abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24748167
- Gebruik de search bladiebla, dit is al tig keer voorgekomen....

Ik vraag hier om recente vakantie ervaringen, en zet hier 2 plaatsen tegen over elkaar neer. Waarschijnlijk zijn er meerdere mensen die niet kunnen kiezen...

Ik ben in 2003 op vakantie geweest in Rimini en in 2004 naar Salou.

Beide vakantie waren mij top bevallen. Beiden hadden zo zijn toppers

Rimini

+ Erg leuke partyboottocht gehad
+ leuke sfeer daar met uitgaan
+ die grote Bia discotheek, super

- De r&b die overal de toon zetten
- Het schelpen/kiezel strand was iets minder

Salou

+ Uitgaan tot 6 uur is geen punt
+ Mooi strand
+ lekker gefeest in de Patcha en in de snoopy’s

- De skibarretjes ontvlucht

Ik zoek dit jaar weer een leuke vakantiebestemming om met mn vrienden naartoe tegaan. Alleen wat????

Nu is mn oog al een aantal jaar gevallen op Chersonisoss. In de boeken staat het helemaal super, maar is het dat ookwel?

Ik zoek eigenlijk iemand die in Rimini en in Chersonisoss is geweest.

Waar kan je het beste stappen?
Waar kan je het beste overdag rondhangen?
Waar is het meeste te doen?
Waar kan je het beste op ut strand liggen?
Waar kan je een keer het beste helemaal los gaan ( feesten bedoel ik dan)?
Waar is het beste eten?

Het weer zal waarschijnlijk op Kreta heter en droger zijn, maar heeft Rimini op andere punten meer te bieden als Chersonisoss?

Ik kon dit ook vragen op ut reisbureau, maar ik zoek meer persoonlijke ervaringen.

Help me out!
pi_24748964
Ietsje lager dan Rimini ligt Riccione , scheelt enkele km's en daar heb je een gewoon strand.
En wil je met een jongeren reis? Gogo tours zit ook daar.
pi_24749243
Ik zat daar dus op de camping met gogo. Was me wel bevallen.

Maar het is zeker een jongerenreis dat ik wil.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:32:52 #4
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_24749710
Chersonnisos heeft een erg goed uitgaansleven!
Zeker voor een hardstyler
Er is namelijk een club waar ze zeker geen R&B shit draaien.
Namelijk -> http://www.nrgclub.gr/
Daar komen ook vaak bekende Nederlandse Dj's
Zo waren er tijdens mijn vakantie: Luna, Pavo, Zany en Darkraver

Verder kun je in Chersonnisos naar Star beach, dit is een 'gratis' waterpark.
Niet helemaal gratis, je hoeft geen entree te betalen, maar als je een strandstoel pakt dan moet je daarvoor betalen. (Tip: kijk waar de man die het geld int loopt, ga dan een heeel stuk bij hem vandaan zitten, gooi snel al je spul op je strandstoel en doe net of je er al uren zit. Zo hebben wij er de helft van de vakantie gratis gezeten ) En ook voor de waterattracties moet je per dag betalen.

Een stuk rijden vanaf Chersonnisos naar het oosten van het eiland ligt het strand waar ze de bounty reclame hebben opgenomen. Dus geen gezeik met kiezels
Moet je wel een auto voor huren, want dat hele stuk op een scooter of quad is afzien.

Duss Chersonissos is echt de moeite waard
Narcist
pi_24749937
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:10 schreef Hardstyler1985 het volgende:
Ik zat daar dus op de camping met gogo. Was me wel bevallen.

Maar het is zeker een jongerenreis dat ik wil.
Camping Riccione?
Best place there is , kwam er al als klein meisje van 2 jaar en we hopen volgend jaar
weer heen te kunnen gaan (en dan dus niet met een jongeren reis).
En gogo heeft bijna overal dezelfde feesten...
pi_24750792
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:32 schreef Magistic het volgende:
Chersonnisos heeft een erg goed uitgaansleven!
Zeker voor een hardstyler
Er is namelijk een club waar ze zeker geen R&B shit draaien.
Namelijk -> http://www.nrgclub.gr/
Daar komen ook vaak bekende Nederlandse Dj's
Zo waren er tijdens mijn vakantie: Luna, Pavo, Zany en Darkraver

Verder kun je in Chersonnisos naar Star beach, dit is een 'gratis' waterpark.
Niet helemaal gratis, je hoeft geen entree te betalen, maar als je een strandstoel pakt dan moet je daarvoor betalen. (Tip: kijk waar de man die het geld int loopt, ga dan een heeel stuk bij hem vandaan zitten, gooi snel al je spul op je strandstoel en doe net of je er al uren zit. Zo hebben wij er de helft van de vakantie gratis gezeten ) En ook voor de waterattracties moet je per dag betalen.

Een stuk rijden vanaf Chersonnisos naar het oosten van het eiland ligt het strand waar ze de bounty reclame hebben opgenomen. Dus geen gezeik met kiezels
Moet je wel een auto voor huren, want dat hele stuk op een scooter of quad is afzien.

Duss Chersonissos is echt de moeite waard
Het klinkt geweldig. Hoeveel dagen was je er geweest? En hoeveel heb je opgemaakt?

Hotel/appartement?
pi_24751411
Wat is het verschil in prijzen tussen deze 2 plekken, en is chersonnisos niet erg warm in de zomer?
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:53:10 #8
28908 Magistic
pi_24751613
Het was vorig jaar zomer dat ik er geweest ben dus er zal niet veel veranderd zijn

Wij zaten in een hotel en zijn er 10 dagen geweest. Ik kan je echter aanraden om niet in een hotel te gaan. Want van de 10 dagen dat wij er zaten hebben wij geen enkele keer gebruik gemaakt van de faciliteiten. Ik ben 's ochtends echt niet om 8 uur wakker voor het ontbijt, vooral niet na het stappen En met een appartement, ben je veel goedkoper uit en heb je veel meer ruimte tot je beschikking. Niet dat je zoveel op je kamer zit, maar het is wel handig om lui uit te nodig om voor te drinken enzo.
Verder lig ik nooit in een zwembad bij een hotel/appartement, ik lig veel liever in de zee of bij Starbeach, wat aan zee ligt (erg veel mooie dames daar).

Verder is het niet uitzonderlijk duur. Je kan daar echt heerlijk uit eten gaan voor 15 euro per persoon, en je wordt ook nog eens als een God behandeld

En ook de clubprijzen van bijvoorbeeld NRG club verschillen niet veel met deprijzen van de Nederlandse clubs. Verder zijn er nog talloze andere kroegjes waar je binnengelokt wordt en vaak bieden ze bijvoorbeeld 2 cocktails voor de prijs van 1. En in tegenstelling to hier zijn ze daar niet zuinig met de drank in de cocktail En het begrip happy hour kennen ze ook. Maar gewoon een aantal flessen drank / kratten bier halen en je in je appartement alvast helemaal lam zuipen is verrweg het goedkoopst

Trouwens, de pagina van NRG club stamt nog uit 2003, hier moet je je niets van aantrekken hoor.
In het hoogseizoen komen er altijd bekende Nederlandse Dj's/. Die geven meestal dan een pre-party op Starbeach en dan gaan ze later naar de NRG club waar het dan tot in de vroege ochtend doorgaat!

Verder hebben we echt flink gebeest daar, dus wij zaten op ongeveer 600 euro de man voor het uitgaan.

TIP: in de NRG club loopt een erg mooie dame, en als die je vraagt of je iets wilt drinken dan moet je niet denken dat ze je loopt te versieren . Het is daar namelijk gebruikelijk dat ze je drankjes op de dansvloer komen brengen. Erg relaxed!
Narcist
  woensdag 26 januari 2005 @ 00:00:12 #9
28908 Magistic
pi_24751780
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:45 schreef TommyT het volgende:
Wat is het verschil in prijzen tussen deze 2 plekken, en is chersonnisos niet erg warm in de zomer?
Ach, wat is warm. Toen wij er zaten werd het niet warmer dan 35 graden, en wij zaten er in het hoogseizoen (Juli / Aug). En zo warm word het in Nederland ook wel eens.
Daarbij hebben de meeste winkels daar toch wel airco, en de appartementen en hotels ook.
En als je het echt warm hebt duik je lekker de zee in toch?

Verder kan ik je aanraden om een appartement te boeken die niet vlakbij bomen staan. Want de krekels daarin zijn nogal overijverig en houden menig vakantieganger uit hun slaap.
En dan niet denken, wat voor geluid maakt zo'n klein beestje nou? Ik kan je vertellen...die maakt nogal wat herrie.
Aangezien er een paar honder in 1 boom zitten kun je het geluid best wel vergelijken met een kettingzaag die de hele nacht aanstaat

En kijk vooral goed op internet rond of er ook reviews zijn van mensen die in een bepaald appartement hebben gezeten.

http://www.hotel-review.nl/plaatsen/20-Chersonissos.html
hier staan een aantal
Narcist
pi_24773623
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:53 schreef Magistic het volgende:

TIP: in de NRG club loopt een erg mooie dame, en als die je vraagt of je iets wilt drinken dan moet je niet denken dat ze je loopt te versieren .
Hahaha!!
In de mythologie was Cassiopeia de koningin van Ethiopië en getrouwd met koning Cepheus. Ze hadden één dochter: Andromeda.
  donderdag 27 januari 2005 @ 14:55:26 #11
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_24779704
Ben er allebei geweest, zou voor Chersonisoss kiezen.

Gegarandeerd mooi weer, veel hotels dichtbij centrum en strand, veel uitgaansgelegenheden.
En, als je van raven houdt, ga dan naar de NRG zoals al gezegd. Echt wat voor een jonge Hardstyler

Kijk anders ook eens op vakantiereiswijzer.nl, staan ook veel reviews op van hotels.

Rimini vond ik veel te massaal en te groot, veel te veel leipe Italianen.
Tranendal
pi_24794453
Ik ben in beide plaatsen geweest en heb twee leuke vakanties gehad. Persoonlijk vind ik het uitgaansleven van Rimini toch iets leuker, meer stijl vergeleken met het toch wat ordinaire Chersonissos. Maar Kreta is weer goedkoper en het weer is er beter (maar helaas ook wel weer een grote kans op hittegolf).

Maar aangezien je al in Rimini bent geweest zou ik gewoon lekker naar Chersonissos gaan, weer eens wat nieuws he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')