abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24727360
Ik heb sinds een tijdje ontzettend last van een verstopte neus en niks helpt. Zoutoplossing, neusdruppels, stomen, snuiten, het zit gewoon muurvast. Heeft iemand nog een gouden tip om het weer een beetje los te krijgen?
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_24727380
Al Otrivin neusspray geprobeerd? Werkt bijzonder goed
pi_24727425
Heel heet eten, iets met veel pepers ofzo, vaak gaat je neus daarvan lopen...
Back in business.
  maandag 24 januari 2005 @ 18:40:16 #4
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24727457
Dagje strand doet wonderen.
pi_24727490
Gemberbollen, gewoon puur eten, moet je eens kijken na een half uur...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_24727504
mijn moeder stoomt met po ho-olie van een of ander homeopathisch iets (blauw doosje). Dat spul werkt echt supergoed!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 24 januari 2005 @ 18:44:03 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_24727510
Ik gooi dan echinaforce druppels in mijn neus, je moet er wel niet kleinzerig voor zijn want het prikt gemeen, maar het hélpt bij mij wel altijd

Ben je overgens wel verkouden, je neus zit toch niet * zomaar * dicht hé
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 24 januari 2005 @ 18:46:52 #8
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24727554
Flixonase van GlaxoWellcome
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  maandag 24 januari 2005 @ 18:47:13 #9
33294 Qlimax
- original -
pi_24727561
Otrivin Neusspray met menthol
Ik gebruik het al ongeveer 17 jaar...iets minder dan een flesje per week....ik weet het niet goed / gene neusschot meer en slijm meer etc....
maar als je echt last hebt dan moet je daar een beetje van gebruiken
- 010 -
  maandag 24 januari 2005 @ 18:55:01 #10
32089 AliaS_
Dain bramaged
pi_24727703
Hmm die menthol is altijd wel ff doorbijten, want dat is best sterk spul

Trouwens, een flesje per week?
pi_24727753
KNO Arts....
pi_24727816
Nee, ik ben wel verkouden. Al een tijdje, had na de kerstvakantie griep, maar dat was meer met hoesten enzo, ben wel vrij snel weer naar buiten gegaan omdat ik niet teveel colleges wilde missen en nu ben ik nog een beetje aan 't kwakkelen.

Otrivin neusspray heb ik hier liggen, eerst hielp het redelijk, maar ik was aan het proberen om het af te bouwen omdat het niet goed is het te lang te gebruiken en nu is het dus erger geworden.

Mag je die Echinaforce druppels wel onbeperkt gebruiken?
En die Flixonase, gaat dat op recept?
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_24727840
Overigens ben ik sowieso in de herfst- en wintermaanden heel vaak verkouden, soms periodes erger en soms periodes minder erg, dat heb ik altijd al gehad, ben het ook wel gewend, maar 't voelt nu wel heel benauwd.
  maandag 24 januari 2005 @ 19:03:15 #14
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24727842
quote:
Op maandag 24 januari 2005 18:47 schreef Qlimax het volgende:
Otrivin Neusspray met menthol
Ik gebruik het al ongeveer 17 jaar...iets minder dan een flesje per week....ik weet het niet goed / gene neusschot meer en slijm meer etc....
maar als je echt last hebt dan moet je daar een beetje van gebruiken
Dat noem ik dus gewoon een neussprayverslaving...

Ontopic:
Stomen met eucalyptus o.i.d. helpt altijd goed.
Lekker Dampo/Rhinocaps/Vaporub of andere troep in huis halen en stomen.
Neusspray kan ook, maar niet te lang achter elkaar gebruiken en niet langer dan nodig, want zoooo goed is het nou ook weer niet voor je.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 24 januari 2005 @ 19:05:17 #15
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24727869
Flixonase gaat op recept,het is een ontstekingsremmer,ik zou voor de zekerheid ff zoals hierboven gemeld naar de KNO arts gaan...
pi_24727900
Dan bel ik eerst wel de huisarts, dat heb je toch nodig voor een verwijzing, lijkt me?
pi_24727968
quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:01 schreef Angeles het volgende:
Otrivin neusspray heb ik hier liggen, eerst hielp het redelijk, maar ik was aan het proberen om het af te bouwen omdat het niet goed is het te lang te gebruiken en nu is het dus erger geworden.
Dat is het nadeel van dat spul; het werkt goed maar na een aantal dagen is de kans groot dat je niet meer zonder kan...

Je kan een zoutoplossing proberen op te snuiven, maar ordinair stomen blijft de beste (en veiligste) remedie.
Géen menthol etc. gebruiken, veel te scherp. Kamille mag, maar is meer voor je eigen gevoel, enkel gekookt water geeft hetzelfde effect.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  maandag 24 januari 2005 @ 19:15:51 #18
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24728032
Ik heb trouwens een oor wat sinds 2 uur dichtzit...
Ik heb een keelontsteking en de afgelopen dagen al een dichtzittende keel en neus gehad, maar nu is mijn oor dus aan de beurt, alleen rechts, zwaar irritant.
Iemand tips hiervoor?
Ik dacht ooit licht afgekoeld gekookt water gehoord te hebben, net als sla-olie...
Maar goed, ik weet het even niet, jullie?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 24 januari 2005 @ 19:18:02 #19
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24728065
quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:06 schreef Angeles het volgende:
Dan bel ik eerst wel de huisarts, dat heb je toch nodig voor een verwijzing, lijkt me?
Ik heb hetzelfde gehad als jij ,een chronisch verstopte neus,de Kno arts constateerde ontstoken sinussen,sinds ik dat spul gebruikt heb,is het helemaal weg
pi_24728072
Ik ga straks wel weer even stomen. Ik heb het van de week inderdaad met Dampo geprobeerd, maar dat was erg scherp, ook voor mijn huid.

Maakt het nog wat uit of je zo'n gezichtssauna gebruikt (die heb ik trouwens wel) of ouderwets met zo'n bak heet water en een handdoek?
pi_24728115
quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:18 schreef fotoloog het volgende:

Ik heb hetzelfde gehad als jij ,een chronisch verstopte neus,de Kno arts constateerde ontstoken sinussen,sinds ik dat spul gebruikt heb,is het helemaal weg
Ja, ik ga morgen sowieso wel even bellen. Ik heb vanmiddag ook al gebeld, maar toen was hij net op huisbezoek en ik moest 's middags weg.

Ik slik nu ook Echinaforce tabletjes, de maximale dosering is 5 x 2 tabletjes, maar is dat niet wat te veel? Ik snap wel dat het er anders niet op zou staan, maar het lijkt me wel erg veel, heb vandaag 3 x 2 tabletjes geslikt en twijfel of ik nog meer moet slikken.
pi_24728149
quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb trouwens een oor wat sinds 2 uur dichtzit...
Ik heb een keelontsteking en de afgelopen dagen al een dichtzittende keel en neus gehad, maar nu is mijn oor dus aan de beurt, alleen rechts, zwaar irritant.
Iemand tips hiervoor?
Ik dacht ooit licht afgekoeld gekookt water gehoord te hebben, net als sla-olie...
Maar goed, ik weet het even niet, jullie?
Klinkt als je Buis van Eustachius die verstopt zit; ook stomen helpt dan.

Sla-olie kan ik me ook nog herinneren van vroeger, dat wordt gebruikt bij een oorontsteking, verzacht de pijn. Ook maakt het een evt. prop van oorsmeer zachter.

Beterschap allebei
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_24728286
In een heet bad gaan zitten ...
© ©
pi_24728362
Ik heb geen bad, helaas.

Ben nu wel aan het stomen, gewoon ouderwets met een bak water en een handdoek, maar ik heb het gevoel dat de stoom helemaal niet in mijn neus komt omdat het zo dicht zit dat ik alleen door mijn mond kan ademen.
pi_24728486
-dubbel-

[ Bericht 90% gewijzigd door da_micha_man op 24-01-2005 19:53:26 ]
© ©
pi_24728492
Dan moet je je half door je neus proberen te ademen, en dan door je mond. En beetje door je neus uit 'blazen'.
© ©
pi_24728528
quote:
Op maandag 24 januari 2005 18:35 schreef Kale het volgende:
Al Otrivin neusspray geprobeerd? Werkt bijzonder goed
pi_24728650
@tho_Omas: ja, ook al geprobeerd.
pi_24728936
Neem gemberbollen!
Echt je bent van al het gesnot af!
pi_24728959
Waar haal je die dan? Moet je die gewoon opeten? Hoe groot zijn die?
pi_24729102
Gemberbollen in siroop.
Gewoon bij de supermarkt.
pi_24729123
En ja gewoon opeten, goed kauwen, is erg gezond voor je en maakt ALLE luchtwegen vrij!
pi_24729414
Ik zal morgen eens kijken. Op welke afdeling van de supermarkt staat dat? Stomme vraag misschien, maar bij het snoep, bij het ingemaakte fruit, bij de groente? Kan het zo een, twee, drie niet plaatsen.
  maandag 24 januari 2005 @ 20:55:37 #34
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24729776
Bij de bakproducten staat het meestal, bij de taartmixen, cakemeel en de vanillesuiker.
Gember is wel lekker hoor, heb het sinds kort pas "leren" eten eigenlijk, maar ik vind het wel lekker nu.
Ananasschijven in gembersiroop, mjam!

Mijn oor is net spontaan een beetje open gegaan, maar nog niet ehelmaal geweldig, straks maar even lekker stomen (met mijn gezichtssauna).
pi_24729838
volgens mij is otrivin menthol het meest effectieve middeltje op de markt tegen een verstopte neus.
2x een spray per neusgat even laten inwerken en 15 minuten later adem je weer door je neus
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_24730584
Ik weet niet precies waar ze staan, maar als je dat even vraagt, heb je zo een antwoord, een flesje met een halsje, niet zo groot, en zitten gemberbolletjes en siroop in.
Succes, een dichte neus is vooral erg vervelend bij het slapen gaan...
pi_24730813
Dank je, ik ga morgen meteen kijken bij de supermarkt.

Bij het slapen is het inderdaad irritant, ik werd vannacht ook de hele tijd wakker en kon vanmorgen niet echt goed opstaan, ik hoop dat het vannacht beter gaat.
pi_24733595
Ik weet niet of je al naar bed bent, maar naast een rauwe ui liggen wil ook helpen.

Dat ik daar nou niet eerder op gekomen ben...
pi_24733652
Veel mandarijnen eten ( Vitamine C ). Dan is het zo over, athans bij mij
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  dinsdag 25 januari 2005 @ 08:13:31 #40
78780 deedeetee
pi_24736465
quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:01 schreef Angeles het volgende:
Nee, ik ben wel verkouden. Al een tijdje, had na de kerstvakantie griep,

Mag je die Echinaforce druppels wel onbeperkt gebruiken?
Echinaforce van * dr. Vogel * slik ik elke dag 5 druppels van als voorzorg tegen verkoudheid. Vroeger was is bijna de hele winter verkouden en daar helpt 't tegen. Je krijgt er weerstand van.
Griep krijg ik nu nog maar héél zelden. Als ik toch verkouden wordt ga ik die druppels om het uur slikken dan gaat de verkoudheid óf over, óf in versneld tempo zodat ik er binnen drie dagen weer zo goed als vanaf ben. In die periode raakt dan ook mijn neus verstopt en dan gooi ik er die druppels in ( ik doe zo'n druppel op mijn pink en die steek ik in m'n neus ) daarna gaat ie eerst goed lopen en als ie dan weer dicht gaat zitten gewoon een paar keer herhalen en dan is het over. Dan heb ik nog een wel een paar dagen dat ik regelmatig snuiten moet want de slijmvorming gaat nog wel ff door maar verstopt is mijn neus dan niet meer.
Die druppels zijn dacht ik een natuurlijke antibiotica en zijn op alcoholbasis ik gebruik het ook om wondjes te ontsmetten
  dinsdag 25 januari 2005 @ 08:14:28 #41
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24736473
quote:
Op maandag 24 januari 2005 23:54 schreef stFz het volgende:
Veel mandarijnen eten ( Vitamine C ). Dan is het zo over, athans bij mij
Da's dus echt fucking onzin, het zogenaamde positieve effect van vitamine C op verkoudheid of griep is echt nog nooit aangetoond.
En ik kan het weten, want ik heb aan zo'n onderzoek meegedaan en heb me vooraf en achteraf flink laten inlichten erover.
pi_24736487
Is het nog steeds zo erg?
pi_24738619
Ja, vannacht ook weer voor geen meter geslapen. Ik ben ook de hele tijd supermoe.

Ik ga zo maar naar de winkel om die gemberbolletjes te kopen, ben benieuwd.

deedeetee, ik heb wel die pilletjes van Echinaforce, die slik ik nu ook sinds gisterochtend. Maximale dosering is 5 x 2 pilletjes, ik heb er gisteren 4 x 2 op, vond het wel wat veel ineens.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:56:15 #44
78780 deedeetee
pi_24741053
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 11:17 schreef Angeles het volgende:

deedeetee, ik heb wel die pilletjes van Echinaforce, die slik ik nu ook sinds gisterochtend. Maximale dosering is 5 x 2 pilletjes, ik heb er gisteren 4 x 2 op, vond het wel wat veel ineens.
Je hebt de druppeltjes nodig om in je neus te gieten, pilletjes gebruik ik nooit ik vind de druppels veel fijner. Ze zullen wel helpen tegen de verkoudheid maar druppels zij prettiger slikken en beter te doseren ik slik om het uur maar een paar druppels ( drie ofzo ) als ik verkouden ben. Het is niet nodig er veel van te gebruiken. Het is als je verkouden bent beter om het vaker te slikken dan heeft 't sneller resultaat. Ik weet niet precies wat 't spul doet in je neus maar 't voelt aan als branden en dan krijg je waterig slijm waardoor de boel open gaat en na een paar keer blijft ie bij mij open en heb ik alleen nog van dat dikke slijm dat je er in grote hoeveelheden uit kunt snuiten. Maar dicht zit mijn neus dan niet meer.
Ik doe de druppels in een glas met een heel klein beetje water en spoel dat dan eerst goed door mijn mond voor ik het inslik. Als ik al keelpijn heb voelt dat heel prettig aan.
Je hebt dus geen hoge dosering nodig van de druppels het is een kwestie van váák slikken. Bij voorkeur NIET tijdens het eten maar een halfuurtje ervoor of erna.
5x slikken is dus geen enkel probleem.

Poho olie druppels op een papieren zakdoekje naast je bed wil ook wel eens helpen om je neus open te houden 's nachts Ik doe het wel 'ns bij de kinderen, zelf heb 't niet nodig gelukkig maar die zijn te kleinzerig om druppels in hun neus te laten gieten.

Nog ff er achteraan plakken:

Zitten bij jou de voorhoofdholten/bijholten soms verstopt ???
En hebben de gemberbollen van Oblivion succes gehad ?

[ Bericht 6% gewijzigd door deedeetee op 25-01-2005 14:58:49 (toevoeging) ]
pi_24744423
Mijn neus ging wel een beetje lopen van die gemberbollen, maar niet helemaal open. Ik vond die dingen trouwens wel heel erg smerig.

Uiteindelijk heb ik vanmiddag nog een keer Otrivin genomen en nu kan ik weer door mijn neus ademen, het is dus al beter dan gisteren, toen hielp zelfs Otrivin niet. Ik probeer het nu zo lang mogelijk vol te houden met alleen zoutoplossing.
pi_24744702
quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:47 schreef da_micha_man het volgende:
Dan moet je je half door je neus proberen te ademen, en dan door je mond. En beetje door je neus uit 'blazen'.
Als je neus pottdicht zit kan dit toch niet Ik snap dat ook nooit, druppels op je zakdoek etc werken niet als ie echt compleet dichzit.
pi_24744989
Lekker is inderdaad anders...
Maar het helpt wel, wat ik doe is een halve en goed kauwen.
Na een paar uur, weer een halve.
Etc Etc...
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 18:16:46 #48
47213 ArmaniMania
pi_24745044
tvp
pi_24752624
.. verstopte neus... eerst aan1 kant nu soms van die aanvallen alles dicht...
Loop er al tijden mee, heb al verschillende sprays gehad van de dokter die hier genoemd zijn.
Soms hielp het even, maar het gaat nooit weg!! Stomen ook geprobeerd, helpt niet.

Ik slaap 4 uurtjes en word dan wakker, neusgat dicht, 3 uur etteren en dan weer 2 uur slapen, word er doodmoe van, en me training gaat naar de klote (verbruik teveel uur aan proberen te slapen kan dat niet aaneten)
Trianer adviseerde me knoflook, maar hielp ook niet.
Ik heb geen poliepen volgens de dokter maar meer vochtafscheiding dan gemiddeld.
Ja, wat moet ik daar mee!!
Ga morgen weer een nieuwe afspraak maken, maar ben als de dood voor enge onderzoeken en doorverwijzing naar de kno!
pi_24754838
Ik ben in 5 weken voor de 4e keer snotverkouden nu Compleet met verstopte neus, hoofdpijn en rauwe keel. Ik heb dan ook geen oog dicht gedaan, van die chinese olie helpt niet, stomen helpt niet, mn kussen ophogen werkt niet.
Ik heb echt zitten grienen vannacht, zo frustrerend is het en doodmoe word je ervan! Ik heb nooit zo absurd veel verkoudheden vlak achter elkaar gehad.
  woensdag 26 januari 2005 @ 10:05:02 #51
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_24755516
Ik heb 's winters ook dat mijn neus om de haverklap verstopt zit. Vroeger kreeg ik dan van mijn ouders een lepel sambal te eten en ze smeerden ook wel eens een mengseltje van peper en knoflook op de neusgaten. Ik janken (want het brandt als de neten op je huid!) maar het hielp altijd. Ik krijg het zelf niet voor elkaar, ik durf dat gewoon niet te doen bij mezelf, ook al helpt het ws nog steeds. Mietje dat ik ben

Mijn buurvrouwtje is zo'n vaag kruidenvrouwtje dat altijd roept dat ik teveel eiwitten tot me neem als ze me verkouden ziet zijn:? Een keer had ze een zakje kruidenthee voor me gemaakt, voor mijn neus. Of dat hielp weet ik niet, want het was zulk ondrinkbaar spul dat ik het niet door mijn strot kreeg.

Het enige wat bij mij helpt, en nog snel ook, is veel gember kauwen. En dan de boel met een zoutoplossinkje en stomen bijhouden, dan ben ik er met een dag of 3 vanaf. Otrivin gebruik ik nooit, smerig spul en de huisarts raadt het ook af!
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')