abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 januari 2005 @ 20:28:58 #1
74480 VicEd
Kenya Njema!
pi_24694110
Voor mijn werk moet ik een paar dagen naar Chili.
Nu heb ik 1 vrije dag (voordat ik doorvlieg naar Colombia )in Santiago, dus de vraag: wat ga je doen / zien etc.
Het is een zondag by the way.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 20:38:55 #2
74480 VicEd
Kenya Njema!
pi_24694326
Voor de mensen die het willen weten: het reisschema:

• Maandag - Vliegen via Parijs
  • Dinsdag - Santiago (landing in de middag)
  • Woensdag - Regio Santiago
  • Donderdag - Op en neer naar Puerto Montt
  • Vrijdag - Regio Santiago
  • Zaterdag - Valparaíso
  • Zondag - Vrij!!!!!!!!
  • Maandag - Vlucht naar Bogota (Colombia)
  • Woendag - Naar huis via Lima en Bonaire
  •   zaterdag 22 januari 2005 @ 20:49:29 #3
    50603 robvef
    It's partytime!!!
    pi_24694533
    Eigenlijk geen idee. maar ben wel benieuwd wat voor werk jij doet, dat je naar Zuid-Amerika moet/mag
    Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.
    pi_24697234
    Ik zou gewoon het centrum in lopen. Zoiets heb ik ook gedaan toen ik er een dag voor mezelf had. Loop een koffiezaakje in, neem de metro om de buitenwijken te verkennen. Santiago verkennen zonder een vast plan is al leuk genoeg.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_24697393
    Bij Puerto Montt kan je heel leuk wandelen. In het Parque Nacional Alerce Andino bijvoorbeeld. Een andere aanrader is de Osorno vulkaan, die geod te bewandelen is.
    pi_24697488
    Breng in Santiago een bezoek aan de Mercado Central. Das best wel een leuke markt, veel te zien en je kan er lekker lunchen.
      zondag 23 januari 2005 @ 22:16:55 #7
    74480 VicEd
    Kenya Njema!
    pi_24712521
    Niet voorbereid, daar heb je gelijk in. Is vaak de leukste manier om een stad te zien. Zeker voor de eerste keer. Tweede keer wil je nog wel eens automatisch naar dezelfde dingen gaan kijken, enkel omdat je weet dat ze mooi zijn.

Ik zal eens kijken of die markt een optie is.
      zondag 23 januari 2005 @ 22:18:38 #8
    74480 VicEd
    Kenya Njema!
    pi_24712574
    Jammer genoeg heb ik geen vrije tijd in Puerto Montt. We gaan daar op 1 dag op en neer naar toe. Voornamelijk om bedrijven in de visserij te bekijken. Zalmkwekerijen etc.
      zondag 23 januari 2005 @ 22:19:37 #9
    74480 VicEd
    Kenya Njema!
    pi_24712601
    Hoe is het engels eigenlijk in Chili?
    Mijn spaans is.....euh eigenlijk geheel weg
      zondag 23 januari 2005 @ 22:23:49 #10
    74480 VicEd
    Kenya Njema!
    pi_24712701
    rofver: Ik werk voor een Agrarisch laboratorium.
    We hebben diverse vestigingen in EU en vele agents in de rest van wereld.
    Zelf ben ik voornamelijk bezig met Microbiologie en plantenziekten, maar dit reisje gaat over residuen (voedselveiligheid).
    Chili is 1 van de grootste exporteurs van druiven, appels, peren, maar ook vis. En je weet het, men wel veilig voedsel, dus daar controleren wij op.
    Wherever you are on the Globe!
    pi_24719139
    Hoe is het gesteld met de profesionaliteit van de vis(verwerkings)bedrijven in Chilil?

"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_24719150
    Er zijn weinig mensen die (goed) Engels spreken maar als je te maken hebt met hogere mensen in het bedrijf dan denk ik wel dat ze zich verstaanbaar kunnen maken, zeker als die bedrijven ook nog veel exporteren.
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_24719172
    quote:
    Op zondag 23 januari 2005 22:19 schreef VicEd het volgende:
    Hoe is het engels eigenlijk in Chili?
    Mijn spaans is.....euh eigenlijk geheel weg
    Met engels doe je vrij weinig in Chili. Dat wordt dus met handen en voeten praten en gewoon beginnen met:
    Hola, que tal?
    Soy holandes.
    pi_24719330
    Het leuke is wel dat iedereen die minimaal 5 woorden Engels kan graag Engels met je wil praten ook spreek je veel beter Spaans dan zij Engels
    pi_24719341
    Puerto Montt is overigens alleen vis-industrie en toerisme.
      maandag 24 januari 2005 @ 10:43:04 #16
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_24720032
    Leuk VicEd! Ik sluit me voor een groot deel aan bij Lucille, Santiago is een leuke stad om gewoon rond te lopen en de Mercado is zeker de moeite waard om mensen te kijken en lekkere ceviche te eten ! Op de Plaza de Armas zit het altijd vol schakers, erg leuk.

Op een heldere dag zou je naar Cerro Santa Lucia kunnen lopen, vanwaar je een mooi uitzicht hebt op de stad en (met een beetje geluk) de besneeuwde toppen van de Andes.

Ben je geïnteresseerd in het (recente) verleden van Chili dan is een bezoek aan Parque de la Paz aan te raden, buiten het centrum, in het oosten van de stad. Dit is de plek van voormalige Villa Grimaldi, waar Pinochets geheime dienst honderden mensen heeft gemarteld en gedood. Ze zijn nu bezig er een gedenkpark te maken. An sich gebeurt er niet heel veel, maar het is er rustig en er staan gedenkplakaten aan de mensen die er overleden en verdwenen. Kippevel.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      maandag 24 januari 2005 @ 11:31:12 #17
    74480 VicEd
    Kenya Njema!
    pi_24720838
    quote:
    Op maandag 24 januari 2005 09:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Hoe is het gesteld met de profesionaliteit van de vis(verwerkings)bedrijven in Chilil?
    Op deze vraag krijg je nog een antwoord. Wij zijn momenteel voornamelijk actief in de groente en fruitsector en die is goed te noemen. Geen Nederland, maar ja, veel beter dan hier kan het ook bijna niet.

Ik vlieg 7 feb, dus ik heb nog even.
    pi_24729356
    quote:
    Op een heldere dag zou je naar Cerro Santa Lucia kunnen lopen, vanwaar je een mooi uitzicht hebt op de stad en (met een beetje geluk) de besneeuwde toppen van de Andes.
    Dat lijkt me bijna onmogelijk met de smog
      dinsdag 25 januari 2005 @ 17:28:26 #19
    74480 VicEd
    Kenya Njema!
    pi_24744278
    Smog daar zat ik nou niet echt op de wachten.
    Dat is het voordeel van Agrarische bedrijven bezoeken, lekker op het platteland!
    pi_24749118
    Als je Spaans kende had ik je kunnen koppelen een grote tomaten-commisionair met een bedrijf in Santiago. Die had het denk ik wel interessant gevonden om je te ontmoeten.
      woensdag 26 januari 2005 @ 00:07:27 #21
    74480 VicEd
    Kenya Njema!
    pi_24751962
    Mijn contactpersoon en partner is een Chileen dus spaans is geen probleem (enkel bij mij dan )
    In adressen ben ik altijd geinteresseerd, zeker gezien tomaten. Als westlanders is dat toch één van de meest mooie teelten.
    Zit op moment in Spanje (in ons spaanse lab), dus via via is spaans zeker geen probleem. Ook onze rapporten gaan allemaal in het spaans.
      woensdag 26 januari 2005 @ 00:12:01 #22
    74480 VicEd
    Kenya Njema!
    pi_24752097
    Ik zie net dat je in Granada zit.
    Dat is vlak bij, ik zit nu in Almeria en ga morgen via Malaga weer naar NL.

Als ik vragen mag: wat doe je in Spanje ook gezien je tomaten-commesionairs kent in Chile?
    pi_24752485
    ff offtopic: Wat een baan
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_24753938
    Ik heb de afgelopen 4 maanden in Granada Spaans gestudeerd en ben nu een maand in Latijns Amerika.

De persoon in kwestie koopt vrachtwagens in Nederland en daar ken ik hem van.
      woensdag 26 januari 2005 @ 09:16:57 #25
    74480 VicEd
    Kenya Njema!
    pi_24754857
    quote:
    Op woensdag 26 januari 2005 00:31 schreef Kluupkluup het volgende:
    ff offtopic: Wat een baan
    Kluupkluup: Heb je toch de verkeerde school gekozen in Deventer.
    Ik heb Larenstein in Deventer, Tropisch Landbouw, gedaan, dus dan komen dat soort banen vanzelf wel.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')