Wel prettig dat je wat meer lettergrepen hebt. Hoewel het gepuzzel met een haiku je wel noopt tot schrappen waardoor je echt de kern opzoekt.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:22 schreef buzzer het volgende:
[..]
dat lijkt in eerste instantie ook zo, maar eigenlijk is het makkelijker omdat je wat meer vrijheid hebt, het is alleen wat lastiger om de woorden in de juiste volgorde te krijgen
en nu ga ik dusquote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:07 schreef Dos37 het volgende:
Ben er ook weer nog een half uur dan naar huis
dát is nu precies de essentie van haikuquote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wel prettig dat je wat meer lettergrepen hebt. Hoewel het gepuzzel met een haiku je wel noopt tot schrappen waardoor je echt de kern opzoekt.
Of zo, ik zit een beetje te blaten, maar je snapt het hopelijk wel.
Ah, dit is leerzaam. Wil je het na de schaaf nog eens plaatsen (de voor- én na-versie)?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:37 schreef buzzer het volgende:
in de grijze lucht
dansen de witte vlokjes
hetzelfde dansje
als de vlinders in mijn buik
sinds je naar me glimlachte
(en deze moet dus nog door de schaaf)
ja dat is een goed planquote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ah, dit is leerzaam. Wil je het na de schaaf nog eens plaatsen (de voor- én na-versie)?
Ja dat is prima natuurlijk. Ben wel erg benieuwd!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:48 schreef buzzer het volgende:
[..]
ja dat is een goed planer kan wel een paar dagen overheen gan voor de definitieve versie er staat, maar dat komt goed
Natuur. En zie verder een paar posts terug.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:50 schreef gurlie het volgende:
Zo, even afleiding van het brein met Tanga's tussen het stampen van geschiedenisfeitjes door is wel lekker.
5-7-5-7-7-7 dus?
En hoe zit dat dan precies met de thema's?
quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:50 schreef gurlie het volgende:
Zo, even afleiding van het brein met Tanga's tussen het stampen van geschiedenisfeitjes door is wel lekker.
5-7-5-7-7-7 dus?
En hoe zit dat dan precies met de thema's?
quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:10 schreef buzzer het volgende:
Tanga:
5-7-5-7-7
Natuur
Geen waarneming
lyrisch gedicht
seizoen (en dat dan metaforisch, zoals bovenstaande het beste als herfst beschouwd kan worden)
even globaal:quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:52 schreef gurlie het volgende:
Hoe werkte een Haiku ook alweer?
pure ontspanningquote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:58 schreef gurlie het volgende:
[..]
Pfoe, dat is inderdaad een breinbreker.
'Ontspanning' tussen het leren door.
Hmm, het zijn dus echt dingen waar je jezelf een beetje in moet trainen. Nu kom ik er niet uit.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:59 schreef buzzer het volgende:
[..]
even globaal:
5-7-5
werkwoord verplicht
waarneming
natuur
seizoen (metaforisch)
rijm verboden
middelste zin niet ergens in het midden afbreken
Ik wilde het ook even proberen maar ik ben zó gaar van het computers installeren hier dat zelfs het laatste sprankje energie geen inspiratie kan doen ontstaan. Misschien moet ik aan iets heel triests of heel vrolijks denken om enige poëtische creativiteit aan te zwengelen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:58 schreef gurlie het volgende:
Pfoe, dat is inderdaad een breinbreker.
'Ontspanning' tussen het leren door.
klopt, het is een kwestie van veel doen....quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:03 schreef gurlie het volgende:
[..]
Hmm, het zijn dus echt dingen waar je jezelf een beetje in moet trainen. Nu kom ik er niet uit.
Zeg, ik ben toch je muze? Helpt dat niet?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:06 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Ik wilde het ook even proberen maar ik ben zó gaar van het computers installeren hier dat zelfs het laatste sprankje energie geen inspiratie kan doen ontstaan. Misschien moet ik aan iets heel triests of heel vrolijks denken om enige poëtische creativiteit aan te zwengelen.
To be continued...
Ontspanning? Ik vind het behoorlijke breinbrekers...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |