abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2005 @ 17:52:49 #1
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_24744662
De zomervakantie gidsen zijn weer uit, dus ben ik ze maar weer eens gaan halen.

Ik wil dit jaar ergens rond augustus, september, oktober op vakantie !!!

Ik heb vier landen in mijn hoofd.

- Dominicaanse republiek
- Cuba
- Venezuela
- Mexico

Nou heb ik natuurlijk al lekker zitten googlen, maar kan er moeilijk uitkomen.

Ik zoek een land met strand (hebben ze allemaal)
Ik zoek een land met bezienswaardigheden (hebben ze allemaal)

Wat ik alleen niet weet en wat je natuurlijk op t internet niet echt kan vinden is hoe de kwaliteit is van het land qua vakantievoorzieningen etc...(het staat er wel maar dat zeggen ze altijd dat dat goed is, maar soms valt dat vies tegen, daarom zoek ik hier wat ervaringen van mensen)

Vorig jaar gaf het vakantiebureeau mij aan dat Egypte erg populair aan het worden is. Nu ik toch wel zeer geintresseerd was in het land dacht ik dat moeten we dan maar eens doen.

Nou sorry dat ik 't zeg. Maar ik vond afgezien van het heerlijke weer, en de mooie duidgelegenheden het land en de bevolking echt super niks/ onvriendelijk vergeleken de andere landen als Turkije en Griekenland waar ik ook ben geweest.

Geen vriendelijke mensen buiten de hotels (opdringerig, handtastelijk). Altijd maar zeuren of je iets komt kopen je kan niet rustig kijken. Op het vliegveld een euro vragen voor een potje plassen (terwijl het maandsalaris van het hotelpersoneel ligt op de 50 euro per maand). Ze willen je als reiziger echt uitkleden.

Je voelde je er ook niet veilig (de bus waar we mee op doorreis waren werd aangereden, en toen kwamen er gelijk mannen met geweren die ruzie begonnen te maken over wie de schuldige was) en zo kan ik nog wel ff door gaan
Nee het viel me allemaal erg tegen en ken meer mensen die dit soort ervaringen hebben.

Nou ben ik dus op zoek naar een van de bovenstaande landen, waar je...

- Wel met rust gelaten wordt.
- De prijzen gewoon normaal zijn
- Er vriendelijke mensen zijn
- Er diverse mogelijkheden zijn voor excursies etc...(eventueel zelf een auto huren)
- Je in een omgeving zit waar wel wat te doen is buiten het hotel, zonder dat je uren moet reizen.

Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die naar een van deze landen zijn geweest, en die mij wat extra info kunnen verschaffen over hun bevindingen in een van deze gebieden.

Thanks alvast voor enige info...
  dinsdag 25 januari 2005 @ 18:21:33 #2
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_24745124
Iemand die naar een van deze landen is geweest ???
pi_24745184
Ik ben in Cuba geweest. Ik ben niet via een organistatie gegaan, maar heb alleen de vliegticket geboekt. Doe je het niet op deze manier, dan kom je in de toeristische gebieden terecht, betaal je teveel etc.

Ik ben gewoon bij mensen langsgegaan en gevraagd of ze een slaapplek wisten. Een fantastische tijd gehad en geen hotel van binnen gezien.

Het is wel lastig als buitenlander in Cuba, in sommige bussen mag je niet mee e.d. omdat je een toeristenbus die duurder is moet nemen.

Overal raden ze je trouwens af om op bovenstaande manier het land binnen te gaan. Maar als je avontuurlijk bent ingesteld heb je een top tijd.

Cuba is dus geen optie, je word niet met rust gelaten (toerist = geld) en een auto huren wil ook niet voor een normale prijs (toerist = geld en als je buiten de toeristenindustrie zoiets probeert willen ze het niet omdat je niet een goedkope auto mag huren omdat je buitenlander bent).
pi_24745395
wat is je budget ongeveer?
Wat dacht je van Brazilie? Het land is zo groot, en er is zoveel te zien... De mensen zijn er erg vriendelijk.... Wat je kan doen is een rondreis boeken wil je alles zien... Reis naar Brazilie, inclusief circa 4 binnenlandse vluchten... Je kan dan bijvoorbeeld de Amazone in gaan, de watervallen van Iguaçu, steden als Rio de Janeiro aandoen, en een weekje ofzo bijkomen aan het strand van Porto da Galinhas (vlakbij Recife, een stad met Nederlandse historie)
Pas wel op, veel mensen worden verliefd op het land als ze er geweest zijn... Zelf woon ik er nu ook
  dinsdag 25 januari 2005 @ 18:57:22 #5
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_24745777
mijn budget is tussen de 1000 en 1200 euro en ik wil 2 weken al inclusive !!!

Dat zijn eigenlijk mijn enige eisen !!
pi_24746050
Dit past natuurlijk prima hier:
Waar ga jij naar toe in 2005?

Graag daar verder.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')