abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34787767
Groetjes uit ijskoud Vilnius.
pi_34789738
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Groetjes uit ijskoud Vilnius.
Maar jij hetb het lekker warm met je uitwisselingspartner?
volgende wedstrijden:
pi_34792032
Nee helaas, die is nu in Nederland Maar het is hier verder wel leuk, en mooie dames genoeg.
  maandag 6 februari 2006 @ 13:55:32 #129
104963 ETA
European Travel Author
pi_34792954
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Nee helaas, die is nu in Nederland Maar het is hier verder wel leuk, en mooie dames genoeg.
duh
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_34796411
In de zomervakantie willen we met een groep van 6 mannen naar letland.
Ben er zelf vorig jaar al geweest.

Vandaar stiekem een tvp
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_34891317
Tis een kwestie van geduld...

Tot heel Litouwen Limburgs lult!

Jup, stond ik me gister in de supermarkt te verbazen dat ik tussen de veelal Engelstalige achtergrondmuziek ook oa. Kane en Acda & de Munnick hoorde. Maar dan hoor ik ineens, hier in een grote supermarkt in de hoofdstad van Litouwen: Rohwen Heze! Ik voel me helemaal thuis...
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:45:41 #132
104963 ETA
European Travel Author
pi_34891857
brrrr...... laatste wat ik wil horen als ik ver weg ben, is Rowen Heze...... (kom uut Grunn )
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:42:17 #133
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_41301242
*KICK*

Nog mensen die afgelopen tijd naar Tallinn zijn geweest? Wil er met een maat van me een lang weekend heen in november, gewoon om er eens effe uit te zijn. We zijn nog nooit die richting op gegaan dus we zijn benieuwd.

Even een paar vraagjes: Vind het nogal lastig om het goedkoopste retourticket te vinden. Hoeveel waren jullie kwijt voor een ticket naar Tallinn. Of wat ís het goedkoopste?

En wat zijn de leukste clubs?

Alvast bedankt!
Gourmetten of steengrillen?
  Moderator maandag 25 september 2006 @ 00:05:35 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42102302
De baltische staten Twee jaar geleden in de zomer naar Estland, Letland en Litouwen geweest en vooral Talinn heeft mijn hart veroverd, wat een prachtige stad Ik zal later nog wat foto's posten van mijn trip om een indruk te geven aan de mensen die er nog heen willen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_49256067
Hey ik wil met vrienden op vakantie naar Riga (Letland). We vinden overdag een beetje chillen bij een zwembad wel een must though. Hebben ze dat daar?

Verder nog tips over Riga (uitgaan?, cultuur doen we niet zo aan ).
  vrijdag 11 mei 2007 @ 06:13:30 #136
104963 ETA
European Travel Author
pi_49256214
is het pokeren eindelijk lucratief genoeg geworden dat je op vakantie kan???

Leuk barretje is op de bovenste verdieping van het hoogste hotel is wel aan te raden, prachtig uitzicht over de stad. En voor zwemplezier, dan neem je toch gewoon de trein naar Jurmala en ga je aan het strand liggen bakken

En barretjes zijn er genoeg te vinden in het centrum, dus maak je daar maar geen zorgen over
Mijn reisfotos!
pi_49327536
Haha ja er zit zelfs een vakantie in ja . Hoe ver is het naar Jurmala met de trein?, dat is wel dagelijks te doen?, of anders met de taxi ofzo?
  zondag 13 mei 2007 @ 13:38:29 #138
104963 ETA
European Travel Author
pi_49328662
jurmala was dacht ik iets van 20-30 minuutjes met de trein, ben zelf uitgestapt op marjori station, vandaar kan je door het dorpje lopen en sta je zo op een megalang strand Gaan veel treinen per dag en is natuurlijk niet duur. Taxi geen idee, maar denk wel iets duurder dan de trein.
Mijn reisfotos!
  zondag 13 mei 2007 @ 13:38:41 #139
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_49328670
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:58 schreef Phil_Ivey het volgende:
Haha ja er zit zelfs een vakantie in ja . Hoe ver is het naar Jurmala met de trein?, dat is wel dagelijks te doen?, of anders met de taxi ofzo?
Van wat ik me herriner was het niet langer dan een half uurtje, en het kostte geen drol! Jurmela is een toeristisch dorpje, maar wel met een mooi strand!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_49328735
Ik snap nooit waarom mensen op vakantie gaan als ze daar dingen gaan doen die je hier ook kunt doen.
  zondag 13 mei 2007 @ 14:34:02 #141
104963 ETA
European Travel Author
pi_49330290
quote:
Op zondag 13 mei 2007 13:40 schreef Isegrim het volgende:
Ik snap nooit waarom mensen op vakantie gaan als ze daar dingen gaan doen die je hier ook kunt doen.
ben je nu serieus of loop je te trollen? Als je serieus bent, open er een nieuw topic over....
Mijn reisfotos!
pi_49330325
quote:
Op zondag 13 mei 2007 13:40 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb goede verhalen gehoord over letse vrouwen (kan iemand dit bevestigen?).
  zondag 13 mei 2007 @ 14:53:05 #143
104963 ETA
European Travel Author
pi_49330892
maak je daar maar geen zorgen om
Mijn reisfotos!
pi_49335196
Een groot waterpark / zwembad vind je in Jurmala, zo'n 20 km ten westen van Riga. Je komt daar vrij gemakkelijk met de trein voor iets minder dan een euro.

Er zijn daar ook vele hotels, een groot strand en uitgaansmogelijkheden.

Zie ook: [Reisverslag] Een Baltische Citytrip
pi_52870204
Tijdens de kerstvakantie wil ik misschien 1 of 2 steden in de Baltische staten bezoeken en dan in het bijzonder Riga en Tallinn. Is dit aan te raden qua weer en uren daglicht of is het echt een bestemming voor voorjaar/zomer. En als je maar tijd hebt voor 1 stad welke van de twee is dan het leukst plus hoeveel dagen moet je voor elke stad uittrekken om goed alles te zien.
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:08:35 #146
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_52871375
Ik ben vorig jaar november een weekendje naar Tallinn geweest. Het werd rond 16u/16.30u donker dus dat valt wel mee.

Ik ben zelf alleen in Tallinn geweest, maar is in ieder geval een erg mooie stad! Heel erg sprookjesachtig, vooral in de winter natuurlijk. Deed me een beetje aan de Efteling denken soms, al die huisjes. Alleen de historische binnenstad is natuurlijk de moeite waard, en dat heb je in twee dagen wel gezien.
Gourmetten of steengrillen?
pi_66842352
Hey Mensen!

Ik volg dit forum al een geruime tijd voor reistips, en hierbij dan ook mijn eerste post!
Ik ga samen met een vriend in de maand Juli backpacken/rondtrekken door Litouwen/Letland/Estland/Finland.
Hebben een route uitgestippeld voor 23 dagen waarbij alleen de heen/terugvlucht en de Hostels in de hoofdsteden vaststaan. De overige hostels en het vervoer doen we ter plekke.

We vliegen van Amsterdam naar Riga met Baltic air, blijven daar maar 1 nachtje, en pakken de volgende ochtend vroeg de bus richting Vilnius. Dit doen we omdat dit goedkoper is dan de vlucht Amsterdam--> Vilnius.
We blijven ongeveer 4 dagen in Vilnius, en willen o.a. uitstapjes maken naar Trakai en Grūto Parkas.
Hierna willen wij via de kruisberg (nabij Siaulia) naar Klaipeda. We hebben al gehoord dat dit met het openbaar vervoer bijna een onmogelijke opgave is, dus is het de bedoeling om een auto te huren in Vilnius.
Weet iemand toevallig of een auto huren een beetje te doen is in Litouwen? (we zijn beide 2 jongens van 20).
In klaipeda willen we 1 volle dag blijven, vooral voor de Curonian Spit.
Hierna reizen we door naar Liepaja (Letland) om een nacht te verblijven in de Karosta Gevangenis.
Van Liepaja naar Riga, waar we 2/3 dagen verblijven. Hier kunnen we even lekker bijkomen, Dingen bezoeken en onze vermoeide beentjes op de terrasjes laten rusten!
Vanuit Riga pakken we een treintje naar Sigulda, om hier binnen 2 dagen door het Sigulda N.P. te hebben gelopen in Cesis aan te komen. De bedoeling was om vanuit Cesis te reizen naar Tartu (Estland) maar heb zelf nog geen goede verbinding gevonden... Dus kans is groot dat we eerst weer een trein naar Riga moeten pakken.. (iemand nog tips hiervoor?)
Dan dus misschien Tartu, om door te reizen naar Tallinn.
In Tallinn hebben we een aantal dagen om weer bij te komen, maar ook willen wij Paldiski bezoeken!
Verder is het nog de bedoeling om uitstapjes te maken naar Laheema N.P en het eiland Saaremaa (we hebben een dagretour per vliegtuig voor 30 euro op de kop weten te tikken!)
Als Tallinn er dan opzit pakken we de ferry naar Helsinki waar we nog 1 dag van de vakantie kunnen genieten voordat we terug vliegen naar Dusseldorf.

Programma:

-Riga
-Vilnius (+uitstapjes)
-Kruisberg
-Klaipeda
-Liepaja
-Riga
-Gauja N.P.
-Tartu (?)
-Tallinn (+uitstapjes)
-Helsinki

Onze vraag was of er misschien mensen zijn die nog tips voor ons hebben, in de trant van dingen die we NIET mogen missen, of bijvoorbeeld het openbaar vervoer!

Grt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mik31 op 08-03-2009 22:31:01 ]
  zondag 8 maart 2009 @ 22:35:13 #148
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66842901
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:24 schreef Mik31 het volgende:
Hey Mensen!

Ik volg dit forum al een geruime tijd voor reistips, en hierbij dan ook mijn eerste post!
Ik ga samen met een vriend in de maand Juli backpacken/rondtrekken door Litouwen/Letland/Estland/Finland.
Hebben een route uitgestippeld voor 23 dagen waarbij alleen de heen/terugvlucht en de Hostels in de hoofdsteden vaststaan. De overige hostels en het vervoer doen we ter plekke.

We vliegen van Amsterdam naar Riga met Baltic air, blijven daar maar 1 nachtje, en pakken de volgende ochtend vroeg de bus richting Vilnius. Dit doen we omdat dit goedkoper is dan de vlucht Amsterdam--> Vilnius.
We blijven ongeveer 4 dagen in Vilnius, en willen o.a. uitstapjes maken naar Trakai en Grūto Parkas.
Hierna willen wij via de kruisberg (nabij Siaulia) naar Klaipeda. We hebben al gehoord dat dit met het openbaar vervoer bijna een onmogelijke opgave is, dus is het de bedoeling om een auto te huren in Vilnius.
Weet iemand toevallig of een auto huren een beetje te doen is in Litouwen? (we zijn beide 2 jongens van 20).
In klaipeda willen we 1 volle dag blijven, vooral voor de Curonian Spit.
Hierna reizen we door naar Liepaja (Letland) om een nacht te verblijven in de Karosta Gevangenis.
Van Liepaja naar Riga, waar we 2/3 dagen verblijven. Hier kunnen we even lekker bijkomen, Dingen bezoeken en onze vermoeide beentjes op de terrasjes laten rusten!
Vanuit Riga pakken we een treintje naar Sigulda, om hier binnen 2 dagen door het Sigulda N.P. te hebben gelopen in Cesis aan te komen. De bedoeling was om vanuit Cesis te reizen naar Tartu (Estland) maar heb zelf nog geen goede verbinding gevonden... Dus kans is groot dat we eerst weer een trein naar Riga moeten pakken.. (iemand nog tips hiervoor?)
Dan dus misschien Tartu, om door te reizen naar Tallinn.
In Tallinn hebben we een aantal dagen om weer bij te komen, maar ook willen wij Paldiski bezoeken!
Verder is het nog de bedoeling om uitstapjes te maken naar Laheema N.P en het eiland Saaremaa (we hebben een dagretour per vliegtuig voor 30 euro op de kop weten te tikken!)
Als Tallinn er dan opzit pakken we de ferry naar Helsinki waar we nog 1 dag van de vakantie kunnen genieten voordat we terug vliegen naar Dusseldorf.

Programma:

-Riga
-Vilnius (+uitstapjes)
-Kruisberg
-Klaipeda
-Liepaja
-Riga
-Gauja N.P.
-Tartu (?)
-Tallinn (+uitstapjes)
-Helsinki

Onze vraag was of er misschien mensen zijn die nog tips voor ons hebben, in de trant van dingen die we NIET mogen missen, of bijvoorbeeld het openbaar vervoer!

Grt!
klinkt als een top vakantie!

Ik ben gewoon met de trein vanuit Vilnius naar Klaipeda gegaan. Probeer daar in het lokale hostel te slapen, klein, maar leuk en gezellig. En ga naar de jazzbar in Klaipeda, echt geweldig. Heb daar op de tafels staan dansen. De Curonian split is ook erg mooi. Probeer fietsen te huren!

Vanuit Riga kun je met eurolines naar Tartu. Tartu is een leuke stad voor een dag. Het is een beetje een bourgondsiche stad, waar je goedkoop kunt eten en drinken. Zeker in de zomer heeft het een erg leuke atmosfeer! Vandaar is het maar een paar uur met de bus naar Tallinn...

als je nog speciefieke vragen hebt: shoot! Ik heb een paar jaar geleden ongeveer hetzelfde gedaan....
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_66843134
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:35 schreef AKnynke het volgende:

[..]

klinkt als een top vakantie!

Ik ben gewoon met de trein vanuit Vilnius naar Klaipeda gegaan. Probeer daar in het lokale hostel te slapen, klein, maar leuk en gezellig. En ga naar de jazzbar in Klaipeda, echt geweldig. Heb daar op de tafels staan dansen. De Curonian split is ook erg mooi. Probeer fietsen te huren!

Vanuit Riga kun je met eurolines naar Tartu. Tartu is een leuke stad voor een dag. Het is een beetje een bourgondsiche stad, waar je goedkoop kunt eten en drinken. Zeker in de zomer heeft het een erg leuke atmosfeer! Vandaar is het maar een paar uur met de bus naar Tallinn...

als je nog speciefieke vragen hebt: shoot! Ik heb een paar jaar geleden ongeveer hetzelfde gedaan....

Is het bijvoorbeeld in klaipeda makkelijk om een slaapplaats in een hostel te vinden? want heb gehoord dat het vooral in de zomermaanden nogal erg druk kan zijn...
  FOK!fotograaf zondag 8 maart 2009 @ 22:41:12 #150
73911 ultra_ivo
pi_66843205
Het enige probleem rond Kryznu Kalna en OV is het stukje van Siauliai naar de berg. Siauliai is een grote stad. Zat bussen. Ik gebruikte destijds de nachttrein. Of die nog gaat weet ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')