afbeelding]
Foto is van een schoolexcursie naar Allard Pierson Museum in Amsterdam. Dit zijn de banken waar de romeinen op lagen te eten. zoals je kan zien is de buik nog redelijk rechtop.![]()

Ja, dan trokken ze zich even terug in het vomeerkamertje.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:01 schreef heaven7 het volgende:
Was het ook niet zo dat de romeinen als ze vol zaten de boel uitkotsten zodat ze verder konden vreten?

Je denkt dat je alles weet? Sufkop.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:59 schreef the_bbk het volgende:
Sofa's

Je denkt dat je alles weet? Sufkop.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:59 schreef the_bbk het volgende:
Sofa's

vomitariumquote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dan trokken ze zich even terug in het vomeerkamertje.![]()
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |